Nové vrtulníky pro AČR
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Mno, teď je jenom otázka, zda byl plk. moc pro bellovskej, či naopak . Pokuď vím tak NBU si do svejch věcí kecat moc nenechá, celá tato záležitost, respektive její prezentace je nějaká divoká. Viz. např. vyjádření Berana, mam, nemam, mam mít, nemam mít, netuším....
Jako konspiračka ale dobrý,....euro.cz
Jako konspiračka ale dobrý,....euro.cz
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Nebo je v tom nějaká ruská agentka, jako kdysi v případě 3 generálů AČR.
Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Z vlákna "AČR kampak kráčíš?"
A tento obličej je mi tak trochu povědomý
Hle, bylo to 2014, a to prověrku ještě měl.Příspěvek od Skeptik » 27/2/2017, 21:25
Jinak, před třemi lety se otevíralo servisní středisko Bell Textron na letišti Praha/Ruzyně.
Hangár byl plný "modrých lampasů" a lidí z MO, a celkem nepokrytě se mluvilo o tom, že Bell je budoucí dodavatel vrtulníků pro AČR.
Takže by mne výběr UH-1 ani moc nepřekvapoval - spíše naopak
A tento obličej je mi tak trochu povědomý
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Tak mě napadá, že Bell těch vojenských vrtulníků opravdu moc nenabízí, z čistě vojenských akorát tak Venom, Viper, Osprey a výhledově Valor. Právě Bell V-280 Valor by vypadal u AČR hodně dobře - třeba jako taková náhrada za Mi-171š, až doslouží (což taky nebude hned).
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Konečné nabídky v říjnu 2017
Daniel Koštoval se vrací do funkce náměstka pro vyzbrojování. Letos v únoru mu byl výkon funkce náměstka pro vyzbrojování a akvizice přerušen, aby se mohl plně soustředit na strategické projekty MADR a víceúčelový vrtulník. Oba projekty se teď blíží svému dokončení, proto Daniel Koštoval přebírá zpět celou agendu vyzbrojování a akvizic - vysvětluje Jan Pejšek, mluvčí ministerstva. Splnil prý všechny úkoly, které v zimě dostal, přitom od února se nepodařilo dokončit rozjednané smlouvy na nákup mobilních radarů MADR a nových víceúčelových vrtulníků. Náměstek Pavel Beran tedy, od prvního srpna 2017, opouští dočasné místo šéfa armádních nákupů a zůstane mu pouze jeho původní ekonomická sekce. Připomeňme že rozjel a posunul přípravu řady strategických zakázek - například výměnu lehkých terénních vozidel či nákup nových obrněných pásových vozidel. Pokud jde o vrtulníky, dva finalisté, mají své konečné nabídky předložit až v říjnu 2017.
http://www.euro.cz/politika/podivny-tre ... n=copylink
Daniel Koštoval se vrací do funkce náměstka pro vyzbrojování. Letos v únoru mu byl výkon funkce náměstka pro vyzbrojování a akvizice přerušen, aby se mohl plně soustředit na strategické projekty MADR a víceúčelový vrtulník. Oba projekty se teď blíží svému dokončení, proto Daniel Koštoval přebírá zpět celou agendu vyzbrojování a akvizic - vysvětluje Jan Pejšek, mluvčí ministerstva. Splnil prý všechny úkoly, které v zimě dostal, přitom od února se nepodařilo dokončit rozjednané smlouvy na nákup mobilních radarů MADR a nových víceúčelových vrtulníků. Náměstek Pavel Beran tedy, od prvního srpna 2017, opouští dočasné místo šéfa armádních nákupů a zůstane mu pouze jeho původní ekonomická sekce. Připomeňme že rozjel a posunul přípravu řady strategických zakázek - například výměnu lehkých terénních vozidel či nákup nových obrněných pásových vozidel. Pokud jde o vrtulníky, dva finalisté, mají své konečné nabídky předložit až v říjnu 2017.
http://www.euro.cz/politika/podivny-tre ... n=copylink
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Je to trochu off topic, ale vzhledem k tomu, že UH-1Y a AH-1Z sdílejí 85% dílů, by to na náš tendr vliv mít mohlo, Rumunsko chystá výrobu AH-1Z, Bell souhlasí s převodem technologií nutných k výrobě do Rumunska.
http://www.militarybox.cz/news/rumunsko ... abet-doma/
http://www.militarybox.cz/news/rumunsko ... abet-doma/
Re: Nové vrtulníky pro AČR
To by malo zmysel vtedy, ak by Rumunsko a ČR tendrovali spolu. (ale načo sa koordinovať a ušetriť, všakáno...)
Ináč tá info o 85% zdieľaní je false - taktne sa zamlčuje, že ide len o podiel na vnútornom vybavení a agregátoch. Nie je zarátaná samotná konštrukcia...
Ináč tá info o 85% zdieľaní je false - taktne sa zamlčuje, že ide len o podiel na vnútornom vybavení a agregátoch. Nie je zarátaná samotná konštrukcia...
