Nákladní automobily Tatra v armádách
Re: Nákladní automobily Tatra v armádách
Pátrači, nene, to není proti tobě to je na dokres. Já byl jako záklaďák v r. 83-85 , právě jako regulovčík. Čili za tebe to bylo nejspíš jinak.
Já jen že tehdy (za mne) byla skutečně součástí výbavy souprava na vyvěšení kola a jeho zajištění ve vyvěšené poloze.
Já jen že tehdy (za mne) byla skutečně součástí výbavy souprava na vyvěšení kola a jeho zajištění ve vyvěšené poloze.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
- El Diablo
- Kapitán
- Příspěvky: 1878
- Registrován: 21/11/2008, 14:11
- Bydliště: Xeenemünde
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nákladní automobily Tatra v armádách
"Co cítíte, když střílíte teroristy?"
"Zpětný ráz."
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Re: Nákladní automobily Tatra v armádách
http://www.armadninoviny.cz/titus-franc ... tatry.htmlfrancouzský výrobce Nexter představil na londýnské vojenské výstavě DSEI 2013 nové obrněně vozidlo kategorie MRAP. Stroj označovaný jako Titus (Tactical Infantry Transport & Utility System) je pro našince zajímavý především tím, že využívá podvozek převzatý z českých nákladních vozů TATRA.
- El Diablo
- Kapitán
- Příspěvky: 1878
- Registrován: 21/11/2008, 14:11
- Bydliště: Xeenemünde
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nákladní automobily Tatra v armádách
"Co cítíte, když střílíte teroristy?"
"Zpětný ráz."
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
- El Diablo
- Kapitán
- Příspěvky: 1878
- Registrován: 21/11/2008, 14:11
- Bydliště: Xeenemünde
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nákladní automobily Tatra v armádách
OBRAZEM: Legendární Tatry 805 byly křápy k pohledání
20. prosince 2013
20. prosince 2013
Zdroj: http://technet.idnes.cz/tatra-805-kacen ... chnika_vseV roce 1953 se naplno rozeběhla výroba jednoho z našich nejosobitějších nákladních aut, Tatry 805. Tatra s typickou trambusovou kabinou, krátkým rozvorem a značnou světlostí podvozku si houpavou jízdou v terénu vysloužila přezdívku kačena. Říkali jí také kvíčala pro zvuk chladících ventilátorů motoru.
"Co cítíte, když střílíte teroristy?"
"Zpětný ráz."
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
- Franz Trubka
- 7. Major
- Příspěvky: 1815
- Registrován: 14/10/2010, 04:16
Re: Nákladní automobily Tatra v armádách
Mel jsem tu "cest", ze jsem si na vojne kacenou pojezdil. Ne jako ridic, ale velitel vozu. Jako SDB raketometne baterie to bylo moje "velitelske" vozidlo. Pri nacviku palby jsme ja, poctar a radista sedeli na korbe a ridic chrapal v kabine. Byl to valnik, mel ale vestaveneho bufika, takze ridic v zime nemrzl.
Na jare 1976 jsme dostali verjtrasku, ta topeni nemela vubec./pokud nebezel motor/
Pokud bych mel kacenu skoro po 40 letech hodnotit, tak bych ji moc bodu nedal. Podle me to byl
opravdu dost nepovedeny kram s nizkym vykonem motoru a kdyz zaprselo, tak jsme na Bahnech samozrejme nikam nedojeli a museli nas vytahovat, vetsinou vejtraska.
Na omluvu Tatre bych rekl, ze do vyjetych koleji od 122mm rm moc nepasovala. Bohuzel, jinudy se nedalo.
Na jare 1976 jsme dostali verjtrasku, ta topeni nemela vubec./pokud nebezel motor/
Pokud bych mel kacenu skoro po 40 letech hodnotit, tak bych ji moc bodu nedal. Podle me to byl
opravdu dost nepovedeny kram s nizkym vykonem motoru a kdyz zaprselo, tak jsme na Bahnech samozrejme nikam nedojeli a museli nas vytahovat, vetsinou vejtraska.
