Z průmyslu
Moderátor: jarl
Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Re: Z průmyslu
Pardubický LPP Holding, mimo jiné majitel jedné z nástupnických firem Tesly, T-CZ, uzavřel partnerství s izraelskou firmou Elbit. V Pardubicích tak vznikne středisko na výrobu a úpravy různých bezpilotních letouů. a servisní středisko pro některé systémy dodávané evropským státům NATO. Ve spolupráci s jinou firmou, jihokorejskou Mopiens se podílela na dodávkách systémů přesného přiblížení ILS/DME pro českou armádu. Systém vyhovuje všem v současnosti provozovaným letounům AČR, ale i budoucím F-35. V loňském roce se vedle firmy Charvát AXL zapojila do spolupráce s firmou Calidus ze Spojených arabských emirátů které dodala systémy vyhledávání oblačnosti a odpalování flér.
Do holdingu patří i bývalá součásti koncernu Mikrotechna, Letecké přístroje Praha, která nadále vyrábí letecké přístroje, např. signalizaci námrazy pro L410NG. Firmy holdingu spolupracují prakticky se všemi českými výrobci leteckých komponentů a technologií, včetně např. PBS nebo GE Aerospace.
Do holdingu patří i bývalá součásti koncernu Mikrotechna, Letecké přístroje Praha, která nadále vyrábí letecké přístroje, např. signalizaci námrazy pro L410NG. Firmy holdingu spolupracují prakticky se všemi českými výrobci leteckých komponentů a technologií, včetně např. PBS nebo GE Aerospace.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Z průmyslu
LPP Holding bude dodávať drony aj pre AČR ?
Re: Z průmyslu
Řekl bych, že AČR zatím žádné výrobce dronů kromě Heronu nevybrala. Každopádně o tom LPP sám nemluví.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Z průmyslu
SAAB rozšiřuje své aktivity v USA. Nový americký závod bude m.j. produkovat komponenty GLSDB, pozemních vozidel a řízených střel. Expanze SAABu začala už v roce 2021, kdy otevřel závod na části trupů pro Boeing T-7 ve West Lafayette a pokračovala loni, kdy byly otevřená tři střediska, na Rhode Islandu v Massachusetts a v Californii určená na podporu aktivit podmořských prostředků US Marines.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Z průmyslu
Australská společnost DefendTex jedná o koupi zadlužené brazilské firmy Avibras, která vyrábí odpalovací systémy Astros pro střely od ráže 127 až po 450 mm nesené na kolových podvozcích. Řídící vozidlo Battalion level Command Vehicle (AV-VCC) obvykle ovládá tři baterie střel, sestávající z z jednoho radarového vozidla, 6 vozidel s raketomety, 3 doplňovacích vozidel, jednoho vozidla údržby a jednoho meteorologického. AA-VCC jsou na podvozcích 4x4, ostatné na 6x6. Dostřel podle verze střely je až 500 km. Kromě Brazílie je ve výzbroji Indonésie, Iráku, Malajsie, Kataru a Saudské Arábie.
Předpokládá se, že koupě firmy bude spojená s podmínkou zachování výrobních kapacit a zaměstnanosti v Brazílii. Astros indonézské armády - Autor: Juni Kriswanto/AFP via Getty Images
Předpokládá se, že koupě firmy bude spojená s podmínkou zachování výrobních kapacit a zaměstnanosti v Brazílii. Astros indonézské armády - Autor: Juni Kriswanto/AFP via Getty Images
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Z průmyslu
Turecký výrobce zbraní a vojenských technologií Aselsan A.Ş otevírá své zastoupení v Chile. To má podpořit úspěšnou prodejní kampaň v Latinské Americe.
Autor: Noushad Thekkayil/NurPhoto via Getty Images)
Zbraňová stanice Aselsan SARP s protitankovým systémem Serdar na výstavě Doha International Maritime Defence Exhibition & ConferenceAutor: Noushad Thekkayil/NurPhoto via Getty Images)
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Z průmyslu
Ale , jak to tam dovezou( odvezou)neb trať Žilina -Košice je v žalostným stavu a trať Košice - Zvolen- Nové Zámky v je nepoužitelná

