- Nejnovější
- Globalní oznámení
Příspěvek XIII. díl. Operace OVERLORD. Č 31.
- Napsal od: michan » 6/8/2012, 06:10
- Fórum: Pozemní boje 1944 - 1945
XIII. díl. Operace OVERLORD. Č 31.
Zóny doskoku americké 101. a 82. vzdušně-výsadkové divize. Písmeny A, C a D jsou označena místa shozu 101. vzdušně výsadkové a pomyslný trojúhelník tvořený písmeny N, T, a O okolo řeky Merderet jsou místa shozu 82. vzdušně výsadkové.
nejsou tam ještě písmena E a W v okolí les Forges kam přistávaly posily v kluzácích.
6) Normandie, "Operace OVERLORD", "Den D".
První, úder v "Operaci OVERLORD" měl pro Němce přijít ze vzduchu. K základnímu úderu na německou obranu v Normandii měl velitel spojeneckého expedičního letectva, Hlavní maršál letectva Trafford Leigh-Mallory připravenou ohromnou leteckou armádu, ve které měl k disposici přibližně 11 500 letadel s bílými pruhy.
Ke spojenecké expediční letecké flotile náleželo:
- 1 470 těžkých Lancasterů http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=856
a Halifaxů
a Halifaxů ...
Views: 7140 • Komentáře: 2 • Odeslat odpověď [ Číst dále ]
Příspěvek Těžké křižníky třídy Suffren
- Napsal od: carrden » 28/7/2012, 21:46
- Fórum: Námořnictvo
Těžké křižníky třídy Suffren jsou druhou třídou této kategorie zkonstruovanou v meziválečné Francii v letech 1926 - 1930 v brestských loděnicích. Plavidla jsou typickými představiteli lodí omezených pravidly Washingtonské konference, mají tedy výtlak nižší deseti tisíc tun. Při stavbě těchto elegantních plavidel byly využity zkušenosti z předchozí třídy Duquesne, se kterou mají totožnou hlavní výzbroj v podobě osmi děl ráže 203 mm rozmístěných po dvou ve čtyřech dělových věžích. Zatímco však u třídy Duquesne byl v rámci washingtonských omezení kladen důraz na rychlost, zaměřili se tvůrci nyní více na ochranu. Hmotnost ušetřená snížením instalovaného výkonu o 25 % byla investována do zlepšené pancéřové ochrany. Došlo sice k poklesu maximální rychlosti o dva uzle, ale plavidlo získalo na odolnosti.
zdroj: zdroj: ...
Views: 14623 • Komentáře: 11 • Odeslat odpověď [ Číst dále ]
Příspěvek XIII. díl. Operace OVERLORD. Č 28.
- Napsal od: michan » 23/7/2012, 06:43
- Fórum: Pozemní boje 1944 - 1945
XIII.díl. Operace OVERLORD. Č 28.
Americké výsadky v "Operaci NEPTUNE".
Pokračujme nyní dál námořní částí vylodění "Operace NEPTUNE".
Mapa Operace Neptune. Je zde vidět i postavení některých válečných lodí Spojenců, vzpomínaných v textu, i se směry palby v prováděné dělostřelecké přípravě.
Spojenci velmi dobře naplánovali převezení svých jednotek k pobřeží Normandie. Skvělý výcvik, obratné provedení nalodění i vylodění na menší plavidla, i s notnou dávkou štěstí znamenalo, že velká většina spojeneckých lodí a plavidel dosáhla normandského pobřeží včas a na všeobecně určených místech (při samotném vylodění a bojích, které budeme později líčit, uvidíme, že k místním chybám při vylodění došlo u obou amerických pláží UTAH a OMAHA, ale i britských - operace to byla ohromná).
Tady si musíme říci, že rozhodnutí o vylodění, že bude provedeno 6 ...
Views: 6606 • Komentáře: 2 • Odeslat odpověď [ Číst dále ]
Příspěvek První tanky na podvozku pásových traktorů
- Napsal od: Rase » 10/7/2012, 12:17
- Fórum: Obrněná technika
První tanky na podvozku pásových traktorů
Pokud půjdeme do opravdu hluboké minulosti, tak první pásový dopravník vynalezli již staří Babylóňané, náznak housenkového pásu, tvořeného válci dřeva, můžeme nalézt ve francouzském královském archivu, z roku 1713, kde je vyobrazeno velice zvláštní zařízení, pro transport těžkých předmětů, jehož autorem je jistý d'Hermain. V roce 1770, navrhl britský politik, spisovatel a vynálezce Richard Lovell Edgeworth (1744-1817) již poměrně moderní koncept, nekonečného pásu nataženému přes kola vozu taženého koněm. Zde ale zůstalo pouze u návrhu, který si ale nechal patentovat. V roce 1825 si Sir George Cayley (1773-1857) nechal patentovat "tension-spoke wheels", nazvaný "Universal Railway", leč opět nerealizovaný. Zde dodám, že Cayley byl jedním z prvních průkopníků v novodobé konstrukci kluzáků. Popsal základní pri ...
