Su-37 Flanker (Su-35)
Moderátor: Julesak
Ruské letectvo má ve výzbroji 2 sériové stíhačky SU-35 z celkem 48 objednaných letadel.
http://topwar.ru/9132-su-35s-teper-ih-dvoe.html
Možnosti radaru SU-35 :
http://www.youtube.com/watch?v=wmNkm45g ... e=player_e
http://www.youtube.com/watch?v=p8C06dHh ... r_embedded
http://topwar.ru/9132-su-35s-teper-ih-dvoe.html

Možnosti radaru SU-35 :
http://www.youtube.com/watch?v=wmNkm45g ... e=player_e
http://www.youtube.com/watch?v=p8C06dHh ... r_embedded
Rusko ide predať Číne 48 Su-35.
http://www.lenta.ru/articles/2012/03/07/su35/
Veriť, že akákoľvek právna dohoda zabráni Číne kopírovaniu technológii je po ich skúsenostiach jednoducho šialenstvo
http://www.lenta.ru/articles/2012/03/07/su35/
Veriť, že akákoľvek právna dohoda zabráni Číne kopírovaniu technológii je po ich skúsenostiach jednoducho šialenstvo
Re: Su-37 Flanker (Su-35)
su ešte väčí blázni - 24ks...
http://www.militarybox.cz/news/rusko-do ... uny-su-35/
http://www.militarybox.cz/news/rusko-do ... uny-su-35/
Re: Su-37 Flanker (Su-35)
Hlavne, že sa nedohodli s Japoncami, ktorý tiež chceli Suchoje, kôly konfliktu s pred 100 rokov 
Japonci tak nakupujú F-35ky a Rusku zostala na obchodovanie Čína-potencionálny nepriateľ.
Je v exportnej verzii vôbec niečo čo by sa Číne hodilo pre momentálne vyvýjané čínske stíhače piatej generácie?

