Brazilci poslali do Anglie v lednu 1918 devět budoucích letců, konkrétně to byli -
Capitão-tenente Manoel Augusto Pereira de Vasconcellos
1º tenente Virginius de Brito de Lamare
1º tenente Fábio de Sá Earp
1º tenente Belisário de Moura
1º tenente Aliathar de Araújo Martins
1º tenente Heitor Varady
1º tenente Eugênio da Silva Possolo
2º tenente Lauro de Araújo
2º tenente Olavo de Araújo (bratři)
Lauro de Araújo, Heitor Varady, Eugênio da Silva Possolo, Virginius de Brito de Lamare, Olavo de Araújo, Manoel Augusto Pereira de Vasconcellos a Fábio de Sá Earp.
Výcvik prodělali na letišti Eastbourne (East Sussex) u jednotky 206 Training Depot Station (TDS). Cvičili se na letadlech Curtiss H-2 Small America, Avro 504, Airco DH6, Sopwith Camel a Sopwith Pup.
Olavo de Araújo během výcviku nejdříve nešťastně vrtulí usmrtil anglického farmáře jménem Frederick Elstone jenž u letiště kosil trávu, později velmi těžce havaroval při přistání. Utrpěl vážná poranění hlavy a nohou, zbytek války strávil v nemocnici.
5. září 1918 při cvičném letu ve formaci letec RAF R.H. Sanders vrazil do ocasních ploch letounu Camel ve kterém seděl tenente Eugênio Possolo. Následkem srážky se oba Camely staly neovladatelnými a Sanders i Possolo zahynuli. 1º tenente Eugênio da Silva Possolo se tak stal prvním (a také posledním) brazilským letcem padlým ve Velké válce.
Ke konci září 1918 se Varady, De Lamare a Sá Earp nakrátko stěhují na letiště Calshot (Lee-On-Solent) k jednotce 209 TDS, létají na strojích Short 184, Short 827, Norman Thompson NT2 a Felixstowe F2A. Účelem tohoto převelení je operační výcvik včetně použití zbraní. Heitor Varady a Fábio de Sá Earp na této základně bohužel onemocní španělskou chřipkou a i když se nakonec plně zotaví, do konce války už si nezalétají.
Všichni Brazilci jsou nakonec zařazeni do 237. a 238. squadron RAF, obě jednotky sídlí na základně Cattewater u Plymouthu. Zde operují na létajících aparátech typu Felixstowe F.5 a Short 184, jejich úkolem jsou zejména protiponorkové hlídky. Do konce války zbývá jen pár týdnů, i po jejím skončení Brazilci stále létají nad kanál La Manche, tentokrát především aby vyhledávali a ničili miny. V březnu 1919 se vracejí do Brazílie.
---------
Ve Velké válce brazilští letci sloužili také v USA v rámci tehdejšího US Naval Air Service, konkrétně to byli tenente Mário Godinho, tenente Fileto da Silva Santos a suboficial Antônio Joaquim da Silva Júnior. Létali na protiponorkové hlídky v Atlantiku, dokonce ještě několik měsíců po válce.
--------
A ať to máme kompletní, v roce 1918 vyslali Brazilci patnáctičlennou skupinu námořních letců do Itálie na výcvik. Ti si ale nestihli "zabojovat", jejich trénink byl ukončen až po válce.