F-35 Alis Odin

Letouny všech typů a použití
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

F-35 Alis Odin

Příspěvek od Shania »

alibaba píše: 22/7/2022, 01:49
KOLT píše: 21/7/2022, 21:27 Možná jsem jen profesionálně deformovanej, ale... s každým novým strojem, který si koupím, mi prakticky *všechno* nabíhá rychleji. Proč by letadla měla být výjimka a elektronika F-35 by měla nabíhat pomaleji než elektronika Gripenu C nebo F-16? Nehledě na to, že v F-16 70/72 je spousta elektroniky shodná/obdobná jako u F-35.

Sorry, ale mám dojem, že tady se hledají naprosto nesmyslné záminky, proč je pro nás F-35 nevhodná. Krom ceny provozu ale žádný relevantní argument nezazněl. Operování z dálnice, kdy stačí sundat síť a do té doby studené letadlo může hned letět, jím fakt není.
U F35 je jedno omezeni ktere se nenajde u jinych stroju. Letadlo se musi spojit s Lockheedem co 30 dni pres system ALIS. Pokud k tomu nedojde, nektere funkce se omezi. Pres stejny system se musi uploadovat napriklad letove mapy. Je to jeden z potencialnich problemu ktery byl zduraznen ve vyrocni zprave. Taky je jeden z hlavnich duvodu prechodu na system ODIN. ALIS ma limitovou ochranu proti kybernetickemu utoku a hlavne neni zalohovany. Momentalne se pracuje na docasnem vylepseni systemu ALIS do te doby nez ODIN bude plne implementovany a overeny.
Jedine Izrealci maji vyjimku protoze ziskali s letouny castesni zdrojovy kod systemu letounu.

Dalsi problem je, ze f35 potrebuji jine zazemi nez napriklad Gripeny.
Pro naproste zjednodusenni je ODIN Cloudove MS office 365 a ALIS je stary MS office s on prem servery.
z pohledu hw je to revoluce jako byl prechod na virtualni servery.

Proste se vezme existujici kod, prebali, a da na jinou infarstrukturu.

Izrael nema zadny pristup ke zdrojakum, maji jen moznost integrovat si vlastni moduly a zbrane na jedne testovaci F35.
Izrael je ten posledni stat, ktery by vubec mel mit, protoze nemaji problem cokoliv rozkrast a preprodat.
Uživatelský avatar
KOLT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1389
Registrován: 23/4/2017, 22:57

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od KOLT »

Vlastní integraci zbraní mohou AFAIK dělat i jiní než jen Izrael, ne? Architektura F-35 by v tomhle měla být typu plug-in.
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4160
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Alfik »

Shania píše: 21/7/2022, 12:31
Flogger G píše: 21/7/2022, 09:02 Byl jsem zde kamenován různými animacemi o neporazitelnosti F-35 z dílny PR oddělení společnosti LM. Tak teď bych rád konečně četl zde na Palbě, jak dlouho trvá příprava F-35 k opakovanému vzletu a kolik času a lidí potřebuji k uvedení letadla tohoto typu do bojové použitelnosti z hangárovacího režimu, tedy předletová příprava + vyzbrojení. Pokud tedy fi. LM něco takového ověřeného poskytla potenciálním zájemcům. Odkazy, že to trvá trochu déle, než u JAS-39, nic o skutečnosti nevypovídají a není to odpověď. Také by mne zajímalo, zda posádky F-35 v PoSy budou stíhat odstartovat do limitu 15 minut od vyhlášení signálu "SCRAMBLE".
Ne jen nectes a nebo ignorujes... Scramble F-35 je jen o tom dostat pilota do kokpitu, zmackout jeden cudlik, nechat rozbehnout motor a muze se startovat...