Re: Z průmyslu
Možná se s tím počítá v rámci investice.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Z průmyslu
Píšou to v tom textu, že by to chtěli zdvojkolejnit. Jenom nevím, nevím jak s tím dovozem zemědělských plodin a produktů. Tam zatím "zemědělci" s váhavou pomocí Bruselu obětavě brání evropského spotřebitele před postižením nižšími cenami dost účinně.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6217
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Z průmyslu

Medzitým ukrajinská a slovenská vláda - https://www.partnerskadohoda.gov.sk/pri ... nad-tisou/
Najväčším prekladiskom na Slovensku je Čierna nad Tisou a hneď z ňou je prekladisko Dobrá. Do Čiernej nad Tisou sa investuje roky, 60% vlastní spoločnosť Budamar (napojenaá na SMER), 40% ZSSK Cargo...
Spolu s Čopom a prekladiskami v Maďarsku, tvorí tento trojuholník budúcnosť.
Haniske sa tiež bude dariť, je síce oproti spomínaným maličká, ale Volvo zabezpečí rentabilitu.
Tak určite, vlaky tam prakiticky nejazdia, kolajnice sa rozoberajú a odvážajú do šrotu, doprava je nahradzovaná konskými povozmi

Naposledy upravil(a) Juraj Tichý dne 24/4/2024, 08:28, celkem upraveno 1 x.
Re: Z průmyslu
"Alea iacta est"
Re: Z průmyslu
Je naprosto jasné že z toho mála co dohodla ukrajinská a slovenská vláda stejně nebude nic.Juraj Tichý píše: ↑24/4/2024, 07:51 Medzitým ukrajinská a slovenská vláda - https://www.partnerskadohoda.gov.sk/pri ... nad-tisou/
Ale , jak to tam dovezou( odvezou)neb trať Žilina -Košice je v žalostným stavu a trať Košice - Zvolen- Nové Zámky v je nepoužitelná
Pravda je že na to že je to vaše páteřní "koridorová" trať je ve velmi neuspokojivém stavu. Ostatně to že jsou slovenské tratě brutálně podfinancované přiznává i ŽSR.Tak určite, vlaky tam prakiticky nejazdia, kolajnice sa rozoberajú a odvážajú do šrotu, doprava je nahradzovaná konskými povozmi
Naposledy upravil(a) Scotty87 dne 24/4/2024, 10:29, celkem upraveno 1 x.
Re: Z průmyslu
Steyer v českých rukách
https://www.newstream.cz/zpravy-z-firem ... schonfelda
https://www.newstream.cz/zpravy-z-firem ... schonfelda


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Z průmyslu
Takhle : to zrovna ne ,ta trať Košice -Žilina , je ve stavu jak se před 70 roky položila druhá kolej, asi 30 roků se mluví o její modernizaci a skoro nikde se na ní nekoplo, jsou tam ještě jednosměrný autobloky , není tam dálkový řízení dopravy , nízká traťová rychlost, špatný směrový poměryJuraj Tichý píše: ↑24/4/2024, 07:51Hypermegasuper križovatku?
Medzitým ukrajinská a slovenská vláda - https://www.partnerskadohoda.gov.sk/pri ... nad-tisou/
Najväčším prekladiskom na Slovensku je Čierna nad Tisou a hneď z ňou je prekladisko Dobrá. Do Čiernej nad Tisou sa investuje roky, 60% vlastní spoločnosť Budamar (napojenaá na SMER), 40% ZSSK Cargo...
Spolu s Čopom a prekladiskami v Maďarsku, tvorí tento trojuholník budúcnosť.
Haniske sa tiež bude dariť, je síce oproti spomínaným maličká, ale Volvo zabezpečí rentabilitu.
Tak určite, vlaky tam prakiticky nejazdia, kolajnice sa rozoberajú a odvážajú do šrotu, doprava je nahradzovaná konskými povozmi![]()
něco o ŠRT
/www.vlaky.net/trate/82/zsr-500-matovce- ... /#tratTab2

