Stránka 1 z 20

MiG-31 Foxhound

Napsal: 5/9/2005, 16:58
od Pegeucko
Výškový přepadový stihač MIG - 31 vzlétl poprvé 16. 9. 1975. Byl koncipován jako protivaha strategickým pruzkumným letadlum SR - 71 , strategickým bombardérům B - 1B a střelám dlouhého dosahu. MiG - 31 "Foxhound" byl poprvé vystaven v roce 1991 v pařížském Aerosalonu. Poté co Lockheed SR - 71 odešel do důchodu stal se MIG - 31 nejrychlejším sériově výráběným letadlem.

Konstrukčně vychází z MIGu- 25.

Motory jsou Solovievovy D - 30F - 6 ,každý o tahu 151,9 kN. To je vývoj začal v roce 1972 v Permu týmem vedeným Yuri Reshetnikovem. Vývoj byl nakonec dokončený v roce 1980.Na konstrukci draku bylo ve zvýšené míre využito titanu a kompozitních materiálů. Motor je vyráběný v Permském závodě "Motorstroitel" ,kde jsou vyráběny též motory pro IL - 62M a Tu- 154M. Motor se sestává ze sedmi jednotek, šest z nich výměných. Motor má hromadný tok 150 kg za sekundu a zátokový pruměr 102 cm. Nový motor vyžadoval nějaké strukturní modifikace, a byl zvýšen obsah palivové nádrže pro 19 700 l (některé odhady tvrdí 20 380 l). Toto, společně s nižší měrnou spotřebou paliva u motoru D- 30F, zvýšilo nadzvukový dolet na 2 135 km , nebo 3 310 km při podzvukové rychlosti. Zvýšená váha redukovala operační výšku na 22 800 m. MIG 31 může tankovat za letu z tankovacích letadel IL - 78 nebo SU- 24T.

MIG - 31 je vybaven radiolkatorem Zaslon(v kodu NATO "Flash Dance"),ten ma dosah 150-200km v predni polosféře a 70-90km v zadní. Zaslon je schopen sledovat až deset cílů i na nižších letových hladinách a současně útočit na 4 z nich. Letoun je též schopen vzájemne komunikace s jinymi letouny,což ho predurčuje k dálkovému průzkumu a navádění např. letounů SU- 27, MIG- 29 na cíl. MIG 31 je jedním z mála stihačů schopný ničit nízkoletící řízené střely.
Navigační vybavení obsahuje rádionavigační systémy "Tropik" a "Marshrut".

Největší bojové efektivity se dosahuje použitím skupiny čtyř MIGů - 31 automaticky propojených vzájemnou výměnou dat.Digitální vnitřní komunikační systém APD - 518 poskytne možnost informační výměny v rozsahu 200 km .
Pomocí teto taktiky je tato skupina schopna ovládnout až cca 1000km vzušného prostoru.
Letoun má při maximální startovací hmotnosti 41 000 - 46 000 kg operační rádius 2 500 - 3 000 km.

V roce 1992 se objevila nová verze lletounu - MIG- 31M. Letoun ma vyznamě vylepšené radio-vybaveni i avioniku a unese 8 namisto puvodnich 6 PL střel dalekeho dosahu R-33 nebo R-77PD.
Standartně zustává šestihlavňový 23 mm kanón GSh-23-6 (9A-768) , 260 nábojů, 8000 ran/min.

Ruská federace má nyní k dispozici přez 200 letounů MiG - 31 "Foxhound". 24 letadel MIG - 31 bylo exportováno do Číny.

TT údaje:
Osádka: 2
Délka: 22.7 m
Rozpětí: 13.5 m
Výška: 6.2 m
Prázdná hmotnost: 21.45 t
Maximální hmotnost: 41 - 46 t
Motory: 2 x DTRD D-30F6 o tahu 2 x 15 500 kg
Dostup: 22.8 km
Maximální rychlost: 3 000 km/h
Maximální dolet: 2 500 - 3 000 km
Výzbroj:
Kanon: šestihlavňový 23 mm kanón GSh-23-6 (9A-768)
Rakety 6 x (8x u MIG-31M) PL střely R-27, R-30, R-33, R-40T, R-40TD, R-60M, R-77PD.