O odrzbe mas rozsahly report par tydnu zpet v F-35 vlaknu napr. wasp se o to zajimal.
Na beznou udrzbu staci 1x crew chief a 1-2 mechanici, podstaten min nez napr u F-16.
Myslím že řešíte blbost, a nejen vy dva :)
1) Letadla se v režimu pohotovosti střídají. Žádné v něm není déle než den, dejme tomu, a pokud se dostane zase na řadu dejme tomu za 10 dní tak je to za rok necelých 40 dní a to rozhodně nemá prakticky žádný vliv na elektroniku, tedy na její "opotřebení" nějak rychleji než za letu.
2) Pod mým stolem vrní nadupané PC, a to cca 16-17 hodin denně. Dejme tomu několik hodin hraju hry, ale většinu z té doby "jen" píšu (což PC nikterak nezatěžuje), a dokonce několik hodin je v režimu "až si páníček vzpomene, teď je v obchodě/ koupelně/ kuchyni/ na rande/ v hospodě... nehodící se škrtněte. Během této doby se zobrazuje na monitoru pěkná děvčica, a to je jediné co PC v tuto dobu dělá.
Nezdá se že by to mělo nějaký extra vliv na teplotu PC... je furt stejná. Zdvihne se jen při tom paření :)
3) Nezdá se mi praděpodobné, že když stání v režimu "připraven na scramble" zvládají úplně všechna jiná letadla, tak že by zrovna toto mělo s tím režimem mít problémy...
:lej:
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Lord »

No právě že se říká, že je lepší mít počítač spíš zapnutý než ho furt vypínat a zapínat.
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
alibaba
7. Major
7. Major
Příspěvky: 707
Registrován: 15/8/2007, 00:30
Bydliště: Cotswold

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od alibaba »

Shania píše: 22/7/2022, 07:24 Pro naproste zjednoduseni je ODIN Cloudove MS office 365 a ALIS je stary MS office s on prem servery.
z pohledu hw je to revoluce jako byl prechod na virtualni servery.

Proste se vezme existujici kod, prebali, a da na jinou infrastrukturu.
To je argument pritahnuty za vlasy. Rozdil mezi Alis a Odin neni ze jeden je "Local hosting" a druhy je "Cloud base". Odin neni jen umisteni ALIS na "on-demand avaibilty" ale ma kompletne jinou strukturu.
Manzelka primo pracuje jako Aerospace Software Engineer a Tvoje argumenty se ji zdaji absurdni. S puvodnim kodem "inherit" nektere problemy a dalsi modifikace by zpusobili dalsi problemy.
Shania píše: 22/7/2022, 07:24 Izrael nema zadny pristup ke zdrojakum, maji jen moznost integrovat si vlastni moduly a zbrane na jedne testovaci F35.
K integraci zbranovych systemu a jinych modulu je potreba zdrojovy kod. Diky modularnimu systemu vsak neni potreba cely system jen specificke moduly pro komunikaci.
Shania píše: 22/7/2022, 07:24 Izrael je ten posledni stat, ktery by vubec mel mit, protoze nemaji problem cokoliv rozkrast a preprodat.
Opravdu nevim kde chodis na takove blbosti. Izrael je nejvetsi spojenec US a hlavne nejvetsi zakaznik na americke zbranove systemy. Vzajemne spolupracuji na nekolika projektech i kdyz se i v Americke politice najdou nektere ( nastesti je jich malo ) individua s antisemitskym smyslenim.
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
Uživatelský avatar
alibaba
7. Major
7. Major
Příspěvky: 707
Registrován: 15/8/2007, 00:30
Bydliště: Cotswold

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od alibaba »

KOLT píše: 22/7/2022, 09:59 Vlastní integraci zbraní mohou AFAIK dělat i jiní než jen Izrael, ne? Architektura F-35 by v tomhle měla být typu plug-in.
Takto bohuzel nefinguje. F35 a Gripeny ( i starsi verze ) maji modularni system kde pri integraci noveho systemu je potreba integrovat a hlavne certifikovat novy system jen s nekterymi castmi - modulmi. Tato infrastruktura znacne urychluje proces integrace oproti klasickym systemum pouzitym u F15/f16/f18 atd. Zdrojovy kod je potrebny k tomu, aby system vedel jak zpracovat specificke data pokud predesle systemy tyto dalsi data nezahrnovali.

