MiG-31 Foxhound
Moderátor: Julesak
MiG-31 Foxhound
Výškový přepadový stihač MIG - 31 vzlétl poprvé 16. 9. 1975. Byl koncipován jako protivaha strategickým pruzkumným letadlum SR - 71 , strategickým bombardérům B - 1B a střelám dlouhého dosahu. MiG - 31 "Foxhound" byl poprvé vystaven v roce 1991 v pařížském Aerosalonu. Poté co Lockheed SR - 71 odešel do důchodu stal se MIG - 31 nejrychlejším sériově výráběným letadlem.
Konstrukčně vychází z MIGu- 25.
Motory jsou Solovievovy D - 30F - 6 ,každý o tahu 151,9 kN. To je vývoj začal v roce 1972 v Permu týmem vedeným Yuri Reshetnikovem. Vývoj byl nakonec dokončený v roce 1980.Na konstrukci draku bylo ve zvýšené míre využito titanu a kompozitních materiálů. Motor je vyráběný v Permském závodě "Motorstroitel" ,kde jsou vyráběny též motory pro IL - 62M a Tu- 154M. Motor se sestává ze sedmi jednotek, šest z nich výměných. Motor má hromadný tok 150 kg za sekundu a zátokový pruměr 102 cm. Nový motor vyžadoval nějaké strukturní modifikace, a byl zvýšen obsah palivové nádrže pro 19 700 l (některé odhady tvrdí 20 380 l). Toto, společně s nižší měrnou spotřebou paliva u motoru D- 30F, zvýšilo nadzvukový dolet na 2 135 km , nebo 3 310 km při podzvukové rychlosti. Zvýšená váha redukovala operační výšku na 22 800 m. MIG 31 může tankovat za letu z tankovacích letadel IL - 78 nebo SU- 24T.
MIG - 31 je vybaven radiolkatorem Zaslon(v kodu NATO "Flash Dance"),ten ma dosah 150-200km v predni polosféře a 70-90km v zadní. Zaslon je schopen sledovat až deset cílů i na nižších letových hladinách a současně útočit na 4 z nich. Letoun je též schopen vzájemne komunikace s jinymi letouny,což ho predurčuje k dálkovému průzkumu a navádění např. letounů SU- 27, MIG- 29 na cíl. MIG 31 je jedním z mála stihačů schopný ničit nízkoletící řízené střely.
Navigační vybavení obsahuje rádionavigační systémy "Tropik" a "Marshrut".
Největší bojové efektivity se dosahuje použitím skupiny čtyř MIGů - 31 automaticky propojených vzájemnou výměnou dat.Digitální vnitřní komunikační systém APD - 518 poskytne možnost informační výměny v rozsahu 200 km .
Pomocí teto taktiky je tato skupina schopna ovládnout až cca 1000km vzušného prostoru.
Letoun má při maximální startovací hmotnosti 41 000 - 46 000 kg operační rádius 2 500 - 3 000 km.
V roce 1992 se objevila nová verze lletounu - MIG- 31M. Letoun ma vyznamě vylepšené radio-vybaveni i avioniku a unese 8 namisto puvodnich 6 PL střel dalekeho dosahu R-33 nebo R-77PD.
Standartně zustává šestihlavňový 23 mm kanón GSh-23-6 (9A-768) , 260 nábojů, 8000 ran/min.
Ruská federace má nyní k dispozici přez 200 letounů MiG - 31 "Foxhound". 24 letadel MIG - 31 bylo exportováno do Číny.
TT údaje:
Osádka: 2
Délka: 22.7 m
Rozpětí: 13.5 m
Výška: 6.2 m
Prázdná hmotnost: 21.45 t
Maximální hmotnost: 41 - 46 t
Motory: 2 x DTRD D-30F6 o tahu 2 x 15 500 kg
Dostup: 22.8 km
Maximální rychlost: 3 000 km/h
Maximální dolet: 2 500 - 3 000 km
Výzbroj:
Kanon: šestihlavňový 23 mm kanón GSh-23-6 (9A-768)
Rakety 6 x (8x u MIG-31M) PL střely R-27, R-30, R-33, R-40T, R-40TD, R-60M, R-77PD.
Konstrukčně vychází z MIGu- 25.
