Stránka 1 z 2

Motory MTU

Napsal: 28/2/2023, 09:29
od palo satko
Citat zo Strategickeho myslenia:
taxonomií jsou již napáchány a napravit je bude trvat desetiletí. Zejména odchod kvalifikovaných lidí a to, že další se již neškolí bude trvat dlouho. Ti kteří schválili a hlasovali pro pitomosti typu Green Deal vyhráli Putinovi válku a měli by dostat titul hrdiny Ruska.
Cele to šialenstvo viedlo k upadku klasickej strojariny. Tanky nepostavite z hlinika a nebude ich pohanat bateria a už vôbec nebude najdôležitejši parameter emisia na kWh. Takže nakoniec to dopadlo takto:
„Leopard“, „Marder“ alebo „Puma“ – tieto tanky jazdia na motoroch MTU, ktoré Rolls-Royce Power Systems vyrába vo Friedrichshafene. Môže však výrobca vytvoriť aj hromadnú objednávku?
Žiadne tanky bez motorov a vyrábajú sa pre množstvo dôležitých modelov v dielňach MTU vo Friedrichshafene pri Bodamskom jazere. Ako presne sa vyrába, je tajnou záležitosťou – ako to už v zbrojárskom biznise býva. Jedna vec je istá: výroba tankových motorov je väčšinou ručná práca a zaberie veľa času. O koľko presne, spoločnosť neposkytuje žiadne informácie. Z firemných kruhov sa hovorí, že stavba motora pre „Leopard 2“ je obzvlášť zdĺhavá, viac ako osem za rok momentálne nie je možné. To znamená: Ak by ste chceli nahradiť 18 „Leopardov 2“, ktoré Nemecko dodáva Ukrajine, potom by to trvalo viac ako dva roky.
Zdroj: https://www.tagesschau.de/wirtschaft/un ... n-101.html

Re: Válka na Ukrajině

Napsal: 28/2/2023, 10:13
od Zemakt
Osm motorů ročně jo?

Re: Válka na Ukrajině

Napsal: 28/2/2023, 10:45
od Lynx
palo satko píše: 28/2/2023, 09:29 Citat zo Strategickeho myslenia:
taxonomií jsou již napáchány a napravit je bude trvat desetiletí. Zejména odchod kvalifikovaných lidí a to, že další se již neškolí bude trvat dlouho. Ti kteří schválili a hlasovali pro pitomosti typu Green Deal vyhráli Putinovi válku a měli by dostat titul hrdiny Ruska.
Cele to šialenstvo viedlo k upadku klasickej strojariny. Tanky nepostavite z hlinika a nebude ich pohanat bateria a už vôbec nebude najdôležitejši parameter emisia na kWh. Takže nakoniec to dopadlo takto:
„Leopard“, „Marder“ alebo „Puma“ – tieto tanky jazdia na motoroch MTU, ktoré Rolls-Royce Power Systems vyrába vo Friedrichshafene. Môže však výrobca vytvoriť aj hromadnú objednávku?
Žiadne tanky bez motorov a vyrábajú sa pre množstvo dôležitých modelov v dielňach MTU vo Friedrichshafene pri Bodamskom jazere. Ako presne sa vyrába, je tajnou záležitosťou – ako to už v zbrojárskom biznise býva. Jedna vec je istá: výroba tankových motorov je väčšinou ručná práca a zaberie veľa času. O koľko presne, spoločnosť neposkytuje žiadne informácie. Z firemných kruhov sa hovorí, že stavba motora pre „Leopard 2“ je obzvlášť zdĺhavá, viac ako osem za rok momentálne nie je možné. To znamená: Ak by ste chceli nahradiť 18 „Leopardov 2“, ktoré Nemecko dodáva Ukrajine, potom by to trvalo viac ako dva roky.
Zdroj: https://www.tagesschau.de/wirtschaft/un ... n-101.html
Paľo, garantujem Ti, že k žiadnemu úpadku nedošlo.