Rozdil mezi f35 a gripenami je, ze SAAB dodava s letadly i zdrojovy kod takze zakaznik si theoreticky integrovat modul sam kdyz je potreba zato na f35 se musi provadet integrace primo Lockheedem. Jedina vyjimka je Izrael ale to muselo projit US kongresem.
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
Uživatelský avatar
alibaba
7. Major
7. Major
Příspěvky: 707
Registrován: 15/8/2007, 00:30
Bydliště: Cotswold

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od alibaba »

Lord píše: 22/7/2022, 10:59 No právě že se říká, že je lepší mít počítač spíš zapnutý než ho furt vypínat a zapínat.
To je sice fact ale nektere systemy se dost zahrivaji. Obvzlast u f35. Diky zkusenostem s f35 Briti pri vyvoji Tempestu kladou duraz na chlazeni systemu uz pri zakladnim designu.
Take je treba brat v uvahu Main Time Between Critical Failures ktery se odlisuje u ruznych systemu.
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Shania »

alibaba píše: 22/7/2022, 12:29
Shania píše: 22/7/2022, 07:24 Pro naproste zjednoduseni je ODIN Cloudove MS office 365 a ALIS je stary MS office s on prem servery.
z pohledu hw je to revoluce jako byl prechod na virtualni servery.

Proste se vezme existujici kod, prebali, a da na jinou infrastrukturu.
To je argument pritahnuty za vlasy. Rozdil mezi Alis a Odin neni ze jeden je "Local hosting" a druhy je "Cloud base". Odin neni jen umisteni ALIS na "on-demand avaibilty" ale ma kompletne jinou strukturu.
Manzelka primo pracuje jako Aerospace Software Engineer a Tvoje argumenty se ji zdaji absurdni. S puvodnim kodem "inherit" nektere problemy a dalsi modifikace by zpusobili dalsi problemy.
Shania píše: 22/7/2022, 07:24 Izrael nema zadny pristup ke zdrojakum, maji jen moznost integrovat si vlastni moduly a zbrane na jedne testovaci F35.
K integraci zbranovych systemu a jinych modulu je potreba zdrojovy kod. Diky modularnimu systemu vsak neni potreba cely system jen specificke moduly pro komunikaci.
Shania píše: 22/7/2022, 07:24 Izrael je ten posledni stat, ktery by vubec mel mit, protoze nemaji problem cokoliv rozkrast a preprodat.
Opravdu nevim kde chodis na takove blbosti. Izrael je nejvetsi spojenec US a hlavne nejvetsi zakaznik na americke zbranove systemy. Vzajemne spolupracuji na nekolika projektech i kdyz se i v Americke politice najdou nektere ( nastesti je jich malo ) individua s antisemitskym smyslenim.
https://docs.house.gov/meetings/AS/AS03 ... 220428.pdf
str 6 a 7. Vidis co tam pise, modernizace softwaru a architektury posledniho buildu.

Pouzij mozek, trvalo 20 let a miliony radku kodu vytvorit stovky modulu, ktere jsou v tom systemu. Puvodni plan pro ODIN byl rychly prechod z ALIS. Takze tezko tohle vsechno naprogramovali znova. Proste je to prebaleny stary kod pod modernejsi architekturu.
Neni to tedy zadny novy system.

Ne mas pristup k API, ne na zdrojak. Stejne jako nemas zdrojak napr Win10, tak si tam stejne muzes delat aplikace, uplne stejny pristup.

Vsichni musi delat integraci pres JPO, Izrael si vydupal, ze budou mit testovaci stroj na vlastni testovani a integraci.