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Na předchozí stránce jsem dával výtah z Fojtíka a jeho článku v minulé L+K, jak je to s tímto
Ale i tato unifikovanost, přestože se netýká draku, je výborná a velmi dobrá věc.Dzin píše:Výsledek splnil očekávání na výbornou, neboť se požadovala shodnost dílů z 80 – 85 procent a výsledná byla 84 procent. Jedná se o shodnost dílů bez draku, kde je stejný pouze ocasní nosník. Výhoda velké unifikovanosti se má projevit i v budoucnu v rámci modernizací, kdy značná část bude snadno aplikovatelná na oba modely.
Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Aha, OK.
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Mně šlo spíše o to, že jeden ze základních argumentů proti Bellům bylo to, že nic podobného nikdo v Evropě nemá a byli bychom jakousi bílou vránou, pokud by Rumunsko začalo vyrábět AH-1Z, tak tento argument částečně padá. Společný nákup, byť byl dával smysl, je bohužel utopie.arten píše:To by malo zmysel vtedy, ak by Rumunsko a ČR tendrovali spolu. (ale načo sa koordinovať a ušetriť, všakáno...)
Ináč tá info o 85% zdieľaní je false - taktne sa zamlčuje, že ide len o podiel na vnútornom vybavení a agregátoch. Nie je zarátaná samotná konštrukcia...
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Akorát u Rumunů to zůstane jen u těch Viperů jako nové bitevní mašiny. S nákupem Venomů u nich nepočítám, jelikož co se týče přepravních mašin, tak tam má pevnou pozici Airbus. U nás se řeší jen Venomy a o Viperech se jen teoretizuje, že by to byla fajn kombinace, ale oficiální kroky nula. Stejných dílů je u obou mašin jen poměrně málo a Rumunsko není zrovna blízko. Mě se tenhle argument rumunskými Vipery pro Venomy u AČR, zkrátka nelíbí.
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Položíme-li si zcela hypotetickou otázku co se porouchá dřív. Bude to ocasní nosník, přistávací lyžina, či nějakej ten servomotůrek? A jako, že Rumunsko je daleko jo muhee, pro Vás Prostějováky stejně daleko jak Itálie. Ještě tam nic nestojí, a jestli někdy bude. Tak se s tím holt budeš muset smířit .
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Nj. z Prostějova je daleko úplně všude
Mno mě už nepřijde úžasná ani ta AW139M, z obou možností nejsem zrovna nadšený .))
ps. začíná se mi líbit kombinace Blackhawk + nějaký lehký Airbus, všechno ostatní je moc exotika
Mno mě už nepřijde úžasná ani ta AW139M, z obou možností nejsem zrovna nadšený .))
ps. začíná se mi líbit kombinace Blackhawk + nějaký lehký Airbus, všechno ostatní je moc exotika
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Len nespomínaj BH nahlas, pre Artena je to ako červená plachta pre býka
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Já tedy nevím, 84% shodných dílů mimo drak bych za "poměrně málo" rozhodně neoznačil, spíše za poměrně dost. Nicméně je to všechno jen teorie, proto také používám slova jako "pokud". A bez mučení přiznávám, že mám pro Venom slabost, přeci jen je to vojenská mašina ne převlečený stroj pro zásobování ropných plošin jako AW139.Rase píše:Akorát u Rumunů to zůstane jen u těch Viperů jako nové bitevní mašiny. S nákupem Venomů u nich nepočítám, jelikož co se týče přepravních mašin, tak tam má pevnou pozici Airbus. U nás se řeší jen Venomy a o Viperech se jen teoretizuje, že by to byla fajn kombinace, ale oficiální kroky nula. Stejných dílů je u obou mašin jen poměrně málo a Rumunsko není zrovna blízko. Mě se tenhle argument rumunskými Vipery pro Venomy u AČR, zkrátka nelíbí.
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Lehce Off topic zpráva, nicméně se týká jak AČR, tak vrtulníků, strojem, který by měl ve velmi krátké době nahradit poslední létající Mi 2 v ČR je Bell 505 Jet Ranger X, LOM už zahájil s Bellem co by vítězem tendru jednání o dodávkách, celkově požaduje 6 strojů.
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Tohle budou očividně nové výcvikové stroje o pořízení náhrady za Mi-2 mluvil před nějakým časem ředitel státního podniku LOM Praha. Příští rok totiž končí životnost Mi-2.
Za mě - vypadá hodně pěkně a zdá se být velice zajímavý: http://ekonomika.idnes.cz/predstaveni-v ... nomika_nio
Za mě - vypadá hodně pěkně a zdá se být velice zajímavý: http://ekonomika.idnes.cz/predstaveni-v ... nomika_nio
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Ano, jsou to výcvikové stroje, proto píši o náhradě Mi 2, které dnes v ČR provozuje pouze CLV, což je divize LOMu. Informace vychází přímo od gen. ředitele LOMu, poskytl ji časopisu Letectví během rozhovoru o budoucnosti LOM.Rase píše:Tohle budou očividně nové výcvikové stroje o pořízení náhrady za Mi-2 mluvil před nějakým časem ředitel státního podniku LOM Praha. Příští rok totiž končí životnost Mi-2.