Válka na Ukrajině

Napsal: 1/3/2023, 10:07
od strojmir
Co to je za podivné tvrzení z toho Tagesschau článku, že roční kapacita motorů pro Leo2 je pouhých osm kusů? Oni tam uvádějí, že si to nějak vydedukovali. Proč potom v tomto článku zmiňují zástupci firmy co je vyrábí roční výrobní produkci 50 nových tanků + další na opravy a modernizace? To je dělají bez motoru nebo co? Vždyť ty motory potřebují i do houfnic.

https://www.n-tv.de/wirtschaft/Hochfahr ... 24235.html

Válka na Ukrajině ukazuje, že Německo je špatně umístěno z hlediska zbrojení. Tvůrce tanků Krauss-Maffei Wegmann nevidí žádné překážky pro zvýšení výroby – ale má jasný požadavek na politiky.

Během studené války KMW vyráběla asi 300 tanků Leopard ročně, což je asi jeden za pracovní den. Poté se obchodní model změnil. V poslední době došlo k novému sestavení programu v řádu 50 tanků Leopard ročně. Existuje také program upgradu, ve kterém je aktualizováno 60 nebo 70 vozidel ročně. Dalších cca 50 vozidel přijíždí na opravy, tedy na opravy a údržbu.

"Pokud chcete znovu začít vyrábět 300 vozidel ročně, máme řadu problémů, které je třeba zvážit. Vozidla jsou dnes například složitější, protože se skládají z mnohem více dílů. Navíc bychom potřebovali určité úkoly, které nyní máme v Udělej hlavní práci, vrať ji dceřiným společnostem nebo partnerským společnostem,“ řekl Ketzel. "Máme také dostatek prostoru na to, abychom se relativně rychle dostali zpět do výroby, pokud je to opravdu potřeba."


Jinak Strategické myšlení na Twitteru sleduji, ale už jsem dost na vážkách jestli je nevypnu, jediný důvod proč jsem to neudělal, je že občas vytáhnou něco co je opravdu zajímavé. Ale práci dělají často mizerně. Tvrdí, že jsou nestranní, ale čiší z toho často ideologie až za roh. Na kritiku Green Dealu napasují jakoukoliv kravinu a mají rádi i různé konspirace. Navíc často neověřují informace a pak to tak dopadá.

Re: Válka na Ukrajině

Napsal: 1/3/2023, 10:38
od strojmir
Informace o roční produkci se tedy nehledají snadno. Další stopa, že tamto je asi blábol.

https://www.defensenews.com/global/euro ... d-2-tanks/

Nicholas Drummond, strategický poradce KMW ve Spojeném království, řekl Defence News, že výrobní kapacita společnosti v Německu je stále dost nevyužitá. „Norsko je první z několika nových očekávaných objednávek na nové tanky Leopard 2A7,“ řekl. "Dříve, na vrcholu studené války, byla KWM schopna vyrobit 16 tanků měsíčně, dnes vyrábí mnohem méně, ale stále má stejnou plochu."

Drummond poukázal na to, že překážky leží spíše v dodavatelském řetězci v samotném výrobním procesu.

Re: Válka na Ukrajině

Napsal: 1/3/2023, 12:29
od KOLT
strojmir píše: 1/3/2023, 10:07 Jinak Strategické myšlení na Twitteru sleduji, ale už jsem dost na vážkách jestli je nevypnu, jediný důvod proč jsem to neudělal, je že občas vytáhnou něco co je opravdu zajímavé. Ale práci dělají často mizerně. Tvrdí, že jsou nestranní, ale čiší z toho často ideologie až za roh. Na kritiku Green Dealu napasují jakoukoliv kravinu a mají rádi i různé konspirace. Navíc často neověřují informace a pak to tak dopadá.
Howgh. Stačí se podívat na ty bláboly o znaku protěže u horských jednotek, co tuhle vyplodili...

