Útoky na kritickou infrastrukturu
Moderátor: jarl
Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Útoky na kritickou infrastrukturu
21.11.2024
Dánové zastavili čínskou loď, která vyplula z Ruska
Pozornost dánských úřadů vzbudila čínská nákladní loď Yi Peng 3, která se před pár dny pohybovala v blízkosti poničených podmořských komunikačních kabelů v Baltském moři. Plavidlo, které podle údajů z námořních webů vyplulo z ruského přístavu Usť-Luga, před zastavením doprovázely lodě dánského námořnictva, informují tamní média. „Loď zpomalila, načež vmanévrovala 400 metrů do dánských vod. Ve stejnou dobu dorazila na místo loď dánského námořnictva HDMS Søløven, v lokalitě severně od přístavu Skagen se nacházela i norská hlídková loď KV Bergen,“ napsal v úterý večer web dánského listu Ekstra Bladet.
Nejnovější vyšetřování přichází víc než rok poté, co kotva z jiné čínské lodi — kontejnerové lodi Newnew Polar Bear — poškodila plynovod mezi Finskem a Estonskem, připomněl list The Financial Times s tím, že finské a estonské úřady neuvedly, zda k tomu podle nich došlo úmyslně nebo náhodou.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicn ... -internetu
Česká firma SpaceKnow zjistila, že se kolem poškozených telekomunikačních kabelů pohybovala čínská loď. Plula z Ruska
Oživeno 21. listopadu 2024 | Podle české společnosti SpaceKnow, která se zabývá analýzou dat ze satelitních snímků, může za sabotáží stát Čína. Firma v příspěvku na LinkedIn uvedla, že ve spolupráci se společností Spire odhalila čínskou loď Yi Peng 3, která je podezřelá z účasti na tajných aktivitách spojených se sabotáží dvou podmořských kabelů. „Algoritmy SpaceKnow naskenovaly více než 12 000 km² Baltského moře. Během několika minut náš systém identifikoval dostupné historické snímky, lokalizoval plavidla v oblasti a pomocí dat AIS ze systému Spire určil hledanou loď.“
https://www.msn.com/cs-cz/zpravy/v%C4%9 ... 1ec3&ei=55
Dánové zastavili čínskou loď, která vyplula z Ruska
Pozornost dánských úřadů vzbudila čínská nákladní loď Yi Peng 3, která se před pár dny pohybovala v blízkosti poničených podmořských komunikačních kabelů v Baltském moři. Plavidlo, které podle údajů z námořních webů vyplulo z ruského přístavu Usť-Luga, před zastavením doprovázely lodě dánského námořnictva, informují tamní média. „Loď zpomalila, načež vmanévrovala 400 metrů do dánských vod. Ve stejnou dobu dorazila na místo loď dánského námořnictva HDMS Søløven, v lokalitě severně od přístavu Skagen se nacházela i norská hlídková loď KV Bergen,“ napsal v úterý večer web dánského listu Ekstra Bladet.
