Cvičné letouny pro OSSR

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11614
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Zemakt »

Tak ty další F16 nemusí být nutně nové Niko.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
pjaro77
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 511
Registrován: 13/11/2019, 17:19

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od pjaro77 »

niko - Nepovedal som, že nechcem bojove vrtulniky. Len by som videl radšej najprv viac blackhawkov.
Ako ti z mojich názorov vypadol lowcost ? Ďalšie F-16 sú lowcost ?
Vycvik stihacov v zahranici, lebo nam taku sposobilost netreba - ak na to príde, STA ich môže cvičiť základy pilotáže a kľudne aj na prúdových. Alebo tie prúdove môže mať aj OSSR. Rozhodne som proti tomu mešať cvičné schopnosti s akýmsi pseudobojovými do jedného stroja, aby z nich vypadol nejaký kripel a ešte z nich vystaviť celú druhú letku.

Taktiež chcem solídnu PVO, to bude tiež drahé.
Naposledy upravil(a) pjaro77 dne 13/9/2023, 11:50, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11614
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Zemakt »

Zemakt píše:
Jinak NG je pro vás lepší alternativa. Levnější/výkonější/efektivnější alternativa s pro domácí průmysl větší přidanou hodnotou.

Juraj píše:
Vieš to odzdrojovat? Nic z toho nebude pravda.
Takže po pořádku:

1/ Levnější
u Aermacchi lze vzít cenu z jediné dosavadní objednávky 13 letounů pro Italské letectvo tj. 338.5 milionů dolarů cca 26 milionů dolarů kus. Zřejmě se bude jednat o systémovou cenu. Jednotková by byla už silně mimo, i když vzhledem k ceně M 346, no. Možné je vše.
Aero, kusová cena z objednávky pro Vietnam cca 10 milionlů dolarů. Systémová z objednávky pro LOM je zhruba 22 milionů dolarů (mj. zahrnuje speciální a výškovou výstroj, prostředky pro přežití, úvodní výcvik pilotů a pozemního personálu, pozemní vybavení, počáteční sady náhradních dílů a spotřebního materiálu, systémy pro plánování a rozbor letů a pozemní výcvikový systém.

Ital nebude nikdy levnější než Čech. Ten kdo někdy vlastnil italskou motorku potvrdí.

https://www.airplaneupdate.com/2019/08/ ... m-345.html
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2273695

2/ Výkonější (tabulky a čísla)
max. rychlost 740km/h vs 780
stoupavost 26,5 m/s vs 23
dostup 12 190 m vs 10 670
dolet/max. 1 410/1 815 km vs 1 900/ 2 500
nosnost 1 000 kg vs 1 640
maximální vzletová hmotnost 4 500 kg vs 5 650
pody 4 vs 5

https://cs.wikipedia.org/wiki/Alenia_Aermacchi_M-345
https://cs.wikipedia.org/wiki/Aero_L-39NG

V souhrnu ve všech validních leteckých datech je NG výkonnějším strojem, navíc pro účely výcviku robusnějším, rozuměj blbuvzdornějším.

3/ Efektivnější.
Efektivnější ve smyslu rychlého přechodu na novou techniku. Byť se jedná o nový letoun, stejný výrobce jako doposud Slovenskem provozované CM je garantem kontinuálního přechodu se stejnými či obdobnými servisními postupy. Navíc v řeči téměř mateřské. Rychlost zavádění, získání plné schopnosti, rychlost výcviku letového i obslužného mužstva násobně rychlejší, rozuměj i levnější. Jako bonus továrna za humny.

