Útoky na kritickou infrastrukturu

Komentáře aktuálního dění ...

Moderátor: jarl

Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.

Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".

Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.

Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4558
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Útoky na kritickou infrastrukturu

Příspěvek od Alfik »

Ataman píše: 28/11/2024, 17:29
Alfik píše: 28/11/2024, 09:25 Atamane, ještě pár takových "innocencí" a začnou ty čínské lodě potápět na potkání. A taky náhodou a innocentně, samozřejmě.
Navíc, sám uznej, že je to dost blbý pokus, ať už to byla tato konkr. loď nebo jiná. Nás (západ) to sice poškodí, ale nikterak zásadně. To není atentát na následníka trůnu.
Ale co Čína potřebuje víc? Pár poškozených kabelů, nebo natrvalo poškozené obchodní vazby?
No právě, zkoušet to takhle by byl hodně blbej pokus, následky pro takovou loď můžou bejt fatální, západ to nikterak zásadně nepoškodí a Čína nepotřebuje pár poškozených kabelů ale fungující obchodní vazby.
Navíc poškozený podvodní kabely jsou celkem běžná záležitost, stávající se v celosvětovým měřítku cca každej druhej den, nejčastější příčinou kupodivu nejsou sabotáže ale blbý kotvení následovaný blbým rybařením.
Takže se jistě shodneme na tom, že by bylo pro všechny zúčastněné strany dobré, a to i v případě nevinnosti dané posádky, kdyby Čína instruovala své posádky a kapitány, zvláště ty ruské, ABY SE PODOBNÝCH "INNOCENCÍ" VYSTŘÍHALI/Y!!!
:lej:
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4558
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Útoky na kritickou infrastrukturu

Příspěvek od Alfik »

Zemakt píše: 28/11/2024, 19:16 Znám jen se mi nechtělo hledat kde přesně se to stalo. Evidentně nejsem sám. Jinými slovy, pro toho kdo by se v tom chtěl babrat, je rozdíl jestli se kotva hodí v 15, 30, atd. metrech. A samozřejmě kolik se odvine řetězu. Zkušenost mám s tůročártrovkami do padesáti stop. Takže můžu být i klidně vedle jak ta jedle. Princip bude ale pořád stejný, řekl bych.

Takže jestli měla ta loď cca 20 metrů pod kýlem, a Skandinávci tvrdí že má poškozený vrátek či náznaky poškozeného kotevního zařízení, tak si to umím docela i představit.
U námořních lodí mívá řetěz typicky 15-20 metrů (dále bývá lano, dlouhé jak kdo chce), protože to je dostačující pro skočný příliv skoro na celém světě. Pouze v Kanálu, u Newfoundlandu a u Brazílie bývá ještě vyšší, až 17 metrů, ale tam se zpr. nekotví :) a už vůbec ne při skočném přílivu :D
Praxe je už tisíce let taková, že se při kotvení položí kromě té kotvy i ten řetěz, tzn. funguje potom jako kotva i on, a to vlečená, (připom. diskusi o použ. vlečené kotvy u balonů zde na Palbě) a tedy při přílivu je zdvižen nad dno a naopak.
Při použ. celé kotvy jako vlečené, což se dělá např. při poruše kormidel. mechanismu, při hurikánech, apod., je sice možno na dno položit pouze kotvu a tolik řetězu, aby to celé plnilo tu funkci, nebo dokonce spustit jen tolik, aby byla kotva skutečně vlečena nade dnem, ale v tom případě má loď:
1) vyvěsit vlajku která ostatním dává najevo že jde o driftující loď
2) rádiem vyslat záchranný signál (lidově SOS)
3) v příp. že se nenachází v mezinár. vodách taktéž požádat o pomoc či asistenci stát, v jehož vodách se nachází.