Motory jsou Solovievovy D - 30F - 6 ,každý o tahu 151,9 kN. To je vývoj začal v roce 1972 v Permu týmem vedeným Yuri Reshetnikovem. Vývoj byl nakonec dokončený v roce 1980.Na konstrukci draku bylo ve zvýšené míre využito titanu a kompozitních materiálů. Motor je vyráběný v Permském závodě "Motorstroitel" ,kde jsou vyráběny též motory pro IL - 62M a Tu- 154M. Motor se sestává ze sedmi jednotek, šest z nich výměných. Motor má hromadný tok 150 kg za sekundu a zátokový pruměr 102 cm. Nový motor vyžadoval nějaké strukturní modifikace, a byl zvýšen obsah palivové nádrže pro 19 700 l (některé odhady tvrdí 20 380 l). Toto, společně s nižší měrnou spotřebou paliva u motoru D- 30F, zvýšilo nadzvukový dolet na 2 135 km , nebo 3 310 km při podzvukové rychlosti. Zvýšená váha redukovala operační výšku na 22 800 m. MIG 31 může tankovat za letu z tankovacích letadel IL - 78 nebo SU- 24T.
MIG - 31 je vybaven radiolkatorem Zaslon(v kodu NATO "Flash Dance"),ten ma dosah 150-200km v predni polosféře a 70-90km v zadní. Zaslon je schopen sledovat až deset cílů i na nižších letových hladinách a současně útočit na 4 z nich. Letoun je též schopen vzájemne komunikace s jinymi letouny,což ho predurčuje k dálkovému průzkumu a navádění např. letounů SU- 27, MIG- 29 na cíl. MIG 31 je jedním z mála stihačů schopný ničit nízkoletící řízené střely.
Navigační vybavení obsahuje rádionavigační systémy "Tropik" a "Marshrut".
Největší bojové efektivity se dosahuje použitím skupiny čtyř MIGů - 31 automaticky propojených vzájemnou výměnou dat.Digitální vnitřní komunikační systém APD - 518 poskytne možnost informační výměny v rozsahu 200 km .
Pomocí teto taktiky je tato skupina schopna ovládnout až cca 1000km vzušného prostoru.
Letoun má při maximální startovací hmotnosti 41 000 - 46 000 kg operační rádius 2 500 - 3 000 km.
V roce 1992 se objevila nová verze lletounu - MIG- 31M. Letoun ma vyznamě vylepšené radio-vybaveni i avioniku a unese 8 namisto puvodnich 6 PL střel dalekeho dosahu R-33 nebo R-77PD.
Standartně zustává šestihlavňový 23 mm kanón GSh-23-6 (9A-768) , 260 nábojů, 8000 ran/min.
Ruská federace má nyní k dispozici přez 200 letounů MiG - 31 "Foxhound". 24 letadel MIG - 31 bylo exportováno do Číny.
TT údaje:
Osádka: 2
Délka: 22.7 m
Rozpětí: 13.5 m
Výška: 6.2 m
Prázdná hmotnost: 21.45 t
Maximální hmotnost: 41 - 46 t
Motory: 2 x DTRD D-30F6 o tahu 2 x 15 500 kg
Dostup: 22.8 km
Maximální rychlost: 3 000 km/h
Maximální dolet: 2 500 - 3 000 km
Výzbroj:
Kanon: šestihlavňový 23 mm kanón GSh-23-6 (9A-768)
Rakety 6 x (8x u MIG-31M) PL střely R-27, R-30, R-33, R-40T, R-40TD, R-60M, R-77PD.
Naposledy upravil(a) Pegeucko dne 12/8/2007, 19:42, celkem upraveno 1 x.
Vím vše, protože mlčím, abych slyšel..... motto STASI
Pro hnidopichy:
Ulehcim vam praci - pro srovnani ZDE:
http://www.military.cz/russia/air/mig/Mig_31/mig_31.htm
Ulehcim vam praci - pro srovnani ZDE:
http://www.military.cz/russia/air/mig/Mig_31/mig_31.htm
Vím vše, protože mlčím, abych slyšel..... motto STASI
Ja ten dojem mam u spoustu zdejsich clanku taky. Cim to asi tak bude?
Jesli to nebude tim,ze urcita zbran zustane porad stejnou zbrani,at ji zacnes popisovat od predu nebo odzadu. Porad bude mist stejne rozmery, stejny časosled vyvoje,zavedeni do vyzbroje,konstruktery.
Pripada mi divne,ze se nad tim nekdo pozastavuje?
Copak nekdo ze zdejsich "autoru" videl treba jim popisovanou letadlovou lod na vlastni oci,byl na ni,meril ji,fotil ji a osobne overoval konkretni udaje?
Nebo se zucastnil jim popisovanych boju 1 a 2.sv. valky a znal popisovane hrdiny te doby?
