• Globalní oznámení

Příspěvek Pancéřová ochrana pěchoty No.III


5ac900dd780c3_ospreytrencharmor.jpg.86afd58fb2ac2a6b559f966435503f5c.jpg

Neprůstřelné vesty Britského Impéria

Idea byla taková, že hrdinní britští vojáci oděni do neprůstřelných vest, zaútočí na nepřátelská postavení, kulky se budou odrážet od jejich pancéřů a během deseti minut dobijí nepřátelské zákopy. Po zbytek dne budou vojáci moci popíjet čaj a radovat se ze snadného vítězství Britského Impéria nad špinavými Huny. Realita ale byla poněkud jiná. Oproti svým francouzským a německým protějškům, šel vývoj neprůstřelné ochrany v Británii poněkud jinou cestou. Místní vynálezci se totiž neomezovali pouze na kov, ale hledali i vhodné nekovové materiály, které by dokázaly svého nositele účinně ochránit. Vyvinuli kupříkladu hedvábnou vestu, která dokázala zastavit projektil o rychlosti až 180 m/s. Problém ale byl s dostupností základního materiálu, jelikož získat v době války hedvábí bylo velice komplikované. Výsledná cena těchto vest byla zhruba 25 dolarů, což je činilo v po ...
Přílohy
1348360455_armourww1.jpg
1348360525_body_shield-etiketka.jpg
maxresdefault.jpg

Views: 31500  •  Komentáře: 50  •  Odeslat odpověď [ Číst dále ]

Příspěvek Panzerschiff Klasse D (1933/1934)


Nerealizovaná třída „kapesních bitevních lodí“ Panzerschiff Klasse D (D-Class Cruiser)
Německo
rok 1933/1934


„Když jsme konečně rozpoznali, že naším protivníkem jsou tři křižníky, bylo již příliš pozdě změnit běh věcí, neboť nás spatřily a byly rychlejší. Při výtečné viditelnosti v těchto šířkách jsme neměli žádnou šanci na to, aby s námi ztratily kontakt. Tyhle lodě nás mohly bez obtíží poslat některého ze svých velkých kamarádů, jenž nás byl schopen zlikvidovat ze vzdálenosti mimo našich kanónů. Z tohoto důvodu nám velitel rozkázal zahájit palbu dříve, než protivník zvýší rychlost a dostane se z našeho dostřelu. Když velitel dostal informaci týkající se typu jednotek, které proti nám stály, řekl suše, aniž vyňal lulku z koutku úst: „Rozsekáme je na maděru!“ a místo aby se odebral na pancéřované velitelské stanoviště, vyšvihl se na střechu horního můstku. Odtud mohl lépe pozorovat vývoj událostí a řídit akci.“
(korvetní kapitán Rasenack, dělostřelecký důstojník ADMIRALA ...

Views: 12860  •  Komentáře: 11  •  Odeslat odpověď [ Číst dále ]

Příspěvek XIII. díl. Operace OVERLORD. Č 31.


XIII. díl. Operace OVERLORD. Č 31.



Zóny doskoku americké 101. a 82. vzdušně-výsadkové divize. Písmeny A, C a D jsou označena místa shozu 101. vzdušně výsadkové a pomyslný trojúhelník tvořený písmeny N, T, a O okolo řeky Merderet jsou místa shozu 82. vzdušně výsadkové.





Obrázek





nejsou tam ještě písmena E a W v okolí les Forges kam přistávaly posily v kluzácích.



6) Normandie, "Operace OVERLORD", "Den D".



První, úder v "Operaci OVERLORD" měl pro Němce přijít ze vzduchu. K základnímu úderu na německou obranu v Normandii měl velitel spojeneckého expedičního letectva, Hlavní maršál letectva Trafford Leigh-Mallory připravenou ohromnou leteckou armádu, ve které měl k disposici přibližně 11 500 letadel s bílými pruhy.

Ke spojenecké expediční letecké flotile náleželo:



- 1 470 těžkých Lancasterů http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=856

a Halifaxů

a Halifaxů
...

Views: 6926  •  Komentáře: 2  •  Odeslat odpověď [ Číst dále ]

Příspěvek Těžké křižníky třídy Suffren


Těžké křižníky třídy Suffren jsou druhou třídou této kategorie zkonstruovanou v meziválečné Francii v letech 1926 - 1930 v brestských loděnicích. Plavidla jsou typickými představiteli lodí omezených pravidly Washingtonské konference, mají tedy výtlak nižší deseti tisíc tun. Při stavbě těchto elegantních plavidel byly využity zkušenosti z předchozí třídy Duquesne, se kterou mají totožnou hlavní výzbroj v podobě osmi děl ráže 203 mm rozmístěných po dvou ve čtyřech dělových věžích. Zatímco však u třídy Duquesne byl v rámci washingtonských omezení kladen důraz na rychlost, zaměřili se tvůrci nyní více na ochranu. Hmotnost ušetřená snížením instalovaného výkonu o 25 % byla investována do zlepšené pancéřové ochrany. Došlo sice k poklesu maximální rychlosti o dva uzle, ale plavidlo získalo na odolnosti.