Pokud tedy posádka neučinila ani jedno z toho, jde o porušení mezinár. lod. pravidel tak či tak, a je to nanejvýš podezřelé. A učinila-li to již podruhé, jiná pos. stejného státu a stejných způsobem, tak si Ataman jen plácá játra - a dost blbě :)
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 13085
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Útoky na kritickou infrastrukturu

Příspěvek od Zemakt »

15 20 metrů? To snad ne. To maj čártovky víc :D
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4558
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Útoky na kritickou infrastrukturu

Příspěvek od Alfik »

Zemakt píše: 29/11/2024, 10:32 15 20 metrů? To snad ne. To maj čártovky víc :D
To je ten řetěz na dno, celé to samozřejmě má víc :D
Ten řetěz na dno je extra těžký, schválně, aby plnil tu fci, a ten zbytek, ať už je to zase řetěz nebo lano, je jen takový aby to udržel a vytáhl :)
Podívej se na nějaké video o tom jak fungovaly lodě v minulosti, viděl jsem např. videjko o HMS Victory, a tam je pěkně vidět, že v bunkrech byla stočena tlustá lana, zatímco nahoře u průvlaků byly ty řetězy.
A protože ta lana byla tlustá tak, že by nešlo s nimi manipulovat, celé to dokončuje systém s vijáky a mesengerovými lany, kterými se kotvy zdvíhaly a lana natahovala a ukládala.
U moderny to bude podobné, jen bez té dřiny u těch vrátků :)
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Uživatelský avatar
Ataman
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1206
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: Útoky na kritickou infrastrukturu

Příspěvek od Ataman »

Alfik píše: 29/11/2024, 10:27Pokud tedy posádka neučinila ani jedno z toho, jde o porušení mezinár. lod. pravidel tak či tak, a je to nanejvýš podezřelé. A učinila-li to již podruhé, jiná pos. stejného státu a stejných způsobem, tak si Ataman jen plácá játra - a dost blbě :)
Ataman si játra neplácá, neb Ataman ví, že se toto děje zcela běžně. Jen se o tom zrovna teď trochu víc píše v novinách a pár blbečků si na tom honí preference.
K nesmyslům ohledně kotev, lan a řetězů jakož i bodů 1,2,3, asi takhle - seš vedle, jak ta jedle.
Naposledy upravil(a) Ataman dne 29/11/2024, 11:38, celkem upraveno 2 x.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Uživatelský avatar
Ataman
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1206
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: Útoky na kritickou infrastrukturu

Příspěvek od Ataman »

Alfik píše: 29/11/2024, 10:15Takže se jistě shodneme na tom, že by bylo pro všechny zúčastněné strany dobré, a to i v případě nevinnosti dané posádky, kdyby Čína instruovala své posádky a kapitány, zvláště ty ruské, ABY SE PODOBNÝCH "INNOCENCÍ" VYSTŘÍHALI/Y!!!
:lej:
Ne neshodneme, Číňanům by se to fakt nehodilo, ty potřebujou fungující obchod. Ohledně ruských kapitánů - na celým světě jich všude jezdí spousta, ne jen na čínských, ale i jiných "asijský", "amerických, "evropských" lodích a nikdo s tím nemá nejmenší problém.
A co by asi takovým kapitánům museli dát, aby byli ochotní riskovat třeba i ztrátu lodě? Navíc úspěch celý tý vaší vysněný sabotáže je sázkou do loterie, takže proč takhle, když to jde jinak(viz Nord Stream, že jo).

Alfik píše: 29/11/2024, 10:47U moderny to bude podobné, jen bez té dřiny u těch vrátků :)
:roll:
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4584
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Útoky na kritickou infrastrukturu

Příspěvek od seabee »

Němci identifikovali dva podezřelé ze sabotáže Nord Streamu
Německo zatím identifikovalo dva podezřelé ze sabotáže plynovodu Nord Stream, řekl listu Der Spiegel federální generální prokurátor Spolkového soudního dvora Jens Rommel. Do uzavření vyšetřování dle něj ovšem stále zbývá mnoho práce. Plynovod Nord Stream byl vyhozen do povětří v září 2022.
„Uspěli jsme v identifikaci dvou podezřelých. Dle mého názoru jde o úspěch, který jsme na začátku nutně neočekávali,“ řekl Rommel v rozhovoru s německým listem. Vyšetřovatelé se dle něj nyní snaží odhalit identity dalších jednotlivců zapojených do sabotáže a určit její motivaci. „Šlo o významný útok na energetické zásobování naší země, který byl schopný destabilizovat místní ekonomiku a společnost – nehledě na politickou klasifikaci,“ prohlásil Rommel o výbuchu plynovodu.