Na omluvu Tatre bych rekl, ze do vyjetych koleji od 122mm rm moc nepasovala. Bohuzel, jinudy se nedalo.
Pink Floyd-On The Turning Away
Re: Nákladní automobily Tatra v armádách
A to buďme rádi, že nevyšly i další varianty T 805: http://www.mac.distribution.cz/obrazky/ ... akresy.jpg
Re: Nákladní automobily Tatra v armádách
Samotný zámysl ANTL tedy automobilu nákladního terénního lehkého byl správný. Vozidlo T-805 zadání odpovídalo projektově, ale výsledek byl ne zrovna dobrý. Hlavně proto, že na celkově kvalitní strojový spoedk byl dán blbý motor. Je ale otázka, jestli naše národní hospodářství v té době mělo k dispozici něco lepšího. Ten motor totiž jinak fungoval dobře v:
- osobních vozidlech
- stacionárních zařízeních
- v čerpadlech a v elektrocentrálách
Pro takto těžké vozidlo s nákladem a mnohdy přívěsem byl slabý. JInak jí asi lze vytknout máloco.
Já ji zažil jako verzi RAL-9, což byl rádiový aautomobil letecký, kdy to s malým vlekem při stáří nějakých 30 let lítalo jak čamrda. Vždy a všude to naprosto spolehlivě dojelo a fungovalo. Valníky a jiné verze jsem už nepotkal.
Ale tvrzení, že to byl krám k pohledání je blbost. Výrok pánů H+Z, jinak mimořáných osobností naših novodobých dějin, které nikdo a nikdy pořádně nedocenil a nedocení - mám jejich 4 knihy - je takový jaký je. Když Vás někdo z ideologických důvodů profesně a zlikviduje a odstaví, tak asi nebudete chválit nic co je s tím spjato. No a tak to odskákala kačena.
To nebylo auto na trasy desítek tisíc kilometrů v extréních podmínkách na různé typy benzínů a podobně. To byl prvotně vojenský valník - později speciál, s ročním plánovaným proběhem 3 až 4 tisíce kilometrů a to u nás doma, kde byl zajištěn servis, náhradní díly a ostatní logistika.
Suma sumárum - v dané době to bylo dobré řešení, solidní vozidlo, ale žádný nadčasový zázrak to nebyl. Nadčasový zázrak byla Praga V-3S a T-111.
- osobních vozidlech
- stacionárních zařízeních
- v čerpadlech a v elektrocentrálách
Pro takto těžké vozidlo s nákladem a mnohdy přívěsem byl slabý. JInak jí asi lze vytknout máloco.
Já ji zažil jako verzi RAL-9, což byl rádiový aautomobil letecký, kdy to s malým vlekem při stáří nějakých 30 let lítalo jak čamrda. Vždy a všude to naprosto spolehlivě dojelo a fungovalo. Valníky a jiné verze jsem už nepotkal.
Ale tvrzení, že to byl krám k pohledání je blbost. Výrok pánů H+Z, jinak mimořáných osobností naših novodobých dějin, které nikdo a nikdy pořádně nedocenil a nedocení - mám jejich 4 knihy - je takový jaký je. Když Vás někdo z ideologických důvodů profesně a zlikviduje a odstaví, tak asi nebudete chválit nic co je s tím spjato. No a tak to odskákala kačena.
To nebylo auto na trasy desítek tisíc kilometrů v extréních podmínkách na různé typy benzínů a podobně. To byl prvotně vojenský valník - později speciál, s ročním plánovaným proběhem 3 až 4 tisíce kilometrů a to u nás doma, kde byl zajištěn servis, náhradní díly a ostatní logistika.
Suma sumárum - v dané době to bylo dobré řešení, solidní vozidlo, ale žádný nadčasový zázrak to nebyl. Nadčasový zázrak byla Praga V-3S a T-111.
Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Re: Nákladní automobily Tatra v armádách
Je zajímavé, že kategorie ANTL dnes v AČR není zastoupena a částečně ji supluje LR Defender. Není jich potřeba, nebo není vůle k jejich zavedení?