Japonci tak nakupujú F-35ky a Rusku zostala na obchodovanie Čína-potencionálny nepriateľ.
Je v exportnej verzii vôbec niečo čo by sa Číne hodilo pre momentálne vyvýjané čínske stíhače piatej generácie?
Na fórum už neprispievam, smerujte svoje nezmysli na ostatných členov fóra...
(Tech channel) youtube.com/user/IonorRea
(Satire channel) youtube.com/channel/UCjS5hvJT-No5zoxPKdX1qCA
(Tech channel) youtube.com/user/IonorRea
(Satire channel) youtube.com/channel/UCjS5hvJT-No5zoxPKdX1qCA
Re: Su-37 Flanker (Su-35)
Vektorovatelné motory?
Re: Su-37 Flanker (Su-35)
Myslím, že toho může být podstatně víc.
To že letadlo vypadá jako stroj 5-té generace ještě nutně neznamená, že všechny na něm použité technologie odpovídají této generaci.
U motorů je to nejmarkantější, ostatně Číňané mají stále problémy s produkcí vojenských motorů 4 generace. Nikdo ale neví, jak jsou na tom s avionikou, radary, optoelektronikou ... atd.
Ostatně i Rusové tyto technologie zatím vyvíjejí a přiznávají, že modernizovaná verze Su-35, plně vybavená technologiemi 5. generace, bude k dispozici až v roce 2015. Spolu s PAK-FA, pravděpodobně jako jeho "levnější" doplněk.
A ještě k tomu "bláznovství". Rusové se dostatečně spalili / poučili v kauze Su-27, a nevěřím, že ba se v tomto případě nějak "nejistili". Ostatně u této dodávky se uvádí, že se bude jednat o "teprve vyvíjenou exportní verzi".
Nejmodernější technologie v ní tedy asi nebudou.
To že letadlo vypadá jako stroj 5-té generace ještě nutně neznamená, že všechny na něm použité technologie odpovídají této generaci.
U motorů je to nejmarkantější, ostatně Číňané mají stále problémy s produkcí vojenských motorů 4 generace. Nikdo ale neví, jak jsou na tom s avionikou, radary, optoelektronikou ... atd.
Ostatně i Rusové tyto technologie zatím vyvíjejí a přiznávají, že modernizovaná verze Su-35, plně vybavená technologiemi 5. generace, bude k dispozici až v roce 2015. Spolu s PAK-FA, pravděpodobně jako jeho "levnější" doplněk.
A ještě k tomu "bláznovství". Rusové se dostatečně spalili / poučili v kauze Su-27, a nevěřím, že ba se v tomto případě nějak "nejistili". Ostatně u této dodávky se uvádí, že se bude jednat o "teprve vyvíjenou exportní verzi".
Nejmodernější technologie v ní tedy asi nebudou.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Su-37 Flanker (Su-35)
Takto - Su-35 je hlboku modernizáciou 27cky. Nielen avionika a el. systemy, ale kompletne prepracovany drak - nove materialy, dve desatrocia novsie techn. postupy, zvysene mnozstvo komp. dielov- teda modernejsia konstrukcia. Motory spomenute boli.
Cize bez ohladu na to, aku elektroniku bude exp. verzia obsahovat Cinania pri ich fascinujucej schopnosti spatneho ininieringu a kopirovania technologii dostanu technologicku vzorku, ktoru rozoberu do srubkov a pouziju napr. na svoje lietadla 4 gen. S pravdepodobnostou hraniciacou s istotou do par rokov tu mame dalsiu verziu J-11 - kopiu Su-35.
Rusi takto sami sebe likviduju technologicky naskok. A podkopavaju si napr. aj svoju poziciu pri exporte...
Cize bez ohladu na to, aku elektroniku bude exp. verzia obsahovat Cinania pri ich fascinujucej schopnosti spatneho ininieringu a kopirovania technologii dostanu technologicku vzorku, ktoru rozoberu do srubkov a pouziju napr. na svoje lietadla 4 gen. S pravdepodobnostou hraniciacou s istotou do par rokov tu mame dalsiu verziu J-11 - kopiu Su-35.
Rusi takto sami sebe likviduju technologicky naskok. A podkopavaju si napr. aj svoju poziciu pri exporte...
Ano? A ako sa mozu "poistit"? Ako realne mozu zabranit Cine kopirovat? Jedine tak ze im to nepredaju...Skeptik píše: A ještě k tomu "bláznovství". Rusové se dostatečně spalili / poučili v kauze Su-27, a nevěřím, že ba se v tomto případě nějak "nejistili".
Re: Su-37 Flanker (Su-35)
Ako? Myslim, že jsem to popsal?arten píše:Ano? A ako sa mozu "poistit"? Ako realne mozu zabranit Cine kopirovat? Jedine tak ze im to nepredaju...
Tím, že jim dodají specializovanou "exportní" verzi, která bude prosta těch nejmodernějších technologií. Ostatně sám píšeš, že Su-35 je evolucí Su-27, který se už v Číně vyrábí = aerodynamický koncept a základní konstrukce pro Číňana nejsou neznámé.
Navíc nepodceňujme úroveň čínské technologie. Čína roku 2012 není Čínou roku 1990.
Od té doby pro Evropu a USA vyrobili spoustu a spoustu zboží - protože makaj levně. Jenže ono nezůstalo jen u svetrů a bot. Oni pro nás vyráběli kde co, včetně nejmodernější techniky. Jistě nezastírám, že civilní, ale fakt se tak moc liší civilní a vojenské komponenty? A spolu s výrobní dokumentací jim firmy dodávaly i moderní technologie. To spolu se špionáží a zpětným inženýringem umožnilo skokové navýšení schopností čínského průmyslu.
Navíc, a to se neposlouchá dobře, jsou číňané mnohem pracovitější a zodpovědnější než v blahobytu a ze sociálních dávek žijící "zápaďané". Což potvrdí kterýkoli učitel či profesor, který má Asiata ve třídě