Letos v srpnu vydalo Německo ve spojitosti se sabotáží zatykač na ukrajinského potápěče Volodymyra Z. Ten se však údajně vrátil na Ukrajinu, než mohl být zatčen. Kyjev zapojení do sabotáže popřel. Americký list Wall Street Journal ovšem v srpnu zveřejnil zprávu, podle které šlo o ukrajinskou operaci provedenou civilními potápěči. Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj se měl údajně po nátlaku USA snažit akci odvolat, ale nepovedlo se mu to. Původní myšlenka zničení plynovodu dle informací listu vznikla na večírku za účasti ukrajinských velitelů a podnikatelů.

Ta poslední věta je důležitá, protože v případě, že šlo o sabotáž organizovanou a provedenou nevládní/nestátní skupinou, jedná se o teroristický čin - sabotáž a pojišťovny budou solit. Na druhé straně, pokud by to přikázaly a provedly řádné ozbrojené síly, jednalo by se o válečný čin, a proti tomu se nelze pojistit./
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Uživatelský avatar
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 5958
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha

Re: Útoky na kritickou infrastrukturu

Příspěvek od Polarfox »

Ataman píše: 29/11/2024, 10:57 Ataman si játra neplácá, neb Ataman ví, že se toto děje zcela běžně. Jen se o tom zrovna teď trochu víc píše v novinách a pár blbečků si na tom honí preference.
Atamane neblbni čéče. Když jednoho dne Rusáci prohlásí, že by se něco mohlo stát kabelům na Baltu a chvíli na to na Baltu přetne čínská loď s ruským nebo bůhvíjakým kapitánem zrovínka kabely na Baltu, přičemž si v inkriminovaný čas vypne transpondér, po akci se motá velice podezřele a nespolupracuje v rámci vyšetřování, tak to je určitě náhoda jak prase a děje se to každej den :) Ty jen doufej, že jednoho dne nebudeš zrovna na palubě nákladního letadla, kterému jen tak "náhodou" exploduje balíček od "někoho" a nebo nebudeš pít ze studny někde u vojenský základny, kde "někdo" a "náhodou" vyleje nějakej sajrajt, případně nebudeš v nemocnici ev. vlaku, který "někdo" a "náhodou" shodí kyberútokem techniku/zabezpečení.
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming

Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Uživatelský avatar
Ataman
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1206
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: Útoky na kritickou infrastrukturu

Příspěvek od Ataman »

Asi takhle Polare - každý rok se na celým světě takovýchto situací stane v průměru cca 150-250. Např. Tchaj-wan, kde by se podvraťácký akce Číňanů na rozdíl od Baltu daly čekat, jich za posledních pět let eviduje okolo čtyřiceti, přesto ani o jedný z nich nemluví jako o čínský sabotáži.
Za studený války SSSR podmořský kabely škubal ve velkým stylu, kupodivu k tomu ani jednou nezkusil používat kotvy nějakých frachťáků, anóbrž rybářských trawlerů, disponujících upravenými vlečnými sítěmi - tedy prostředků nenápadných, jednoduchých, účinných, levných a relativně postradatelných.
Takže když jednoho dne krpatej abstinent prohlásí, že by se něco mohlo stát kabelům na Baltu a ono se jim něco stane, budu za tím hledat přesně něco takovýho.
Pokud se ale kabelům něco stane kvůli lodi, způsobem kterým se to stalo, jezdící pod vlajkou státu, se kterým se moc nemusíme, ale kterej je zároveň nenažranej po místních komoditách, jakožto má i eminentní zájem komodity své sem ve velkém vozit a tedy je absolutně mimo jeho zájem si tohle tady podělat (nehledě na to, že loď patří Ningbo Yipeng Shipping, do jaký míry je tato provázána se státem ale nevím), navíc s Vovkou se kamarádí vocamcaďpocamcaď, tak mi to na sabotáž prostě nesedí.
No a že si vypli AIS? To prostě průseráři občas zkoušej, někdy to vyjde, jindy ne, stejně tak to nespolupracování.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Uživatelský avatar
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 5958
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha

Re: Útoky na kritickou infrastrukturu

Příspěvek od Polarfox »

Ataman píše: 1/12/2024, 17:31 Asi takhle Polare - každý rok se na celým světě takovýchto situací stane v průměru cca 150-250. Např. Tchaj-wan, kde by se podvraťácký akce Číňanů na rozdíl od Baltu daly čekat, jich za posledních pět let eviduje okolo čtyřiceti, přesto ani o jedný z nich nemluví jako o čínský sabotáži.
Za studený války SSSR podmořský kabely škubal ve velkým stylu, kupodivu k tomu ani jednou nezkusil používat kotvy nějakých frachťáků, anóbrž rybářských trawlerů, disponujících upravenými vlečnými sítěmi - tedy prostředků nenápadných, jednoduchých, účinných, levných a relativně postradatelných.
Takže když jednoho dne krpatej abstinent prohlásí, že by se něco mohlo stát kabelům na Baltu a ono se jim něco stane, budu za tím hledat přesně něco takovýho.
Pokud se ale kabelům něco stane kvůli lodi, způsobem kterým se to stalo, jezdící pod vlajkou státu, se kterým se moc nemusíme, ale kterej je zároveň nenažranej po místních komoditách, jakožto má i eminentní zájem komodity své sem ve velkém vozit a tedy je absolutně mimo jeho zájem si tohle tady podělat (nehledě na to, že loď patří Ningbo Yipeng Shipping, do jaký míry je tato provázána se státem ale nevím), navíc s Vovkou se kamarádí vocamcaďpocamcaď, tak mi to na sabotáž prostě nesedí.
No a že si vypli AIS? To prostě průseráři občas zkoušej, někdy to vyjde, jindy ne, stejně tak to nespolupracování.
Já neříkám, že se to ve světě pravidelně neděje (a ještě větší průsery), ev. že za vším se musí hledat záměr a Rusko, ale:
1) Těch "náhod" a "podivných vnuknutí předem" (zrovna když se Rusákům něco s*re a potřebují eskalovat/vyhrožovat/vyslat signál) je za posledního 2,5 roku na můj vkus poněkud nadmíru. To takhle dostanou "vnuknutí", že se stane provokace a něco se stane Kachovce...a ono se opravdu stane bebí Kachovce. Možná by měli začít hrát Sportku, šťastlivci.
2) Přinejmenším stejně tolik záměrných incidentů, jako o kterých víme a které byly medializovány, tak o nich nevíme, bylo utajeno nebo jinak propluly pod radarem.
3) A myslíš si, že Čína něco zvláštního riskuje, když bude Vovka na lodích pod její vlajkou semtam dělat brajgl, který nikdy nepůjde 100% prokázat a který nedosahuje nějaké určité úrovně kritičnosti (ostatně proto je to šedá zóna, že jo?)? Buď o tom neví, páč prostě jen někdo zneužívá příležitost a její vlajku (i jako štít, právě protože do Číny se nikomu nebude chtít vrtat...i kdyby si Si a Vovka měli potom na pozadí dát neveřejně do držky, než se zase venku obejmou pro kamery) a nebo o tom ví, ale páč je to pod radarem, tak to akceptuje. Nebo jaké kroky myslíš, že může Evropa/NATO proti Číně v této situaci použít? Respektive že vůbec chce (!) To je asi tak podobná myšlenka, jako si myslet, že když "někdo" začne trávit vodou personál vojenských základen NATO, tak NATO vyhlásí Rusku válku. Rusko moc dobře ví, že se pohybuje ve vodách, kde sice každého s*re, ale je zároveň v bezpečí, protože když nepřekročí nějaký limit významnosti, operačního utajení nebo emocí (je např. rozdíl, když propašuješ balíček s výbušninou do dopravního letadlo nebo do běžného linkového letu se stovkami pasažérů), plus to dobře dávkuje rozložením v čase, tak to nikomu nestojí za zásadní kroky.

