Messerschmitt Bf 110
Moderátor: Hans S.
ja slovo "tragicka" zeditoval, byl jsi moc rychlej
Jeste k tomu vytoceni Emila, ja bych tomu i veril, co jsem cetl, tak prvni 110tky dokazaly kratkodobe vytocit i Spity, musely bejt ovsem na rychlosti, jakmile o ni prisly, mely velkej problem. Ted si jen vzpomenout kde jsem to cetl Rolling Eyes
Jeste k tomu vytoceni Emila, ja bych tomu i veril, co jsem cetl, tak prvni 110tky dokazaly kratkodobe vytocit i Spity, musely bejt ovsem na rychlosti, jakmile o ni prisly, mely velkej problem. Ted si jen vzpomenout kde jsem to cetl Rolling Eyes
válka je vůl
Hledal jsem nejaky materialy, jak jsem psal, bohuzel marne, jediny co jsem nasel bylo, ze mossie byl v obratnosti "good" (ty jsi nasel "poor"), takze v podstate prast jako uhod, nic konkretniho Treba o stoupavostech jsi tusim psal, ze mossie mel neco kolem 11 m/s , co jsem si prepocitaval nejaky testy, tak mi to vychazelo spis kolem 7-8 m/s u vsech verzi (vetsinou slo o stoupani do 20k feetu). Za kolik dokazaly Bf110 nastoupat treba do 5km? Mas neco? O helmutech toho tolik nemam...
válka je vůl
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3767
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
TADY je odkaz na stoupavost Bf 109 G-2 s identickými motory. Když povedeš hodnotou 11 m/s rovnoběžku s "křivkou" začínající zhruba na 19,3 m/s, pak získáš přibližný graf stoupavosti Bf 110 G-4 s motorem na režim "Kampfleistung".
Někde jsem měl i čas stoupání do 5000 m, to bylo asi 8 minut, ale už si přesnou hodnotu nepamatuju.
S obratností trošičku bacha na pojmy "handling", tedy ovladatelnost a "maneuverability", tedy obratnost. To není jedno a to samé. je dost dobře možné, že ovladatelnost Mosquita byla dobrá a obratnost ne. Resp. obratnost obravdu dobrá nebyla..naopak.
Někde jsem měl i čas stoupání do 5000 m, to bylo asi 8 minut, ale už si přesnou hodnotu nepamatuju.
S obratností trošičku bacha na pojmy "handling", tedy ovladatelnost a "maneuverability", tedy obratnost. To není jedno a to samé. je dost dobře možné, že ovladatelnost Mosquita byla dobrá a obratnost ne. Resp. obratnost obravdu dobrá nebyla..naopak.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3767
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Nevycházíš z letadla, ale z motorů..v podstatě ti jde jen o výškový profil (průběh) výkonu. To, že máš u země 11 m/s ti právě zahrne aerodynamiku, hmotnosti a všechno. Není to sice úplně přesné, ale orientačně to poslouží velmi dobře.
Kde jsi četl, že Mosquito má být obratné - a s čím to ty zdroje porovnávají?
Kde jsi četl, že Mosquito má být obratné - a s čím to ty zdroje porovnávají?
Tusim ze to bylo v ebooku od Osprey. Porovnavany to tam s nicim nebylo, jen ze ho tak hodnotili piloti, nebo pilot, jasne, informacni hodnota je vcelku mala, kdyz nejsou konkretni cisla, nic lepsiho jsem ale nenasel a to jsem se ptal i borcu na zahranicnich forech, nikdo nic nema
Stoupavost: jako hodne orientacni- budiz
Stoupavost: jako hodne orientacni- budiz
válka je vůl
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3767
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Ne hodně orientační, ale v celku přesná očekával bych to do rozdílu 1 m/s, což je zanedbatelná hodnota.
Pokud to Mosquito hodnotil někdo, kdo předtím létal třeba s A20, nebo něčím takovým, pak ho jistě za obratné považovat mohl. Přesto pokud budeme vycházet z vysokého plošného zařízení a ve zmiňované diskusi vyřčeném srovnání výkrutů (a nikým nezpochybněném), pak rozhodně obratnou stíhačku nedostaneme - a to ani na dvoumotorové poměry.
Pokud to Mosquito hodnotil někdo, kdo předtím létal třeba s A20, nebo něčím takovým, pak ho jistě za obratné považovat mohl. Přesto pokud budeme vycházet z vysokého plošného zařízení a ve zmiňované diskusi vyřčeném srovnání výkrutů (a nikým nezpochybněném), pak rozhodně obratnou stíhačku nedostaneme - a to ani na dvoumotorové poměry.
tady jsem nasel stoupavost Bf110G (presnejsi typ neni), odkud je to vycucany taky nevim:
tady je ta citace, je z pilot's notes:
Hledal jsem jak vzteklej, ale zadny konkretni cisla jsem bohuzel nenasel, jen slovni vyjadreni, ktery by se dalo shrnout tak, ze 110 manevrovala o trochu lip, ale Mossie by se s ni mohl pri dobrym vedeni pustit do krizku i v tomhle ohledu.