Výsledkem je velmi rozvinutá vývojová základna a jejich vlastní moderní technologie.
Ostatně chce-li Rusko, ale i Západ, vyvážet něco zač dostane dobře zaplaceno aby tak alespoň částečně zmírnil saldo obchodní bilance (a to platí pro Západ snad i více než pro to Rusko) tak moc jiných možností než Asii a vojenské technologie nemá (viz např. poslední indické tendry, kde si nemyslím, že Západ uspěl jen díky kvalitnější nabídce. Jsem přesvědčen o tom, že skutečnost, že Indové ruské technologie již znají, hrála rovněž rozhodující roli).
Vše ostatní jsme jim, spolu s výrobními postupy, totiž již "předali"



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Su-37 Flanker (Su-35)
Teoreticky ano. Jenže získat technologii a umět ji využít jsou dvě diametrálně odlišné věci.Skeptik píše:A spolu s výrobní dokumentací jim firmy dodávaly i moderní technologie. To spolu se špionáží a zpětným inženýringem umožnilo skokové navýšení schopností čínského průmyslu.
V čínském leteckém průmyslu a obecně v tamních velkých státních podnicích to o té pracovitosti až tak úplně neplatí, o zodpovědnosti ani nemluvě (osobní zkušenost). Spousta zbytečných lidí, neuvěřitelná záplava byrokracie, na všechno mají dost času. Dá se to asi vzdáleně přirovnat k státním podnikům u nás před rokem 89 (což znám jen z vyprávění). Oproti tomu čínští soukromníci dřou do úmoru, tam to o té pracovitosti a zodpovědnosti platí na 100%.Skeptik píše:Navíc, a to se neposlouchá dobře, jsou číňané mnohem pracovitější a zodpovědnější než v blahobytu a ze sociálních dávek žijící "zápaďané". Což potvrdí kterýkoli učitel či profesor, který má Asiata ve tříděNavíc si díky rostoucí ekonomické síle mohou dovolit investovat di vývoje více než ekonomicky kolabující Západ.
Výsledkem je velmi rozvinutá vývojová základna a jejich vlastní moderní technologie.
Peníze Číňanům opravdu nechybějí, to je pro ně ten nejmenší problém. Chybějí jim především jejich vlastní odborníci a zkušenosti a to si za peníze koupit nejde, to vyžaduje určitý čas.


Re: Su-37 Flanker (Su-35)
K technologickému náskoku, resp. jeho likvidácii - pre svoje J-11 (nelicenčná kópia Su-27) Čína stále dováža motory z Ruska, pretože ich nie je schopná okopírovať" - podotýkam že ide o technológiu 70 tych rokov...arten píše:Rusi takto sami sebe likviduju technologicky naskok. A podkopavaju si napr. aj svoju poziciu pri exporte...
Ano? A ako sa mozu "poistit"? Ako realne mozu zabranit Cine kopirovat? Jedine tak ze im to nepredaju...
K predaju Su-35 - ten (myslené ten dnešný, nie pôvodný Su-27M, resp. Su-27MP) bol od začiatku vyvýjaný hlavne pre export, pre VVS sa sním začalo uvažovať až neskôr. A Čína je jedna z mála krajín, ktorá ho môže odobrať v nejakom významnejšom množstve. Samozrejme určite dostane exportnú verziu.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Su-37 Flanker (Su-35)
To absolutní souhlas, ale Čínský technický pokrok v posledních 20-ti létech je snad dostatečným příkladem toho, že to jde, ne?Farky píše:Teoreticky ano. Jenže získat technologii a umět ji využít jsou dvě diametrálně odlišné věci.
Neměl jsem ani tak na mysli pracovitost a zodpovědnost ve výrobě, jako spíše při studiu a učení se.V čínském leteckém průmyslu a obecně v tamních velkých státních podnicích to o té pracovitosti až tak úplně neplatí, o zodpovědnosti ani nemluvě (osobní zkušenost).
Nicméně i v tom leteckém průmyslu to nemůže být tak katastrofální. Tedy alespoň soudě dle novinek, které neustále prezentují. Ale nevím, nebyl jsem tam

A ještě k tomu prodeji Číně.
Dle ruských serverů se jedná o ne potvrzenou zprávu jedněch novin.
Původně měli Číňané zájem koupit 4 kusy !!!