Re: Válka na Ukrajině

Napsal: 1/3/2023, 12:31
od KOLT
strojmir píše: 1/3/2023, 10:07 Co to je za podivné tvrzení z toho Tagesschau článku, že roční kapacita motorů pro Leo2 je pouhých osm kusů? Oni tam uvádějí, že si to nějak vydedukovali. Proč potom v tomto článku zmiňují zástupci firmy co je vyrábí roční výrobní produkci 50 nových tanků + další na opravy a modernizace? To je dělají bez motoru nebo co? Vždyť ty motory potřebují i do houfnic.
Když si vezmu, kolik motorů ročně MTU vyrobí, je tohle tvrzení úplně směšné. Pokud by byl požadavek a peníze, budou je chrlit tak rychle, že je v KMW nebudou stíhat zabudovávat do techniky.

Re: Válka na Ukrajině

Napsal: 1/3/2023, 14:11
od palo satko
Strojmir netreba si zamienat info od vyrobcu tankov s informaciami od vyrobcu motorov. Vyrobca motorov sa vola Rolls-Royce Power Systems. A preto si treba hladat informacie o nom:
https://globeecho.com/news/europe/germa ... k-engines/
https://newsrnd.com/business/2023-02-24 ... 7r80i.html
https://www.mtu-solutions.com/eu/en/pre ... tions.html

Pokial je mi zname nemecka vlada nenakupuje žiadne nove Leopardy. Plus tieto motory sa aktualne nedodavaju do žiadnych inych tankov. Takže ak je aktualna kapacita len na 8 novych motorov ročne je to v podstate realna kapacita, kedže novy motor je treba len vtedy ked niektory použivany totalne skolabuje a nie je ho možne repasovat, čo sa prakticky v mierovych časoch stane zriedkavo.
Je to nakoniec podobne ako pri českych T 72. Čo myslíte, kolko novych motorov sa pre česke tanky T 72 vyrobilo minuly rok? Ked napišem "NULA" tak to bude na 99.99% pravda.

Re: Válka na Ukrajině

Napsal: 1/3/2023, 15:38
od mikhail
palo satko píše: 1/3/2023, 14:11 Strojmir netreba si zamienat info od vyrobcu tankov s informaciami od vyrobcu motorov. Vyrobca motorov sa vola Rolls-Royce Power Systems. A preto si treba hladat informacie o nom:
https://globeecho.com/news/europe/germa ... k-engines/
https://newsrnd.com/business/2023-02-24 ... 7r80i.html
https://www.mtu-solutions.com/eu/en/pre ... tions.html

Pokial je mi zname nemecka vlada nenakupuje žiadne nove Leopardy. Plus tieto motory sa aktualne nedodavaju do žiadnych inych tankov. Takže ak je aktualna kapacita len na 8 novych motorov ročne je to v podstate realna kapacita, kedže novy motor je treba len vtedy ked niektory použivany totalne skolabuje a nie je ho možne repasovat, čo sa prakticky v mierovych časoch stane zriedkavo.
Je to nakoniec podobne ako pri českych T 72. Čo myslíte, kolko novych motorov sa pre česke tanky T 72 vyrobilo minuly rok? Ked napišem "NULA" tak to bude na 99.99% pravda.
Dookola točíš ten istý článok o tom, že RR ako vlastník MTU musí schváliť prípadné investície do rozšírenia výroby. Čuduj sa svete, takto to funguje v každej firme (okrem Ruska, kde sa najprv dajú peniaze, ktoré sa rozkradnú a potom sa všetko dofinancováva). Na západe je najprv zákazka, alebo aspoň zmluva o budúcej zákazke a až potom rozširovanie výroby.

Trochu Ti rozlepím očká, keď poviem, že bottleneck bude skôr výroba samotných tankov na výrobnej linke RHM, pretože aj v top období neboli schopní vyrábať viac ako 20 tankov Leopard 2 za mesiac. A to hovoríme o plne rozbehnutej výrobe na konci studenej vojny.

Nič to nemení na tom, že na Ukrajinu je možné západom transferovať bez mihnutia oka niekoľko stoviek Leopard 2 A4 tankov, bez nejakého veľkého oslabenia aliancie.
RHM zákazky na plné spustenie linky má, ale nábeh výroby potrvá 6 mesiacov až rok. Dovtedy MTU rozbehne svoju časť. Nie je to nič tragické, len klasický cyklus výrobného reťazca, o ktorom by si mal niečo vedieť (čoby slávny súkromný podnikateľ, do ktorého pozície sa štylizuješ).