Views: 27393 • Komentáře: 50 • Odeslat odpověď [ Číst dále ]
Příspěvek První samohybná děla a houfnice
- Napsal od: Rase » 8/7/2012, 18:50
- Fórum: Pěchotní výzbroj a dělostřelectvo
První samohybná děla a houfnice
Mnohé možné překvapí, že první samohybné dělo bylo navrhnuto již roku 1916 a zkonstruované následujícího roku. Jednalo se o málo známý stroj Gun Carrier Mark I, osazený šedesátiliberním dělem. Tento podivný výtvor zkonstruovala společnost Kitson and Company sídlící v Leedsu. Celkem mělo být postaveno 50 kusů a do července 1917 bylo předáno armádě celých 48 těchto nezvyklých strojů, bohužel se nikdy nezúčastnily bojových akcí. Rovněž francouzská armáda si rychle uvědomila potřebu samohybných děl, když velké ofensivy ztroskotaly v důsledku absence dělostřelecké podpory, jelikož se nepodařilo dostatečně rychle přisunout těžké dělostřelectvo, pro podporu pěchoty a nově dobytých pozic. Tuto úlohu měly suplovat tanky, ale díky nedostatečné výzbroji mohly plnit pouze roli podpůrných vozidel pro přímou palbu. Vojsko požadovalo plnohodnotné houfnice větší ráže, které by mohly podporovat postupující pěchotu. Jako první samohybná ...
Views: 15593 • Komentáře: 26 • Odeslat odpověď [ Číst dále ]
Příspěvek Pancéřová ochrana pěchoty No.II
- Napsal od: Rase » 29/6/2012, 13:19
- Fórum: Pěchotní výstroj
Pancéřová ochrana pěchoty - Německo
"...najednou, za velkého žuchnutí, jsem byl tvrdou ránou do čela odhozen až na dno zákopu. Ohromnou silou zasáhl mou přilbu šrapnel, nepronikl skrz ni, leč dostatečně tvrdě na to, aby v ní zanechal důlek. Kdybych měl, tak jako ještě před pár dny, na hlavě čepici, měl by pluk o jedno mrtvého muže navíc." - záložní poručík Walter Schulze 8. Kompanie reservního pěšího pluku číslo 76, ze zápisku dne 29.července 1916 z bitvy na Sommě
Na počátku války, kdy dlouhé kolony německých vojáků proudily do Francie, nikdo si neuvědomil že nová válka bude zcela odlišná od těch dřívějších. Moderní pušky totiž byly určeny k palbě až na 1000 metrů a díky vysoké kadenci palby, ukázala se být situace vojáků na bojišti jako zcela fatální. U Mons byli pevně sevřené řady německé pěchoty devastovány v dosud nepoznané míře. Po bitvě se ukázalo, že moderní puškové projektily dokázaly projít ne jedním vojákem, ale ...
Views: 29036 • Komentáře: 43 • Odeslat odpověď [ Číst dále ]
Příspěvek Pancéřová ochrana pěchoty No.I
- Napsal od: Rase » 26/6/2012, 22:17
- Fórum: Pěchotní výstroj
"Na začátku války jsem chodil po zákopech se smotaným pláštěm na hlavě. První přilby - které za čas přišly - byly horší než nic.
Střepinu sice nepropustily, ale vibrace po úderu byly tak silné, že při snímání přilby raněnému spadl i kus temenní kosti."
Pancéřová ochrana pěchoty - Francie
Když nahlédneme do historie, zjistíme, že vojáci se vybavovali brněními v podstatě ve všech dobách a časech. Koncem středověku se móda nosit brnění silně upozadila, leč stále existovali lidé, kteří měli prostředky a zájem k vybavení se nejmodernějšími ochrannými prostředky. Tyto zbroje lze nazývat soukromými. Pak ale existovaly speciální druhy vojska, jako třeba sapéři, kteří byli obdobnými pancéři vybavování oficiálně (pokud tyto prostředky byly k dispozici). V tomto případě se ale jednalo o velice masivní přilbice (podobné přilbám z třicetileté války), které odolaly i palbě z mušket. Používaly se ve století 18. a ještě v polovině 19. století. V Richmondské ...
Views: 39421 • Komentáře: 66 • Odeslat odpověď [ Číst dále ]
Příspěvek RMS Carpathia
- Napsal od: pospec » 13/2/2012, 18:12
- Fórum: Námořnictvo Velké Británie
RMS Carpathia
Carpathia v americkém New Yorku
RMS Carpathia byla postavena firmou Swan Hunter & Wigham Richardson v loděnicích Newcastle upon Tyne v Británii. Přestože je přirovnávána k Titanicu, jednalo se ve skutečnsoti o velmi skrvnou loď, nejednalo se o žádný luxusní parník, v podstatě šlo o loď běžné třídy určenou pro střední vrstvu. Začátky stavby lodě se datují k 10.září 1901, oficiální spuštění na vodu proběhlo 6.srpna 1902. Loď dosahovala výtlaku 8600 tun.
