Stránka 1 z 24

MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 4/9/2005, 20:21
od Pegeucko
MiG-33/35 Fulcrum Plus

Jednomístné univerzální bojové letadlo vzniklé přestavbou typu MiG-29.
Vylepšení doznala zejména avionika:
Víceúčelový Radiolokátor ŽUK-AE vybavený fázovou anténou AFAR byl vyvinut korporací Fazotron-NIIR z sériového radaru ŽUK-ME, kterými jsou vybaveny letouny MiG-29K/KUB a MiG-29SMT.
Opto-elektronický systém OLS-UE a OLS-UEM mají televizní, IČ a laserový kanál a zabezpečují objevení ,identifikaci a zaměření cíle. Typ OLS-35 má údajný dosah 40km v přední polosféře a 70km v zadní a váhu 70kg.
Modernizované informační systémy dovolují efektivně operovat ve skupině i samostatně
Letoun je schopen působit i z polních letišť, operovat v noci a za ztížených meteo.podmínek.

Pohon: 2 dvojproudové motory Leningrad/Klimov RD-33 z přídavným spalovaním o tahu po 88 kN ? a měnitelným vektorem tahu
Max. rychlost:2 400 km /h ve výšce 11 000 m.
Poč. stoupavost:330 m/s.
Dolet: 1 800km/ 3 000 km s přídavnými nádržemi.
Dostup: 17 500 m.
Hmotnost: prázdná 11 000kg, max. vzletová 22 700 kg.
Rozměry:
Rozpětí: 12,00 m
Délka: 17,32 m
Výška: 4,73 m
Plocha křídel: 38 m2

Vyzbroj:
1 x 30 mm kanon: GSh-301 (100 ran zasoby),
Modifikace raket na 9 závěsníků:
AA-10, AA-11, AA-12
AS-12, AS-14, AS-17

ObrázekObrázek
Obrázek

Opto-elektronický systém OLS-35
Obrázek

Napsal: 4/9/2005, 20:31
od Pegeucko
Ukazka raket ze zminovane vyzbroje.

Srovnání střely R-77 (AA-12 Adder) s menší infračervenou R-73 (AA-11 Adder)
Obrázek
Ch-25 (AS-10 Karen),Ch-27PS (AS-12 Kegler) .../.....Ch-31 (AS-17 Krypton)
ObrázekObrázek

Napsal: 7/9/2005, 20:45
od trimin
No neměl on ten název fora být spíše MiG-29ME/MiG-33 bez toho plusu za Fulcrum. To vidím poprvé a navíc označení MiG-33 je pouze exportní označení verze MiG-29ME

Napsal: 8/9/2005, 08:18
od Haness
Je to to stejné jako u Mi-24,ta exportní verze má taky označen í Mi-30,nebo jak to je,a to Fulcrum Plus je správně,pže to je o hodně upravená/moderní verze MiGu-29.

Napsal: 8/9/2005, 16:16
od Pegeucko
Je opravdu oznacovan jako Fulcrum Plus,viz ZDE:
http://wmilitary.neurok.ru/mig33/
Ale je to stejne jedno. Jedna se o kodove znaceni NATO.

Napsal: 4/10/2005, 13:18
od Pegeucko
Vidoukázka Suprmanévrovosti Migu 29(0.5Mb)

http://rapidshare.de/files/5804793/mig29sm.asf.html


Stahuje se tak,že po kliknutí na odkaz se v nově otevřené stránce dole vybere varianta FREE. V nově otevřeném okně pak běží časový limit 10-90s(bývá to různé) a pak se objeví odkaz na stažení.

Napsal: 7/2/2006, 20:43
od Pegeucko
Ruská letecká korporace MiG provede modernizaci 67 letounů MiG 29 Indického letectva. Kontrakt ve výši 890mil.US byl uzavřen na výstavě DEFEXPO-2006 v Indii.
Modernizace bude provedena v průběhu let 2006 -7 a životnost letounů se tak prodlouží o dalších 10 -15 let. Modernizovány budou zbrojní systémy ,avionika a motory. Doplněn bude též palivový systém umožňující tankování za letu.
Korporace MiG také v brzku dostane zákázku na modernizaci v Indii licenčně vyráběných letounů Mig 29B/S a MiG 29UB. První z nich byli v Indii postaveny v r.1986.
zdroj: Lenta

Obrázek

Napsal: 13/2/2006, 21:51
od Atlantis
Něco víc k těm střelám?