Nasel jsem ale, jak zkouseli souboj Mossiho s P38 (zase neznamy verze), Mossie to prej projel v manevrovatelnosti i stoupavosti na plny care.
konkretne jde o knizku "Confounding the Reich' by Martin Bowman & Tom Cushing"
K vykrutu jsem nasel hodnotu 45°/sec, ale opet neni uvedena verze, rychlost, proste nic, blby je, ze ke 110 nemas ani to
Docela mizerie s mnozstvim dat, ti teda reknu
-- 8 minutes to 18,000 feet
-- 9.2 minutes to 20,000 feet
tady je ta citace, je z pilot's notes:
tady neco dalsiho:Controls. The controls are light and effective and man%u107uverability is good. The rudder should not be used violently at high speeds.
This first prototype flew for the first time on 25 November 1940. When demonstrated to official guests at Hatfield, they were astounded to see its fighter-like manoeuvrability and its amazing performance with one engine feathered.
Hledal jsem jak vzteklej, ale zadny konkretni cisla jsem bohuzel nenasel, jen slovni vyjadreni, ktery by se dalo shrnout tak, ze 110 manevrovala o trochu lip, ale Mossie by se s ni mohl pri dobrym vedeni pustit do krizku i v tomhle ohledu.
Nasel jsem ale, jak zkouseli souboj Mossiho s P38 (zase neznamy verze), Mossie to prej projel v manevrovatelnosti i stoupavosti na plny care.
konkretne jde o knizku "Confounding the Reich' by Martin Bowman & Tom Cushing"
K vykrutu jsem nasel hodnotu 45°/sec, ale opet neni uvedena verze, rychlost, proste nic, blby je, ze ke 110 nemas ani to
Docela mizerie s mnozstvim dat, ti teda reknu
válka je vůl
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3767
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Když něco hledám, tak s železnou pravidelností nacházím kulové. TADY jsou trosky jednoho motoru a křídla Bf 110 (i když někteří tamní diskutující mluví o He 111 P, což je ale nesmysl již třeba jen kvůli pozdní válečné kamufláži). Jeden z přístrojů (nastavení listů vrtule) tam jeden z těch fotografovaných drží v ruce.Zemakt píše:Abych řekl pravdu tak o ukazatelých na motorových krytech u Bf 110 jsem nyní slyšel také poprvé, kdežto u Hs 129 je to dost známá věc. Nebyla by nějaká fotečka? Nebo více info? Jak to bylo u nočních stíhacích verzí stodesítky? Děkuji
Někde mám nádhernou fotku dělanou z kabiny na křídlo a všechny ty tři přístroje jsou tam vidět (nastavení listů vrtule, tlakoměr paliva/oleje a "snad" teploměr).
Dobře je to vidět i v simulátoru z ww2 "Forgotten Battles" (IL-2), ale ani ten na tomhle počítači nemám, abych poslal screenshot, jak je to na motoru situováno. Tady taková bohužel trochu nedetailní fotka plastikového modelu 110ky, ale lepší něco, než vůbec nic
Jak se to řešilo u nočních Bf 110? No..to je otázka, osobně se domnívám, že nijak. Nechalo se vše stejně jako u denních. Rafiky a stupnice německých přístrojů byly podsvícené zeleně - dostatečně na to, aby byly v noci vidět z kabiny a dostatečně málo, aby to zajistilo nechtěnou pozornost nepřítele. Nicméně se domnívám, že kvůli maximalizaci nočního vidění pilot přístroje stejně zhasl.
Další možností je samozřejmě přemístění oněch šesti budíků do kabiny. Ale Bf 110 není tak úplně středem mého zájmu, takže to nevím jistě.
Tady máte kabinu Me-110 s jednotlivými ovládacími prvky. Co není zde a je důležité, mělo by být na tom křídle. Jinak z elektrických přístrojů byl u motoru Me-110 instalován startér, ovladání vrtule, generátor, magneto. Potom byly samozřejmě nějaké hydraulické přístoje a určitě ještě další. Může to bý kterýkoliv z nich.
http://www.palba.cz/forumfoto/albums/us ... /me110.JPG
http://www.palba.cz/forumfoto/albums/us ... /me110.JPG
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Neviem ako ostatným, ale mne pripadá horný rad prístrojov ako vložený do fotografie dodatočne, teda fotomontáž.
(to neznamená, že je to falzum, takýto postup bol celkom bežný pri spracovaní predpisov a návodov na používanie a obsluhu)
(to neznamená, že je to falzum, takýto postup bol celkom bežný pri spracovaní predpisov a návodov na používanie a obsluhu)
Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3767
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
http://www.youtube.com/watch?v=Zg76JI8mbzk
Tohle je celkem zajímavé video, které ukazuje vývojovou fázi při implementaci radaru do leteckého simulátoru IL-2. Je to právě Bf 110 G-4, radar Lichtenstein SN-2 a Lichtenstein BC. Operátor opravdu moc prostoru k rozhlédnutí neměl. Ale ono to bylo jedno, obrazovky ho oslňovaly natolik, že během akce postrádal jakékoliv noční vidění.
Tohle je celkem zajímavé video, které ukazuje vývojovou fázi při implementaci radaru do leteckého simulátoru IL-2. Je to právě Bf 110 G-4, radar Lichtenstein SN-2 a Lichtenstein BC. Operátor opravdu moc prostoru k rozhlédnutí neměl. Ale ono to bylo jedno, obrazovky ho oslňovaly natolik, že během akce postrádal jakékoliv noční vidění.
Bf-110 v Liberci
http://www.planes.cz/cs/photo/1133927/m ... erec-lklb/
http://www.planes.cz/cs/photo/1133927/m ... erec-lklb/