Izrael se chova jako senior partner ve vztahu k US. Nemaji problem technologie vynaset do ciny a podobne a vynesly tak nejeden US system.
Tohle nema co delat s antisemitismem, pouze konstatovanim toho, jak se ten stat chova...po tom jak se chovaji k ukrajine si nezaslouzi zadne specialni zachazeni a omlouvani...
Uživatelský avatar
alibaba
7. Major
7. Major
Příspěvky: 707
Registrován: 15/8/2007, 00:30
Bydliště: Cotswold

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od alibaba »

Shania píše: 21/7/2022, 16:06
skelet píše: 21/7/2022, 15:35 nemá Gripen C stjenou nebo podobnou stoupavost jako F-35A? F-35 je jen o fous pomalejší.
Jakou maximálku má Gripen s podvěšenou 1xPPN, 2x AIM-120, 2xAIM-9?
Tak rekneme Grypen bude mit 3t zateze (palivo a munice) a F-35 4t/5t/6t
T/W Grypen 0,82 /0,89 pro E
T/W F-35A 1,1/1.04/0,99 - 4t/5t/6t
Takze i pres asi nizsi nadzvukovou akceleraci, F-35 bude mit dalko vic paliva na spaleni a tech par minut nez se dostanou pres Mach-1,6 to bude dost podobne. Na stoupavost bych si na Grypen nevsadil vubec.
Vubec to neni tak jednoduche. Gripen ma sice mensi pomer tah/hmotnost ale je daleko aerodinamicky cistejsi letadlo. Gripen E dokaze M1.2 supercruise v AA configuraci. Charlie ma sice M1.1 v AA configuraci. Gripen ma lepsi dynamicke vlastnosti oproti f35 i ve verzi Charlie

F35 ma spis problemy s aerodynamikou proto stale plati nektere omezeni pro letovou obalku implementovane do systemu.
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
Uživatelský avatar
alibaba
7. Major
7. Major
Příspěvky: 707
Registrován: 15/8/2007, 00:30
Bydliště: Cotswold

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od alibaba »

Shania píše:
https://docs.house.gov/meetings/AS/AS03 ... 220428.pdf
str 6 a 7. Vidis co tam pise, modernizace softwaru a architektury posledniho buildu.

Přechod ze systému ALIS na systém ODIN

Tento přechod nazýváme ALIS-to-ODIN neboli A2O. Modernizace logistického informačního systému, která je jádrem přechodu na A2O, řeší více prvků: software, hardware, dat a infrastruktury. Každý prvek se vyvíjí jinou rychlostí, a po celou dobu poskytuje uživatelům podporu.

Po uvedení finálního softwaru ALIS / ODIN do provozu počátkem roku 2024 zmrazíme kód, zmodernizujeme jej nebo kontejnerizujeme a přesuneme do cloudu. Současně zahájíme vývoj modernizovaných aplikací a převedeme do cloudu i utajovaný kód.
Upgrade softwaru a jeho architektury nám umožní provádět rychlejší aktualizace kódu v budoucnu, které budou více odpovídat komerčním postupům.

Pouzij mozek, trvalo 20 let a miliony radku kodu vytvorit stovky modulu, ktere jsou v tom systemu. Puvodni plan pro ODIN byl rychly prechod z ALIS. Takze tezko tohle vsechno naprogramovali znova. Proste je to prebaleny stary kod pod modernejsi architekturu.
Neni to tedy zadny novy system.

Ne mas pristup k API, ne na zdrojak. Stejne jako nemas zdrojak napr Win10, tak si tam stejne muzes delat aplikace, uplne stejny pristup.

Vsichni musi delat integraci pres JPO, Izrael si vydupal, ze budou mit testovaci stroj na vlastni testovani a integraci.