Napsal: 13/2/2006, 22:44
od Pegeucko
Na Netu je k nim informací dostatek - stačí hledat. Když nějakou dobu vydržíš, pokusím se k nim dodat podrobnosti.

Napsal: 13/2/2006, 22:49
od sa58

Napsal: 12/5/2006, 14:17
od Pegeucko
Ruská korporace MiG představí investorům na berlínském aeroslónu ILA -2006 (16-21.5. 2006) modernizovaný letoun MiG-29M/M2 (MiG- 35).viz obr
Informuje o tom dnes Tisková služba FSVTS (Federální služba vojensko-technické spolupráce) http://www.fsvts.gov.ru/

Letoun prošel mnoha modernizacemi, včetně digitálního systému řízení, motorů s měnitelným vektorem tahu, systém řízení palby, optický vyhledávací systém dalekého dosahu,který nevyžaduje spolupráci s radiolokátorem. Prodloužen byl dolet - díky novým motorům a možnosti tankování ve vzduchu.Modifikací prošel i kokpit. Je vybaven dislejovými panely ,které jsou propojeny s přilbovými systémy pilota. Povrch letounu byl potažen materiálem,snižující radarový odraz.
Hlavní úpravou prošel palubní radiolokátor, umožnující rozlišit mnoho druhů leteckých, pozemních i námořních cílů,včetně těch,u kterých je využita technologie STEALTH. A to na mnohem větší vzdálenost,než současné MiGy 29 série 9-12 a 9-13, kterými jsou dnes vyzbrojeny VVS Ruska.

Jeho výzbrojí budou mimo jiné modernizované střely AA-12 (R-77P) s doletem přez 100km(viz obr), či protizemní Ch-59M-Ovod.

ObrázekObrázek
Obrázek

Napsal: 12/5/2006, 14:46
od michan
Díky, že informuješ. Člověk to nestíhá.

Napsal: 12/5/2006, 18:51
od redboy
Já bych tu Pegeucka doplnil a možná mu i trochu odporoval. Jde o letoun s označením Mig-29OVT. Není to nově postavený, ale modernizovaný letoun v majetku konstrukční kanceláře. Letoun by měl do konce roku ukončit firemní zkoušky a pozdějším výsledkem by měl být letoun o vlastnostech, které tu kolega napsal. Toto je ovšem první prototyp a není vybaven ničím neobvyklým, krom upravených motorů RD-33 s tryskou s měnitelným vektorem tahu +/- 15 stupňů ve všech směrech.(je to tedy první letoun na světě o vektoraci ve dvou rovinách a dvěma motory.) Nikde sem nenašel informaci o tom jestli je vybaven například radarem (ale ani opak), ale pokud se na letoun podíváte, je téměř jisté, že nikoli. Je to technologický demonstrátor. Krom motoru došlo ke změnám na VOP (má zub k lepšímu obtékání) a náběžná hraně centroplánu (je ostrá). Kdesi na .ru sem čet, že v zadání je přidání dvou závěsníku ŘS na koncové oblouky křídel (alá Su-27?).

Mám k dispozici tři videa tohoto letounu. Jedním z nich je reklamní video výrobce 12,2MB :

http://mu.baz.cz/download/MiG-29OVT_2.wmv

Tady si všimněte cca času 1:50, sou tam dvě salta po sobě!!!!! A cca 0:55, kdy jde v podstatě o plochou vývrtku s plnou kontrolou nad letadlem a prodkou změnu směru o cca 180 stupňů. Jestli o sobě můžu říct, že mě ruští piloti na „suškách“ nijak nepřekvapí, už sem si zvyk, že ignorujou fyzikální zákony, tak tohle letadlo mě posadilo na zadek.


A dokument z ruské televize 31MB:

http://mu.baz.cz/download/MiG-29OVT_Smotr.wmv

kde je i historie vektrace tahu v SSSR a Rusku.

(třetí sem tam nedal, je dlouhý a nic zásadního v něm není). Ještě bych dodal, že na MAKS 2001 byl letoun představen na stojánce a na loňském MAKS 2005 poprvé ve vzduchu a právem se stal hvězdou aerosalonu.

