
Letouny s parním pohonem
Již v 19.století, prokázaly vojenské balóny, že se jedná o velice užitečnou pomoc při vedení válečných operací. Setrvával ale problém s řízením těchto prostředků a tak se nemálo konstruktérů snažilo tyto schopnosti vylepšit pomocí parních motorů. Jako první si parní pohon letounu, nechali patentovat William Samuel Henson a John Stringfellow a to již roku 1848. Roku 1852 využil Henri Giffard parní motor o výkonu 3 koní (2 kW) pro pohon balónu při přeletu nad Paříží. V roce 1861, zkonstruoval, Gustave Ponton d'Amécourt model letounu poháněný parním motorem. Samostatnou kapitolou by mohli být námořní důstojníci, kteří se vážně zaobírali konstrukcí letounu těžší než vzduch. Prvním z nich byl důstojník francouzského námořnictva, Félix du Temple (1823-1890), který se pokusil sestrojit funkční letoun hned dvakrát. Jeho prv ...