Obrázek

zdroj: zdroj: ...

Views: 14362  •  Komentáře: 11  •  Odeslat odpověď [ Číst dále ]

Příspěvek XIII. díl. Operace OVERLORD. Č 28.


XIII.díl. Operace OVERLORD. Č 28.



Americké výsadky v "Operaci NEPTUNE".

Pokračujme nyní dál námořní částí vylodění "Operace NEPTUNE".

Mapa Operace Neptune. Je zde vidět i postavení některých válečných lodí Spojenců, vzpomínaných v textu, i se směry palby v prováděné dělostřelecké přípravě.



Obrázek



Spojenci velmi dobře naplánovali převezení svých jednotek k pobřeží Normandie. Skvělý výcvik, obratné provedení nalodění i vylodění na menší plavidla, i s notnou dávkou štěstí znamenalo, že velká většina spojeneckých lodí a plavidel dosáhla normandského pobřeží včas a na všeobecně určených místech (při samotném vylodění a bojích, které budeme později líčit, uvidíme, že k místním chybám při vylodění došlo u obou amerických pláží UTAH a OMAHA, ale i britských - operace to byla ohromná).

Tady si musíme říci, že rozhodnutí o vylodění, že bude provedeno 6 ...

Views: 6441  •  Komentáře: 2  •  Odeslat odpověď [ Číst dále ]

Příspěvek První tanky na podvozku pásových traktorů


1320298842_33.jpg

První tanky na podvozku pásových traktorů

Pokud půjdeme do opravdu hluboké minulosti, tak první pásový dopravník vynalezli již staří Babylóňané, náznak housenkového pásu, tvořeného válci dřeva, můžeme nalézt ve francouzském královském archivu, z roku 1713, kde je vyobrazeno velice zvláštní zařízení, pro transport těžkých předmětů, jehož autorem je jistý d'Hermain. V roce 1770, navrhl britský politik, spisovatel a vynálezce Richard Lovell Edgeworth (1744-1817) již poměrně moderní koncept, nekonečného pásu nataženému přes kola vozu taženého koněm. Zde ale zůstalo pouze u návrhu, který si ale nechal patentovat. V roce 1825 si Sir George Cayley (1773-1857) nechal patentovat "tension-spoke wheels", nazvaný "Universal Railway", leč opět nerealizovaný. Zde dodám, že Cayley byl jedním z prvních průkopníků v novodobé konstrukci kluzáků. Popsal základní pri ...
Přílohy
1320298805_34.jpg
1320298771_30.jpg
1320298825_19.jpg

Views: 27015  •  Komentáře: 50  •  Odeslat odpověď [ Číst dále ]

Příspěvek První samohybná děla a houfnice


GC103-gun-carrier.jpg

První samohybná děla a houfnice

Mnohé možné překvapí, že první samohybné dělo bylo navrhnuto již roku 1916 a zkonstruované následujícího roku. Jednalo se o málo známý stroj Gun Carrier Mark I, osazený šedesátiliberním dělem. Tento podivný výtvor zkonstruovala společnost Kitson and Company sídlící v Leedsu. Celkem mělo být postaveno 50 kusů a do července 1917 bylo předáno armádě celých 48 těchto nezvyklých strojů, bohužel se nikdy nezúčastnily bojových akcí. Rovněž francouzská armáda si rychle uvědomila potřebu samohybných děl, když velké ofensivy ztroskotaly v důsledku absence dělostřelecké podpory, jelikož se nepodařilo dostatečně rychle přisunout těžké dělostřelectvo, pro podporu pěchoty a nově dobytých pozic. Tuto úlohu měly suplovat tanky, ale díky nedostatečné výzbroji mohly plnit pouze roli podpůrných vozidel pro přímou palbu. Vojsko požadovalo plnohodnotné houfnice větší ráže, které by mohly podporovat postupující pěchotu. Jako první samohybná ...
Přílohy
Holt_SPGs_31.jpg
Holt_SPGs_58.jpg
Holt_SPGs_4.jpg

Views: 15314  •  Komentáře: 26  •  Odeslat odpověď [ Číst dále ]

