Letoun včasné výstrahy Boeing E-7A Wedgetail

Letouny všech typů a použití
Odpovědět
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3651
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Letoun včasné výstrahy Boeing E-7A Wedgetail

Příspěvek od seabee »

Letoun včasné výstrahy a řízení AEW&C Boeing E-7A Wedgetail byl zpočátku vyvíjený firmou Boeing pod označením Boeing 737 AEW&C jako nástupce zastarávajících typů E-3A Sentry, modifikovaných letounech Boeing 707. Po obdržení zakázky z Austrálie a vyspecifikování požadované modifikace a vybavení byl přeznačený a modifikovaný jako typ E-7A Wedgetail. Od E-3A Sentry se na první pohled liší pevnou anténou radaru AESA nad trupem, namísto rotující. Poté, co Boeing dostal další zakázky na letoun od sil Turecka, Jižní Koreje a Velké Británie se pro typ rozhodly i USAF.
Základem letounu je civilní typ B737-700ER (Extended Range - s prodlouženým doletem), s pevnou, nad trupem instalovanou anténou radaru Northrop Grumman Electronic Systems Multi-role Electronically Scanned Array (MESA), která je tvarovaná k dosažení minimálního aerodynamického radaru. Ta zahrnuje i funkce přijímací antény systému elektronického zpravodajství ELINT. Maximální dosah radaru je 850 km z výšky 9 000 m. Letoun byl také aerodynamicky upravený přidáním zátěže do přídě a vyrovnávacích ploch pod záď. V trupu je šest až deset pracovních míst pro operátory systémů.
USAF celkem objedná 26 letounů. Letouny tureckého letectva dodané ještě v modifikaci Boeing 737 AEW&C jsou pojmenované Peace Eagle a jsou vybavené elektronikou EW izraelského výrobce. V původní specifikaci Boeing 737 AEW&C byly dodané také letouny pro Jižní Koreu.

TTD:
Rozpětí: 35,8 m
Délka: 33,6 m
Výška: 12,5 m
Prázdná hmotnost: 46 606 kg
MTOW: 77 600 kg
Pohonné jednotky: 2 x CFM International CFM56-7B27A s vysokým obtokem (turbofan) o tahu 121 kN každý
Přeletová rychlost: 853 km/hod
Dolet: 6 500 km
Operační dostup: 12 500 m
Boeing_737-7ES_Wedgetail,_Australia_-_Royal_Australian_Air_Force_(RAAF)_JP7120522.jpg
Boeing_737-7ES_Wedgetail,_Australia_-_Royal_Australian_Air_Force_(RAAF)_JP7120522.jpg (8.06 KiB) Zobrazeno 1058 x
Zdroj: Wikipedia
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3651
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Letoun včasné výstrahy Boeing E-7A Wedgetail

Příspěvek od seabee »

Zástupci letectev tří států, Austrálie, USA a Velké Británie podepsali 17.7. dohodu "E-7 Wedgetail Joint Vision Statement" o spolupráci při využití pořízených a budoucích letounů E-7A Wedgetail. Dohoda má "generate, operate, and sustain a fleet of interoperable E-7 aircraft" - vytvořit, provozovat a udržovat flotilu interoperabilních letounů E-7 a partnerství by mělo být přínosem pro všechny oblasti, od "rozvoje schopností, hodnocení a testování, interoperability, udržování, provozu, výcviku a bezpečnosti". Konkrétně má každé letectvo své vlastní potřeby:
RAF: Zjednodušit vstup letounu Wedgetail do služby pro RAF.
USAF: urychlit vývoj, testování a zavedení do provozu
RAAF: Urychlit modernizaci
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3651
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Letoun včasné výstrahy Boeing E-7A Wedgetail

Příspěvek od seabee »

Manager programu E-7 Wedgetail Stu Voboril oznámil, že Boeing plánuje zvýšit výrobní kapacitu z původně plánovaných čtyř až na šest letounů ročně. Důvodem je objednávka USAF na 26 letounů s dodáním do roku 2032 a požadavek na dodání dvou prototypů do roku 2027 a dál plánovaná objednávka NATO na šest letounů. Podařilo se údajně také dosáhnout potřebné kapacity ve výrobě jádra celého systému, radaru Multi-role Electronically Scanned Array (MESA) od společnosti Northrop Grumman.

Zatím ale Boeing zaznamenává zpoždění v dodávce tří letounů pro RAF.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Odpovědět

Zpět na „Letadla“