Nepredpokladam. Je temer jiste,ze udaje nekde "obšlehl" a mozna alibisticky prehazel slova.
Ano,SVD jsem vzal z jisteho zdroje a zdroj cerpal z dalsiho(ruskeho) zdroje atd.
A pro klid v dusi. Zdroj k tomuto clanku o Migu 31 byl anglickojazycny. Pokud je tam jista podobnos s tim mnou nadnesenym clankem z military, je to proto,ze si proste neumim vycucat z prstu jine TT udaje,nez odpovidaji realite.
Jesli to nebude tim,ze urcita zbran zustane porad stejnou zbrani,at ji zacnes popisovat od predu nebo odzadu. Porad bude mist stejne rozmery, stejny časosled vyvoje,zavedeni do vyzbroje,konstruktery.
Pripada mi divne,ze se nad tim nekdo pozastavuje?
Copak nekdo ze zdejsich "autoru" videl treba jim popisovanou letadlovou lod na vlastni oci,byl na ni,meril ji,fotil ji a osobne overoval konkretni udaje?
Nebo se zucastnil jim popisovanych boju 1 a 2.sv. valky a znal popisovane hrdiny te doby?
Nepredpokladam. Je temer jiste,ze udaje nekde "obšlehl" a mozna alibisticky prehazel slova.
Ano,SVD jsem vzal z jisteho zdroje a zdroj cerpal z dalsiho(ruskeho) zdroje atd.
A pro klid v dusi. Zdroj k tomuto clanku o Migu 31 byl anglickojazycny. Pokud je tam jista podobnos s tim mnou nadnesenym clankem z military, je to proto,ze si proste neumim vycucat z prstu jine TT udaje,nez odpovidaji realite.
Vím vše, protože mlčím, abych slyšel..... motto STASI
No, máš pravdu, ale i nemáš. Jistě, základ je většinou daný...technické údaje, data...ale omáčka by měla být jiná, jde to. Mimoto osobně se snažím využít co nejvíc zdrojů (ne vždy je to snadné) a pak zjišťuji, co je pravdě nejblíže atd. Vem si třeba moje srovnání Panther G vs. T-34/85...podle některých zdrojů by byl T-34 střep, podle některých naopak...a já se snažil dobrat k objektivnímu porovnání.
Ale neber to tak, že mám něco proti tobě osobně, OK
Ale neber to tak, že mám něco proti tobě osobně, OK
Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Jsou ještě další varianty MiGu-31: BM, protizemně zaměřená verse, přesněji protiradarová, ve výzbroji jsou Ch-31P a Ch-58. Další pak speciální protidružicový MiG-31 D, postaveny byly dva letouny, jednalo se o jakési propojení standartní verse s prvky z verse M. Mimoto byly jednomístné, bez radaru Zaslon (místo něj byla nesena zátěž), s přídavnými plochami na koncích křídla pro zlepšení stability při stoupání, odstraněny byly závěsníky, kanon. Protidružicová střela byla nesena pod trupem. Vývoj skončil pro nedostatek financí...
Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Radar Zaslon zaslouží ještě jedno zastavení. Vyvíjen od roku 1975 v NIIP, přijat do komplexu MiG-31 pod označením N-007. Sověti vytřeli s touto hračkou amíkům (a jejich proklamovanou vedoucí úlohou v tomto oboru)zrak, dodneška nemají adekvátní odpověď. První palubní radar s nepohyblivou fázovanou anténní mřížkou a elektronickým vychylováním paprsku na světě, je schopen skokově měnit frekvence. Spolupracuje nejenom s ostatními RL a AWACSy, ale hlavně s výkonnými rušičkami ze země.
Verze Zaslon-M je ještě výkonnější, nosí jej MiG-31M, díky němu byl při zkouškách v dubnu 1994 zaměřen a následně raketou R-37 sestřelen cíl na vzdálenost 315km.
Verze Zaslon-M je ještě výkonnější, nosí jej MiG-31M, díky němu byl při zkouškách v dubnu 1994 zaměřen a následně raketou R-37 sestřelen cíl na vzdálenost 315km.
Neexistují zoufalé situace, existují pouze zoufalí lidé.
proc se mi tomu nechce tak uplne verit...Janni píše:Radar Zaslon zaslouží ještě jedno zastavení. Vyvíjen od roku 1975 v NIIP, přijat do komplexu MiG-31 pod označením N-007. Sověti vytřeli s touto hračkou amíkům (a jejich proklamovanou vedoucí úlohou v tomto oboru)zrak, dodneška nemají adekvátní odpověď. První palubní radar s nepohyblivou fázovanou anténní mřížkou a elektronickým vychylováním paprsku na světě, je schopen skokově měnit frekvence. Spolupracuje nejenom s ostatními RL a AWACSy, ale hlavně s výkonnými rušičkami ze země.