Obrázek

ObrázekObrázek

Napsal: 5/9/2005, 17:03
od Pegeucko
Pro hnidopichy:
Ulehcim vam praci - pro srovnani ZDE:
http://www.military.cz/russia/air/mig/Mig_31/mig_31.htm

Napsal: 5/9/2005, 17:15
od mato
uz pri svd-cku mi bolo jasne ze tie "tvoje" clanky som uz niekde cital :roll:

Napsal: 5/9/2005, 18:07
od Pegeucko
Ja ten dojem mam u spoustu zdejsich clanku taky. Cim to asi tak bude?
Jesli to nebude tim,ze urcita zbran zustane porad stejnou zbrani,at ji zacnes popisovat od predu nebo odzadu. Porad bude mist stejne rozmery, stejny časosled vyvoje,zavedeni do vyzbroje,konstruktery.
Pripada mi divne,ze se nad tim nekdo pozastavuje?
Copak nekdo ze zdejsich "autoru" videl treba jim popisovanou letadlovou lod na vlastni oci,byl na ni,meril ji,fotil ji a osobne overoval konkretni udaje?
Nebo se zucastnil jim popisovanych boju 1 a 2.sv. valky a znal popisovane hrdiny te doby?
Nepredpokladam. Je temer jiste,ze udaje nekde "obšlehl" a mozna alibisticky prehazel slova.
Ano,SVD jsem vzal z jisteho zdroje a zdroj cerpal z dalsiho(ruskeho) zdroje atd.
A pro klid v dusi. Zdroj k tomuto clanku o Migu 31 byl anglickojazycny. Pokud je tam jista podobnos s tim mnou nadnesenym clankem z military, je to proto,ze si proste neumim vycucat z prstu jine TT udaje,nez odpovidaji realite.

Napsal: 5/9/2005, 19:52
od YAMATO
No, máš pravdu, ale i nemáš. Jistě, základ je většinou daný...technické údaje, data...ale omáčka by měla být jiná, jde to. Mimoto osobně se snažím využít co nejvíc zdrojů (ne vždy je to snadné) a pak zjišťuji, co je pravdě nejblíže atd. Vem si třeba moje srovnání Panther G vs. T-34/85...podle některých zdrojů by byl T-34 střep, podle některých naopak...a já se snažil dobrat k objektivnímu porovnání.

Ale neber to tak, že mám něco proti tobě osobně, OK :wink:

Napsal: 5/9/2005, 20:07
od Pegeucko
Uz jsme to probrali s Lordem v poste a vyjasnily si to. Takze uz vim jak...... :)

Napsal: 5/9/2005, 20:13
od mato
nie ja hovorim o tom ze budem clanok pisat o niecom comu sa rozumiem a nevezmem hned prvu netovu stranku a prelozim ju....mne ide o to poukazat na rozne zdroje a hladat medzi nimi kompromisy...

aku to ma uroven ked na nete najdem 10 rovnakych clankov? :roll:

ale ked to lord toleruje...

Napsal: 5/9/2005, 20:38
od Pegeucko
No me uz zase nebavilo jenom doplnovat info druhejch a holt jsem zkusil neco sam. Systemem pokus - chyba.
Z meho pohledu je situce vyresena, jak to tu chodi jsem byl instruovan a celkem rad bych tuto OT diskusi uzvrel.

Napsal: 5/9/2005, 23:09
od mato
mne je to jedno len sa to tu preplnuje (len) polstranovymy clankami co je trochu skoda

Doplnění

Napsal: 6/9/2005, 18:08
od Pegeucko
Pár fotek kokpitu MiGu 31

Je zajimave sledovat jeho vyvoj.

ObrázekObrázekObrázek

Napsal: 6/9/2005, 20:13
od YAMATO
Jsou ještě další varianty MiGu-31: BM, protizemně zaměřená verse, přesněji protiradarová, ve výzbroji jsou Ch-31P a Ch-58. Další pak speciální protidružicový MiG-31 D, postaveny byly dva letouny, jednalo se o jakési propojení standartní verse s prvky z verse M. Mimoto byly jednomístné, bez radaru Zaslon (místo něj byla nesena zátěž), s přídavnými plochami na koncích křídla pro zlepšení stability při stoupání, odstraněny byly závěsníky, kanon. Protidružicová střela byla nesena pod trupem. Vývoj skončil pro nedostatek financí...

Obrázek

Napsal: 23/9/2005, 00:03
od Pegeucko
Nákresy MiGu 31. Legenda bohužel pouze v ruštině.

ObrázekObrázek

Napsal: 26/10/2005, 18:32
od Pegeucko

Napsal: 30/12/2005, 22:29
od Janni
Radar Zaslon zaslouží ještě jedno zastavení. Vyvíjen od roku 1975 v NIIP, přijat do komplexu MiG-31 pod označením N-007. Sověti vytřeli s touto hračkou amíkům (a jejich proklamovanou vedoucí úlohou v tomto oboru)zrak, dodneška nemají adekvátní odpověď. První palubní radar s nepohyblivou fázovanou anténní mřížkou a elektronickým vychylováním paprsku na světě, je schopen skokově měnit frekvence. Spolupracuje nejenom s ostatními RL a AWACSy, ale hlavně s výkonnými rušičkami ze země.

Verze Zaslon-M je ještě výkonnější, nosí jej MiG-31M, díky němu byl při zkouškách v dubnu 1994 zaměřen a následně raketou R-37 sestřelen cíl na vzdálenost 315km.

