Československé říční námořnictvo 1918 až 1959 - pár slov...
Re: Československé říční námořnictvo 1918 až 1959 - pár slov
Keďže je o fotku záujem, zväčšil som to a je to DEVÍN!
Najprv som myslel, že by to mohol byť Sokol, podľa nasledujúceho článku, ale DEVÍN je jasný!
Po rozpade Rakúsko-uhorskej monarchie bola rozdelením lodí Cisársko-kráľovskej prvej parníkovej spoločnosti poverená medzinárodná spoločnosť. Do majetku Československej plavby dunajskej (ČSPD) pripadli lode osobnej prepravy Orel (Sas, Agsteien) a Sokol (Turul, Wachau). Parníky pre prepravu 700 osôb sa plavili na úseku Štúrovo – Komárno – Bratislava, neskôr sa plavili ako výletné lode na úseku Bratislava – Viedeň so zastávkou v Devínskej Novej Vsi. Potopili sa v zimnom prístave pri bombardovaní Bratislavy v roku 1944.
http://www.bratislavskerozky.sk/sk/Cers ... slavy.html
Našiel som pri hľadaní ešte:
a ešte väčšieho ORLA:
Najprv som myslel, že by to mohol byť Sokol, podľa nasledujúceho článku, ale DEVÍN je jasný!
Po rozpade Rakúsko-uhorskej monarchie bola rozdelením lodí Cisársko-kráľovskej prvej parníkovej spoločnosti poverená medzinárodná spoločnosť. Do majetku Československej plavby dunajskej (ČSPD) pripadli lode osobnej prepravy Orel (Sas, Agsteien) a Sokol (Turul, Wachau). Parníky pre prepravu 700 osôb sa plavili na úseku Štúrovo – Komárno – Bratislava, neskôr sa plavili ako výletné lode na úseku Bratislava – Viedeň so zastávkou v Devínskej Novej Vsi. Potopili sa v zimnom prístave pri bombardovaní Bratislavy v roku 1944.
http://www.bratislavskerozky.sk/sk/Cers ... slavy.html
Našiel som pri hľadaní ešte:
a ešte väčšieho ORLA:
Re: Československé říční námořnictvo 1918 až 1959 - pár slov
Dobrá práce Igore . Když už jsme u těch parníků, pomohl by jsi mi identifikovat tento:
to Mrfelix: snad ti nebude vadit, že ti odpovídám zde. Mno odborník na tyto parády nejsem a tak jsem raději mlčel, nicméně tvůj link jsem se zájmem projel. Trošku mi ty čluny připomínají ty současné nebo spíš pár let vyřazené policejní. Vídal jsem je na Jesenici a Skalce. Ale tyto neměly krytou kormidelnu a co jsem tak slyšel poháněly je dvě Lady 1 600.
Shodou okolností jedu zítra na Rujánu, Usedom apod., tak kdybych tam na nějaký takový dederónský plavidlo narazil, dám určitě vědět .
to Mrfelix: snad ti nebude vadit, že ti odpovídám zde. Mno odborník na tyto parády nejsem a tak jsem raději mlčel, nicméně tvůj link jsem se zájmem projel. Trošku mi ty čluny připomínají ty současné nebo spíš pár let vyřazené policejní. Vídal jsem je na Jesenici a Skalce. Ale tyto neměly krytou kormidelnu a co jsem tak slyšel poháněly je dvě Lady 1 600.
Shodou okolností jedu zítra na Rujánu, Usedom apod., tak kdybych tam na nějaký takový dederónský plavidlo narazil, dám určitě vědět .
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Československé říční námořnictvo 1918 až 1959 - pár slov
Zemakt:
Prosím Tě koukej se jestli tam neuvidíš obojživelnýho Trabanta.
Jako školák jsem je potkával v Prerow- Zingst.
Prosím Tě koukej se jestli tam neuvidíš obojživelnýho Trabanta.
Jako školák jsem je potkával v Prerow- Zingst.
Re: Československé říční námořnictvo 1918 až 1959 - pár slov
obojzivelny trabant, ok.
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Československé říční námořnictvo 1918 až 1959 - pár slov
Poznáš ho jednoduše.
Vypadá jako půl skořápky ořechu se čtyřma kolama.
Vypadá jako půl skořápky ořechu se čtyřma kolama.
- Aaron Goldstein
- Kapitán
- Příspěvky: 3062
- Registrován: 19/7/2014, 19:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Československé říční námořnictvo 1918 až 1959 - pár slov
Nemáš náhodou na mysli obojživelné KDF???
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Re: Československé říční námořnictvo 1918 až 1959 - pár slov
Kdepak.