Nejnovější vyšetřování přichází víc než rok poté, co kotva z jiné čínské lodi — kontejnerové lodi Newnew Polar Bear — poškodila plynovod mezi Finskem a Estonskem, připomněl list The Financial Times s tím, že finské a estonské úřady neuvedly, zda k tomu podle nich došlo úmyslně nebo náhodou.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicn ... -internetu
Česká firma SpaceKnow zjistila, že se kolem poškozených telekomunikačních kabelů pohybovala čínská loď. Plula z Ruska
Oživeno 21. listopadu 2024 | Podle české společnosti SpaceKnow, která se zabývá analýzou dat ze satelitních snímků, může za sabotáží stát Čína. Firma v příspěvku na LinkedIn uvedla, že ve spolupráci se společností Spire odhalila čínskou loď Yi Peng 3, která je podezřelá z účasti na tajných aktivitách spojených se sabotáží dvou podmořských kabelů. „Algoritmy SpaceKnow naskenovaly více než 12 000 km² Baltského moře. Během několika minut náš systém identifikoval dostupné historické snímky, lokalizoval plavidla v oblasti a pomocí dat AIS ze systému Spire určil hledanou loď.“
https://www.msn.com/cs-cz/zpravy/v%C4%9 ... 1ec3&ei=55
Naposledy upravil(a) seabee dne 27/11/2024, 08:57, celkem upraveno 1 x.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Útoky na kritickou infrastrukturu
27.11.2024
"Pusťte nás na palubu, chceme důkazy.“ Čína bojkotuje vyšetřování sabotáže na dně Baltu
Čínská nákladní loď Yi Peng 3, která je podezřelá z toho, že při cestě z ruského přístavu poškodila telekomunikační kabely na dně Baltského moře, dosud vyšetřovatelům neumožnila vstup na svou palubu. Po incidentu zakotvila v mezinárodních vodách uprostřed zálivu Kattegat mezi Dánskem a Švédskem a úřady zemí, které poškození infrastruktury zasáhlo, teď vedou s Čínou intenzivní diplomatická jednání.
Deník FORUM 24 minulý týden informoval, že v neděli 17. listopadu a v pondělí 18. listopadu byly přerušeny podmořské kabely zajišťující internetové spojení mezi Finskem a Německem a Švédskem a Litvou. Z analýzy pohybu čínské nákladní lodi vyplynulo, že se v obou případech nacházela na místě v době, kdy došlo k poškození kabelů.
„Naše úřady jsou ve střehu a rychle zjistily, že pohyb plavidla časově i prostorově odpovídá přerušení jednotlivých kabelů,“ uvedl již minulé úterý švédský ministr civilní obrany Carl-Oskar Bohlin.
https://www.forum24.cz/pustte-nas-na-pa ... hp.context
"Pusťte nás na palubu, chceme důkazy.“ Čína bojkotuje vyšetřování sabotáže na dně Baltu
Čínská nákladní loď Yi Peng 3, která je podezřelá z toho, že při cestě z ruského přístavu poškodila telekomunikační kabely na dně Baltského moře, dosud vyšetřovatelům neumožnila vstup na svou palubu. Po incidentu zakotvila v mezinárodních vodách uprostřed zálivu Kattegat mezi Dánskem a Švédskem a úřady zemí, které poškození infrastruktury zasáhlo, teď vedou s Čínou intenzivní diplomatická jednání.
Deník FORUM 24 minulý týden informoval, že v neděli 17. listopadu a v pondělí 18. listopadu byly přerušeny podmořské kabely zajišťující internetové spojení mezi Finskem a Německem a Švédskem a Litvou. Z analýzy pohybu čínské nákladní lodi vyplynulo, že se v obou případech nacházela na místě v době, kdy došlo k poškození kabelů.
„Naše úřady jsou ve střehu a rychle zjistily, že pohyb plavidla časově i prostorově odpovídá přerušení jednotlivých kabelů,“ uvedl již minulé úterý švédský ministr civilní obrany Carl-Oskar Bohlin.
https://www.forum24.cz/pustte-nas-na-pa ... hp.context
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Útoky na kritickou infrastrukturu
Dánové nic takového nepotvrdili, není to totiž tak jednoduchý, pořád tady máme "Innocent passage".
má podle všeho kotvu zvohejbanou jak paragraf:
https://maritime-executive.com/article/ ... ted-anchor
Navíc si asi hošani hráli s AISovým vypínačem:
https://www.marinetraffic.com/en/mariti ... dersea-cab
Zkrátka nejspíš hodili železo tam, kde neměli a pak zkoušeli dělat "my nic"(nakonec není to nic neobvyklýho, kabely se trhaj na celým světě skoro každej den, akorát se o tom nemluví(proč taky, že jo), tedy kromě tehhlectěch).