EDIT:
4) Když jsou to holt d*bilové a v 90% případů, kdy otevřou tlamu, tak lžou (ve všem) a v 50% případů, kdy něco prorokují, tak se to stane (jen samozřejmě s jiným aktérem, než oni prorokují), tak holt si odskáčou i ty případy, kdy nelžou a kdy jsou v tom bez viny. Blbý, ale jejich problém...
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming

Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Uživatelský avatar
Ataman
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1206
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: Útoky na kritickou infrastrukturu

Příspěvek od Ataman »

Polarfox píše: 1/12/2024, 17:54 Já neříkám, že se to ve světě pravidelně neděje (a ještě větší průsery), ev. že za vším se musí hledat záměr a Rusko, ale:
1) Těch "náhod" a "podivných vnuknutí předem" (zrovna když se Rusákům něco s*re a potřebují eskalovat/vyhrožovat/vyslat signál) je za posledního 2,5 roku na můj vkus poněkud nadmíru. To takhle dostanou "vnuknutí", že se stane provokace a něco se stane Kachovce...a ono se opravdu stane bebí Kachovce. Možná by měli začít hrát Sportku, šťastlivci.
EDIT:
4) Když jsou to holt d*bilové a v 90% případů, kdy otevřou tlamu, tak lžou (ve všem) a v 50% případů, kdy něco prorokují, tak se to stane (jen samozřejmě s jiným aktérem, než oni prorokují), tak holt si odskáčou i ty případy, kdy nelžou a kdy jsou v tom bez viny. Blbý, ale jejich problém...
Zdá se mi to, nebo mám dojem, že máš dojem, že se toho abstinenta zastávám?
Protože zrovna pod tohle, cos napsal, se klidně podepíšu.
Polarfox píše: 1/12/2024, 17:542) Přinejmenším stejně tolik záměrných incidentů, jako o kterých víme a které byly medializovány, tak o nich nevíme, bylo utajeno nebo jinak propluly pod radarem.
Tak pod tohle se nepodepíšu, neb o tomhle, coby zavilý civil, žádný přehled nemám.
Polarfox píše: 1/12/2024, 17:54 3) A myslíš si, že Čína něco zvláštního riskuje, když bude Vovka na lodích pod její vlajkou semtam dělat brajgl, který nikdy nepůjde 100% prokázat
V případě prokázání neúmyslnýho brajglu mastný pokuty a potenciálně třeba ztrátu lodi(ani vlastně nevíme, jestli to riskuje Čína, loď patří NYS), v případě prokázání úmyslnýho brajglu nevím, neb nejsem diplomat(ale odhaduju to na tradiční vřískot, silný řečičky a následný vyhnití).
Polarfox píše: 1/12/2024, 17:54Nebo jaké kroky myslíš, že může Evropa/NATO proti Číně v této situaci použít? Respektive že vůbec chce (!) To je asi tak podobná myšlenka, jako si myslet, že když "někdo" začne trávit vodou personál vojenských základen NATO, tak NATO vyhlásí Rusku válku.
Do toho mě netahej, tyhle vlhký sny tady sní jiný.

Ale zpátky na začátek - jedinej, komu by se to hodilo, je ten krpatej abstinent a z důvodů již zde uvedených(nepraktičnost a nelogičnost takovéhoto řešení, možnost dělat to jinak, lépe, jednodušeji, způsobem, se kterým jsou letité zkušenosti, množství výskytu těchto incidentů(těch, co o nich víme)...) si stále stojím za tím, co sem sem už psal a tedy že :
Ataman píše: 21/11/2024, 16:55 Pokud to má na svědomí malej krpatej frustrát a tedy to byla sabotáž, tak Ji Peng 3 měla smůlu, že byla v blbej čas na blbým místě.