Izrael se chova jako senior partner ve vztahu k US. Nemaji problem technologie vynaset do ciny a podobne a vynesly tak nejeden US system.
Tohle nema co delat s antisemitismem, pouze konstatovanim toho, jak se ten stat chova...po tom jak se chovaji k ukrajine si nezaslouzi zadne specialni zachazeni a omlouvani...
"The F-35’s problematic Autonomic Information Logistics System, or ALIS, will be replaced by a new system."
Problematický autonomní informační logistický systém F-35 neboli ALIS bude nahrazen novým systémem.
https://www.airforcemag.com/f-35-progra ... -for-odin/

"ODIN is designed to be more user-friendly and less prone to error. Program officials decided to replace ALIS rather than upgrading it further in order to take advantage of modern programming architectures."
ODIN je navržen tak, aby byl uživatelsky přívětivější a méně náchylný k chybám. Představitelé programu se rozhodli nahradit ALIS spíše než jej dále upgradovat za účelem využití výhod moderního programování architektury.
https://sgp.fas.org/crs/weapons/RL30563.pdf


"The key to A2O success lies in the definition of the new data architecture, fixing cybersecurity deficiencies in ALIS, and ensuring that any new ODIN hardware and software solutions build in cybersecurity from the start of development."
Klíč k úspěchu A2O spočívá v definici nové datové architektury, opravě nedostatků kybernetické bezpečnosti v ALIS a zajištění toho, aby všechna nová hardwarová a softwarová řešení ODIN od počátku vývoje zakládala na kybernetické bezpečnosti.
https://www.dote.osd.mil/Portals/97/pub ... ttIw%3d%3d

Shania píše: Ne mas pristup k API, ne na zdrojak. Stejne jako nemas zdrojak napr Win10, tak si tam stejne muzes delat aplikace, uplne stejny pristup.

Vsichni musi delat integraci pres JPO, Izrael si vydupal, ze budou mit testovaci stroj na vlastni testovani a integraci.
To je zajimave, nase firma s rocnim obratem 3 miliardy USD dodava systemy pro tyto zakazniky ( B2, F15, F35, Eurofghter, .... ) a potrebuje k integraci "source code". Clovek se uci kazdym dnem a vlastne to delame 50 let spatne.

Shania píše: Izrael se chova jako senior partner ve vztahu k US. Nemaji problem technologie vynaset do ciny a podobne a vynesly tak nejeden US system.
Tohle nema co delat s antisemitismem, pouze konstatovanim toho, jak se ten stat chova...po tom jak se chovaji k ukrajine si nezaslouzi zadne specialni zachazeni a omlouvani...
Myslim ze nemas ani sajnu jak se Izrael postavil k pomoci jiz v unoru. Ono politika a realita nejde vzdy stejnym smerem.
Naposledy upravil(a) alibaba dne 22/7/2022, 17:12, celkem upraveno 1 x.
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Lord »

Co dodat...
alibaba píše:
Lord píše: 22/7/2022, 10:59 No právě že se říká, že je lepší mít počítač spíš zapnutý než ho furt vypínat a zapínat.
To je sice fact ale nektere systemy se dost zahrivaji. Obvzlast u f35. Diky zkusenostem s f35 Briti pri vyvoji Tempestu kladou duraz na chlazeni systemu uz pri zakladnim designu.
Take je treba brat v uvahu Main Time Between Critical Failures ktery se odlisuje u ruznych systemu.

Jasně za předpokladu dobrého chlazení, jinak to je v háji, součástky by se přehřívaly, potom lepší vypnout.
No třeba pumovice F-35 v klimatizovaném hangáru, resp. venku na stojánce musí být otevřené, asi kvůli chlazení, pak se tam dostanou čáslavské myši a sežerou káblíky :D

F-35-EW-System.jpg

U F-35 se nechává stále otevřená pumovnice pro předletovou a poletovou kontrolu i během dlouhodobějšího stání a zavírá se až po nahození motoru, kdy naběhne potřebný tlak v hydraulickém systému.
Během prvního veřejného představení F-35A v ČR měl italský stroj tuto pumovnici otevřenou na stojánce i přes noc. S trochou nadsázky a humoru se tak dá predikovat, že čáslavská základna bude muset pro jistotu reaktivovat speciální jednotku pro boj s chotusickými hlodavci, kteří v minulosti rozkousávali kabeláž v úlech s odstavenými Migy-23BN.

http://czechairforce.com/news/quo-vadis ... acr-2-dil/


Pak záleží na kvalitě součástek, např. GaN technologie snesou vyšší frekvence.