V té době Jiný motor k dispozici opravdu nebyl (možná nějaká licence ze SSSR) a otázkou je, jestli by jiný motor bylo možno zastavět do stávající kabiny unifikované s PV3S při zachování rozměrů a hmotností. Hlavně ta hmotnost by byla problémem. Výkon motoru bylo možno zvednout (v T603 má výkon až 77kW), ale zřejmě by jej nebylo možné uchladit.
V té době Jiný motor k dispozici opravdu nebyl (možná nějaká licence ze SSSR) a otázkou je, jestli by jiný motor bylo možno zastavět do stávající kabiny unifikované s PV3S při zachování rozměrů a hmotností. Hlavně ta hmotnost by byla problémem. Výkon motoru bylo možno zvednout (v T603 má výkon až 77kW), ale zřejmě by jej nebylo možné uchladit.
- El Diablo
- Kapitán
- Příspěvky: 1878
- Registrován: 21/11/2008, 14:11
- Bydliště: Xeenemünde
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nákladní automobily Tatra v armádách
TATRA 815 AV 15
Řízení automobilů ve složitých podmínkách
Těžký terenní tahač TATRA 813
Řízení automobilů ve složitých podmínkách
Těžký terenní tahač TATRA 813
"Co cítíte, když střílíte teroristy?"
"Zpětný ráz."
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Re: Nákladní automobily Tatra v armádách
Ja v tom byl rok, jako velitel radiostanice Trinec v T-805 a slouzila bez problemu. Melo to kaminka, prikladalo se z venku, vyspalo se tam v pohode 4 ks vojaku a v terenu zadny problem.Franz Trubka píše:Mel jsem tu "cest", ze jsem si na vojne kacenou pojezdil. Ne jako ridic, ale velitel vozu. Jako SDB raketometne baterie to bylo moje "velitelske" vozidlo. Pri nacviku palby jsme ja, poctar a radista sedeli na korbe a ridic chrapal v kabine. Byl to valnik, mel ale vestaveneho bufika, takze ridic v zime nemrzl.
Na jare 1976 jsme dostali verjtrasku, ta topeni nemela vubec./pokud nebezel motor/
Pokud bych mel kacenu skoro po 40 letech hodnotit, tak bych ji moc bodu nedal. Podle me to byl
opravdu dost nepovedeny kram s nizkym vykonem motoru a kdyz zaprselo, tak jsme na Bahnech samozrejme nikam nedojeli a museli nas vytahovat, vetsinou vejtraska.
Na omluvu Tatre bych rekl, ze do vyjetych koleji od 122mm rm moc nepasovala. Bohuzel, jinudy se nedalo.
Po rovine jela stovkou, do kopce to bylo horsi, slabej motor. Byla nova, jeste vonela barvou. Jen v zime na teplomeru 27 stupnu a na podlaze zmrzlo pivo....Tak jsme na podlahu potom davali maskovaci sit.
V Caslavi na den otevrenych dveri jsem tam zajel, radiovuz v nejakem malem terenacku, o kousek vetsi jak UAZ, dve zidle a bylo to plne.... To bych za Tatricku nemenil.
Re: Nákladní automobily Tatra v armádách
U nas byl i RALP RAdiovuz Leteckeho Predstavitele, s vysokou skrini, s VKV stanici RSIU-3M a KV Pelikanem. Tahal vlek s agregatem a antenama, kabelama.Pátrač píše: Já ji zažil jako verzi RAL-9, což byl rádiový aautomobil letecký, kdy to s malým vlekem při stáří nějakých 30 let lítalo jak čamrda. Vždy a všude to naprosto spolehlivě dojelo a fungovalo. Valníky a jiné verze jsem už nepotkal.
NEDELE s VKV RSIU-3M a KV RSB-5, malo mista na spani......
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/8 ... obil-T-805
na obrazku je ale Trinec s RM31-Ma
Do T-603 a T-805 mel 2.5 l motor, pozdejc se montoval do T-603 i motor 3,5 l take 8 valec, asi motor co potom tahal T-613, do T-805 se asi nedaval.