Pokud je za tím Ji Peng 3, pak nejde o sabotáž, ale o obyčejnej šlendrián.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 13085
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Útoky na kritickou infrastrukturu

Příspěvek od Zemakt »

Heh hledat logičnost zrovna u rusáků. No dobrá.

Polare, čuju u tebe v těch posledních větách smíření se s kolektivní vinou :D
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Ataman
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1206
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: Útoky na kritickou infrastrukturu

Příspěvek od Ataman »

Zemakt píše: 1/12/2024, 19:15Heh hledat logičnost zrovna u rusáků. No dobrá.
Kdyby ta loď byla ruská, tak dejme tomu(ale pořád - SSSR to uměl a měl s tím velkou praxi), jenže není, že jo.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 13085
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Útoky na kritickou infrastrukturu

Příspěvek od Zemakt »

Vlajka není tabu jakožto jakýkoliv rejdař je děvka prodejná. Na tom bych nestavěl. Ale což, ráno moudřejší večera. Uvidíme
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4584
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Útoky na kritickou infrastrukturu

Příspěvek od seabee »

Čínská neznamená státní. V Číně jsou už skoro třicet let soukromý firmy s různými akcionáři. Mezi těmi akcionáři může být skrytá i čínská zpravodajská služba - příklady falešných firem nemusíme hledat dlouho - viz pagery. A nebo, jestli ten kapitán dostal od FSB nebo GRU před vyplutím zajímavou nabídku, tak co riskoval? Že mu dá čínský majitel výpověď a nějakej mezinárodní certifikační úřad sebere kapitánský papíry? No a co? Tak půjde jezdit na ruskou stínovou flotilu, nebo mu na FSB/GRU vystavěj nový.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Uživatelský avatar
Ataman
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1206
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: Útoky na kritickou infrastrukturu

Příspěvek od Ataman »

seabee píše: 1/12/2024, 19:51Čínská neznamená státní.
O tom sem tu psal:
Ataman píše: 1/12/2024, 17:31nehledě na to, že loď patří Ningbo Yipeng Shipping, do jaký míry je tato provázána se státem ale nevím
seabee píše: 1/12/2024, 19:51mezinárodní certifikační úřad
Nic takovýho neexistuje.
seabee píše: 1/12/2024, 19:51A nebo, jestli ten kapitán dostal od FSB nebo GRU před vyplutím zajímavou nabídku, tak co riskoval? Že mu dá čínský majitel výpověď No a co? Tak půjde jezdit na ruskou stínovou flotilu
A on je na tý lodi sám? Nebo FSB/GRU zverbovala i ostatní minimálně důstojníky? A když tedy jo, proč to udělali na cestě z Ruska a ne naopak? To jim nabídli něco zajímavýho na druhým konci světa?
Nebylo by náhodou pro FSB/GRU jednodušší opatřit nějakej vlečnej trauler a udělat to tak, jak to dělali vždycky a jak to uměj?
seabee píše: 1/12/2024, 19:51Tak půjde jezdit na ruskou stínovou flotilu
Ruský kapitáni pracujou po světě proto, protože nechtěj pracovat v Rusku.
Zemakt píše: 1/12/2024, 19:33Ale což, ráno moudřejší večera. Uvidíme
Přesně toho bych se držel :up:
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
bat
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 834
Registrován: 30/10/2011, 17:49

Re: Útoky na kritickou infrastrukturu

Příspěvek od bat »

> Nebylo by náhodou pro FSB/GRU jednodušší opatřit nějakej vlečnej trauler a udělat to tak, jak to dělali vždycky a jak to uměj?
@Ataman A kdy to tak udělali, když to tak dělají vždycky? Stačí pár příkladů abych si doplnil mezery.

