OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Odpovědět
pjaro77
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 490
Registrován: 13/11/2019, 17:19

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od pjaro77 »

Neviem o tom, že by prehralo JLVT kontrakt v americkej armáde. Len ho bude robiť AM general miesto firmy Oshkosh.
https://www.defensenews.com/industry/20 ... l-vehicle/

Alebo máš na mysli niečo iné ?
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4952
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od Juraj Tichý »

To je práve to. AM General bude evidentne vyrábať svoje vozidlo, ktoré ponúklo do programu JLTV.

JLTV je program americkej armády, v ktorom vyhral Oshkosh s vozidlo L-ATV https://en.wikipedia.org/wiki/Oshkosh_L-ATV
V tom isom programe súťažil aj AM General s vozidlom BRV-O https://en.wikipedia.org/wiki/AM_General_BRV-O
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
pjaro77
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 490
Registrován: 13/11/2019, 17:19

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od pjaro77 »

To bolo kedysi v prvej súťaži.
V novej súťaži podľa článku https://www.army-technology.com/news/am ... portfolio/
"AM General gained the lead on 9 February this year when it was awarded a contract to manufacture over 20,000 JLTVs. With this, AM General is now set to produce Oshkosh’s own JLTV A2 design for the US Armed Forces."

Neverím, že US army by zvolila 2 podobné vozidlá, každé s iným podvozkom a dielmi, aby si skomplikovala logistiku.
Naposledy upravil(a) pjaro77 dne 30/3/2023, 12:42, celkem upraveno 1 x.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3817
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od Scotty87 »

Juraj Tichý píše: 30/3/2023, 07:57 To je práve to. AM General bude evidentne vyrábať svoje vozidlo, ktoré ponúklo do programu JLTV.
Nebude.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4952
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od Juraj Tichý »

pjaro77: O tom bola práve reč predtým a info bola, že budú vyrábať svoj AMácky dizajn.
BRV-O je postavené na podvozku HMMWV, takže logistiku majú.

Ale ak je to inak, potom fajn a tento argument padá.
Uživatelský avatar
Arthur
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2249
Registrován: 26/9/2017, 21:52

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od Arthur »

pjaro77 píše: 30/3/2023, 06:35
Arthur píše: 28/3/2023, 22:38 Naď chce ešte objednať minimálne 180 amerických vozidiel Oshkosh. Očakáva, že ich uhradia USA
zdroj: https://dennikn.sk/3303368/nad-chce-est ... a/?ref=tit

Poznáte štát a ministerstvo obrany, ktoré neakvizuje výrobky svojho bezpečnostného a obranného priemyslu čím podporí hladové doliny skrz platy a dane a odvody zostanú doma teda hospodárstvo? Žiaľ áno sme to my svetový unikát, kde aj to málo čo dokážeme navrhnúť a vyrobiť si necháme "darovať" od nášho spojenca....
Než budeš znova kňúrať nad úžasnmi výrobkami made in Slovakia, tak sa pozri na špecifikácie Gerlachu a Aligatora 2.
Obrovské a ťažké vozidlá, v prípade Gerlachu s poddimenzovanou nosnosťou.

1. V prvom rade sa musí uvažovať , na aké účely sa použije. Majú to byť vozidlá aj pre 52. výsadkový alebo 65. prieskumny ? Ak ano, potom zabudnime na mastodonty typu Gerlach.
Bude sa používať pre PVO alebo nosič PTRS ? Potom musí mať nosnosť nad 1 tonu na streche.
Bude sa vozidlo používať v horách ? Prejazdnosť 10 a viac ton v horách na mokrých lesných cestách rozjazených na kašu je mizerná.
Má sa prepravovať lietadlami, ktoré máme/budeme mať ?
Aká má byť odolnosť STANAG ?
Bude sa používať ako MRAP ? Potom je naopak potrebný silný pancier a z toho vyplýva veľká hmotnosť.

2. Z usecase vyplývajú špecifikácie ako rozmery, hmotnosť , počet sedadiel.
Až potom môžeme uvažovať nad konkrétnymi vozidlami.
Naďove uvažovanie je samozrjeme ohnuté možnosťou daru. Avšak ak sa ukáže , že ten dar spôsobilosti splňa , tak žiaden problém nemám.

Pripomeniem ti článok a diskusiu https://www.armadninoviny.cz/slovenska- ... c3974.html, kde Sgt Murphy správne podotkol, že vtedajšie vedenie na MOSR si dalo do tendra sr@cky , len aby im z toho vyšlo to správne vozidlo. Tvoje uvažovanie je je úplne drbnuté Arthur. Pre armádu sú najdôležitejšie parametre techniky, ktorú má používať a nie podpora hladových dolín. Ekonomickú stránku riešia veci ako licenčná výroba, offsety.
Myslím, že tentokrát Vám Juraj Tichý na body 1. a 2. fundovane odpovedal.