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Útoky na kritickou infrastrukturu
Švédsko žádá návrat čínské lodi podezřelé z poškození podmořských kabelů
Švédsko zkoumá roli čínské lodě Yi Peng 3, která se pohybovala poblíž přerušených internetových kabelů v Baltském moři. Incident vzbudil obavy z hybridní akce, Čína i Rusko vinu odmítají.
Švédsko v úterý požádalo čínskou loď Yi Peng 3, aby se vrátila do jeho vod. Plavidlo podezřelé ze zodpovědnosti za zničení podmořských internetových kabelů v Baltském moři se aktuálně nachází v mezinárodních vodách mezi Švédskem a Dánskem.
Loď Yi Peng 3 byla v době poškození v blízkosti kabelů, byla na cestě z Ruska do Egypta a pohybovala se v blízkosti kabelů v době, kdy byly poškozeny. Dánské námořnictvo uvedlo, že loď sleduje.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahr ... elu-265265
Švédsko zkoumá roli čínské lodě Yi Peng 3, která se pohybovala poblíž přerušených internetových kabelů v Baltském moři. Incident vzbudil obavy z hybridní akce, Čína i Rusko vinu odmítají.
Švédsko v úterý požádalo čínskou loď Yi Peng 3, aby se vrátila do jeho vod. Plavidlo podezřelé ze zodpovědnosti za zničení podmořských internetových kabelů v Baltském moři se aktuálně nachází v mezinárodních vodách mezi Švédskem a Dánskem.
Loď Yi Peng 3 byla v době poškození v blízkosti kabelů, byla na cestě z Ruska do Egypta a pohybovala se v blízkosti kabelů v době, kdy byly poškozeny. Dánské námořnictvo uvedlo, že loď sleduje.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahr ... elu-265265
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Útoky na kritickou infrastrukturu
Atamane, ještě pár takových "innocencí" a začnou ty čínské lodě potápět na potkání. A taky náhodou a innocentně, samozřejmě.
Navíc, sám uznej, že je to dost blbý pokus, ať už to byla tato konkr. loď nebo jiná. Nás (západ) to sice poškodí, ale nikterak zásadně. To není atentát na následníka trůnu.
Ale co Čína potřebuje víc? Pár poškozených kabelů, nebo natrvalo poškozené obchodní vazby?
Navíc, sám uznej, že je to dost blbý pokus, ať už to byla tato konkr. loď nebo jiná. Nás (západ) to sice poškodí, ale nikterak zásadně. To není atentát na následníka trůnu.
Ale co Čína potřebuje víc? Pár poškozených kabelů, nebo natrvalo poškozené obchodní vazby?
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Útoky na kritickou infrastrukturu
Státy NATO drží v šachu čínskou loď podezřelou ze zničení kabelů
Přerušení optických kabelů v Baltském moři podle informací deníku Wall Street Journal nenásledovala jen ostrá rétorika evropských zemí, ale i rychlý zásah proti podezřelé lodi, která dosud pod dohledem kotví v úžině Kattegat.
Evropští vyšetřovatelé z nedávného přerušení dvou podmořských internetových kabelů v Baltském moři podezřívají čínskou civilní loď Yi Peng 3, informoval deník Wall Street Journal s odkazem na své zdroje.
Jde o přes 220 metrů dlouhou nákladní loď čínské společnosti Ningbo Yipeng Shipping, která v době incidentu vezla přes Balt ruská hnojiva. Jen hodiny po prvních zprávách o přerušení kabelů právě na tuto loď upozorňovali na sociálních sítích lidé z OSINT (zpravodajství z otevřených zdrojů), kteří si všímali podezřelé trasy lodi a načasování.
Nedlouho poté na ni upozornily i lodě dánského námořnictva, které k ní připluly do těsné blízkosti, což kromě dat ze systémů pro sledování námořní dopravy potvrdilo i samotné námořnictvo (avšak bez bližšího vysvětlení). Loď nyní podle zdrojů WSJ kotví pod dohledem „malé flotily“ složené z plavidel Dánska, Německa a Švédska. Čelí podezření, že dvojici kabelů spojující Litvu se Švédskem a Německo s Finskem, přeťala její posádka úmyslně tažením kotvy.