Za mě - vypadá hodně pěkně a zdá se být velice zajímavý: http://ekonomika.idnes.cz/predstaveni-v ... nomika_nio
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Už se ví, kdo to celé zaplatí? Tím myslím na začátku, z dlouhodobého hlediska je to dané - my všichni.
Centrum leteckého výcviku (CLV) po LOM Praha s.p. potřebuje 6 nových vrtulníků. Katalogová cena jednoho Bellu 505 Jet Ranger X je okolo 1,1 mil USD v základní výbavě pro americký trh. Řekněme, že IFR vybavení, dopravné, clo,.. zvedne cenu na cca 1,5 mil USD. Celkem za 6 vrtulníků do 9 mil USD = okolo 180 mil Kč bez DPH. Možná ještě něco na logistiku, školení, … celkem do 200 mil Kč bez DPH (opravdu jen hrubý odhad).
Zaplatí to LOM Praha s.p. z komerčního úvěru (tolik volných peněz na účtech skutečně nemá)? Úvěr včetně úroků pak bude léta splácet z toho, co si vydělá při poskytování výcviku pilotů (nemusí to být jen piloti AČR, ale ti jsou dlouhodobá ekonomická jistota).
Nebo to bude stejné jako drtivé většiny jeho letecké techniky a zaplatí to MO ČR? Většina letecké techniky CLV je totiž ve skutečnosti majetkem MO ĆR a LOM Praha ji má jenom svěřenou. V tomto scénáři by nákup nových vrtulníků hradilo přímo MO ČR (+ DPH) ze státního rozpočtu bez nutnosti splácet komerční úroky. Po dodání prvního kusu by musely proběhnout vojskové zkoušky a teprve poté by nové vrtulníky MO svěřilo do péče státního podniku.
Centrum leteckého výcviku (CLV) po LOM Praha s.p. potřebuje 6 nových vrtulníků. Katalogová cena jednoho Bellu 505 Jet Ranger X je okolo 1,1 mil USD v základní výbavě pro americký trh. Řekněme, že IFR vybavení, dopravné, clo,.. zvedne cenu na cca 1,5 mil USD. Celkem za 6 vrtulníků do 9 mil USD = okolo 180 mil Kč bez DPH. Možná ještě něco na logistiku, školení, … celkem do 200 mil Kč bez DPH (opravdu jen hrubý odhad).
Zaplatí to LOM Praha s.p. z komerčního úvěru (tolik volných peněz na účtech skutečně nemá)? Úvěr včetně úroků pak bude léta splácet z toho, co si vydělá při poskytování výcviku pilotů (nemusí to být jen piloti AČR, ale ti jsou dlouhodobá ekonomická jistota).
Nebo to bude stejné jako drtivé většiny jeho letecké techniky a zaplatí to MO ČR? Většina letecké techniky CLV je totiž ve skutečnosti majetkem MO ĆR a LOM Praha ji má jenom svěřenou. V tomto scénáři by nákup nových vrtulníků hradilo přímo MO ČR (+ DPH) ze státního rozpočtu bez nutnosti splácet komerční úroky. Po dodání prvního kusu by musely proběhnout vojskové zkoušky a teprve poté by nové vrtulníky MO svěřilo do péče státního podniku.
Re: Nové vrtulníky pro AČR
Tak to bohužel v tuto chvíli není jasné, nicméně se zdá (alespoň dle vyznění toho rozhovoru) že jednání s Bell vede LOM sám, takže možná to bude ta první varianta.Starlight píše:Už se ví, kdo to celé zaplatí? Tím myslím na začátku, z dlouhodobého hlediska je to dané - my všichni.
Centrum leteckého výcviku (CLV) po LOM Praha s.p. potřebuje 6 nových vrtulníků. Katalogová cena jednoho Bellu 505 Jet Ranger X je okolo 1,1 mil USD v základní výbavě pro americký trh. Řekněme, že IFR vybavení, dopravné, clo,.. zvedne cenu na cca 1,5 mil USD. Celkem za 6 vrtulníků do 9 mil USD = okolo 180 mil Kč bez DPH. Možná ještě něco na logistiku, školení, … celkem do 200 mil Kč bez DPH (opravdu jen hrubý odhad).
Zaplatí to LOM Praha s.p. z komerčního úvěru (tolik volných peněz na účtech skutečně nemá)? Úvěr včetně úroků pak bude léta splácet z toho, co si vydělá při poskytování výcviku pilotů (nemusí to být jen piloti AČR, ale ti jsou dlouhodobá ekonomická jistota).
Nebo to bude stejné jako drtivé většiny jeho letecké techniky a zaplatí to MO ČR? Většina letecké techniky CLV je totiž ve skutečnosti majetkem MO ĆR a LOM Praha ji má jenom svěřenou. V tomto scénáři by nákup nových vrtulníků hradilo přímo MO ČR (+ DPH) ze státního rozpočtu bez nutnosti splácet komerční úroky. Po dodání prvního kusu by musely proběhnout vojskové zkoušky a teprve poté by nové vrtulníky MO svěřilo do péče státního podniku.