AN/ASQ-239 je údajně schopen preventivního i reaktivního elektronického boje.

AN/APG-81 v pásmu X (8,5 GHz až 10,68 GHz) a optronickým systémem Lockheed Martin AN/AAQ-30, umožňuje pozitivní identifikaci vysílače.

Stejně tak mohou být informace o hrozbě radaru sdíleny mezi letouny F-35 a dalšími letouny pomocí komunikačního, navigačního a identifikačního systému Northrop Grumman AN/ASQ-242.
Ten nese taktické datové linky (TDL) nezbytné pro sdílení takových informací, zejména protokol TDL Organizace Severoatlantické smlouvy Link-16.

Letoun má na náběžné hraně křídel výstražné radarové přijímače pokrývající frekvence 2., 3. a 4. pásma.

Dva RWR pro pásmo 3/4 jsou umístěny v blízkosti konců křídel na odtokových hranách zadních křídel a na zadních horizontálních stabilizátorech, přičemž další RWR pokrývají pásmo 2 po obou stranách výfuku letadla.

Ty letadlu poskytují plné pokrytí 360 stupňů. Ačkoli je letadlo v současné době konfigurováno pro detekci rádiových emisí v pásmech 2, 3 a 4, existuje potenciál růstu, který by v budoucnu mohl zahrnovat i hrozby v pásmu 5.

Ačkoli se zdá, že nebyly zveřejněny žádné podrobnosti, předpokládá se, že AN/ASQ-239 může detekovat nepřátelské radary vysílající ve vlnovém pásmu od dvou gigahertzů do 20 GHz. Zdokonalení systému AN/ASQ-239 se provádí prostřednictvím řady blokových vylepšení, která systému vlastní ochrany propůjčují stále vyšší úroveň schopností.

Modernizace Block-IV pro AN/ASQ-239 se zaměří především na "složitější algoritmy" pro software systému spolu se zlepšením výpočetní rychlosti a výkonu a snížením hmotnosti zařízení, což se v oboru označuje jako vylepšení softwaru, firmwaru a hardwaru.

https://www.armadainternational.com/201 ... -reflexes/

alibaba píše: Vidis co tam pise, modernizace softwaru a architektury posledniho buildu.
Pouzij mozek, trvalo 20 let a miliony radku kodu vytvorit stovky modulu, ktere jsou v tom systemu. Puvodni plan pro ODIN byl rychly prechod z ALIS.
Takze tezko tohle vsechno naprogramovali znova. Proste je to prebaleny stary kod pod modernejsi architekturu.
Neni to tedy zadny novy system.
Kluci nevím, o tomhle se s vámi radši přít nebudu, ale jako klidně stovky hejlů může víceméně systém přeprogramovat. Prachy na to mají, stojí to desítky miliard. Neskutečný a nefunkční...
Síť ALIS za 16,7 miliardy dolarů měla být schopna využívat vestavěné diagnostické funkce letadel k odhalování a dokonce předvídání problémů s údržbou.
Jenže se to zatím nějak nepodařilo těm myslivcům odladit ... Ve skutečnosti však ALIS přinesl více práce pilotům a údržbářům :rotuj:
Systém ALIS neustále hlásil poruchy, které nebyly, a nutil údržbáře trávit čas vyšetřováním výstrah, které neexistovaly. Systém hlášení často produkoval špatné údaje, které vyžadovaly, aby administrátoři trávili čas zdlouhavým řešením problémů.

https://www.pogo.org/analysis/2022/03/f ... of-problem
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
jarl
3. Generálmajor
3. Generálmajor
Příspěvky: 4077
Registrován: 19/2/2009, 15:45
Bydliště: Jakubov u Moravských Budějovic

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od jarl »

Vidím, že se tu zase najdou uživatelé, kteří se rozhodli, že pro ně povinnost překládat cizojazyčné citáty neplatí. Mám to smazat, a nebo zjednáte nápravu?
ObrázekObrázek

Strýček Vova slíbil národu Ukrajinu a dal mu Afghánistán!
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Pokročilé komponenty F-35

Příspěvek od Lord »

Komponenty F-35
F-35-component.jpg
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Shania »

Uz je to porad dokola, takze to zjednodusim.
Je ODIN novy system, ktery nema s ALIS nic spolecneho a nebo jen modifikace ALIS prejmenovana na ODIN?

