Stránka 1 z 74

Aero L-39NG

Napsal: 14/7/2014, 23:52
od kenavf
Obrázek
Obrázek

Vlákno vzniklo oddělením od tématu L-159. Skelet
skelet píše:vzhledem k tomu, že o L-169 se nic neví, a ani se neví na jaký typ zákazníka je cílen..
Nový český letoun(L-169) bude mít tento týden premiéru na leteckém veletrhu
http://technet.idnes.cz/novy-letoun-aer ... chnika_vse

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 16/7/2014, 23:14
od kenavf
Že by z z L-169 bolo L-39NG?
"Aero v britskem Farnborough predstavilo projekt letounu L-39NG"

http://www.militarybox.cz/news/aero-v-b ... u-l-39ng-/

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 16/7/2014, 23:28
od jersey.se
Jo. Zase něco, co nebude reálně konkurovat ani Pilatusu PC-21. Hlavně že to zaplatí daňoví poplatníci. Kde je šípové křídlo?

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 16/7/2014, 23:33
od kenavf
jersey.se píše:Jo. Zase něco, co nebude reálně konkurovat ani Pilatusu PC-21. Hlavně že to zaplatí daňoví poplatníci. Kde je šípové křídlo?
S týmto snaď zatial daňoví poplatníci nemajú nič.

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 17/7/2014, 06:52
od jersey.se
Zatím. Ale voní se zas vyrobí nějaký na sklad a tak podobně. A protože to nemá předělaný trup, aby z toho byl výhled ze zadního sedadla a rozložení hmotností je kvůli přímému křídlu pořád nevhodné při instalaci výkonnějšího radaru a letové vlastnosti kvůli témuž budou bojovým letadlům pořád hodně vzdálené, nemůžu říct že bych byl optimistou. A zase stříkat nad tím že je to české jen proto že je to české...

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 17/7/2014, 07:58
od Skeptik
jersey.se píše:Zatím. Ale voní se zas vyrobí nějaký na sklad a tak podobně. A protože to nemá předělaný trup, aby z toho byl výhled ze zadního sedadla a rozložení hmotností je kvůli přímému křídlu pořád nevhodné při instalaci výkonnějšího radaru a letové vlastnosti kvůli témuž budou bojovým letadlům pořád hodně vzdálené, nemůžu říct že bych byl optimistou. A zase stříkat nad tím že je to české jen proto že je to české...
Ale, ale Jersey, nezaspal jsi trochu dobu?
Aero Vodochody je soukromá firma vlastněná Pentou a pan Dospiva fakt není z těch, co by investovali vlastní prachy do něčeho, u čeho není vidět návratnost, alespoň ve střednědobém horizontu.
No a protože AČR o nějakém nákupu cvičných letadel vůbec, ale vůbec neuvažuje, tak to Dospiva má určitě dobře spočítané :)
A nikdo přeci zatím netvrdil, že L-39NG má být nějaký nadzvukový superstroj. Spíše naopak, levné solidní proudové letadlo pro základní a pokračovací výcvik, s nějakou tou capabilitou pro potlačování ozbrojených rebelií - jak ukazují případy z posledních let, moderním MANPADS je poměrně jedno, jaké letadlo trefí. Ochrana před nimi je spíše v taktice než pancéřování.
No a protože ekonomičnost moderních proudových motorů se již blíží těm turbovrtulovým (jak ostatně ukazují firmy Embraer, Bombardier a Suchoj v civilní letecké dopravě, kde jejich proudové typy stále více vytlačují turbovrtulové ATR a DASH), a současně proudový stroj přináší neoddiskutovatelné výhody jako je rychlost letu a absence gyroskopického momentů, tak to vypadá, že se ně trhu otevírá nový gap. Pokud se jej Aeru podaří obsadit ... bude to prima kšeft.

Tím samozřejmě nevylučuji možnost, že na vývoj L-39NG nezíská AERO nějaký ten český či evropský grant .... ale upřímně, když vidím, na jaké sračky jsou tyto granty používány, tak na takovýto projekt by se jednalo o účelně vyložené peníze. Přímé investice státu do vývoje a nákupu nepotřebných letadel, jak tomu bylo u L-159, si ale dovolují vyloučit.

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 18/7/2014, 09:33
od skelet
Dle mého jde v zásadě o navázání na větev L-139 (L-39 s motorem Garrett TFE 731-4), nikoliv na větev L-159
Relativně podrobný popis je zde:
http://www.armadninoviny.cz/l-39-next-generation.html

Re: Aero L-39NG

Napsal: 18/7/2014, 23:49
od Farky
Přesně tak, jde spíš o modernizovanou "emesku" nebo L-139 než o další vývoj L-159. "Mokré křídlo" pro L-39NG by mělo jít do výroby v dohledné době. Nejdřív se musí dodělat 2 kusy "mokrého křídla" pro L-159, pak by hned mělo následovat křídlo pro L-39NG.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 19/7/2014, 06:06
od Skeptik
No, a nebo se dá taky říci, že je to zcela "nová větev" vycházející z původní L-39C :)
Vzhledem k poměrně malým rozdílům mezi L-139 a L-159 a tomu, že L-39NG se bude lišit od obou, je to jen rétorické cvičení :lol:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 19/7/2014, 07:25
od Farky
Já to myslel spíš tak nějak celkově. Nejde o technickou stránku věci, spíš o to že L-39NG má být především cenově přijatelné cvičné letadlo použitelné v případě nouze jako bojové (tak jako Albatros). Mělo by to konkurovat spíš strojům jako je Hongdu K-8 Karakorum než drahým pokročilým cvičným letadlům.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 19/7/2014, 08:56
od Zemakt
Ty mokra kridla pro Alku, to je nejaka armadni zakazka, nebo je to v rezii Aera?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 19/7/2014, 09:49
od whitedog
Nevstúpiš dvakrát do tej istej rieky ...