Ústřední otázkou vyšetřování je podle WSJ i to, jestli kapitán lodi, která vyplula 15. listopadu z ruského přístavu Usť-Luga, vykonal sabotáž na základě popudu ruských zpravodajských služeb. Mělo dojít i ke kontrole kotvy a trupu čínské lodi, kde jsou podle zdrojů WSJ patrné známky poškození odpovídajících tažení kotvy po dně a ničení kabelů.
Vyšetřovatelé podle zdrojů došli k závěru, že Yi Peng 3 spustila kotvu a krátce na to poškodila kabel spojující Švédsko s Litvou a pokračovala až k asi 111 mil vzdálenému místu, kde přeťala i druhý kabel spojující Německo s Finskem. Až pak provedla několik ostrých manévrů a kotvu zvedla.
Celý článek: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahr ... .seznam.cz
Přerušení optických kabelů v Baltském moři podle informací deníku Wall Street Journal nenásledovala jen ostrá rétorika evropských zemí, ale i rychlý zásah proti podezřelé lodi, která dosud pod dohledem kotví v úžině Kattegat.
Evropští vyšetřovatelé z nedávného přerušení dvou podmořských internetových kabelů v Baltském moři podezřívají čínskou civilní loď Yi Peng 3, informoval deník Wall Street Journal s odkazem na své zdroje.
Jde o přes 220 metrů dlouhou nákladní loď čínské společnosti Ningbo Yipeng Shipping, která v době incidentu vezla přes Balt ruská hnojiva. Jen hodiny po prvních zprávách o přerušení kabelů právě na tuto loď upozorňovali na sociálních sítích lidé z OSINT (zpravodajství z otevřených zdrojů), kteří si všímali podezřelé trasy lodi a načasování.
Nedlouho poté na ni upozornily i lodě dánského námořnictva, které k ní připluly do těsné blízkosti, což kromě dat ze systémů pro sledování námořní dopravy potvrdilo i samotné námořnictvo (avšak bez bližšího vysvětlení). Loď nyní podle zdrojů WSJ kotví pod dohledem „malé flotily“ složené z plavidel Dánska, Německa a Švédska. Čelí podezření, že dvojici kabelů spojující Litvu se Švédskem a Německo s Finskem, přeťala její posádka úmyslně tažením kotvy.
Ústřední otázkou vyšetřování je podle WSJ i to, jestli kapitán lodi, která vyplula 15. listopadu z ruského přístavu Usť-Luga, vykonal sabotáž na základě popudu ruských zpravodajských služeb. Mělo dojít i ke kontrole kotvy a trupu čínské lodi, kde jsou podle zdrojů WSJ patrné známky poškození odpovídajících tažení kotvy po dně a ničení kabelů.
Vyšetřovatelé podle zdrojů došli k závěru, že Yi Peng 3 spustila kotvu a krátce na to poškodila kabel spojující Švédsko s Litvou a pokračovala až k asi 111 mil vzdálenému místu, kde přeťala i druhý kabel spojující Německo s Finskem. Až pak provedla několik ostrých manévrů a kotvu zvedla.
Celý článek: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahr ... .seznam.cz
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Útoky na kritickou infrastrukturu
Jako dobrý ale u 220 m dlouhé lodi? Zas na druhou stranu Balt je kačák, mělkej a s takovým divným sajrajtem na dně. Jaká je vlastně hloubka v místě poškození?
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Útoky na kritickou infrastrukturu
Je reálné vyhlásit blokádu Baltského moře ze strany minimálně části NATO nebo vyhrazení nějakých speciálních koridorů pro čínské, ruské apod. nepřátelské lodě? Je to sice kačák, ale mají na to lokální mocnosti vůbec efektivní vynucovací prostředky? Něco jako měkčí způsob karibské "karantény", protože jestli opakované přerušení kabelů není nepřátelský akt, tak už nevím co by to mělo být.