Verze Zaslon-M je ještě výkonnější, nosí jej MiG-31M, díky němu byl při zkouškách v dubnu 1994 zaměřen a následně raketou R-37 sestřelen cíl na vzdálenost 315km.
btw: koukam na tvy prispevky uz dyl, ac se sam v rourach nevyznam, tak je sleduju se zajmem, ty mas docela zajimavy informace, az by se chtelo verit, ze jsi se v tom nekdy hrabal na vlastni ruce, ale zase podle tvyho veku je to temer vylouceny muzes o sobe neco vic prozradit? myslim jestli to mas jenom vycteny, nebo to jsou moudra od nekoho, kdo se v tom opravdu hrabal, ci zda to jsou vlastni zkusenosti IRL ?
válka je vůl
Já jsem jenom fanda do letadel, roury jsou mi asi nejblíž, i když mlýny a mixéry můžu taky. Mám doma celkem dost literatury, takže pokud někdo napíše nějakou nesrovnalost o typu, který jsme navíc měli ve výzbroji, najdu si to a upravím.
Poslední generace MiGů a Sůček mě dost berou za srdce, no...
Čemu se Ti nechce věřit? Sestřelu na 315 kilometrů? Když to Kocour dokázal na 205km v roce 1985, a to se Phoenix na R-37 absolutně nechytá. Taky ale nevím, co sloužilo jako cíl...
Poslední generace MiGů a Sůček mě dost berou za srdce, no...
Čemu se Ti nechce věřit? Sestřelu na 315 kilometrů? Když to Kocour dokázal na 205km v roce 1985, a to se Phoenix na R-37 absolutně nechytá. Taky ale nevím, co sloužilo jako cíl...
Neexistují zoufalé situace, existují pouze zoufalí lidé.
Není tak zcela pravda. Radar nemá dosah a tečka. Každý radar má dosah na cíl o určité efektivní odrazné ploše. U radaru Smeršč (Mig-25) to bylo 100km na cíl o ploše 16m2. (netuším proč zrovna 16m), RCS je u každého letounu jiné, u B-52 je to z přední polosféty až 1000m2, takže jeho dosah na B-52 bude výrazně vyšší. V soušastné době je dosah udáván nejčastěji na cíl o ploše cca 1-2m2, což je plocha stíhacího letounu, nelze to ale srovnávat bez udání tohoto údaje.fatale píše:to je prave ono, Tomcat mel dosah radaru ~250km v dobe, kdy treba mig25 mel s potizema 80 km, proto mi to prijde pomerne extremni narust behem chvile... nemam to nicim opodstatneny a podlozeny, je to jenom moje hodne laicka (a privozrala) domenka, takze brat prosim s rezervou
U Zaslonu (RP-31) je tento dosah definován jako 180km (automatické sledování cíle pak 120km) na cíl o ploše 5m2. Ale to není samo o sobě omračující. Rozsah úhlů je v horizontále +/-70 stupňů a ve vertikále +70 -60 stupňů. A právě v tomto byl převratný, Sovětské radary mají všeobecně vysoký rozsah, ale tady je převratná možnost v celém rozsahu tohoto kužele sledovat 10 cílů a na čtyři z nich navádět R-33. To není u radaru s klasickou anténou možné. Další výhoda je ta, že ač je radar z klasickou anténou rychlý, tak změna úhlu sledování je u tohoto prostě mžiková a část aktivních prvků může sledovat cíl trvale a zasvěcovat ho a zbytek se může bavit vyhledáváním jiného. Krom toho nedochází k namáhání závěsu antény setrvačnými silami.
Zhlavy jsem rozsahy nevěděl, tak sem si pomohl googlem, vylezlo krom jiného toto:
http://www.aviaport.ru/directory/aviation/538.html
Nic jiného sem nehledal a knížky mám doma, takže pokud je to o stupínek jinak nekamenujte mě.
Zhlavy jsem rozsahy nevěděl, tak sem si pomohl googlem, vylezlo krom jiného toto:
http://www.aviaport.ru/directory/aviation/538.html
Nic jiného sem nehledal a knížky mám doma, takže pokud je to o stupínek jinak nekamenujte mě.