*** Diskuse byla uzamčena. Aktualizovaná verze článku je k dispozici ZDE ***
Technické údaje:
Typ: jednomístný palubní a pozemní stíhací, stíhací-bombardovací a noční stíhací letoun
Motor: dvouhvězdicový osmiválcový motor Pratt & Whitney R-2800-10 Double Wasp(2000 koní), později(od roku 1944) instalovány motory R-2800-10W se zařízením pro vstřikování vody do válců, zvýšení krítkodobého vákonu až na 2200koní
Rozměry: rozpětí 13.05m, délka 10.16m, výška 3.99m, nosná plocha 31.03m2
Hmotnost: prázdný 4 105kg, vzletová hmotnost 5 532kg, max. vzletová hmotnost 6 002kg
Výkon: max. rychlost 600km/h, praktický dostup 11 438m, max. dolet bez přídavných nádrží 2 606km
Výzbroj: 6 kulometů Colt-Browning 12.7mm - zásoba nábojů 400ks pro zbraň
Hellcat vznikl jako náhrada staršího typu F4F Wildcat a v podstě měl být jenom jeho lepší verze opatřený silnějším motorem mim. 1600 koní. Ovšem tým konstruktérů nakonec vyvynul zcela nový stroj který měl o 60% vyšší vzletovou hmotnost, nárůrst způsobila vyšší zásoba paliva, silnější výzbroj... F6F byl téměř 2x tak težší než japonské Zero navzdory tomu bylo jeho výkony velmi dobré.
První jednotka která F6F dostala byla VF-9 na USS Essex(16. leden 1943)
31. 8. 1943 vzlétly ke své první bojové akci z letadlové lodi Yorktown. V dubnu 1944 skončila F6F-3(další varianty F6F-3P s kamerami, noční stíhací F6F-3E a F6F-3N s radarem).
4.4. 1944 nová verze- F6F-5 ta se lišila od předchozí verze upraveným krytem motoru, prosklením kabiny a zabudovaným zařízením na zavěšení pum nebo 6 raket pod křídlem. LEtoun mohl nést 3 pumy o hmotnosti 454kg nebo rakety Tiny Tim ráže 298mm nebo přídavné palivové nádrže. Verze F6F-5N byla vybavena radarem v krytu na pravé polovině křídla.
Celkový počet vyrobených Hellcatů bylo 12 275ks a pilotům je připisováno 5 156 zničených bepřátelských letounů. Poměr činil 19:1 v neprospěch nepřátelských letounů
CV-16_Lexington-Hellcat
F6
F6F.Hellcat.Fire_
GRUMMAN F6F HELLCAT
Moderátor: Hans S.
- EASY_COMPANY
- rotný
- Příspěvky: 94
- Registrován: 13/11/2005, 12:39
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
GRUMMAN F6F HELLCAT
Trénink je všechno a i květák je jen vycepované zelí
- EASY_COMPANY
- rotný
- Příspěvky: 94
- Registrován: 13/11/2005, 12:39
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: GRUMMAN F6F HELLCAT
F4F4 a F6F3/5 mají stejnou výzbroj, jenom F4F3 měla 4x12EASY_COMPANY píše: Hellcat vznikl jako náhrada staršího typu F4F Wildcat a v podstě měl být jenom jeho lepší verze opatřený silnějším motorem mim. 1600 koní. Ovšem tým konstruktérů nakonec vyvynul zcela nový stroj který měl o 60% vyšší vzletovou hmotnost, nárůrst způsobila vyšší zásoba paliva, silnější výzbroj...
F6F3 byl bez vstřikování vody do válců, F6F5 už sEASY_COMPANY píše: 4.4. 1944 nová verze- F6F-5 ta se lišila od předchozí verze upraveným krytem motoru, prosklením kabiny a zabudovaným zařízením na zavěšení pum nebo 6 raket pod křídlem. LEtoun mohl nést 3 pumy o hmotnosti 454kg nebo rakety Tiny Tim ráže 298mm nebo přídavné palivové nádrže.
válka je vůl
Nemel byste nekdo obrazek s rozlozenim pancerovani u F6F + jeho tloustku? Ja to nikde nemuzu najit, at hledam, jak hledam, nasel jsem to jenom zevrubne textove popsany, ale to neni ono. Hledam to proto, protoze to vypada, ze na F6F bylo vic pancerovani, nez na Il-2, tak bych si to rad overil, dik za pripadnou pomoc
válka je vůl
hodne divne nakresleny (to delalo snad dite ) rozmisteni panciru...ale neni tam nic o vaze, tloustce....
http://www.zenoswarbirdvideos.com/Image ... FARMOR.pdf
*** Diskuse byla uzamčena. Aktualizovaná verze článku je k dispozici ZDE ***
http://www.zenoswarbirdvideos.com/Image ... FARMOR.pdf
*** Diskuse byla uzamčena. Aktualizovaná verze článku je k dispozici ZDE ***
válka je vůl