Napsal: 31/12/2005, 00:44
od Fatale
Janni píše:Radar Zaslon zaslouží ještě jedno zastavení. Vyvíjen od roku 1975 v NIIP, přijat do komplexu MiG-31 pod označením N-007. Sověti vytřeli s touto hračkou amíkům (a jejich proklamovanou vedoucí úlohou v tomto oboru)zrak, dodneška nemají adekvátní odpověď. První palubní radar s nepohyblivou fázovanou anténní mřížkou a elektronickým vychylováním paprsku na světě, je schopen skokově měnit frekvence. Spolupracuje nejenom s ostatními RL a AWACSy, ale hlavně s výkonnými rušičkami ze země.

Verze Zaslon-M je ještě výkonnější, nosí jej MiG-31M, díky němu byl při zkouškách v dubnu 1994 zaměřen a následně raketou R-37 sestřelen cíl na vzdálenost 315km.
proc se mi tomu nechce tak uplne verit...

btw: koukam na tvy prispevky uz dyl, ac se sam v rourach nevyznam, tak je sleduju se zajmem, ty mas docela zajimavy informace, az by se chtelo verit, ze jsi se v tom nekdy hrabal na vlastni ruce, ale zase podle tvyho veku je to temer vylouceny :mrgreen: muzes o sobe neco vic prozradit? myslim jestli to mas jenom vycteny, nebo to jsou moudra od nekoho, kdo se v tom opravdu hrabal, ci zda to jsou vlastni zkusenosti IRL ?

Napsal: 31/12/2005, 01:19
od Janni
Já jsem jenom fanda do letadel, roury jsou mi asi nejblíž, i když mlýny a mixéry můžu taky. Mám doma celkem dost literatury, takže pokud někdo napíše nějakou nesrovnalost o typu, který jsme navíc měli ve výzbroji, najdu si to a upravím.
Poslední generace MiGů a Sůček mě dost berou za srdce, no...

Čemu se Ti nechce věřit? Sestřelu na 315 kilometrů? Když to Kocour dokázal na 205km v roce 1985, a to se Phoenix na R-37 absolutně nechytá. Taky ale nevím, co sloužilo jako cíl...

Napsal: 31/12/2005, 01:23
od Fatale
to je prave ono, Tomcat mel dosah radaru ~250km v dobe, kdy treba mig25 mel s potizema 80 km, proto mi to prijde pomerne extremni narust behem chvile... nemam to nicim opodstatneny a podlozeny, je to jenom moje hodne laicka (a privozrala) domenka, takze brat prosim s rezervou :wink:

Napsal: 31/12/2005, 01:40
od Janni
No to je právě ono, taky ale vezmi v potaz kdy byl RL Smierč konstruován-na počátku 60-tých let. Zaslon je první v generaci nových leteckých radarů a sověti s ním těžce předběhli dobu. Jediné, co mají amíci podobnýho, je Aegis.

Napsal: 10/4/2006, 11:24
od redboy
fatale píše:to je prave ono, Tomcat mel dosah radaru ~250km v dobe, kdy treba mig25 mel s potizema 80 km, proto mi to prijde pomerne extremni narust behem chvile... nemam to nicim opodstatneny a podlozeny, je to jenom moje hodne laicka (a privozrala) domenka, takze brat prosim s rezervou :wink:
Není tak zcela pravda. Radar nemá dosah a tečka. Každý radar má dosah na cíl o určité efektivní odrazné ploše. U radaru Smeršč (Mig-25) to bylo 100km na cíl o ploše 16m2. (netuším proč zrovna 16m), RCS je u každého letounu jiné, u B-52 je to z přední polosféty až 1000m2, takže jeho dosah na B-52 bude výrazně vyšší. V soušastné době je dosah udáván nejčastěji na cíl o ploše cca 1-2m2, což je plocha stíhacího letounu, nelze to ale srovnávat bez udání tohoto údaje.

Napsal: 10/4/2006, 11:57
od redboy
U Zaslonu (RP-31) je tento dosah definován jako 180km (automatické sledování cíle pak 120km) na cíl o ploše 5m2. Ale to není samo o sobě omračující. Rozsah úhlů je v horizontále +/-70 stupňů a ve vertikále +70 -60 stupňů. A právě v tomto byl převratný, Sovětské radary mají všeobecně vysoký rozsah, ale tady je převratná možnost v celém rozsahu tohoto kužele sledovat 10 cílů a na čtyři z nich navádět R-33. To není u radaru s klasickou anténou možné. Další výhoda je ta, že ač je radar z klasickou anténou rychlý, tak změna úhlu sledování je u tohoto prostě mžiková a část aktivních prvků může sledovat cíl trvale a zasvěcovat ho a zbytek se může bavit vyhledáváním jiného. Krom toho nedochází k namáhání závěsu antény setrvačnými silami.

Zhlavy jsem rozsahy nevěděl, tak sem si pomohl googlem, vylezlo krom jiného toto:

http://www.aviaport.ru/directory/aviation/538.html

Nic jiného sem nehledal a knížky mám doma, takže pokud je to o stupínek jinak nekamenujte mě.