Pro fanouska F-35 je samozdrejme mnohem vyhodnejsi rict, ze ODIN je uplne novy system a s ALIS nemel nic spolecneho:D

ODIN je cloudovej ALIS-NEXT.
Podrobnejsi info zde:
https://www.quora.com/Why-is-the-Pentag ... =192181914
Naposledy upravil(a) Shania dne 22/7/2022, 16:33, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Lord »

Super přeložím toto za tebe.

ALIS, stejně jako každý jiný balík softwaru, má mnoho chyb a problémů, a přestože programátoři neustále pracují na jejich odstranění, mohou uživatelům ALIS poskytovat aktualizace pouze jednou za 12-18 měsíců, jednoduše proto, že aktualizace všech těch fyzických serverových stojanů po celém světě je poněkud nákladná a také narušuje práci různých uživatelů ALIS.

Existují také základní aspekty vývoje softwaru pro cloudové aplikace, které usnadňují jeho správu oproti vývoji softwaru pro provoz na hardwaru rozmístěném po celém světě (přidání většího výpočetního výkonu je snazší provést na serverové farmě než na desítkách míst po celém světě).

S novým cloudovým systémem ALIS (dříve označovaným jako Next-Gen ALIS, nyní ODIN) tak mohou aktualizovat ALIS / ODIN mnohem rychleji.

Jednou z hlavních otázek, která zůstává, je, jak bude ODIN řídit operace v situacích, kdy je cloudová konektivita omezená nebo nedostupná, ať už proto, že letadlová loď nebo LHD musí minimalizovat rádiové emise, aby nebyla sledována, nebo proto, že je rozbitý satelitní uplink hardware, nebo proto, že nepřátelský elektronický boj nebo kybernetická válka přerušují vojenské síťové připojení.
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11465
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Zemakt »

Na to je jednoduchá odpověď Lorde, nebude.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Shania »

Stale tam budou lokální servery, takze kdyz to ma umet fungovat 30 dni bez pripojeni, tak to nejak maji vyresene.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11465
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Zemakt »

:D a co se stane když ne?
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Xant
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 128
Registrován: 2/9/2021, 18:55

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Xant »

Lord píše: 22/7/2022, 16:26 ...
Zbožné přání a nikoliv realita. Klasické korporátní myšlení, ve kterém levá ruka netuší, co dělá pravá. Můžeš se podívat na avizovaný přechod Google na RODETE a jaké s tím mají problémy aniž by byli zahákovaní mezi další stovky větví řetězce, na které jsou navázané další a další systémy. Přechod bude tak na 10 let a paralelní chod obou systémů. Po čase už pořádně nevíš, kde co běží ... což se mimochodem stalo i Google, ale i dalším firmám. Někde v zaprášeném koutě něco běželo a po vypnutí se ukázalo, že na tom běží kritická součást systému.

Jakkoliv zní ODIN bombasticky, přechodné období bude trvat mnoho let a způsobí hodně infarktů a neočekávaných situací. Tím si prochází/prošla každá velká korporace při přechodu na rozvětvené globální rolling systémy. Není sebemenší důvod věřit, že v případě LM to půjde rychle a hladce. Google začínal v roce 2015 a trvalo mu to 7 let s prakticky minimálním větvením (dělal to sám pro sebe). S řetězcem LM, do kterého spadá od armády po výrobce těsnění, fakt ne.
Imperio absenti chaos regit.
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Shania »

Zemakt píše: 22/7/2022, 17:07 :D a co se stane když ne?
tak se bude delat logistika postaru:)
Odpovědět

Zpět na „Letadla“