V lesích u pobřeží se placatili plavající traboši.
Byla tam kasárna nám pěchoty a na polostrově základna rychlých člunů, ( občas u pláže kotvily i velký výsadkový lodě/ 1971-72/. Tak se tam dost často proháněli.
A KDF znám, chodil jsem vedle něj čtyři roky do školy, soused nás dost často vozil.
V lesích u pobřeží se placatili plavající traboši.
Byla tam kasárna nám pěchoty a na polostrově základna rychlých člunů, ( občas u pláže kotvily i velký výsadkový lodě/ 1971-72/. Tak se tam dost často proháněli.
A KDF znám, chodil jsem vedle něj čtyři roky do školy, soused nás dost často vozil.
- Aaron Goldstein
- Kapitán
- Příspěvky: 3062
- Registrován: 19/7/2014, 19:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Československé říční námořnictvo 1918 až 1959 - pár slov
O obojživelném trabantu neví nic celý net (což mi přijde podezřelé)... Ani obrázek, ani zmínka, nic...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Re: Československé říční námořnictvo 1918 až 1959 - pár slov
Zemakt, bohužiaľ neviem s tým pomôcť. Aj na nete je prekvapivo málo materiálu. Pomôcť by mohol majiteľ tejto knihy z roku 2012, vypredanej:
Koncom mája vo vydavatelstve Slovart vyšla kniha "Dunajská flotila" o histórii lodného parku našej plavebnej spoločnosti od jej zalozenia v roku 1922 až dodnes, kedy si pripomíname jej 90. výročie založenia.
Kniha má 304 strán s množstvom dobových i súčasných fotografií a sú v nej popísané všetky plavidlá, ktoré boli a sú v službách našej spoločnosti. Publikácia zaujme všetkých milovníkov literatúry faktu, lodníkov a priaznivcov plavby.
Kniha "Dunajská flotila" bola pre veľký záujem na pultoch kníhkupectiev žiaľ už vypredaná. O ďalšom vydaní publikácie Vás budeme včas informovať.
Pri hľadaní som našiel fotky, ktoré by mohli zaujímať autorov námorníckej problematiky. Budova a lode (1916) Námornej akadémia vo Fiume. Keď,tak ich presuňte do zodpovedajúceho vlákna.
Koncom mája vo vydavatelstve Slovart vyšla kniha "Dunajská flotila" o histórii lodného parku našej plavebnej spoločnosti od jej zalozenia v roku 1922 až dodnes, kedy si pripomíname jej 90. výročie založenia.
Kniha má 304 strán s množstvom dobových i súčasných fotografií a sú v nej popísané všetky plavidlá, ktoré boli a sú v službách našej spoločnosti. Publikácia zaujme všetkých milovníkov literatúry faktu, lodníkov a priaznivcov plavby.
Kniha "Dunajská flotila" bola pre veľký záujem na pultoch kníhkupectiev žiaľ už vypredaná. O ďalšom vydaní publikácie Vás budeme včas informovať.
Pri hľadaní som našiel fotky, ktoré by mohli zaujímať autorov námorníckej problematiky. Budova a lode (1916) Námornej akadémia vo Fiume. Keď,tak ich presuňte do zodpovedajúceho vlákna.
Re: Československé říční námořnictvo 1918 až 1959 - pár slov
Dík Igore za zajímavý tip.
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Československé říční námořnictvo 1918 až 1959 - pár slov
Ježíši to je krása, jsem stále více rád, že jsem se nechal Destroymanem hecnout a úvodní práci zplychtil... Ta kniha by mě moc zajímala. Igore hlídej a kdyby byl dotisk dej echo. Na Slovensko jezdím poměrně často - koupím si ji.
Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
- Aaron Goldstein
- Kapitán
- Příspěvky: 3062
- Registrován: 19/7/2014, 19:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Československé říční námořnictvo 1918 až 1959 - pár slov
Jde zakoupit online třeba zde http://www.megaknihy.cz/literatura-fakt ... otila.html
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Re: Československé říční námořnictvo 1918 až 1959 - pár slov
Mirek58 píše:Kdepak.
V lesích u pobřeží se placatili plavající traboši.
Byla tam kasárna nám pěchoty a na polostrově základna rychlých člunů, ( občas u pláže kotvily i velký výsadkový lodě/ 1971-72/. Tak se tam dost často proháněli.
A KDF znám, chodil jsem vedle něj čtyři roky do školy, soused nás dost často vozil.
nemáš náhodou na mysli obojživelný LuAZ 967M, 4x4. Měli: východní němci, poláci a maďaři. Účel: sanitka do první linie a potom i výsadková vojska.
