Stránka 1 z 3

Čínský letecký průmysl

Napsal: 2/1/2015, 21:24
od petrp
Čína se v roce 2014 stala největší ekonomikou světa, a přestože to tak z pohledu evropského pozorovatele nevypadá, zejména v rozvojových zemích létají stovky tam vyrobených letounů. A zdejší letecký průmysl rozhodně nelze nechat bez povšimnutí...

Velmi podrobný rozbor stávající situace leteckého průmyslu (civilního i vojenského) v současnosti:
http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=4399&kategorie=3

Další zdroje informací:
http://en.wikipedia.org/wiki/Aviation_I ... n_of_China
http://byznys.ihned.cz/c1-62920040-cinu ... ky-prumysl

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 3/1/2015, 13:07
od kwaak
no pořád mají co dohánět..
ARJ21 dostal čínskou certifikaci před několika dny, ovšem se zpožděním bůh ví kolika let..na to, že je to pořád trochu lepší DC-9 nic moc...certifikaci FAA, JAA tenthle typ asi nedostane nikdy...jestli tyto certifikace dostane C919 je otázka, zřejmě ano, ale jednoduché to nebude

http://www.airliners.net/aviation-forum ... n/6269445/

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 9/1/2015, 20:40
od absik
Ale vo vojenských sa im darí celkom dobre, napr. vo svojich Stealth stíhačkách počtom prototypov už doťahujú PAK FA: kým v rokoch 2009-2010 mali 2 prototypy (b.č. 2001 a 2002), v minulom roku k nim priradili ďalšie - už modernizované lietajúce prototypy J-20 s b.č.2011, 2012, 2013 a 2015.
čína napriek skorším vyjadreniam že svoje ľahké JF-17 bude len vyvážať, sľúbila Pakistancom že zavedie tieto lietadlá (pod označením FC-1) aj do svojho letectva, aby sa tak spolupodielala na vysokých vývojových nákladoch. Navyše má pre ne sľúbené z Ruska motory RD-93MA ktoré navyšujú výkony o 12 % bez ďalších úprav lietadla či motora (prenastavením prevádzkových režimov u ruského dodávateľa).

http://vpk.name/news/124409_v_2014_godu ... a_j20.html
http://vpk.name/news/124222_rossiya_pre ... d93ma.html

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 9/1/2015, 20:50
od skelet
Zavedení JF-17 do letectva ČLR nevěřím. Jedna věc je politická proklamace (a o ní mluví jen Pákistánci), druhou realita. Čína by totiž zavedením tohoto typu nic nezískala, jen by se jí zvýšily logistické náklady. A to v době, kdy zalétává prototypy analogu F-35? Takováto prohlášení beru spíše v rámci podpory možného exportu tohoto letounu.

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 9/1/2015, 21:29
od Kalič
kwaak píše:no pořád mají co dohánět..
Kapacity ve výrobě hliníku a titanu a šíře + technické a průmyslové kapacity předurčují Čínu k rychlému "kvapíku" v této oblasti. Vojenský tlak USA v Asii je požene od výroby titanových pánví k výrobnímu uragánu v oblasti letectví....

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 9/1/2015, 21:48
od kwaak
umět vyrábět hliník je jedna věc a vyrobit z něj letadlo druhá...v oblasti civiliního letectví čína významným hráčem ještě minimálně 10-15 let nebude..co se týče vojenských strojů, to si netroufám posoudit

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 10/1/2015, 12:41
od absik
skelet:
Zavedení JF-17 do letectva ČLR nevěřím. Jedna věc je politická proklamace (a o ní mluví jen Pákistánci), druhou realita. Čína by totiž zavedením tohoto typu nic nezískala, jen by se jí zvýšily logistické náklady.... Takováto prohlášení beru spíše v rámci podpory možného exportu tohoto letounu.
Ja to vidím 50:50 - môže ísť o "hubatou" podporu (čínski obchodníci už druhé stor. neberú sľub ako záväzok cti a nielen oni..) ale zase ten ruský prísľub o navýšení motor. výkonu ich prinajmenšom núti zamyslieť sa... Už len prevádzkové náklady ich môžu doviesť k zavedeniu tejto triedy pre hliadkovacie a záchytné úlohy..

Kalič: výroba čín. titánu nie je seriózny výrobok. Všetky dôležité Ti dielce si objednávajú zákazkovou výrobou v Rusku...
kwaak: čo nevedia s titánom to neznamená že nevedia valcovať dural a tepelne spracovávať na odstr. pnutí. Rusko sa plánuje s nimi podeliť vo vývoji a výrobe civilných (komerčných) lietadiel, to ale predpokladá určitý techn. stupeň vyspelosti protistrany - v tomto prípade Číny.

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 10/1/2015, 13:23
od skelet
Na zamyšlení v tom nic nevidím, vzhledem k mocenským ambicím ČLR by bylo zavedení JF-17 krokem mimo. Linky na J-10 jedou a víc na své sousedy nepotřebují, a určitě na ně nepotřebují "mobilizační" stíhačku.

