Messerschmitt Bf-110G

Moderátor: Hans S.

Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 22:16
Bydliště: Brno

Příspěvek od Haness »

110ka byla hodně dobrá noční stíhačka (možná že ta nejlepší),de o to že jako denní stroj měl nevýhody,ikdyž jako stroj pro blízkou podporu s krytím stíhačů - nebezpečná kombinace.Ale v noci to bylo něco jiného protože i noční stíhačky spojenců byly hodně podobné (mosquito,beaufighter...) a tak měl stejné protivníky i z řad nočních stíhaček spojenců se kterými se mohl v klidu utkat (kdežto v boji proti lepším denním stíhačkám zaostával).A proto tato stíhačka byla podle mne skvělou zbrojní variantou a dlouho neměla konkurenci.
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 3477
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sa58 »

Haness píše:110ka byla hodně dobrá noční stíhačka (možná že ta nejlepší),de o to že jako denní stroj měl nevýhody,ikdyž jako stroj pro blízkou podporu s krytím stíhačů - nebezpečná kombinace.Ale v noci to bylo něco jiného protože i noční stíhačky spojenců byly hodně podobné (mosquito,beaufighter...) a tak měl stejné protivníky i z řad nočních stíhaček spojenců se kterými se mohl v klidu utkat (kdežto v boji proti lepším denním stíhačkám zaostával).A proto tato stíhačka byla podle mne skvělou zbrojní variantou a dlouho neměla konkurenci.
No nočním stíhačem se stala 110 z nouze, němci neměli v podstatě žádný specializovaný stroj pro noční stíhání, verze C byla vlastně nouzové řešení které se povedlo. Verze G byla vlastně taky nouzovka, Me-210 se nepovedl a luftwaffe potřebovala tyto víceúčelové stroje. Bf-110 byl dobrý víceúčelový taktický stroj, pouze jako stíhač se proti jednomotorovým strojům neosvěčil.
Uživatelský avatar
Ringhofer
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 128
Registrován: 8/3/2005, 17:23

Příspěvek od Ringhofer »

Ten stroj v britském markingu je BF110G-4b/R3 (2*MG151 v přídi trupu nahrazeny 2*MK 108-30mm kanon). Fotka byla pořízena ve Farnborough v říjnu 1945 na výstavě německé letecké techniky používané během války.


Neúspěch těchto strojů v BoB nebyl zapříčiněn jejich špatnou kvalitou, jako spíš nešťastným nasazením. Přeci jen jednomístným stíhačům tento stroj nemohl konkurovat. I přes velmi solidní výzboroj byl dosti těžkopádný a zranitelný. Ovšem proti bombardérům to bylo něco jiného.
Velkým kladem byla i jeho všestrannost, krom tady zmiňovaného nočního stíhání také např. dálkový průzkum, stíhací bombardování atd. Jeho konstrukce umožňovala mnoho variant dalších úprav a dovybavování. Příjemné byly i letové vlastnosti tohoto stroje. Poslední Bf 110G sjely z výrobních linek až v březnu 1945.
Stejně všichni umřeme....
J.T.C
desátník
desátník
Příspěvky: 41
Registrován: 19/3/2006, 15:32
Bydliště: Ostravsko

Příspěvek od J.T.C »

Někde,už si nevzpomenu kde jsem četl,že kromě Do 335 měl být jediným dvojmotorovým pístovým letounem s jehož výrobou se počitalo,nadále,jinak přednost již měla mít reaktivní letedla.
Vím že nic nevím a to je vše co vím,
Uživatelský avatar
Foxbat
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 289
Registrován: 30/3/2006, 20:36

Příspěvek od Foxbat »

ešte z vrtuľových to bol Ta 152 a novinka mala byť nočná Do 335 V10 s viac ako 780km/h....
perspektívne samozrejme prudové Me 262, Arado Ar 234, He 162 A5..



*** Diskuse byla uzamčena. Aktualizovaná verze článku je k dispozici ZDE ***
hore možeš dole musíš
su aj taký, ktorým netreba krídel a kde žiadny stroj nedoletí...
Zamčeno

Zpět na „Starší neaktualizované články“