PS: pokud je zájem stáhněte si to a adminy prosím o umístnění na Palbu, pokud to jde. Na tom místě kde to je, to může zůstat, ale ne navždy, dochází tam ke změně.

Napsal: 12/5/2006, 19:40
od Pegeucko
No, asi mluvíme každý o jiné éře modifikace letounu. Když umíš číst na .ru ,mrkni sem:

http://arms-tass.su/?page=article&aid=17243&cid=24

a SEM:

http://www.brazd.ru/catalog/craft/russi ... t/onepage/
http://lenta.ru/lib/mig29m/
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29m2.html


Mig 29OVT (МиГ-29ОВТ ) je opravdu technologický demonstrátor(prototyp) a písmena OVT jsou odvozena právě od testovacího motoru s vektorovým tahem RD 33OVT (Двигатель РД-33ОВТ создан в КБ им.Климова). Je to varianta,co byla představena loni na MAKSu.Letos je to trochu jinak.
Sériový Mig29M/M2 (MiG35 = exportní značení) je vybaven motory RD 33ZM(K?) ( РД-ЗЗ-3М/K ) a v hodně zdrojích je to M/M2 označováno jako "hluboká modernizace".

Napsal: 12/5/2006, 20:42
od redboy
Nejsme ve sporu a neber to jako rejpání. Tys napsal :

„Ruská korporace MiG představí investorům na berlínském aeroslónu ILA -2006 (16-21.5. 2006) modernizovaný letoun MiG-29M/M2 (MiG- 35).viz obr“

a na obrázku je Mig-29OVT (obmenyj vektor tjaga), který je jak si napsal demonstrátor. Nevím, jestli jsou snímky z letošní ILA a co ve skutečnosti na ILA je. Já jen chtěl říct a snad i řek, že to je vývojový stupeň k tomu co jsi napsal, a to tak je. Pokud je na ILA letoun jiný, než OVT („bílá 156“) tak sorry.

Mig-29M byl postaven v šesti kusech, prošel státními zkouškami a protože nebyly peníze nestavěl se a postupně na letounech probíhají modernizace, mimo jiné na verzi Mig-29M2. A právě jeden z těchto kusů byl přestavěn na Mig-29OVT na snímku. To vše jsou ale polotovary pro budoucí letoun s parametry, výzbrojí a vlastnostmi Tebou popsanými….. je to tak??

PS: já nemám patent na pravdu. a v tomhle oboru ............

Napsal: 12/5/2006, 20:56
od Pegeucko
Zřejmě ano. Foto bylo u zmíněného článku,který jsem překládal. Proto jsem tyto souvislosti dál nestudoval - viz orig.článku ZDE:

http://lenta.ru/news/2006/05/12/mig35/

Napsal: 12/5/2006, 22:30
od redboy
Pegeucko píše:Zřejmě ano. Foto bylo u zmíněného článku,který jsem překládal. Proto jsem tyto souvislosti dál nestudoval - viz orig.článku ZDE:

http://lenta.ru/news/2006/05/12/mig35/
Sou dvě možnosti, buď je tam jina mašina, v tom případě sem zvědavej... mohla by to být verze s novou avionikou, která přijde do draku "OVT", nebo je tam "OVT" a je ujasněno co armáda bude požadovat (na co mít), myslím si, že drak Migu-29M, tj se zrušenými vstupy vzduchu zhora má perspektivu.....

Napsal: 13/5/2006, 11:31
od Pegeucko
Já bych se spíš přiklonil k variantě,že neměli aktuální foto, tak použili pro ilustraci foto z loňska.
Na RIAN (Ruská agentura mezinárodních informací) informují o stejné události a ilustrační foto mají jiné - viz ZDE:

http://www.rian.ru/defense_safety/weapo ... 32204.html

Napsal: 22/5/2006, 13:19
od redboy
Tak to vypadá, že tam je opravdu Mig-29 OVT "bílá 156"

Fotogalerie:
http://www.rian.ru/photolents/20060522/48420750.html

Obrázek

Napsal: 22/5/2006, 14:10
od Pegeucko
Asi jo. Koukám na to na fotkách z ILA 2006 zde:

http://community.webshots.com/album/550638194EuXEdM/0

stránky 3 a 4. Moc se "tovarišči" nepředvedly. To samé co loni.