K veci len dodám, že nikto predsa nedehonestuje kvality JLTV Oshkosh ba práve naopak avšak každý jeden štát ak mu záléži na svojom bezpečnostnom a obrannom priemysle si predsa ak má spôsobilosť v R&D a výrobe v danom prípade obrnených vozidiel (a v grante aj útočných pušiek to len aby sa nezabudlo) tak si predsa v rámci grantu vyberá takú armádnu techniku toho štátu, ktorá nekoliduje s ich obranným priemyslom hlavne ak ju má v Dlhodobom pláne obrany do 2035, že ju má v pláne akvizovať.

Asi netreba vysvetlovať prečo Švédi, Južná Kórea a samozrejme mnohé štáty produkujúce zbrane a zbraňové systémy nakupujú primárne vlastné produkty ich obranného priemyslu byť sú mnohdy technologicky nie tak pokročilé/vyspelé ako napr. práve tie z USA.

Opäť poniekoľkýkrát prizvukujem, že nie som proti grantom hlavne ak podmienka nášho amerického partnera je daná tým, že to musí byť výrobok ich obranného priemyslu pričom tá je zrejme najpočetnejšia a my (alebo oni) si vyberú práve tú a tie, ktoré dokážeme R&D aj vyrábať. :rotuj:

Za mňa už len doplním úvod - zadívajte sa poriadne na titulku Katalóg bezpečnostného a obranného priemyslu ZBOP SR ako aj ich hlavnú stránku, ktoré Vám samozrejme po obsahovej stránke aj vrelo odporúčam pričom aby som bol spravodlivý tak v katalógu je samozrejme aj Gerlach.

Obrázek


Obrázek

zdroj: https://www.zbop.sk/
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17770
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od skelet »

nemá někdo k dispozici odkaz na video, kde byly ukázky obrněnců 4x4 pro OSSR? Jedno vozidlo tam dost pokulhávalo za ostatními. a nechtěl bych Aligátoru křivdit.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4952
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od Juraj Tichý »

Bol to aligátor. Mal problem, neustále vláčil zadok za sebou a na každej prekážke si škrtol spodok. To vozidlo v testoch úplne prepadlo.
Taký druhý ASCOD 2, ktorý tiež v testoch dopadol zle.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17770
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od skelet »

Díky!
Takže je to vlastně JLTV vs Gerlach. A o Gerlachu je od zahájení války na Ukrajině nějaké ticho. Což je pro mě záhadou, když je to ideální čas na spuštění výroby.
ObrázekObrázekObrázek
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2505
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od Lynx »

Aligátor v Indonezii

phpBB [video]


Priemyselný deň na Zahorii s predstavením vozidiel

phpBB [video]
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4952
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od Juraj Tichý »

Je otázne nakoľko to bol na Industry Day problém vodiča.
Tu si vedie dobre.
Vozidlo evidentne trpí na malý priemer kolies. A teda síce jeho max hmotnosť je o dve tony menšia ako má Gerlach, ale môže mať väčšie problémy v teréne.

phpBB [video]


Což je pro mě záhadou, když je to ideál ... ní výroby.
To samo o sebe nič nehovorí. Nemám pocit, že by Ukrajina bola plná Patriotov, napríklad.
Dostali toľko vozidiel 4x4 od USA, GB,... že sa nimi môžu ohadzovať.
Uživatelský avatar
Arthur
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2249
Registrován: 26/9/2017, 21:52

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od Arthur »

Prvé video tu už je na prvej strane, ale nevadí a díky za druhé - predbehol ste ma. :up:
Z množstiev videi, ktoré je vidieť na youtube si Aligator Master II vedie dobre.
Kľudne ma doplňte alebo opravte, ale myslím, že sa to niekde už rozoberalo, že po Industrial day Aligator Master II zmenil aj rozmery pneumatík a aj výrobcu.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Hall
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 267
Registrován: 30/10/2018, 23:31

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od Hall »

Juraj Tichý píše: 30/3/2023, 06:49 Ja by som to z tejto osobnej roviny trochu posunul k faktickej.

JLTV je 4miestne vozidlo. Gerlach (a ine) 6 miestne. 6miestne je vyvinuté podľa požiadaviek OSSR. Zmenili sa? JLTV bude treba o 33% viac kusov, pre zabezpečenie prepravy rovnakého počtu personálu.
Ak sa bavíme vo faktickej rovine, tak sa držme faktov!

Požiadavka na 4x4 z dokumentu "Informácia o výsledkoch skúšok, testov, prieskumu trhu Bojového obrneného vozidla/Viacúčelového taktického vozidla 4x4 a návrh postupu realizácie obstarávania" je, že: "vozidlo musí spĺňať vlastnosti základného bojového prostriedku družstva s prepravnou kapacitou 4 -6 osôb."

https://rokovania.gov.sk/RVL/Material/23560/1
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4952
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od Juraj Tichý »

To nerozporujem.