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 10/1/2015, 16:13
od kwaak
absik píše:
Kalič: výroba čín. titánu nie je seriózny výrobok. Všetky dôležité Ti dielce si objednávajú zákazkovou výrobou v Rusku...
kwaak: čo nevedia s titánom to neznamená že nevedia valcovať dural a tepelne spracovávať na odstr. pnutí. Rusko sa plánuje s nimi podeliť vo vývoji a výrobe civilných (komerčných) lietadiel, to ale predpokladá určitý techn. stupeň vyspelosti protistrany - v tomto prípade Číny.
zatím je hlavní partner při vývoji C919 kanadský Bombardier, motory budou americko-francouzské CFM LEAP...uvažovat komkoliv za horizont C919 je zatím naprosto předčasné...obecně mi spolupráce s Ruskem na civilních letadlech nepřijde jako extra nápada, tady má západ jednoznačně navrch... (srovnání C919 a ruského MC-21 bude ovšem zajímavá záležitost)

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 10/1/2015, 17:03
od absik
skelet presvedčil si ma, na J-10 som zabudol.. Tak by tie JF-17 mohli vyrobiť akože pre seba.. a potom odpredať napr. Alžírsku alebo Nigérii ktoré majú o 17-tku veľký záujem. Len tam by asi nedodali RD-93MA ale len pôvodné R-33..
kwaak: nemyslel som konkr. stroj, narážam na správu z rusk. voj. priemyslu ktorý oznámil prostredníctvom tlač. kanc. vpk name, o novej fáze vzájomnej spolupráce.. A myslím že MS-21 sa tam ani nespomenula, tie kompozity Rusi do sveta nepustia.

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 14/1/2015, 17:31
od absik
skelet:
Na zamyšlení v tom nic nevidím, vzhledem k mocenským ambicím ČLR by bylo zavedení JF-17 krokem mimo. Linky na J-10 jedou a víc na své sousedy nepotřebují, a určitě na ně nepotřebují "mobilizační" stíhačku.
No linky na J-10 nejedou.. Minulý rok sa skončila výroba J-10A a J-10B nemôže nabehnúť na plné počty lebo RF začala regulovať motory pre ne - AL-31F. Naproti tomu "menej populárne" RD-33, v dohľadnom čase RD-93MA , Rusko regulovať nikdy nebude pokiaľ bude za ne dostávať platby v dolároch.

http://vpk.name/news/124681_kitai_ne_mo ... telei.html

A tak pre zavedenie FC-1, povedané termínom z Hviezdnych vojen, svitá "The New Hope". Splnili by tak sľub Pakistancom a mali by na čom lietať kondičné lety, pokiaľ nevyliečia ten svoj domáci motor WS-10 z detských nemocí a môžu tak robiť 10B v dostatočných počtoch... Zatiaľ sa za ne "potia" Su-30MKI pobrežného letectva.

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 14/1/2015, 17:50
od skelet
Jak víš, že je nebude regulovat? Nebude je regulovat čistě jen kvůli tomu, že na nich nejede čínské letectvo? :D
Na kondiční lety má ČLR v záloze levnější JL-9 a L-15.

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 16/1/2015, 09:50
od absik
Nie, nebudú ich regulovať, Rusom je srdečne jedno komu predajú motory z MiG-ov pretože o ich 29-ny nie je nejaký záujem. Ale zrejme došlo aj k pokroku v jednaniach o dodávkach AL-31 F, pretože Čína dnes oznámila začatie sériovej výroby J-10B. Takže "ačkoli nerad :cry: zase Ti dávám za pravdu". (Škoda, mne je FC-1 celkom sympatický).
Dokonca čínski predstavitelia leteckých síl vyzdvihli kvality ruských motorov nad všetkým z domácej produkcie a do budúcna ich považujú ako jedinú alternatívu pre stroje J-10B a ďalej upresnili že výroba verzie J-10A pre vlastnú potrebu je ukončená. Vojenské letectvo Číny disponuje asi 400 strojmi typu J-10.

http://vpk.name/news/124788_kitai_nacha ... _j10b.html

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 31/1/2015, 10:09
od zenith0009
Ozbrojený dron čínské výroby havaroval v Nigérii. Fotky z místa havárie připomínají typ CH-3 vyzbrojený dvěma laserově naváděnými raketami AR-1.

Obrázek Obrázek
https://medium.com/war-is-boring/whose- ... c55bdf3476

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 31/1/2015, 10:23
od skelet
Že by si ČLR začalo hrát na afrického četníka? To se humanisti definitivně zblázní.

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 31/1/2015, 10:27
od zenith0009
Spíš jen Nigérie nakupovala v Číně.

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 31/1/2015, 12:20
od Franz Trubka
Je ta raketa na obrazku vpravo obracena zadkem k smeru letu?
Da se to na dronu takhle pouzit?

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 31/1/2015, 12:21
od skelet
není.. má to tlačnou vrtuli

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 31/1/2015, 12:24
od Franz Trubka
OK,tak je obracena ta leva :D

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 31/1/2015, 12:30
od Alchymista
Tiež nie - na "lavej" strane je zavesené "niečo iné", "vpravo" je raketa zavesená na závesník cez odpalovacie zariadenie/adaptér, vlavo priamo na závesník