Re: Útoky na kritickou infrastrukturu
No právě, zkoušet to takhle by byl hodně blbej pokus, následky pro takovou loď můžou bejt fatální, západ to nikterak zásadně nepoškodí a Čína nepotřebuje pár poškozených kabelů ale fungující obchodní vazby.Alfik píše: ↑28/11/2024, 09:25 Atamane, ještě pár takových "innocencí" a začnou ty čínské lodě potápět na potkání. A taky náhodou a innocentně, samozřejmě.
Navíc, sám uznej, že je to dost blbý pokus, ať už to byla tato konkr. loď nebo jiná. Nás (západ) to sice poškodí, ale nikterak zásadně. To není atentát na následníka trůnu.
Ale co Čína potřebuje víc? Pár poškozených kabelů, nebo natrvalo poškozené obchodní vazby?
Navíc poškozený podvodní kabely jsou celkem běžná záležitost, stávající se v celosvětovým měřítku cca každej druhej den, nejčastější příčinou kupodivu nejsou sabotáže ale blbý kotvení následovaný blbým rybařením.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Útoky na kritickou infrastrukturu
Blbé ba přímo debilní pokusy obecně jsou pro jeden národ signifikantní Atamane. A plavbu pod "cizí vlajkou" známé že
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Útoky na kritickou infrastrukturu
Slovensko zadrželo dva Ukrajince kvůli podezření z ohrožení kritické infrastruktury
Slovenské bezpečnostní složky v úterý zadržely dva občany Ukrajiny kvůli podezření z ohrožení kritické infrastruktury. Kvůli hrozbě útoku ve čtvrtek zasedala bezpečnostní rada státu, kde o tom informovali představitelé ministerstva vnitra a šéf Slovenské informační služby (SIS) Pavel Gašpar. Ten dále uvedl, že Slovensko vyšetřuje i případ výhrůžek bombami státním institucím.
„Máme na zpravodajské úrovni zaznamenanou dlouhodobou koordinovanou činnost jisté skupiny lidí, která projevuje znaky sofistikované zpravodajské aktivity a která má potenciální dopad na bezpečnost,“ uvedl Gašpar k možnému ohrožení slovenské kritické infrastruktury. Ministr vnitra Matúš Šutaj Eštok (Hlas) potvrdil, že v této souvislosti byli zadrženi dva lidé, kteří jsou umístěni v cele předběžného zadržení. „Probíhají další úkony,“ řekl ministr. Jednalo se o skupinu, jejíž součástí má být také Slovák s maďarským občanstvím.
Co mi to jenom připomíná z dějepisu? AHA! Už to mám!: Požár Reichstagu!
Slovenské bezpečnostní složky v úterý zadržely dva občany Ukrajiny kvůli podezření z ohrožení kritické infrastruktury. Kvůli hrozbě útoku ve čtvrtek zasedala bezpečnostní rada státu, kde o tom informovali představitelé ministerstva vnitra a šéf Slovenské informační služby (SIS) Pavel Gašpar. Ten dále uvedl, že Slovensko vyšetřuje i případ výhrůžek bombami státním institucím.
„Máme na zpravodajské úrovni zaznamenanou dlouhodobou koordinovanou činnost jisté skupiny lidí, která projevuje znaky sofistikované zpravodajské aktivity a která má potenciální dopad na bezpečnost,“ uvedl Gašpar k možnému ohrožení slovenské kritické infrastruktury. Ministr vnitra Matúš Šutaj Eštok (Hlas) potvrdil, že v této souvislosti byli zadrženi dva lidé, kteří jsou umístěni v cele předběžného zadržení. „Probíhají další úkony,“ řekl ministr. Jednalo se o skupinu, jejíž součástí má být také Slovák s maďarským občanstvím.
Co mi to jenom připomíná z dějepisu? AHA! Už to mám!: Požár Reichstagu!