Příspěvek Pancéřová ochrana pěchoty No.II


6a38c039798db8e6439aa3b0ade2f2a1.jpg

Pancéřová ochrana pěchoty - Německo

"...najednou, za velkého žuchnutí, jsem byl tvrdou ránou do čela odhozen až na dno zákopu. Ohromnou silou zasáhl mou přilbu šrapnel, nepronikl skrz ni, leč dostatečně tvrdě na to, aby v ní zanechal důlek. Kdybych měl, tak jako ještě před pár dny, na hlavě čepici, měl by pluk o jedno mrtvého muže navíc." - záložní poručík Walter Schulze 8. Kompanie reservního pěšího pluku číslo 76, ze zápisku dne 29.července 1916 z bitvy na Sommě

Na počátku války, kdy dlouhé kolony německých vojáků proudily do Francie, nikdo si neuvědomil že nová válka bude zcela odlišná od těch dřívějších. Moderní pušky totiž byly určeny k palbě až na 1000 metrů a díky vysoké kadenci palby, ukázala se být situace vojáků na bojišti jako zcela fatální. U Mons byli pevně sevřené řady německé pěchoty devastovány v dosud nepoznané míře. Po bitvě se ukázalo, že moderní puškové projektily dokázaly projít ne jedním vojákem, ale ...
Přílohy
IMG_8951.jpg
1348361423_sappenpanzer_1.jpg
792946_original.jpg

Views: 28686  •  Komentáře: 43  •  Odeslat odpověď [ Číst dále ]

Příspěvek Pancéřová ochrana pěchoty No.I


img_114-2_19.jpg

"Na začátku války jsem chodil po zákopech se smotaným pláštěm na hlavě. První přilby - které za čas přišly - byly horší než nic.
Střepinu sice nepropustily, ale vibrace po úderu byly tak silné, že při snímání přilby raněnému spadl i kus temenní kosti."


Pancéřová ochrana pěchoty - Francie

Když nahlédneme do historie, zjistíme, že vojáci se vybavovali brněními v podstatě ve všech dobách a časech. Koncem středověku se móda nosit brnění silně upozadila, leč stále existovali lidé, kteří měli prostředky a zájem k vybavení se nejmodernějšími ochrannými prostředky. Tyto zbroje lze nazývat soukromými. Pak ale existovaly speciální druhy vojska, jako třeba sapéři, kteří byli obdobnými pancéři vybavování oficiálně (pokud tyto prostředky byly k dispozici). V tomto případě se ale jednalo o velice masivní přilbice (podobné přilbám z třicetileté války), které odolaly i palbě z mušket. Používaly se ve století 18. a ještě v polovině 19. století. V Richmondské ...
Přílohy
tumblr_inline_pb5qrsKIO01si52o4_1280.jpg
WW_I_28329.jpg
ONJR21058__03.jpg

Views: 38566  •  Komentáře: 66  •  Odeslat odpověď [ Číst dále ]

Příspěvek RMS Carpathia


RMS Carpathia



Obrázek

Carpathia v americkém New Yorku





RMS Carpathia byla postavena firmou Swan Hunter & Wigham Richardson v loděnicích Newcastle upon Tyne v Británii. Přestože je přirovnávána k Titanicu, jednalo se ve skutečnsoti o velmi skrvnou loď, nejednalo se o žádný luxusní parník, v podstatě šlo o loď běžné třídy určenou pro střední vrstvu. Začátky stavby lodě se datují k 10.září 1901, oficiální spuštění na vodu proběhlo 6.srpna 1902. Loď dosahovala výtlaku 8600 tun.



Plavební zkoušky ma širém moři proběhly mezi 22. a 25.dubnem 1903. Na svou první plavbu se vydala 5.května 1903, přičemž směřovala z anglického Liverpoolu do amerického Bostonu. Poté běžně provozovala plavby s civilními cestujícími a nákladem mezi New York City, Trieste, Fiume a různými středomořskými přístavy.

V noci na 14.dubna 1912 byla RMS Carpathia na cestě z New Yorku do rakousko-uherského Fiume, dnes chorvatské Rijeka. Podobně jako na Titanicu, tak i na této lodi se v té dob ...

Views: 8676  •  Komentáře: 16  •  Odeslat odpověď [ Číst dále ]


  •  Novinky
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

  • Kdo je online?
  • Ve fóru je celkem 242 uživatelů :: 5 registrovaných, 0 skrytých a 237 hostů (založeno na uživatelích aktivních během posledních 5 minut)
    Nejvíce zde současně bylo přítomno 615 uživatelů dne 29/3/2024, 11:27





  • Hledání

  • Statistiky
  • Totals
    Celkem příspěvků 408435
    Celkem témat 8698
    Total Announcements: 1471
    Total Stickies: 14
    Total Attachments: 15452

    Topics per day: 4
    Posts per day: 197
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 91
    Posts per topic: 47

    Celkem zaregistrovaných uživatelů 4465
    Nejnovějším uživatelem je RichardAnimi