Přínos pro slovenský průmysl zcela jasně deklarovaný a smluvně ošetřený. Žádné smyšlenky, hypotézy, a přání otce myšlenky.
https://ekonomickydenik.cz/aero-vodocho ... el-l-39ng/

Fakta nepustí Juraji, tabulky, čísla, zdroje. Ale klidně si sni dál svůj sen o mé nepravdě :???: S tím ti moc nepomůžu.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4966
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

1)
Dal si mnoho čísiel, jedno,to najmenšie, si si najskôr vycucal z prstu a ani jedno nie je číslo zo slovenského tendra.
Porovnavas kontrakty, v ktorých nevieš co bolo.
A teda 300mil€ / 13 = 23mil., 2100/23,9/4 = 22mil.
Este nevieme cenu za životný cyklus.

2) rozdiel v parametroch je zanedbateľny. Pocet zavesov... je to tréningové lietadlo, nie Su-25. Pre rozhodnutie úplne nepodstatný parameter, rovnako ako dolet. Na Slovensk 1400km je viac ako treba pre tréningové lietadlo. Stupavost, dostup su dôležité.
Majú rovnaké motory, lahsi a menší je pomalší, ako väčší a ťažší. Zázrak. Alebo marketing.

3) bud je to rovnaké lietadlo alebo uplne nove a so socialistickým L39 zo 70tych rokov nemá nic spoločné. Uz si vyberte a držte sa toho v argumentácii.
To čo píšeš by znamenalo, ze L39NG bude potrebovať každých 7 rokov alebo 1000LH generalku?
Vytlak Rima je uplne niekde inde, do Milana aj Rima sa z Bratislavy lieta pravidelne.

Narozdiel od Aera sme s Leonardom zatiaľ nemali žiadne problémy.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11614
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Zemakt »

No, hlavně že ty jsi mne ubil argumenty a ještě fabuluješ, viz bod 3. Marná diskuze s takovýmto oponentem. Sni dál. Radio Jerevan konec.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4966
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Ja som tu netvrdil, ze jedno alebo druhé lietadlo je lacnejšie, lepšie, efektívnejšie.
Čiže na mojej strane nie je potreba nic zdrojovat. Stačilo len vyvrátiť, ze tvoja viera nie su argumenty.

Co tvrdím, ze ak sa Leonardo rozhodne aby prerazilo, zatiaľ sa im s 5kou nedarí (len 45 kusov, možno sú spokojní s predajom 6tky), tak sfuknu ponuku Aera zo stola. Lebo maju čo ponúknuť, nie len chvosty.
Chlapci na ministerstve to robia uz štvrtým rokom veľmi dobre, verím im ze vyberú to najlepšie.
Velitelia nech sa ďalej stretávajú, odovzdávajú skúsenosti a ministerstvo nech robi kvalitný výber.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3825
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Scotty87 »

Co vám tedy můžou nabídnout tak extrovního?
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4966
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

2022. Nove zakazky za 17,3 mld € (+21%), tržby 14,7mld€ (+4,7%), EBITA 1,2mld€ (+14,9%), čistý zisk 932 mil € (+58.8%).
Co len budu chcieť a ešte si k tomu kupia Aero trikrát. ;-)
Same story, Saab verzus Lockheed.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11614
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Zemakt »

Ja som tu netvrdil, ze jedno alebo druhé lietadlo je lacnejšie, lepšie, efektívnejšie.
Čiže na mojej strane nie je potreba nic zdrojovat. Stačilo len vyvrátiť, ze tvoja viera nie su argumenty.
Cože? Jsi přepracován, nebo jak to mám chápat tohle? Samozřejmě, že jsem to tvrdil já, a také odzdrojoval. Co jsi udělal ty? Nic. Jestli je tohle u vás norma, tak se ani nedívím tomu bordelu, který u vás panuje. Jako, že ne by u nás nebyl, ale tohle je drobet vyšší level.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od niko »