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Útoky na kritickou infrastrukturu
No jistě, ano, němci by jistě byli schopní něco tak dementního zkusit zrealizovat, jenže co by z toho měli, že jo?
Pak je tu jeden krpatej zakrslej abstinent, co je zrovna nešťastnou shodou okolností ředitel jedný šestiny světa a tomu by se něco takovýho tuze hodilo, jenže ta loď není jednašestinasvětová, ale čínská a číňanům by se to zase vůbec nehodilo, protože obchodní vazby.
Takže jako nejpravděpodobnější mi z toho pořád vychází starej dobrej šlendrián...každej druhej den se někde něco přerve...
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Útoky na kritickou infrastrukturu
Víš jakej je objem přepravy mezi Čínou a Evropou, že jo.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Útoky na kritickou infrastrukturu
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Útoky na kritickou infrastrukturu
Znám jen se mi nechtělo hledat kde přesně se to stalo. Evidentně nejsem sám. Jinými slovy, pro toho kdo by se v tom chtěl babrat, je rozdíl jestli se kotva hodí v 15, 30, atd. metrech. A samozřejmě kolik se odvine řetězu. Zkušenost mám s tůročártrovkami do padesáti stop. Takže můžu být i klidně vedle jak ta jedle. Princip bude ale pořád stejný, řekl bych.
Takže jestli měla ta loď cca 20 metrů pod kýlem, a Skandinávci tvrdí že má poškozený vrátek či náznaky poškozeného kotevního zařízení, tak si to umím docela i představit.
Takže jestli měla ta loď cca 20 metrů pod kýlem, a Skandinávci tvrdí že má poškozený vrátek či náznaky poškozeného kotevního zařízení, tak si to umím docela i představit.
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Útoky na kritickou infrastrukturu
No, mě se taky nechce, nějak nevím k čemu by mi to bylo.
(Jaks tam dostal toho modrýho paňácu nakonec?)
(Jaks tam dostal toho modrýho paňácu nakonec?)
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Útoky na kritickou infrastrukturu
Píšu z mobilu, fajfky ve vaně, teď jsem přišel s čoklama
Edit: tak jsem se kouknul a trefil jsem se. Cca do 20 metrů pod kýlem, místy i výrazně méně.
Edit: tak jsem se kouknul a trefil jsem se. Cca do 20 metrů pod kýlem, místy i výrazně méně.
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Útoky na kritickou infrastrukturu
Jo.
Představit co? Že za sebou tahaj železo s vědomím, že dřív nebo pozdějc něco nevydrží (a určitě to bude jenom vinda nebo kotva) a zároveň se jim možná povede trefit a taky přervat ten kabel a nikdo si ničeho nevšimne ?
Du na to, na podzim sem si přivez zásobu anglických dobrot, do teď sem na ně nešáh, neb sem nejdřív musel zhulit dobroty jiný, zejména turecký, co sem měl pozotvíraný, ale dneska už konečně nacpu poctivý mejdlo!
(Hm, modrej paňáca zmizel, jaks tam dostal to hovno? To jde jenom z mobilu?)
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Útoky na kritickou infrastrukturu
Pokud čínské lodě opakovaně provádí škodu (https://maritime-executive.com/article/ ... ine-breach), tak co s tím může Evropa dělat? Může počkat na další "nehodu" nebo něco aktivně vymyslet (pokud má na to ještě nějaké prostředky).
Re: Útoky na kritickou infrastrukturu
Dvě čínský lodě tu něco přervali, kolik jich přijelo, odjelo a nic nepřervalo? Kolik jiných lodí tu opakovaně "provádí" škodu a nikde se o tom nedočteš ani písmeno? Ostatně nebýt Nord Streamu nedočet by ses ani o těhhletěch, akorát od tý doby se okolo všeho, co se semele na severu Evropy strhla hysterie ne nepodobná místní hysterii okolo polských kamioňáků.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.