Ruské ministerstvo obrany uzavřelo smlouvu s loděnicemi USC , na výrobu
5 raketo nosných ponorek třídy BOREY. Kontrakt má hodnotu 124 miliard
rublů. http://lenta.ru/news/2012/05/28/borei/
Krátke video z prijatia K-535 Jurij Dolgorukij do výzbroje VMF. Momentálne je zaradený do zostavy 31. ponorkovej divízie Severného flotu, ale osobne očakávam behom tohto roku jeho transfer do Pacifiku. http://www.youtube.com/watch?v=zf6hc0ZRxDI
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Po neúspešnej skúške RS Bulava zo 6.9. tohto roku (2013) z paluby K-550 Alexander Nevský, budú nasledovať ďalšie skúšobné vypustenia z "testovacej" ponorky Dmitrij Donskij TK-208. http://interfax.ru/news.asp?id=328052
Jen malicka poznamka pod carou. V te zprave je ponorka oznacena
"Tezky atomovy raketovy kriznik strategickeho urceni projektu 941 "
- Je to oficialni pojmenovani nebo vymysl novinare?
- Projekt 955 nebo 941?
-Posledni moznost je ,ze uz jsem tu rustinu uplne zapomel
Skelet má pravdu . Dmitrij Donskij je prestavaný prvý "Tajfún" na skúšky rakiet Bulava. Ja osobne dúfam že nakoniec skončí ako múzeum.
"Tezky atomovy raketovy kriznik strategickeho urceni projektu 941 " - to je oficiálny termín, resp. tam ešte chýba podmorský Ostatné raketové ponorky VMF (Projekty 667BDR, 667BDRM, 955) nie sú ťažké, len "obyčajné" podmorské raketové krížniky strategického určenia - je to ruský ekvivalent termínu SSBN.
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Rusové to berou trošku jinak. Ta ponorka kdysi naháněla amíkům hrůzu. Možná znáte Hon na Rudý říjen, měla mít i špeciální tichý pohon
Julesak píše:Dmitrij Donskij je prestavaný prvý "Tajfún" na skúšky rakiet Bulava. Ja osobne dúfam že nakoniec skončí ako múzeum.
Ano, Dmitrij Donskoj funguje jako platforma pro testy raketBulava. Projekt 941 Akula (Tajfun) má titanový trup a proto se může ponořit do velké hloubky, problém je dražší údržba a také už délka služby.
Ale na testy dobrý, kdyby jim to náhodou bouchlo. Rusko je ale zřejmě nebude modernizovat.
Bulava údajně z ponorky nestartuje kolmo, ale šikmo z paluby, což umožňuje útok i v průběhu plavby. Její třetí stupeň pohání tekuté palivo, což mu zase dodává potřebnou rychlost v rozhodující fázi a velkou manévrovací schopnost. Umí úhybné manévrování, ve střední fázi letu je schopna měnit výšku a vypouští návnady pro antirakety. Dolet zbraně je 8000 kilometrů. Co dosud brání nasazení je malá spolehlivost. Vypadá to asi jen na 60%. Problémy spíše než konstrukci se přičítají kvalitě a montáži.
Lord píše: Projekt 941 Akula (Tajfun) má titanový trup a proto se může ponořit do velké hloubky, problém je dražší údržba a také už délka služby.
Ale na testy dobrý, kdyby jim to náhodou bouchlo. Rusko je ale zřejmě nebude modernizovat.
Čo by im malo ako "bouchnúť"???
Hovoriť "zrejme ich nebude Rusko modernizovať" v situácii keď sú 3 zo 6 šiestich zošrotované, dve dlhodobo odstavené (nemajú aké rakety nosiť) a čakajúce na vyradenie a jedna slúži na testy rakiet budúcej generácie mi príde od veci.
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
No Destroy by mohl vyprávět V Rusku hořela jaderná ponorka. Uhašeno, vše v "normě". Hustý dým podle agentury Interfax začal stoupat z prostoru mezi dvěma plášti trupu ponorky.
Zdroj: tyden.cz
Mezikontinentální balistická raketa Bulava si během zkoušek vedla skutečně výborně, prohlásil Sergej Suchanov, vedoucí skupiny konstrukční kanceláře Rubin zodpovědné za konstruování atomových ponorek.
„Raketa padala, mělo to velký ohlas v tisku, málokdo ale ví, že poměr mezi úspěšnými a neúspěšnými starty je ve prospěch úspěšných mnohem lepší, než u raket předcházejících generací“, řekl Suchanov.
Z devatenácti prozatím uskutečněných startů Bulavy bylo za úspěšné označeno devět. Rakety tohoto typu mohou nést až 10 jaderných bloků individuálního zaměření. Bulava má dolet 8 tisíc kilometrů.
To je síce pekné, že pomer je lepší, ale je rozdiel či mi z 20 štartov prvých 13 rakiet padne do vody a zvyšných 7 je už úspešných, lebo sa vychytali chyby, alebo je to ako pri Bulave na preskačku a stále sa hľadajú problémy. Koľko ešte bude potrebných štartov, aby sa dalo povedať, že systém je pripravený ?