Farky: Věřím, že namalované to mohlo být celé komplet znovu, ale otázkou je prvotní design, kdo ho dělal atp. Ale o tom se dohadovat nemá na základě obrázků smysl, jednak je to věc názoru, či detailních znalostí, které na rozdíl od Tebe nemám.
Pokud se budou používat prefabrikované díly jiných výrobců, tak souhlas, počet originálních dílů dramaticky poklesne.
Asi se nechápeme, o co mi primárně jde. Podle mne je to velmi nejistý projekt.
Vyvíjet úplně nové letadlo je sice krásné, ale ekonomický nesmysl.
Tak třeba firma Jihlavan vyvinula pro Ae 270 spoustu věcí, které přišly vniveč.
http://www.jihlavan.cz/letecka-hydraulika-ae-270.html
Tady se vecpala miliarda do projektu, který není jistý. Ano, Evektor je vcelku schopná firma, ale tak vysoká dotace - vždyť to jsou roční náklady na cca 1.500 FTE a nebo tři roky pro 500...
Dobře, neřešme dotace, funguje tak celá EU.
Trh v segmentu E-55 je cca 2.500 strojů, s možností Cargo se rozšíří na max 3.500 strojů, ale 70% trhu je v USA a tam se prosadit proti zavedené Cessně, která bude kompatibilní se spoustou dílů a vyškoleného pozemního personálu...
Počítat s tím, že EV-55 tam získá 20% trhu je obchodně velmi odvážné tvrzení.
Kromě toho - Aircraft Industries (bývalý LET s 51% ruskou účastí) připravuje modernizaci L-410 s již obnovenou dodávkou L-410 v jednotkách kusů - tím pádem ruský trh se do nekompatibilního typu nijak nepožene a E-55 se zde bude mít velký problém prosadit.
Mrzí mne - tak jako ve spoustě případů - že čeští šéfové nedokáží dohlédnout dále než nad svoji ješitnost (dříve nad příležitost privatizace). Náš malý píseček nedokáže snést tolik vzájemně si konkurujících firem. Místo toho, aby oprášili projekty a modernizovali je do ucelené řady se vzájemně kompatibilními díly, servisem atp, vedou žabomyší války.
Ona také ta asociace výrobců nemůže efektivně fungovat, pokud v ní budou zastoupeny filiálky zahraničních vlastníků. V tom krok Aera (vystoupení z asociace) se dá pochopit, protože takový spolek nemá budoucnost a přímo ohrožuje obchodní zájmy.
Ani modernizace L-410 nebude zadarmo - veřejná podpora činní 236 milionů Kč. Evektor se pak dostává jako subdodavatel do konkurenční sféry vůči Aeru, ač se E-55 nachází v krapet nižším segmentu, ale předpokládám, že se do konkurence s L-410 zcela jasně dostane.
Zázrak v podobě vzniku holdingu LET (vzniklý odkoupením zbytku konkurzní podstaty a nabídky typů letounů různé velikosti:
Ae 270 Ibis jako L-220
E-55 jako L-320
Modernizované L-410 jako L-420
Zmrtvýchvstané L-610 jako L-620
By dalo trhu jasný impuls a záruky. Zákazníci chtějí nové věci, ale požadují kontinuitu/konzervativnost. Aneb koupíte si Škodovku nebo Gonow?
Nehledě na kompatibilnost dílů, obchod, atp.