Plavební zkoušky ma širém moři proběhly mezi 22. a 25.dubnem 1903. Na svou první plavbu se vydala 5.května 1903, přičemž směřovala z anglického Liverpoolu do amerického Bostonu. Poté běžně provozovala plavby s civilními cestujícími a nákladem mezi New York City, Trieste, Fiume a různými středomořskými přístavy.
V noci na 14.dubna 1912 byla RMS Carpathia na cestě z New Yorku do rakousko-uherského Fiume, dnes chorvatské Rijeka. Podobně jako na Titanicu, tak i na této lodi se v té dob ...
Views: 8798 • Komentáře: 16 • Odeslat odpověď [ Číst dále ]
Příspěvek Obojživelný transportér typové řady LVTP / AAV7
- Napsal od: TonyHazard » 31/1/2012, 03:29
- Fórum: Obrněná technika
ÚVOD
Od vzniku plavidel schopných přepravovat vojenské jednotky, byly tyto používány k výsadkovým operacím. Odlišovaly se velikostí a úrovní technické vyspělosti. Už v době první světové války byly používány speciální plavidla, které umožnily vysadit na břeh koně a vojáky s výzbrojí. Ale profil dna a charakter pobřeží ovlivňoval tento způsob provedení, proto se hledaly nové prostředky, které by spojoval pohyb po vodě, tak po souši. Tento typ vozidel se však objevil až za druhé světové války a jejich koncepce se vylepšuje do dnešní doby.
Ke konci 1. světové války se ve Velké Británii pokoušeli sestrojit obojživelné vozidlo. Konstruktéři vycházeli z tanku Medium Mark D, který byl posledním britským tankovým projektem jmenovaného konfliktu. Projekt by l zahájen v ...
Views: 8857 • Komentáře: 10 • Odeslat odpověď [ Číst dále ]
Příspěvek Švýcarské ozbrojené síly (1939-1945) (2)
- Napsal od: Polarfox » 19/1/2012, 20:49
- Fórum: OSTATNÍ
Švýcarské ozbrojené síly (1939-1945) (2)
Pozemní a říční síly
V první části článku o výzbroji švýcarských ozbrojených sil v letech druhé světové války jsme blíže rozebrali leteckou složku, leč stále zbývá mamutí podíl náležející pozemní armádě. Situace pozemních sil se sice od leteckých v zásadě nelišila, i když alespoň svým měřítkem a vnějšími podmínkami šlo přeci jen o trochu vyšší ligu. Když na podzim roku 1939 Švýcarsko procitlo z růžového snu do aktuální evropské reality, bylo co dohánět. Plánování nebylo zcela na výši, výzbroj byla zastaralá a k její obměně docházelo před válkou příliš pomalu. Velení se sice mohlo opřít o motivované místní obyvatelstvo schopné dodat početně silnou armádu (rezervní systém umožňoval mobilizaci více než 10% populace) a k obraně příhodný terén (navíc na vhodných místech posílený pevnostmi), ale Švýcarsko není ve ...
Views: 23521 • Komentáře: 18 • Odeslat odpověď [ Číst dále ]
- Novinky
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 0 Odpovědi
- 198 Zobrazení
- Poslední příspěvekod Alfikus Zobrazit poslední příspěvek
4/5/2024, 19:01
-
- 0 Odpovědi
- 125 Zobrazení
- Poslední příspěvekod Rase Zobrazit poslední příspěvek
3/5/2024, 21:55
-
- 3 Odpovědi
- 326 Zobrazení
- Poslední příspěvekod seabee Zobrazit poslední příspěvek
5/5/2024, 18:33
-
- 0 Odpovědi
- 242 Zobrazení
- Poslední příspěvekod Rase Zobrazit poslední příspěvek
3/5/2024, 08:38
-
- 0 Odpovědi
- 311 Zobrazení
- Poslední příspěvekod seabee Zobrazit poslední příspěvek
2/5/2024, 20:32
-
- 0 Odpovědi
- 263 Zobrazení
- Poslední příspěvekod Rase Zobrazit poslední příspěvek
29/4/2024, 21:36
- Kdo je online?
-
-
Ve fóru je celkem 469 uživatelů :: 4 registrovaní, 0 skrytých a 465 hostů (založeno na uživatelích aktivních během posledních 5 minut)
Nejvíce zde současně bylo přítomno 964 uživatelů dne 26/4/2024, 02:43
-
- Hledání
- Statistiky
- Totals
Celkem příspěvků 409781
Celkem témat 8721
Total Announcements: 1478
Total Stickies: 14
Total Attachments: 15839
Topics per day: 4
Posts per day: 196
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 92
Posts per topic: 47
Celkem zaregistrovaných uživatelů 4472
Nejnovějším uživatelem je Alfikus
Powered by Board3 Portal © 2009 - 2023 Board3 Group