pjaro77 píše: 13/9/2023, 08:45 niko - Nepovedal som, že nechcem bojove vrtulniky. Len by som videl radšej najprv viac blackhawkov.
Ako ti z mojich názorov vypadol lowcost ? Ďalšie F-16 sú lowcost ?
Vycvik stihacov v zahranici, lebo nam taku sposobilost netreba - ak na to príde, STA ich môže cvičiť základy pilotáže a kľudne aj na prúdových. Alebo tie prúdove môže mať aj OSSR. Rozhodne som proti tomu mešať cvičné schopnosti s akýmsi pseudobojovými do jedného stroja, aby z nich vypadol nejaký kripel a ešte z nich vystaviť celú druhú letku.
Lenze otazka stoji, ci AH-1 vezme, alebo nie. A nie, co si zelame viac. Rovnako dalsie F-16 nikto neplanuje. Armada ich mohla mat a radsej si vybrala AH-1.
Taktiez neznasam tieto bohorovne vyjadrenia typu "Vycvik stihacov v zahranici, lebo nam taku sposobilost netreba". Povedal kto ? Pokial viem, tak armada aj MO povedali, ze treba. Rovnako ako povedala, ze jej treba cvicne lietadla so schopnostou AG.
NOTNA
četař
četař
Příspěvky: 73
Registrován: 5/1/2021, 22:11

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od NOTNA »

Pri počtoch /veľkosti/ nášho letectva načo sú nám cvičné lietadlá /ak nechceme oživiť biele albatrosy/. Nemôžu sa ďalší piloti školiť v USA tak ako tý ktorí sú momentálne tam?
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11614
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Zemakt »

Zaroveň zde taktéž zaznělo, že vaše letectvo si přeje NG. To jen tak mimochodem.

Notna, čtyři kusy na udržení rozlétanost leteckého personálu, potažmo základní výcvik a druhou letku, pokud jí nechcete jako plnohodnotnou, tak ji formovat jinak. Třeba jako dronovu, smíšenou. Umím si představit víc modelů. Ale dvanáct cvičných letounů mi fakt přijde jako blbost. Cvičně bojových už méně, ale stejně.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4966
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Nič také nezaznelo.

10mil cena pre Vietnam si odzdrojoval?
Aku hodnotu ma pocet zavesnikov pri cvičnom lietadle?
Aku hodnotu ma dolet 1400 alebo 1900km pri cvičnom lietadle?
Je to lietadlo uplne nove alebo vieme využívať zaužívané postupy z roku 1989?
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4966
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

niko píše: 13/9/2023, 19:08
Taktiez neznasam tieto bohorovne vyjadrenia typu "Vycvik stihacov v zahranici, lebo nam taku sposobilost netreba". Povedal kto ? Pokial viem, tak armada aj MO povedali, ze treba. Rovnako ako povedala, ze jej treba cvicne lietadla so schopnostou AG.
Ked zverejnia štúdiu uskutočniteľnosti a hodnotenie UHP, tak sa dozvieme viac.
U UHP sa nebojim, ze by im vycvik v zahraničí nepreratali a uvidíme co vyjde lacnejšie.
Avsak vela z postupov (JTAC, použitie zbrani, lietanie vo formácii,... ) sa da cvičiť aj na trenerovi a aj cez simulacne technológie a netreba ťahať F-16 z hangaru, ked M345 ma napríklad simulaciu zbranovych systémov.
Lietadla sa nebudú využivat len na vycvik nováčikov, ale aj výcvik pozemných síl či špeciálov napríklad.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11614
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Zemakt »

Aha, to mi vypadlo. Tak sleduj, jak se argumentuje mezi velkými kluky (ostatně mohl jsi si to najít sám):

- https://www.janes.com/defence-news/news ... h-republic

A pls nefabuluj, jasně uvádím cenu v dolarech, tak nevím co tam motáš éčka, to jako aby to vypadalo méně? Slabé. To jest zrovna jak jakých 45 kusů, doposud osmnáct, pět plus výše uvedené objednávka na třináct.