Re: Válka na Ukrajině

Napsal: 1/3/2023, 22:08
od strojmir
palo satko píše: 1/3/2023, 14:11 Strojmir netreba si zamienat info od vyrobcu tankov s informaciami od vyrobcu motorov. Vyrobca motorov sa vola Rolls-Royce Power Systems. A preto si treba hladat informacie o nom:
https://globeecho.com/news/europe/germa ... k-engines/
https://newsrnd.com/business/2023-02-24 ... 7r80i.html
https://www.mtu-solutions.com/eu/en/pre ... tions.html

Pokial je mi zname nemecka vlada nenakupuje žiadne nove Leopardy. Plus tieto motory sa aktualne nedodavaju do žiadnych inych tankov. Takže ak je aktualna kapacita len na 8 novych motorov ročne je to v podstate realna kapacita, kedže novy motor je treba len vtedy ked niektory použivany totalne skolabuje a nie je ho možne repasovat, čo sa prakticky v mierovych časoch stane zriedkavo.
Je to nakoniec podobne ako pri českych T 72. Čo myslíte, kolko novych motorov sa pre česke tanky T 72 vyrobilo minuly rok? Ked napišem "NULA" tak to bude na 99.99% pravda.
Hele to jsem si přečetl už v tom úvodním článku. Kde tam ale vidíš informaci, že vyrobí jen osm tankových motorů ročně? Přijde ti to číslo normální? V tom článku se praví že nemají informace, ale že : Z firemních kruhů se říká, že stavba motoru pro „Leoparda 2“ je obzvláště zdlouhavá, více než osm za rok v tuto chvíli není možné.
Takže se znova ptám, když nejsou schopni vyrobit více než osm motorů za rok, proč je tedy uváděna roční kapacita výroby KMW 50 tanků? To tam namontují co? Prostě jeden z těch údajů je hloupost. Do roční kapacity výroby se pochopitelně započítává celý dodavatelský řetězec. Osobně si myslím, že prostě jen vyráběli osm motorů za rok, protože jich více nebylo třeba a že až dostanou objednávku budou snadno schopni výrábět podstatně více, byť pochopitelně stále nepůjde o nějakou masovou sériovou výrobu.
Jak s tím souvisí T 72 které nikdo nové vyrábět nechce už nechápu vůbec. T 72 je spotřební materiál který byl donedávna k dispozici v takovém množství, že nikdo nové motory vyrábět nepotřeboval s výjimkou zabudování úplně nových motorů při některých modernizacích, které spadají do devadesátých let. V Excaliburu nevím jak to funguje, ale logicky se dá odvodit, že prostě motory jen zgenerálkují.

Re: Motory MTU

Napsal: 2/3/2023, 16:34
od palo satko
MTU vyvynul novy motor s poetickym označením EuroPowerPack. Je menši, ľahši a da sa namontovat do Leo 2. https://svf-international.com/mexico/wp ... ochure.pdf
Lenže:
Aj keď je motor EuroPowerPack ľahší aj menší a jeho výkon je väčšinou rovnaký ako pôvodný motor MTU, používatelia zatiaľ neprejavili záujem o nový motor, uvádza hovorca KMW. - Dnešný motor MTU, ktorý je pre všetkých je identický s pôvodným motorom spred 40 rokov, je otestovaný a
a používatelia ho poznajú. Možnosť interoperability s inými Leopard 2, pokiaľ ide o dielňu zariadení a opráv, ako aj náhradných dielov a školenia, je dôvodom, prečo používatelia stále uprednostňujú starý dobrý motor.
Zdroj: https://www.fsi.no/siteassets/militarte ... mplete.pdf
Korejci sice najskôr chceli použit EuroPowerPack v svojom novom tanku, ale nakoniec tam montuju vlastny motor a nemecke prevody. https://en.wikipedia.org/wiki/K2_Black_Panther
Takže teoreticky je asi možne vyrobit viac Leopardov, lenže s motormi, ktore nikto nechce.