Re: Z průmyslu
zdvojkolenějí Trati Družbyhttps://www.rail.sk/skhist/stavba/td.htmparmezano píše: ↑24/4/2024, 10:23Takhle : to zrovna ne ,ta trať Košice -Žilina , je ve stavu jak se před 70 roky položila druhá kolej, asi 30 roků se mluví o její modernizaci a skoro nikde se na ní nekoplo, jsou tam ještě jednosměrný autobloky , není tam dálkový řízení dopravy , nízká traťová rychlost, špatný směrový poměryJuraj Tichý píše: ↑24/4/2024, 07:51Hypermegasuper križovatku?
Medzitým ukrajinská a slovenská vláda - https://www.partnerskadohoda.gov.sk/pri ... nad-tisou/
Najväčším prekladiskom na Slovensku je Čierna nad Tisou a hneď z ňou je prekladisko Dobrá. Do Čiernej nad Tisou sa investuje roky, 60% vlastní spoločnosť Budamar (napojenaá na SMER), 40% ZSSK Cargo...
Spolu s Čopom a prekladiskami v Maďarsku, tvorí tento trojuholník budúcnosť.
Haniske sa tiež bude dariť, je síce oproti spomínaným maličká, ale Volvo zabezpečí rentabilitu.
Tak určite, vlaky tam prakiticky nejazdia, kolajnice sa rozoberajú a odvážajú do šrotu, doprava je nahradzovaná konskými povozmi![]()
něco o ŠRT
/www.vlaky.net/trate/82/zsr-500-matovce- ... /#tratTab2

Re: Z průmyslu
parmezano píše: ↑24/4/2024, 10:55zdvojkolenějí Trati Družby https://www.rail.sk/skhist/stavba/td.htmparmezano píše: ↑24/4/2024, 10:23Takhle : to zrovna ne ,ta trať Košice -Žilina , je ve stavu jak se před 70 roky položila druhá kolej, asi 30 roků se mluví o její modernizaci a skoro nikde se na ní nekoplo, jsou tam ještě jednosměrný autobloky , není tam dálkový řízení dopravy , nízká traťová rychlost, špatný směrový poměryJuraj Tichý píše: ↑24/4/2024, 07:51
Hypermegasuper križovatku?
Medzitým ukrajinská a slovenská vláda - https://www.partnerskadohoda.gov.sk/pri ... nad-tisou/
Najväčším prekladiskom na Slovensku je Čierna nad Tisou a hneď z ňou je prekladisko Dobrá. Do Čiernej nad Tisou sa investuje roky, 60% vlastní spoločnosť Budamar (napojenaá na SMER), 40% ZSSK Cargo...
Spolu s Čopom a prekladiskami v Maďarsku, tvorí tento trojuholník budúcnosť.
Haniske sa tiež bude dariť, je síce oproti spomínaným maličká, ale Volvo zabezpečí rentabilitu.
Tak určite, vlaky tam prakiticky nejazdia, kolajnice sa rozoberajú a odvážajú do šrotu, doprava je nahradzovaná konskými povozmi![]()
něco o ŠRT
/www.vlaky.net/trate/82/zsr-500-matovce- ... /#tratTab2

- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6217
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Z průmyslu
A druha kolaj sa položila tak, ako bola trať postavená v 1872.
Prve dvojkolajne usekyn na kosicko-bohuminskej začali pribúdať od 1898. Za prvej republiky zvládli závratných 16km, za 6 rokov vojny fašisti ďalších 36.
A potom uz len tebou spomenutá mládež do 1955.
Všeobecne železných tratí za ČSR pribudlo úplne minimum. Všetko stojí na Uhorských základoch.
Ano koridorizacia by mohla ísť rýchlejšie a teraz sa začína robit na tých najnáročnejších usekoch Žilina - Kysak. Tunely, mosty a tunely mosty. U nás sa všetky koridory budujú s mimourovnovym križovanim o to je to náročnejšie. 180 sa buduje s výhľadom na 200km/h tam kde to ide.
(Včera otvarali stavnu useku R1, 3km a na nich 12 mostov a 800m zarubnych murov)
Na 180tke aj 160tke sa jazdí, jazdia tam aj nákladné vlaky, obilie prúdi na západ a vojenský materiál na východ. Prebiehajúce modernizácie dopravu brzdia, ale bez toho to nejde.

Prve dvojkolajne usekyn na kosicko-bohuminskej začali pribúdať od 1898. Za prvej republiky zvládli závratných 16km, za 6 rokov vojny fašisti ďalších 36.