Ať už je příčina jakákoliv, tak situace dospěla do bodu, kdy reakce zájmových evropských států bude pečlivě sledována - v Rusku, US i nakonec v Číně. Z tohoto pohledu i pro Čínu to může být test - a sledovat co se stane nebo naopak nestane.
Obrázek
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4584
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Útoky na kritickou infrastrukturu

Příspěvek od seabee »

Ataman píše: 1/12/2024, 21:18
seabee píše: 1/12/2024, 19:51mezinárodní certifikační úřad
Nic takovýho neexistuje.
Zajímavý ale, že existuje mezinárodní centrální evidence - Schifferdienstbuch (SchDB)
Nehledě na podmínky pojišťoven, takže mezinárodně uznaný kapitánský zkoušky musí mít každý kapitán, jinak to pojišťovna nepojistí.

Ale spekulovat "žeby" "kdyby" "pročby" můžeš donekonečna. Fakta ale zůstávají fakty: podruhé v Baltu přetržený komunikační kabel čínským subjektem vlastněnou lodí plující z Ruska v důsledku nepochopitelného chování kapitána. A v tomto případě i okamžitý zásah bezpečnostních sil poškozených států.

A mimochodem, výpis z Úmluvy Organizace spojených národů o mořském právu, v dikci Sbírky zákonů ČR.:
Článek 113

Přerušení nebo poškození podmořského kabelů nebo dílkového potrubí

Každý stát přijme potřebné právní předpisy k zajištění toho, aby bylo považováno za trestné přerušení nebo poškození podmořského kabelu pod volným mořem, které by mohlo mít za následek přerušení nebo narušení telegrafického anebo telefonického spojení, jakož i přerušení nebo poškození podmořského potrubí nebo kabelu o vysokém napětí, způsobené úmyslně nebo z hrubé nedbalosti lodí plující pod jeho vlajkou nebo osobou podléhající jeho jurisdikci. Toto ustanovení se vztahuje též na jednání, které je zaměřeno nebo by pravděpodobně vedlo k takovému přerušení nebo poškození. Nevztahuje se však na přerušení nebo poškození způsobené osobami, které by sledovaly jen záchranu svého života nebo lodi, což je oprávněné, a učinily přitom všechna nezbytná opatření, aby zabránily takovému přerušení nebo poškození.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Uživatelský avatar
Ataman
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1206
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: Útoky na kritickou infrastrukturu

Příspěvek od Ataman »

bat píše: 1/12/2024, 21:40@Ataman A kdy to tak udělali, když to tak dělají vždycky? Stačí pár příkladů abych si doplnil mezery.
O zadržení Novorossijsku a co mu předcházelo si zajisté slyšel, že? Neb je to jedna z neprofláklejších afér Studený války.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Uživatelský avatar
Ataman
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1206
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: Útoky na kritickou infrastrukturu

Příspěvek od Ataman »

seabee píše: 1/12/2024, 22:24Zajímavý ale, že existuje mezinárodní centrální evidence - Schifferdienstbuch (SchDB)
Seš si jistej, že víš o čem mluvíš?
seabee píše: 1/12/2024, 22:24mezinárodně uznaný kapitánský zkoušky musí mít každý kapitán
A kdo a na základě čeho tyhle dokumenty vydává víš?
seabee píše: 1/12/2024, 22:24Ale spekulovat "žeby" "kdyby" "pročby" můžeš donekonečna.
Jistěže že můžu, stejně jako vy, protože to je přesně to, co děláte, jen to děláte poněkud hystericky.
seabee píše: 1/12/2024, 22:24Fakta ale zůstávají fakty: podruhé v Baltu přetržený komunikační kabel čínským subjektem vlastněnou lodí plující z Ruska v důsledku nepochopitelného chování kapitána. A v tomto případě i okamžitý zásah bezpečnostních sil poškozených států.
Přesně tak, tohle je jediný, co víme, ať už vaše hysterický nebo moje při zemi se držící.
seabee píše: 1/12/2024, 22:24A mimochodem, výpis z Úmluvy...
Nějak nevím, co zrovna tímhle chceš říct.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Odpovědět

Zpět na „Aktuality“