Opäť je tam „amerikánski“ motor, neobávajú sa z toho dôvodu zákazu vývozu L-39NG do niektorých potencionálnych kupujúcich krajín, ale pre USA neprijateľných krajín?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 19/7/2014, 09:53
od skelet
Skeptik: ono mi spíše šlo o to, že L-139 byl westernizovaný Albatros..
Aero se teď "dostalo" do stejné situace jako Jakovlev za války. Bude mít dvě větve výrobků lehkou (L-39NG / Jak-3) a těžkou (L-159B / Jak-9).
Farky nevíš něco o dalším nabízení L-159B na trhu? Tedy počítá se s ním do budoucna nebo půjde k ledu?
Whitedog: motor FJ44 je obyčejný civilní motor, takže by pro něj měla platit jiná pravidla.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 19/7/2014, 13:14
od kenavf
skelet píše:...Farky nevíš něco o dalším nabízení L-159B na trhu? Tedy počítá se s ním do budoucna nebo půjde k ledu?...
Možno Aero dúfa,že keď L-159 začnú používať prví uživatelia mimo ČR(Irak,Draken),tak to pomôže predaju.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 19/7/2014, 23:08
od Farky
Zemakt píše:Ty mokra kridla pro Alku, to je nejaka armadni zakazka, nebo je to v rezii Aera?
Je to soukromý projekt Aera, dostali jsme na něj grant. Neověřená šuškanda říká, že armáda má v první fázi v plánu koupit 4 kusy. Každopádně první mokré křídlo určené na "lámačku" vojáci nepřebírají, u druhého (létacího) kusu už by myslím být měli. Což pořád ještě neznamená že je armáda bude kupovat.
skelet píše:Farky nevíš něco o dalším nabízení L-159B na trhu? Tedy počítá se s ním do budoucna nebo půjde k ledu?
Mokré křídlo vzniklo proto aby se vylepšila L-159, do mrtvého projektu by se takhle neinvestovalo. Jede se normálně dál, pořád se ALCA nabízí na trhu a ještě nějaký ten pátek bude.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 20/7/2014, 01:33
od cover72
Koukám do toho odkazu a -- stejný výkon motoru, ale o tolik lepší dynamické výkony? To se aerodynamický odpor těch nádrží na koncích křídel projevoval až takhle brutálně, nebo je ten motor sice se stejným suchým tahem, ale v praxi šikovnější?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 20/7/2014, 02:16
od kopapaka
Kdo ví, ale třeba rozdíl ve stoupavosti je minimální, takže za to asi může drak.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 21/7/2014, 22:37
od absik
Tzv. "mokré krídlo" vlastne predstavuje novú konštrukciu o miernej pozitívnej šípovitosti stredovej osi, zatiaľ čo stará 39-tka má skôr negatívnu šípovitosť stredovej osi. Spolu s absenciou tých "vretien" sa zlepšila rýchlosť o necelých 40 km/hod. a mierne poklesla pristávacia rýchlosť vďaka "narovnaniu" vztlakových klapiek. Podľa rozhovoru M.Dospivu z novinármi, výroba by sa mala rozbehnúť plne v réžii Aero Vodochody bez nejakého dosahu na štátny rozpočet. Podmienkou začatia výroby je ale reálna objednávka od nešpecifikovanej krajiny/krajín Afriky, ktorá má byť hlavným trhovým segmentom pre L-39 NG.
Vzhľadom na to že 16.7. t. r. bola po 18-násť mesačnom jednaní konečne podpísaná objednávka s Draken International na 14 L -159(s opciou na ďalších 14 ks) tak Aero bude mať plné ruky s prípravou L- 159 na prevzatie Drakenom. Toto by malo mať pozitívny dopad na ďalšiu životaschopnosť projektu L - 159...
Stratégia Aero je založená na možnosti rozbehu objednávok L-159 ako vojenského výcvikového stroja, pričom L- 39 NG bude skôr stroj "chudého muže" a preto sa počíta aj s civilizovanou verziou pre súkromné osoby.

http://vpk.name/news/113840_amerikancyi ... letyi.html

Inak L - 39 NG nepredstavuje žiadnu "pecku" pri šuškanej neoficiálnej cene (tuším 8 - 10 mil. USD) zatiaľ čo medzinárodný trend sa upiera k cvičným strojom o max. rýchlosti 1000 km/h. a viac, s možnosťou nácviku prekonania zvukovej bariéry (medzi lacnejšie by patril ruský Jak -130 s trhovou cenou na úrovni niekde okolo 13 mil. USD).

Re: L159 ALCA a její předchůdci

Napsal: 23/7/2014, 03:25
od MaP
kenavf píše:
jersey.se píše:Jo. Zase něco, co nebude reálně konkurovat ani Pilatusu PC-21. Hlavně že to zaplatí daňoví poplatníci. Kde je šípové křídlo?
S týmto snaď zatial daňoví poplatníci nemajú nič.
Ale mají - 37,75 milionu - viz http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=FR-TI4%2F603

Re: Aero L-39NG

Napsal: 23/7/2014, 12:29
od kopapaka
Jo, dotace od MPO, jenže to jsou dotace na které může dosáhnou kterákoli firma u nás, nemá to nic společného s tím, že si je možná v pár kusech koupí armáda.