Jinak, vzledem k tomu, že poptáváte rovnou dvanáct letounů, je předpoklad, že asi ne všechny budou ve cvičné variantě, ale minimálně více jak polovina bude ve verzi cvičně bojové. Tudíž pět závěsníků je víc než čtyři, nosnost 1 600 kg je víc než 1 000 a dolet o cca o třetinu větší je rovněž nezanedbatelnou výhodou. Proč to vše? Logicky si odvodíš, nejsi hloupý.
Je to lietadlo uplne nove alebo vieme využívať zaužívané postupy z roku 1989?
Nahoru
Čo? Máš problém s pochopením textu
Byť se jedná o nový letoun, stejný výrobce jako doposud Slovenskem provozované CM je garantem kontinuálního přechodu se stejnými či obdobnými servisními postupy.
? Přečti si to dvakrát, tříkrát a když ani to nepomůže, tak ti to holt budu muset blíže vysvětlit no.

Jinak to, že vzdušené síly by raději NG tady opravdu zaznělo, nehodlám hledat kdo to byl jestli Lynx nebo Niko. Fakt nevím. Neřeš to, s ohledem na tabulky a čísla to zas podstatné není, je to logické.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4966
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

It is reported k Omnipolu, ktorý odmietol zverejniť cenu. Sam neveríš, ze ho predali za desku😃

Davam tam Eura, lebo nákup stal 300 milionov eur, Taliani platia eurami, tak ako my. Doláre ma nezaujímajú.
Talianska armada požaduje 45 kusov, najprv objednali 13, potom 5 a maju pokračovať az na daných 45. Zatiaľ ten plan nikto nezrušil.

Žiaden predpoklad, L39 ma nulovu bojovú hodnotu na Slovensku. Protipovstalecke boje viesť nebudeme.
Takže pocet zavesnikov nie je dôležitý, ani nosnost ani dolet. Ak to lietadlo bude niekedy na európskom bojisku bojovať, tak určite nepoleti 1400km. Ani zufali Ukrajinci nie su takí blázni, aby L39 poslali do boja. Skusili to Syrcania, sposobom vzlet=>zostrel. A to povstalci nemaju PVO.

Nazor jednotlivca nie ne názorom vzdušných síl, hlavne ak je to vyjadrovanie názoru na sukromnom facebooku.

Vo výcvikových úlohách v tých lietadlach nie je žiaden rozdiel, sentiment panov nechajme bokom.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17795
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od skelet »

L-39 se používají v Sýrii doteď, takže vzlet sestřel je hodně nadnesené. (Stejně jako L-159 působí v Iraku, ne v Afghánistánu, jak tady tvrdil nějaký hejslovak)
Ja Leonardu na Slovensku fandím. Aspoň přestaneme slyšet brekot místních nacionalistů.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4966
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Kludne urážaj, ked to inak nevieš. Nic to nemá s nacionalizmom.
Spolupráca s Leonardom dava väčší zmysel, aeeo nemá čo ponúknuť. To je všetko.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17795
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od skelet »

Aero má co nabídnout, a Aero to fyzicky i nabídlo. Leonardo Vám v současnosti nenabídlo nic, na tož fyzicky.
Tabulkově jsou ty dvě letadla srovnatelná, Aero v něčem lepší. V reálu bude lepší i netabulkově vzhledem k tomu, že Leonardo má jen jednoho zákazníka, a to domácí letectvo.
Takže tvůj problém s Aero je to, že je české. Co je české to je špatné.
Poláci i ČR jakousi takous zkušenost z Leonardem mají. Takže směle do toho, užijte si je. Jestli si myslíte, že CSG je ojeb.. nuž přeju Vám to. Proč nekoupíte druhou letku F-16 (block 72 nebo F-16V) moc nechápu, ale Váš boj.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11614
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Zemakt »

Jistě Juraji, ale to nic nemění na věci, že ve vzájemném porovnání je pro vás český stroj z pohledu výkonnosti, ceny a efektivity lepší než italský. A ano, na tom názor jednoho jedince sotva co změní.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“