rabo píše:Čo prosím ? To akože ja som tu za toho čo si idealizuje možnosti a schopnosti Ruska ? Nie je to u Teba troška naopak, len zo záporným nábojom ?
Pochopil jsi to úplně správně. A já sice Rusy nemusím, ale neobouvám se do nich pokud možno bezdůvodně...respektive v tomhle případě se ani neobouvám do Rusů, ale do zbožného a ničím nepodloženého přání a víru v Rusy (Čínu). Vyhranil bych se i proti jiným tvrzením u jiných států, pokud by se to nesetkávalo s realitou.
rabo píše:Suché fakty. Vyvíjajú nové stíhacie ponorky a systémy pre ne, nové nosiče str. rakiet a systémy pre ne, prebieha vývoj systémov na modernizáciu starších stíhacích ponoriek, nosičov rakiet, konvenčných ponoriek, vývoj nových konvenčných ponoriek. Zabudol som na niečo ? Možno na to, že niečo sa už aj reálne zavádza. Máš pocit , že to nie je všeponorkový rozvoj ? Dáva to predpoklad nato, že budú mať čo ponúknuť ? Meditovať nad tým kto to bude za 10- 15 rokov odoberať je smiešne. Ich odberateľmi môže byť hocikto o kom ani netušíš. Tvoja istota v tom, čo bude za 10 až 15 rokov, lebo dnes, je to tak je tak troška naivná. Môže dôjsť k vzniku Nemecko- Ruského projektu atď. Nie je to tak dávno čo bol projekt na Rusko- Taliansku ponorku, ten zatiaľ zastal, ale čo bude do budúcna.... Ty si písal o konvenčný ponorkách, ja som písal o ponorkách a do toho som zahrnul aj ich technológie.
Ano, zapomněl jsi na jednu velice důležitou a mnou už přinejmenším jednou urgovanou věc...
konkrétní fakta a příklady (!). Ty tu píšeš suchá fakta, ale jediné co tam je, jsou výrazy typu "všeponorkový", "může to být kde kdo" atd. ...prostě nicneříkající zamlžené..nic. Ale vezměme si to podrobně:
rabo píše:Možno na to, že niečo sa už aj reálne zavádza.
Co? Co je to něco, co se zavádí a má přímý vliv na export v nejbližších letech?
Konkrétně prosím.
rabo píše:Dáva to predpoklad nato, že budú mať čo ponúknuť ?
Co budou tedy nabízet?
Konkrétně prosím.
rabo píše:Meditovať nad tým kto to bude za 10- 15 rokov odoberať je smiešne.
Směšné hmm...mě tak trochu přijde, že si to představuješ jako výrobu Škodovky, Nissanu nebo dokonce horského kola. Pokud se mají ty kontrakty za 10-15 let realizovat a plně běžet, tak by se měly řešit už teď. Už teď by měly být jasné trhy, zákazníci, konkrétní vývoj, objednávky, výrobní kapacity atd.
Pár suchých faktů:
Z typu Lada slouží zatím jedna jednotka - její stavba začala v roce 1997, zkoušky začala v roce 2005 a předána ruskému námořnictvu byla v roce 2010. A to z ní úplně nejásalo. Stavba zbytku třídy se také vleče jak smrad a zcela mimo jakékoli původní plány (i ty nedávno revidované).
Z exportní verze Amur samozřejmě neslouží ani jedna, protože nemá žádné objednávky. Možná jen na předestření toho, jak je "směšné" se tu dohadovat o tom, co bude za 10-15 let, tak indický tendr, kde Amur mimochodem vyšouply francouzské Scorpene, proběhl v roce 2005, takřka před deseti lety. Ty ponorky zatím ještě neslouží a má to skluz. Co se týká indických požadavků na další ponorky, kde se může (a bude) Amur snažit o zakázku, tak sami indičtí představitelé prohlašují, že i kdyby bylo rozhodnuto teď hned (což nebude, protože se tendr pořád posouvá), tak první jednotka bude k dispozici nejdříve za 10 let. Tolik k časovým záležitostem...
Jinak dle vyjádření ruských představitelů by rádi v horizontu 10-15 let zavedli ponorku páté generace. Vzhledem k tomu, jak zatím válčí s tou čtvrtou, to chci vidět
rabo píše:Ich odberateľmi môže byť hocikto o kom ani netušíš.
Jo, třeba Tanzánie nebo Fidži že? Stále více států si pořizuje ponorky, ale ponorkový trh je omezený na konkrétní státy. A u nich pak hraje roli, zda zrovna nějaké poptávají a v nejbližší budoucnosti poptávat budou (sotva si koupím ruskou/čínskou ponorku, když jsem před pár lety koupil nové jinde a nepotřebuji další), zda je vzhledem k politickým/historickým/obchodním/vojenským vazbám reálné, že ruskou/čínskou ponorku zakoupí (už vidím, jak Rusové lifrují ponorky do Austrálie, Kanady, Jižní Afriky, Norska, Argentiny, Izraele, Jižní Koreje, atp.) a další faktory. Takže kdo je ten, o kom netuším?
Prosím konkrétně.
rabo píše:Môže dôjsť k vzniku Nemecko- Ruského projektu atď.
To chci vidět...
rabo píše:Nie je to tak dávno čo bol projekt na Rusko- Taliansku ponorku, ten zatiaľ zastal, ale čo bude do budúcna...
Nic moc, vzhledem k mezinárodní situaci a vzhledem k tomu, že i právě projekt S1000 byl zastaven díky ukrajinské krizi, tak...
Jinak opět...první vzájemné tanečky koncem 90tých let, v roce 2004 oznámena spolupráce, v roce 2008 projekt pozastave, v roce 2012 restartován, tentokráte v levnější verzi a s větším podílem italských komponentů (80 ku 20%, dříve měli jet fifty fifty), v roce 2014 pozastaven. Dosavadní efekt nula.
rabo píše:Ty si písal o konvenčný ponorkách, ja som písal o ponorkách a do toho som zahrnul aj ich technológie.
1) píšu o dieselelektrických ponorkách, protože trh pro jiné je nicotný
2) samozřejmě je tu technologická provázanost, komponenty a poznatky mohou být použity v dieselelektrických ponorkách, ale opět platí ta hlavní zásada....budeš prodávat dieselelektrické ponorky a musíš je prodat
Ten "všeponorkový" rozvoj je něco, čeho se nenajíš a kterým na papíře ty kontrakty za 10-15 let nevykouzlíš.
rabo píše:Takto to funguje. Prvá - druhá , ako pri čom, je skúšobná, testovacia a ďalšie už sériové. Počas viac ročného vývoja sa stane , že dôjde k vývoju zlepšeného systému. Prvú loď osadia pôvodnými systémami, ale už ďalšie s modernizovanými.
I tak bývají série lodí většinou standardizované...staví se zpravidla jako třída, ne jako prototyp a následovníci. Tohle se pytlíkuje jen tam, kde se realizační časy vlečou a chybí zkušenosti, takže mezi jednotlivými plavidly vznikají velké rozptyly v zařazení do služby a implementaci systémů. Normálně není na tyhle hokus pokusy moc prostor, protože v momentě kdy první loď vstupuje do služby, tak ostatní už jsou v pokročilém stádiu výstavby či těsně před dokončením. Někdy vstupují do služby takřka současně. Pokud jsou nějaké změny implementovány, jedná se o lodě posledních sérií a zpravidla již od počátku upraveného projektu.
Prostě pokud se staví ve třídách a staví se rychle, tak nic jako prototyp v podstatě neexistuje. Od toho jsou tu experimentální plavidla a demonstrátory.