Pak se mluvilo o cca 50 kusech, ale asi zůstalo při mluvení.
Teď se objevila informace o těch 24 kusech. Jednání teprve mají být zahájeny ..... Uvidíme.
V každém případě půjde o exportní verze Su-35, což má být downgrade Pro ruské letectvo vyráběného Su-35S


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Su-37 Flanker (Su-35)
Samozrejme že aj exportná verzia Su-35 prinesie Číne nové technológie, veď preto ich chcú kúpiť, že?Skeptik píše:Ako? Myslim, že jsem to popsal?arten píše:Ano? A ako sa mozu "poistit"? Ako realne mozu zabranit Cine kopirovat? Jedine tak ze im to nepredaju...
Tím, že jim dodají specializovanou "exportní" verzi, která bude prosta těch nejmodernějších technologií. Ostatně sám píšeš, že Su-35 je evolucí Su-27, který se už v Číně vyrábí = aerodynamický koncept a základní konstrukce pro Číňana nejsou neznámé.
Aj keď im Rusi predajú chudobnejšiu elektroniku, ako som písal - Su-35 síce vyzerá ako Su-27, ale je to kompletne prekopaná konštrukcia, kopu kompozitných častí a pod.
Motory – zvládnutie technológie výroby motorov Čínou je otázka krátkeho času. Takto získajú aj najmodernejšie vektorovateľné motory ako vzor.
V momente keď budú mať svoje motory, ponúknu na svetový trh J-11.
No namiesto toho aby to bola kópia Su-27, vo veľmi krátkom čase to môže byť kópia Su-35
Rusom sa lahko môže stať, že export 24 Su-35 ich vyjde veľmi draho...
Re: Su-37 Flanker (Su-35)
1) No, od roku 1991 na to už mali nejaký ten piatok - aby okopírovali motor ktorý je vor výrobe od roku 1980(?)... a aj tak ich stále radšej kupujú z Ruska. To o niečom svedči.arten píše:Motory – zvládnutie technológie výroby motorov Čínou je otázka krátkeho času. Takto získajú aj najmodernejšie vektorovateľné motory ako vzor.
2) Je otázne či Čína pre svoje potencionálne SU-35 bude chcieť a či dostane motory s vektorom ťahu.
3) A nezodpovedaná je otázka, koľko tých Su-35 predajú Rusi inde ako do Číny (opakujem, je to od začiatku stroj na export).

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Su-37 Flanker (Su-35)
Pri kopírovaní leteckého motoru je okopírovanie "geometrie" len menšia časť celej srandy - na funkčnú kópiu motoru potrebuješ poznať zloženie a štruktúru použitých materiálov a technológiu ich výroby a opracovania, inak dokážeš vyrobiť len drahú maketu 1:1.
To číňania zatiaľ nezvládajú - ostatne, nielen v leteckom priemysle... Však čo je hlavným rozpoznávacím znakom čínskych kópií skoro čohokoľvek oproti originálom ak nie nekvalitné alebo "menej kvalitné" konštrukčné materiály? A v tomto sa zasa tak rýchlo nezlepšia - na to treba viac vecí, ktoré im zatiaľ chýbajú.
To číňania zatiaľ nezvládajú - ostatne, nielen v leteckom priemysle... Však čo je hlavným rozpoznávacím znakom čínskych kópií skoro čohokoľvek oproti originálom ak nie nekvalitné alebo "menej kvalitné" konštrukčné materiály? A v tomto sa zasa tak rýchlo nezlepšia - na to treba viac vecí, ktoré im zatiaľ chýbajú.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Su-37 Flanker (Su-35)
no ja neviem ale podla mna cinania stale len prekvapuju J-15 http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... VMeKZso1jQ
Re: Su-37 Flanker (Su-35)
takže vyzera, že Rusi sa naozaj zblaznili:
http://atmonline.cz/news/2013/leden/140113b.htm
http://atmonline.cz/news/2013/leden/140113b.htm
Re: Su-37 Flanker (Su-35)
Souhlas, materiály a zvládnutí technologických postupů jsou věci, které se kopírovat nedají. Jen takový úsměvný příklad, na youtube je pár klipů o ruském filmu Bílý Tygr, (německý tank, který škodí v sovětském týlu), za tím účelem ruští nadšenci postavili pro filmaře funkční repliku v měřítku 1:1, vypadá opravdu dost věrně, ale to v našem případě není tak důležité, jako fakt, (jestli jsem jim dobře rozuměl) že ta replika přesto, že váží jen nějakých 26 tun (cca polovinu co předloha Pz VI Tiger) nebyla dlouho schopna jízdy protože pásy, vyrobené podle originálu se roztrhaly aniž tank ujel metr. Tak že i v zemi která má s pásovými vozidly hodně zkušeností, neumí kvalitní pásy pro starý tank vyrobit úplně každý. Co teprve kopírování špičkových technolgií. Tam sice určitě jde víc prostředků, než do filmařské rekvizity, ale zase není z čeho čerpat a rady také nikdo jen tak nepodává.Alchymista píše:Pri kopírovaní leteckého motoru je okopírovanie "geometrie" len menšia časť celej srandy - na funkčnú kópiu motoru potrebuješ poznať zloženie a štruktúru použitých materiálov a technológiu ich výroby a opracovania, inak dokážeš vyrobiť len drahú maketu 1:1.
To číňania zatiaľ nezvládajú - ostatne, nielen v leteckom priemysle... Však čo je hlavným rozpoznávacím znakom čínskych kópií skoro čohokoľvek oproti originálom ak nie nekvalitné alebo "menej kvalitné" konštrukčné materiály? A v tomto sa zasa tak rýchlo nezlepšia - na to treba viac vecí, ktoré im zatiaľ chýbajú.