V ČŘ jich několik je /včetně mojí kropuchy/.
Model 969 neplave, ale je pro4 ne pro tři.
Například tady:
http://www.luaz967.ru/
a tady
https://en.wikipedia.org/wiki/LuAZ.
Daly se dovézt z Ukrajiny - před válkou a občas je možné je koupit i dnes, ale z dovozu bývají už různě upravené. Jinak je to úžasné vozítko vybavené mj. navijákem na mrtvoly. Plave z chodu, ale jenom otáčením kol (proud do 4 km/hod)- na tytrubce je dost videí z Francie, Maďarska a Německa.
Bojový trabi sice existoval, ale neplaval, zato ho šlo přenášet.
ČauP
Re: Československé říční námořnictvo 1918 až 1959 - pár slov
takaru:
Kdepak, tvary byly oblé ( do kulata) a poháněl to dvoutakt.
zvuk jako tabant, smrad jako trabant
Kdepak, tvary byly oblé ( do kulata) a poháněl to dvoutakt.
zvuk jako tabant, smrad jako trabant
- Aaron Goldstein
- Kapitán
- Příspěvky: 3062
- Registrován: 19/7/2014, 19:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Československé říční námořnictvo 1918 až 1959 - pár slov
Z textu: It is a DIY in the period 1987/88. The vehicle is one of a kind and has not been approved. In the manufacture of parts have been used for various vehicles.El Diablo píše:???
http://ipocars.com/vinfo/trabant/amphib ... -1987.html
tedy: Jedná se o DIY (do it yourself – udělej si sám) z roku 1987/88. Vozidlo je jediné svého druhu a nebylo schváleno. Při výrobě byly použity díly z různých vozidel
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Re: Československé říční námořnictvo 1918 až 1959 - pár slov
http://www.bratislavskenoviny.sk/najnov ... _id=307969
V Bratislave, v Karloveskom ramene kotví súčasník Titanicu. Je to parník Liptov, momentálne slúži ako lodenica Fakulty telesnej výchovy a športu UK a kanoistického klubu Slávia UK Bratislava. Bol postavený v roku 1912 v lodeniciach Linz pod názvom Wien(tiež Labe, R - II a od roku 1945).
Dĺžka:62m, Šírka cez kolesnice:19,8m, stredný ponor:1,12m, Výkon:1200koní
Pôvodný stav a prestavba:
Súčasný stav:
V Bratislave, v Karloveskom ramene kotví súčasník Titanicu. Je to parník Liptov, momentálne slúži ako lodenica Fakulty telesnej výchovy a športu UK a kanoistického klubu Slávia UK Bratislava. Bol postavený v roku 1912 v lodeniciach Linz pod názvom Wien(tiež Labe, R - II a od roku 1945).
Dĺžka:62m, Šírka cez kolesnice:19,8m, stredný ponor:1,12m, Výkon:1200koní
Pôvodný stav a prestavba:
Súčasný stav:
- El Diablo
- Kapitán
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 21/11/2008, 14:11
- Bydliště: Xeenemünde
- Kontaktovat uživatele:
Re: Československé říční námořnictvo 1918 až 1959 - pár slov
Jo aha na text sem se nedíval a jiný plovoucí Trabant sem nenašel...Aaron Goldstein píše:Z textu: It is a DIY in the period 1987/88. The vehicle is one of a kind and has not been approved. In the manufacture of parts have been used for various vehicles.El Diablo píše:???
http://ipocars.com/vinfo/trabant/amphib ... -1987.html
tedy: Jedná se o DIY (do it yourself – udělej si sám) z roku 1987/88. Vozidlo je jediné svého druhu a nebylo schváleno. Při výrobě byly použity díly z různých vozidel
"Co cítíte, když střílíte teroristy?"
"Zpětný ráz."
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Re: Československé říční námořnictvo 1918 až 1959 - pár slov
Pátrač,
knihu vypátral Aaron, ja som vypátral fotečky lodí u nás:
Katalóg fotiek osobná doprava - lode
http://lodnidoprava.unas.cz/oldfoto-hist.htm
a dve fotografie parníkov, na ktorých pekne vidieť bočný pohon
Liptov, teraz Karloveské rameno:
Fatra, zošrotovaný:
a neznámy parník z pohľadnice:
knihu vypátral Aaron, ja som vypátral fotečky lodí u nás:
Katalóg fotiek osobná doprava - lode
http://lodnidoprava.unas.cz/oldfoto-hist.htm
a dve fotografie parníkov, na ktorých pekne vidieť bočný pohon
Liptov, teraz Karloveské rameno:
Fatra, zošrotovaný:
a neznámy parník z pohľadnice: