Nové vrtulníky pro AČR
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Tak to dopadne, když se projektu a výroby pustí spousta specialistu. NHIndustries, což je společný podnik společností Airbus Helicopters, Leonardo (dříve AgustaWestland) a Fokker Aerostructures.
Do dnes to nedoladili a při tom je to tak pěkný stroj. Nicméně jakákoliv kooperace v Evropě je spíše jen o vysosani zdrojů a technologií. Podobně je na tom i Airbus A400 a nebude to jiné ani s budoucím tankem nebo se stihacem. Priste hodně kohoutu na jednom smetisti a vajco nikde.
Do dnes to nedoladili a při tom je to tak pěkný stroj. Nicméně jakákoliv kooperace v Evropě je spíše jen o vysosani zdrojů a technologií. Podobně je na tom i Airbus A400 a nebude to jiné ani s budoucím tankem nebo se stihacem. Priste hodně kohoutu na jednom smetisti a vajco nikde.
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Jo, to si taky nemyslím, že o nějaká technika je tabu. Prostě někoho baví hádanky/přemýšlivé otázky (např. mě). Nic jiného za tou hádankou není.HONZIK11 píše:Nemyslím si, že by se na Palbě nemohlo mluvit o jakémkoliv typu techniky Proč tedy hádanky?
Ano,Scotty87 píše:(...)
Patrně NH90, ale ten vrtulník má v současnosti spoustu problémů. Je otázka jestli se za deset let bude ještě vyrábět.
viz oborová statistika dle jednotlivých typů vrtulníků viz str. 15 (bohužel chybí údaje např. o CH-47 a ani si nejsem jistý jestli je polská či turecká výroba S-70/T-70 zahrnuta do čísel pro Blackhawk).
O detailech zbrojního programu NH-90 nic moc nevím. Tak aspoň ocituji část z komplexního komentu od @Starlight:HONZIK11 píše:Tak to dopadne, když se projektu a výroby pustí spousta specialistu. NHIndustries, což je společný podnik společností Airbus Helicopters, Leonardo (dříve AgustaWestland) a Fokker Aerostructures.
Do dnes to nedoladili a při tom je to tak pěkný stroj. Nicméně jakákoliv kooperace v Evropě je spíše jen o vysosani zdrojů a technologií. (...)
(...)Spolupráce v rámci V 4 se také nekonala, mimo jiné proto, že naše vrtulníky byly nové a rozsah modernizace mohl být větší díky dlouhé zbývající životnosti.
Co se týče zastoupení výrobců v dosavadních fázích výběru nových vrtulníků. Není náhodou, že jsou to jen Airbus Helicopters/Eurocopter (zastupuje Omnipol, dodavatel všeho do Airbusu pro MO ČR a MV/Policii ČR), Leonardo/AugustaWestland (zastupuje ZENIT (= Omnipol), spadá pod ně i W-3 Sokol) a Bell (ten má v Praze léta svoje regionální servisní centrum/obchodní zastoupení a jsou etablovaní u MV/Policie ČR).
Typy jako NH-90 se prostě jen obtížně „českých her“ zúčastní (i kdyby specifikace AČR byla na tuto velikost vrtulníku), protože ho vyrábí a nabízí konsorcium NHIndustries (vlastněné Airbus Helicopters, Leonardo a Fokker Aerostructures)(...)
R.I.P.
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Vrtulníky za 15 miliard jako zbytečný luxus? Koronavirus mění uvažování nad cenou armádní techniky
zdroj: https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 65009.html
zdroj: https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 65009.html
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Leo magazín opět v akci. Leo kvůli tomu, že nepokrytě lobbuje za Leonardo a ze Leopard 2
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Reálný vývoj u AW-139 za poslední dobu
Fotky "door gunner" u amerikanizované verze MH-139 vyráběné v USA vrtulníkáři od Boeingu ...tedy spíše jde o "window gunnera" zdroj: https://www.thedrive.com/the-war-zone/3 ... zero-temps
Italové si loni objednali 17 x HH-139, patrně bez jakkékoliv výzbroje, tedy možná jsem slepý,ale na této fotce HH-139 (i na dalších) nic "zbraňového" nevidím. zdroj: https://www.startmag.it/innovazione/leo ... ze-armate/
Byly zveřejněny loňské dodávky vrtulníků od Leonarda. U AW-139 zhruba stejný objem dodávek jako v předchozích letech... Ovšem zaujalo mě těch 12x "kitů" T-129 které ve statistice je vykázáno, že je dodal Leonardo... tak nevím komu je dodávají, jestli jde o dodávky pro montáž v Turecku?
https://gama.aero/wp-content/uploads/20 ... 162020.pdf
Fotky "door gunner" u amerikanizované verze MH-139 vyráběné v USA vrtulníkáři od Boeingu ...tedy spíše jde o "window gunnera" zdroj: https://www.thedrive.com/the-war-zone/3 ... zero-temps
Italové si loni objednali 17 x HH-139, patrně bez jakkékoliv výzbroje, tedy možná jsem slepý,ale na této fotce HH-139 (i na dalších) nic "zbraňového" nevidím. zdroj: https://www.startmag.it/innovazione/leo ... ze-armate/
Byly zveřejněny loňské dodávky vrtulníků od Leonarda. U AW-139 zhruba stejný objem dodávek jako v předchozích letech... Ovšem zaujalo mě těch 12x "kitů" T-129 které ve statistice je vykázáno, že je dodal Leonardo... tak nevím komu je dodávají, jestli jde o dodávky pro montáž v Turecku?
https://gama.aero/wp-content/uploads/20 ... 162020.pdf
R.I.P.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 4968
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Kouzelnik píše:tedy spíše jde o "window gunnera
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Takhle z fotek to vypadá že má ten Black Hawk střeliště vyřešené podstatně lépe.
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Scotty87
Fojtík toto píše už i při porovnávání UH-60 a UH-1, tedy že střeliště je u něj řešeno daleko lépe. A mám dojem, že to psal i při dřívějších různých porovnání Černého jestřába s jinými stroji.
Fojtík toto píše už i při porovnávání UH-60 a UH-1, tedy že střeliště je u něj řešeno daleko lépe. A mám dojem, že to psal i při dřívějších různých porovnání Černého jestřába s jinými stroji.
Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Nové vrtulníky pro AČR
@Juraj Tichý, @Scotty87, @Dzin
Můj názor je, že pokud by současné schopnosti AW-139/139M (např. ve verzi kterou si loni objednali italové, tj. patrně neozbrojené, snad vyjma budoucí možnosti instalace "window gunnera") vyhovovaly požadavkům AČR, tak by šlo o nabídku s lepším poměrem "cena/hodnota".
Nicméně AČR potřebovala spíše vrtulníky do boje než do nouzové adaptace civilních vrtulníků, takže volba mezi AH-1Z/UH-1Y a AW-139M byla vcelku jasná.
Za ty roky vyjednávání o nových vrtulnících pro AČR přece mohlo být přece spousta "plně vyzbrojených" AW-139M. Ale s výjimkou irské verze před cca 15-ti lety kupodivu nepřišla žádná objednávka aspoň na trochu vyzbrojenou verzi, jestli se nepletu.
Tj. Leonardo se usilovně snaží nabízet militarizované verze vrtulníků různým ozbrojeným silám (viz např. AW-149M nebo AW-169M, ale patrně i v těchto případech jde spíše "nevyzbrojené" verze... Kdyby byly požadavky AČR jiné (= na méně "vyzbrojené" vrtulníky), tak by možná nabídka od Leonarda mohla být zajímavější, např. s ohledem na AW-189, až doslouží Mi-171Š/ŠM ... bude-li někdy v budoucnu vyzbrojená varianta AW-189. A bude-li mít AČR zájem provozovat několik různých (odlišných) typů ... což by se projevilo v nákladech na logistiku a nutnost patřičně zainvestovat do širokého sortimentu náhradních dílů/velkého množství certifikace techniků pro údržbu
Teoretickou otázkou na pokec by bylo: jestli by pro AČR dával smysl zkombinovat některý z "militarizovaných" civilních vrtuláků od Leonarda s T-129 z probíhající výroby "kitů" v Leonardu - ve smyslu zvolené kombinace UH-1Y/AH-1Z
Můj názor je, že pokud by současné schopnosti AW-139/139M (např. ve verzi kterou si loni objednali italové, tj. patrně neozbrojené, snad vyjma budoucí možnosti instalace "window gunnera") vyhovovaly požadavkům AČR, tak by šlo o nabídku s lepším poměrem "cena/hodnota".
Nicméně AČR potřebovala spíše vrtulníky do boje než do nouzové adaptace civilních vrtulníků, takže volba mezi AH-1Z/UH-1Y a AW-139M byla vcelku jasná.
Za ty roky vyjednávání o nových vrtulnících pro AČR přece mohlo být přece spousta "plně vyzbrojených" AW-139M. Ale s výjimkou irské verze před cca 15-ti lety kupodivu nepřišla žádná objednávka aspoň na trochu vyzbrojenou verzi, jestli se nepletu.
Nicméně oproti AW-139M (v "irské variantě") vnímám MH-139A jako jistý pokrok ohledně kulometné výzbroje (=IMHO ten "okenní kulomet" MH-139 asi lze nouzově vyklopit do více úhlů než v irské variantě - zejména při vyklopení ve směru dolů je střeliště na MH-139M IMHO líp vyřešené).Rase píše:Tak ony ty stroje používá spousta armád, byť třeba né přímo v ozbrojené verzi. (...)
Níže přikládám pěkné video ozbrojené Irské verze SAR (6 kusů). Mě osobně přijde, že je to dostatečná verze i pro AČR. Přeci jen se zdá, že rakety nebudou a na vrtulnících budou jen kulomety, tak je to úplně jedno...
Tj. Leonardo se usilovně snaží nabízet militarizované verze vrtulníků různým ozbrojeným silám (viz např. AW-149M nebo AW-169M, ale patrně i v těchto případech jde spíše "nevyzbrojené" verze... Kdyby byly požadavky AČR jiné (= na méně "vyzbrojené" vrtulníky), tak by možná nabídka od Leonarda mohla být zajímavější, např. s ohledem na AW-189, až doslouží Mi-171Š/ŠM ... bude-li někdy v budoucnu vyzbrojená varianta AW-189. A bude-li mít AČR zájem provozovat několik různých (odlišných) typů ... což by se projevilo v nákladech na logistiku a nutnost patřičně zainvestovat do širokého sortimentu náhradních dílů/velkého množství certifikace techniků pro údržbu
Teoretickou otázkou na pokec by bylo: jestli by pro AČR dával smysl zkombinovat některý z "militarizovaných" civilních vrtuláků od Leonarda s T-129 z probíhající výroby "kitů" v Leonardu - ve smyslu zvolené kombinace UH-1Y/AH-1Z
R.I.P.
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Aw189 za Mi-171? Dyť unese 3tuny bez paliva.. další navoněná bída.
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Řešit náhradu za Mi-171 je dost předčasné. Kdo ví jaké stroje budou k dispozici za deset let.
Re: Nové vrtulníky pro AČR
@Skelet, @Scotty87 ... ad AW-189... to jsem tomu dal, že jsem zabrousil i do dalšího sortimentu Leonarda. Klidně zapomeňte, že bych psal o nějaké relevanci AW-189 a AČR.
S menším časovým odstupem od konce vybírání vrtulníků pro AČR ... můj osobní dojem totiž je, že nabídka vrtulníků od Leonarda pro různé ozbrojené síly je ve stylu nabídky Henryho Forda: "každý zákazník si může vybrat jakkoukoliv barvu Fordu T, bude-li to černá". Tj. pokud zákazníkovi "vyhovuje černá", tak bude spokojen. Pokud nevyhovuje, tak si holt nevybere z tehdejší nabídky Fordu.
Tím chci říct, že s odstupem víc než půl roku od komentu @Starlight (červen 2019) se spíše potvrdila jistá skepse, jestli Leonardo fakt dokáže (za rozumné peníze) splnit to co sliboval že v termínu dodá pro AČR... viz to co jsem podtrhnul níže:
Spíše pro odlehčení:
... Z česko-slovenské perspektivy i dnes to vypadá že PTŘS pro Głuszec se pořád "připravují" (spíše mám pocit, že dodavatelé nabízí, že připraví/připravují)
viz článek z letošního března
S menším časovým odstupem od konce vybírání vrtulníků pro AČR ... můj osobní dojem totiž je, že nabídka vrtulníků od Leonarda pro různé ozbrojené síly je ve stylu nabídky Henryho Forda: "každý zákazník si může vybrat jakkoukoliv barvu Fordu T, bude-li to černá". Tj. pokud zákazníkovi "vyhovuje černá", tak bude spokojen. Pokud nevyhovuje, tak si holt nevybere z tehdejší nabídky Fordu.
Tím chci říct, že s odstupem víc než půl roku od komentu @Starlight (červen 2019) se spíše potvrdila jistá skepse, jestli Leonardo fakt dokáže (za rozumné peníze) splnit to co sliboval že v termínu dodá pro AČR... viz to co jsem podtrhnul níže:
Starlight píše:(...)To je čistě účelová spekulace. Italská strana se měla ZAVAZNĚ k integraci PTŘS vyjádřit koncem října 2017. Žádný přítomný čas se nekoná. Zda tomu tak bylo, nikdo mimo zasvěcené na MO a v AČR neví. Nabídnutá konfigurace AW139M je TAJNÁ informace.Skeptik píše:Vím, že při demonstraci se dá navěsit cokoli … ale evidentně to jde.skelet píše:Skeptik: na zaklade tehdy dostupnych informaci. …..
Bell nabidl vse az na PTRS (ty UH-1Y neumi), Leonardo vyzbroj neumi takze to nemohl nabidnout. Jen prislib certifikace.
