Co dodat...
alibaba píše: ↑
Lord píše: ↑22/7/2022, 10:59
No právě že se říká, že je lepší mít počítač spíš zapnutý než ho furt vypínat a zapínat.
To je sice fact ale nektere systemy se dost zahrivaji. Obvzlast u f35. Diky zkusenostem s f35 Briti pri vyvoji Tempestu kladou duraz na chlazeni systemu uz pri zakladnim designu.
Take je treba brat v uvahu Main Time Between Critical Failures ktery se odlisuje u ruznych systemu.
Jasně za předpokladu dobrého chlazení, jinak to je v háji, součástky by se přehřívaly, potom lepší vypnout.
No třeba pumovice F-35 v klimatizovaném hangáru, resp. venku na stojánce musí být otevřené, asi kvůli chlazení, pak se tam dostanou čáslavské myši a sežerou káblíky
U F-35 se nechává stále otevřená pumovnice pro předletovou a poletovou kontrolu i během dlouhodobějšího stání a zavírá se až po nahození motoru, kdy naběhne potřebný tlak v hydraulickém systému.
Během prvního veřejného představení F-35A v ČR měl italský stroj tuto pumovnici otevřenou na stojánce i přes noc. S trochou nadsázky a humoru se tak dá predikovat, že čáslavská základna bude muset pro jistotu reaktivovat speciální jednotku pro boj s chotusickými hlodavci, kteří v minulosti rozkousávali kabeláž v úlech s odstavenými Migy-23BN.
http://czechairforce.com/news/quo-vadis ... acr-2-dil/
Pak záleží na kvalitě součástek, např. GaN technologie snesou vyšší frekvence.
AN/ASQ-239 je údajně schopen preventivního i reaktivního elektronického boje.
AN/APG-81 v pásmu X (8,5 GHz až 10,68 GHz) a optronickým systémem Lockheed Martin
AN/AAQ-30, umožňuje pozitivní identifikaci vysílače.
Stejně tak mohou být informace o hrozbě radaru sdíleny mezi letouny F-35 a dalšími letouny pomocí komunikačního, navigačního a identifikačního systému Northrop Grumman
AN/ASQ-242.
Ten nese taktické datové linky (TDL) nezbytné pro sdílení takových informací, zejména protokol TDL Organizace Severoatlantické smlouvy Link-16.
Letoun má na náběžné hraně křídel výstražné radarové přijímače pokrývající frekvence 2., 3. a 4. pásma.
Dva RWR pro pásmo 3/4 jsou umístěny v blízkosti konců křídel na odtokových hranách zadních křídel a na zadních horizontálních stabilizátorech, přičemž další RWR pokrývají pásmo 2 po obou stranách výfuku letadla.
Ty letadlu poskytují plné pokrytí 360 stupňů. Ačkoli je letadlo v současné době konfigurováno pro detekci rádiových emisí v pásmech 2, 3 a 4, existuje potenciál růstu, který by v budoucnu mohl zahrnovat i hrozby v pásmu 5.
Ačkoli se zdá, že nebyly zveřejněny žádné podrobnosti, předpokládá se, že AN/ASQ-239 může detekovat nepřátelské radary vysílající ve vlnovém pásmu od dvou gigahertzů do 20 GHz. Zdokonalení systému AN/ASQ-239 se provádí prostřednictvím řady blokových vylepšení, která systému vlastní ochrany propůjčují stále vyšší úroveň schopností.
Modernizace Block-IV pro AN/ASQ-239 se zaměří především na "složitější algoritmy" pro software systému spolu se zlepšením výpočetní rychlosti a výkonu a snížením hmotnosti zařízení, což se v oboru označuje jako vylepšení softwaru, firmwaru a hardwaru.
https://www.armadainternational.com/201 ... -reflexes/
alibaba píše: ↑
Vidis co tam pise, modernizace softwaru a architektury posledniho buildu.
Pouzij mozek, trvalo 20 let a miliony radku kodu vytvorit stovky modulu, ktere jsou v tom systemu. Puvodni plan pro ODIN byl rychly prechod z ALIS.
Takze tezko tohle vsechno naprogramovali znova. Proste je to prebaleny stary kod pod modernejsi architekturu.
Neni to tedy zadny novy system.
Kluci nevím, o tomhle se s vámi radši přít nebudu, ale jako klidně stovky hejlů může víceméně systém přeprogramovat. Prachy na to mají, stojí to desítky miliard. Neskutečný a nefunkční...
Síť
ALIS za 16,7 miliardy dolarů měla být schopna využívat vestavěné diagnostické funkce letadel k odhalování a dokonce předvídání problémů s údržbou.
Jenže se to zatím nějak nepodařilo těm myslivcům odladit ... Ve skutečnosti však
ALIS přinesl více práce pilotům a údržbářům
Systém ALIS neustále hlásil poruchy, které nebyly, a nutil údržbáře trávit čas vyšetřováním výstrah, které neexistovaly. Systém hlášení často produkoval špatné údaje, které vyžadovaly, aby administrátoři trávili čas zdlouhavým řešením problémů.
https://www.pogo.org/analysis/2022/03/f ... of-problem