A potom uz len tebou spomenutá mládež do 1955.
Všeobecne železných tratí za ČSR pribudlo úplne minimum. Všetko stojí na Uhorských základoch.
Ano koridorizacia by mohla ísť rýchlejšie a teraz sa začína robit na tých najnáročnejších usekoch Žilina - Kysak. Tunely, mosty a tunely mosty. U nás sa všetky koridory budujú s mimourovnovym križovanim o to je to náročnejšie. 180 sa buduje s výhľadom na 200km/h tam kde to ide.
(Včera otvarali stavnu useku R1, 3km a na nich 12 mostov a 800m zarubnych murov)
Na 180tke aj 160tke sa jazdí, jazdia tam aj nákladné vlaky, obilie prúdi na západ a vojenský materiál na východ. Prebiehajúce modernizácie dopravu brzdia, ale bez toho to nejde.
Re: Z průmyslu
Protože proč, protože válka. Víme? Válka mění plány, válka mění priority, tempo růstu průmyslu, toky financí apod. Ostatně jsme toho bohužel přímými účastníky, včíl to můžem vnímat v přímém přenosu.Za prvej republiky zvládli závratných 16km, za 6 rokov vojny fašisti ďalších 36.
A potom uz len tebou spomenutá mládež do 1955.
Všeobecne železných tratí za ČSR pribudlo úplne minimum. Všetko stojí na Uhorských základoch.
I v Čechách vše stojí na Rakousko-Uherských základech, logicky. Takže co to má společného s tím, že se do vašich drah musí nalejt finance. To že,
?trať Košice -Žilina , je ve stavu jak se před 70 roky položila druhá kolej, asi 30 roků se mluví o její modernizaci a skoro nikde se na ní nekoplo, jsou tam ještě jednosměrný autobloky , není tam dálkový řízení dopravy , nízká traťová rychlost, špatný směrový poměry
něco o ŠRT
Troufám si říct že nič.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Z průmyslu
Druhý koleje Žilina-Košice
Žilina - Strečno 1935 - 1938
Batizovce - Lučivná 1935 - 1938
Strečno - Vrútky 27.11.1940
Štrba - Važec 3.9.1941
Važec - výhybňa Štrba 1942
výhybňa Malá Štrba - Štrba 11.12.1942
Vrútky - Šútovo 1946 Prvý zdvojkoľajnený úsek Trate družby
Kráľova Lehota - Važec 1946 - 1947
Hrabušice - Gánovce 1947
km 220,6-220,0 trate KošicMarkušovce - Spišská Nová Ves - Žilina 1950 úsek Poprad - Važec a Žilina - Vrútky - Šútovo už bol zdvojkoľajnee - Čadca a mosta cez Váh vypísaná RŠD Košice so začatím prác 15.3.1947, doba splnenia 45 týždňov ZVST, 27, 12.2.1947, č.2
km 201,1-209,2 trate Košice - Čadca vypísaná RŠD Košice 29.9.1947 ZVST, 27, 10.10.1947, č.18
Markušovce - Kolínovce máj 19
Zdroj : Rail .sk
Zbývajíci jednokolejné úseky byly nahrazeny novostavbou tratě Červená Skala -Margecany v letech 1931-1935. Tato nová trať navazovala v Červené Skale na starou lokálku Bénská Bystrica -Červená Skala
příspěvky sloučil Skelet
Žilina - Strečno 1935 - 1938
Batizovce - Lučivná 1935 - 1938
Strečno - Vrútky 27.11.1940
Štrba - Važec 3.9.1941
Važec - výhybňa Štrba 1942
výhybňa Malá Štrba - Štrba 11.12.1942
Vrútky - Šútovo 1946 Prvý zdvojkoľajnený úsek Trate družby
Kráľova Lehota - Važec 1946 - 1947
Hrabušice - Gánovce 1947
km 220,6-220,0 trate KošicMarkušovce - Spišská Nová Ves - Žilina 1950 úsek Poprad - Važec a Žilina - Vrútky - Šútovo už bol zdvojkoľajnee - Čadca a mosta cez Váh vypísaná RŠD Košice so začatím prác 15.3.1947, doba splnenia 45 týždňov ZVST, 27, 12.2.1947, č.2
km 201,1-209,2 trate Košice - Čadca vypísaná RŠD Košice 29.9.1947 ZVST, 27, 10.10.1947, č.18
Markušovce - Kolínovce máj 19
Zdroj : Rail .sk
Zbývajíci jednokolejné úseky byly nahrazeny novostavbou tratě Červená Skala -Margecany v letech 1931-1935. Tato nová trať navazovala v Červené Skale na starou lokálku Bénská Bystrica -Červená Skala
příspěvky sloučil Skelet