A když se smluvně zaváží PTŘS integrovat, tak co?
Je to už více než rok a půl, co nám něco Italové nabídli. Ale dosud se nikde ve světě neobjevily zprávy, že by probíhal vývoj AW139W s reálně podvěsnou výzbrojí. I tou základní, natož drahou PTŘS. Takže si dovolím být skeptik.
Celá Skeptikova konstrukce je tedy další výmysl, kde jako argument používá fotografii výstavní makety pylonů navěšených na zemi na vrtulníku na výstavě. Mimochodem tam není ani žádná maketa PTŘS.
Spíše pro odlehčení:
Ke komentu od @Skelet z půlky roku 2018skelet píše:a teď si něco povíme o Gluszec
ten umí PLŘS a připravuje se certifikace Spike a 70mm laserových raket .. a vyrábí ho Augusta (Leonardo)
... Z česko-slovenské perspektivy i dnes to vypadá že PTŘS pro Głuszec se pořád "připravují" (spíše mám pocit, že dodavatelé nabízí, že připraví/připravují)
viz článek z letošního března
V tomto článku je malinko víc dalších detailů o přípravě integrace PTŘS v odstavci:Polski przemysł przygotowuje też integrację ppk na śmigłowcach: Mi-24 (w ramach planowanej modernizacji, która ma być koordynowana przez WZL nr 1 i PGZ), W-3 Sokół/Głuszec (produkcji PZL Świdnik) oraz S-70i Black Hawk (produkcji PZL Mielec).
Polský průmysl také připravuje integraci PTŘS na vrtulníky: Mi-24 (jako součást plánované modernizace, která má být koordinována WZL č. 1 a PGZ), W-3 Sokół / Głuszec (vyráběna PZL Świdnik) a S-70i Black Hawk (vyrobeno PZL) Mielec).
Wykorzystanie ppk na eksploatowanych już wozach bojowych i śmigłowcach.
Použití PTŘS na již zavedených BVP a vrtulnících
R.I.P.
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Toho Tetřívka jsem psal spíše pro odlehčení, obecně mám pocit, že Leonardo si dost pohněval i Poláky a dost prodražuje servis Sokolů.
Re: Nové vrtulníky pro AČR
@Scotty87... kdyby za deset. Možná za dvacet roků, jestli se AČR bude inspirovat polským příkladem.Scotty87 píše:Řešit náhradu za Mi-171 je dost předčasné. Kdo ví jaké stroje budou k dispozici za deset let.
zdroj:https://www.defence24.pl/100-mln-na-remonty-smiglowcowJuliusz Sabak pro Defence24.pl píše:(...)Maszyny, które pozostają nadal w służbie zostały wyprodukowane w latach 1971-1983, co oznacza, (...)
(...)Stroje, které jsou stále v provozu, byly vyrobeny v letech 1971-1983, (...)
http://zbiam.pl/mi-8-do-remontu/
Tedy bavíme-li se o Mi-171 pro MEDEVAC atd. Tj. nebavíme se o CSAR apod.
Aspoň já nepředpokládám, že by Poláci se svými Mi-8 dělali něco na tento způsob:
https://www.defence24.com/donbas-experi ... programmes
R.I.P.
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Úprava Polských vrtulniku
https://www.planespotters.net/photo/414 ... -17-1v-hip
A zvláště tuto možnost jim závidím, kdybychom takovým způsobem repasli naše Mily, nebyl by jsem proti.
https://www.defence24.pl/izraelsko-pols ... rozumienie
https://www.planespotters.net/photo/414 ... -17-1v-hip
A zvláště tuto možnost jim závidím, kdybychom takovým způsobem repasli naše Mily, nebyl by jsem proti.
https://www.defence24.pl/izraelsko-pols ... rozumienie
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Co je na té úpravě Mi-17 tak záviděníhodného?
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Taky si marně hlavu lámu.
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Myslem jsem upravu Milu 24 s Izraelci. Tedy ten odkaz dole. Tam si Polaci vyrabeji u sebe i podstatnou cast vyzbroje vcetne sve detekcni a navadeci optoelektoniky.
Nekdy mam pocit, ze kdyz se zacne uvazovat o nejake modernizaci u nas , tak oni jiz maji podepsane licence s vlastni vyrobou.
Nekdy mam pocit, ze kdyz se zacne uvazovat o nejake modernizaci u nas , tak oni jiz maji podepsane licence s vlastni vyrobou.
Re: Nové vrtulníky pro AČR
No a oni už se pro tu modernizaci rozhodli? Pokud se nic nezměnilo tak je to stále ve stádiu úvah.
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Dříve nebo později taky zjistí (nebo už zjistili), že cpát peníze do modernizace Milů, znamená je vyhodit oknem.
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"