Re: Motory MTU

Napsal: 2/3/2023, 16:41
od Scotty87
Nikdo neví jak dlouho trvá výroba, ale určitě to není víc jako osm.... OK, důvěryhodné.

Re: Válka na Ukrajině

Napsal: 2/3/2023, 16:54
od Scotty87
palo satko píše: 1/3/2023, 14:11 Pokial je mi zname nemecka vlada nenakupuje žiadne nove Leopardy. Plus tieto motory sa aktualne nedodavaju do žiadnych inych tankov. Takže ak je aktualna kapacita len na 8 novych motorov ročne je to v podstate realna kapacita, kedže novy motor je treba len vtedy ked niektory použivany totalne skolabuje a nie je ho možne repasovat, čo sa prakticky v mierovych časoch stane zriedkavo.
Je to nakoniec podobne ako pri českych T 72. Čo myslíte, kolko novych motorov sa pre česke tanky T 72 vyrobilo minuly rok? Ked napišem "NULA" tak to bude na 99.99% pravda.
Je to totální kravina. 62 Leopardů 2A7+ (tedy i motorů) vyrobili pro Katar za necelé 4 roky. To je 15-20 nových motorů ročně. Samozřejmě vedle toho musí probíhat i výroba náhradních dílů. Momentálně probíhá modernizace straších Leopardů 2. Což pochopitelně zmámena potřebu provádět generální opravy motorů.
Kolik nových T-72 tu bylo loni vyrobeno? Když řeknu "NULA", tak to bude na 100% pravda.

Re: Motory MTU

Napsal: 2/3/2023, 17:03
od Rase
palo satko:
Ono je hrozně těžké si jednoduše vygooglit, kdo všechno ten EuroPowerPack používá:

Leclerc tropicalisé (verze pro SAE)
Challenger 2E (exportní verze)
Merkava Mk.IV
Arjun: stejný motor, jen s převodovkou Renk RK 304-I
K2 Black Panther: EuroPowerPack (MT883 Ka-500) použitý pro první stovku tanků

Re: Motory MTU

Napsal: 2/3/2023, 22:05
od KOLT
Vůbec nevím, co tu řešíme. MTU seká motory jak Baťa cvičky. Jestli někde bude úzké hrdlo při výrobě Leopardů, téměř jistě to nebude motor jako takový, max. nějaká elektronika do něj. Ale i bych si tipl, že ani to ne. Čipy skutečně mohou být bottleneck, ale těch je v moderním tanku potřeba tři prdele, takže by krom motoru chyběly i jinde.

Re: Motory MTU

Napsal: 3/3/2023, 08:34
od palo satko
Scotty, to že podla objednavky 62 Leo z roku 2013 dodali Nemci skoro polovicu tankov v roku 2016 vôbec nič nevypoveda o dnešnej v roku 2023 kapacite vyroby.

Re: Motory MTU

Napsal: 3/3/2023, 08:42
od Scotty87
Dodávky probíhaly mezi lety 2014/5-2018. A samozřejmě to nic neříká.... :mrgreen:

Re: Motory MTU

Napsal: 3/3/2023, 15:17
od palo satko
Scotty len na objasnenie. ja tu nepišem svoje nazory, ja tu davam citacie nemeckych vladnych a hospodarskych predstavitelov, nemeckej a zapadnej tlače na tento problem. ked si mysliš že vieš o motoroch pre leopardy viac ako Boris Pistorius ....

Re: Motory MTU

Napsal: 3/3/2023, 15:30
od skelet
Můžeš mi tady dát nějakou citaci onoho Pistoria? nějak to v těch tvých odkazech nemůžu najít..

Re: Motory MTU

Napsal: 3/3/2023, 16:38
od Scotty87
Poslední dobou vyšlo pár rozhovorů s lidmi od KMW. Zajímavé že na kapacitu produkce motorů si nestěžovali.