Len to, že Gerlach vyvinul Zetor Engineering Slovakia ako 6 miestne vozidlo, podľa požiadaviek OSSR.
A že na prevoz 96ks vojakov treba:
JLTV
24 vozidiel, 24 vodičov a zosadnutá pechota bude mať silu 72 mužov.

Gerlach
16 vozidiel (o 33% menej), 16 vodičov a zosadnutá pechota bude mať silu 80 mužov, o 11% viac, ak vodič vozidlo neopustí. Čo by pri manévri asi nemal.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4113
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od niko »

Myslim, ze Flader mal dobru pripomienku. Kto by mal tych 180 Gerlachov vyrobit ? Zetor ocividne nie, tak kto, Konstrukta ? Ta ktora ma vybukovane kapacity na 5 rokov dopredu ?
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4952
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od Juraj Tichý »

Zetor jedine v Brne, čo ruší požiadavku na zapojenie domáceho priemyslu.
Výhoda JLTV je, že tých 180 vozidiel tu bude budúci rok, lebo je to dvojtýždňová produkcia Oshkoshu?
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2505
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od Lynx »

niko píše: 30/3/2023, 13:23 Myslim, ze Flader mal dobru pripomienku. Kto by mal tych 180 Gerlachov vyrobit ? Zetor ocividne nie, tak kto, Konstrukta ? Ta ktora ma vybukovane kapacity na 5 rokov dopredu ?
Matador by to zvládol.
pjaro77
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 490
Registrován: 13/11/2019, 17:19

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od pjaro77 »

Arthur píše: 30/3/2023, 10:52 Myslím, že tentokrát Vám Juraj Tichý na body 1. a 2. fundovane odpovedal.
...
Načo ich bude taký počet ? Potrebuje OSSR tieto vozidlá do strednej brigády na vozenie vojakov keď má BOV8x8 ?
Uživatelský avatar
Arthur
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2249
Registrován: 26/9/2017, 21:52

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od Arthur »

Určite by sme to podľa MO nochsledov odmietli...

Tvrdím to už po niekoľký krát či sa Nám to tu niekomu páči alebo nie bez odhľadu nato z akého je politického tábora a pod. Ak by ten "kapitán" a spol. nerozbehol v danom období výrobu 155 mm 52 kal. ShKH ZUZANA 2 pre OS SR tak sa nemáme v dnešnej dobe o čom baviť.

Analógia úplne zrejmá... len figúrky sa vymenili a hrajú to na úplne inú kartu.
pjaro77 píše: 30/3/2023, 13:56
Arthur píše: 30/3/2023, 10:52 Myslím, že tentokrát Vám Juraj Tichý na body 1. a 2. fundovane odpovedal.
...
Načo ich bude taký počet ? Potrebuje OSSR tieto vozidlá do strednej brigády na vozenie vojakov keď má BOV8x8 ?
jasne pjaro77 pre výrobcov obrannej techniky je 180-200ks úplne nezaujímavých so servisom atď. na celý životný cyklus a to len američania sú samaritáni a filantropi...

Opäť "stiereľame" nášmu obrannému priemyslu resp. priemyslu ako takému "do nohy"...
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4952
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

pjaro77 píše: 30/3/2023, 13:56
Načo ich bude taký počet ? Potrebuje OSSR tieto vozidlá do strednej brigády na vozenie vojakov keď má BOV8x8 ?
Pôvodný počet Gerlachov, (áno MOSR v tom čase chcelo evidentne Gerlach, lebo jednoducho to bolo v ponuke najkvalitnejšie vozidlo) bol 404 kusov.
Z toho 74 vo výbave Gulomet/granatomet, 305 v špecializovaných verziach (RCHBO, PSYOPS, VP, VPS, PTRS,...) a 25 kusov malo ist do skladov.

Pri skušobnej zástavbe špeciálneho vybavenia (ak si dobre z verejných dokumentov pamätám, mala to byť verzia elektronickeho prieskumu a rušenia), vozidlo to nezvládlo. A preto sa rozhodlo ísť do BOV 8x8, lebo asi nikto v OSSR nechce riešenia typu STARKOM, či RCHBO s polkou výbavy na vozíku (všeobecne som si nie istý, či RCHBO ešte stále treba).
Keď kuknem do tabuľky požadovaných kusov, a čo nie je potreba dávať na 8x8, tak mi ostane asi 140-150 kusov vozidiel. Čo je asi 180-200ks JLTV.

Škoda, že nemáme presné informácie v podobe novej štúdie uskutočniteľnosti k 4x4. Všeličo by nám to osvetlilo.
Odpovědět

Zpět na „Obrněná technika a dělostřelectvo“