read between lines, read between lies
Re:
Pegeucko píše:RLS N012 je výstražný,sledovací ale i STŘELECKÝ radar,umožňující navádění střel do zadní polosféry - za sebe. Udajný dosah je 30-50km v závislosti na velikosti cíle.
A to je to,o čem jsem mluvil. Su odpálí raketu R73(M2) přímo s příkazem navedení dosadu,tam její navigaci převezme N012 a zaměřuje na cíl(viz obr).
R73M2 (schéma odpalu je staršího data,proto je tam značena jako "raketa na bázi R73" ) je uzpůsobena zasáhnout i zmiňovaný Python a Sidewinder.A není to nic složitého. Jako většina raket tohoto typu má třištivou hlavici. Odpálení této hlavice do směru letu útočící rakety není také nic složitého.
Co udělá oblak ocelových střepin s raketou,která do něj vletí rychlostí 4-6M je snadné si domyslet. To samé platí pro letoun,jen ty rychlosti jsou jiné - co udělají ocelové střepiny nasáté motorem(y) je taky celkem jasné.
Raketa R 73 má pasivní IFČ navedení , to jaksi vylučuje její navedení v jakékoliv fázi letu pomocí N 012. Podmínky odpalu jsou tyto max přetížení nosiče při odpalu +12G, letové přetížení RS výrobce neudává ale to nejdůležitější pokud hlavice nezachytí cíl , což oznámí pilotovi zvukovým signálem do uší NELZE ODPÁLIT. Spolupráce samotné střely s pal. RL je blbost.

Re: Su-37 Flanker (Su-35)
[quote="Pegeucko"]Su-37 Flanker


Motory
Pohonnou jednotku tvoří dva proudové motory typu Saturn/Ljulka AL-37FU každý s tahem 137,3 kN při zapnuté forsáži. Tento motor vychází k koncepce AL-31F používaných u předchozích verzí Suchojů. Díky zachování všech vnějších rozměrů jsou AL-37FU a AL-31F vzájemně zaměnitelné. To umožňuje vybavit i starší typy Suchojů technologií vektorovatelného tahu.
Motor s titanovými díly má modulární design, což dovoluje snadnou a rychlou výměnu trysek, forsáže, karburátoru, nízkotlaké turbíny i kompresoru. Je též možná výměna lopatek nízkotlaké turbínya všech stupňů vysokotlaké turbíny. Osově symetrické trysky jsou na kloubu a je s nimi pohybováno pomocí dvou párů hydraulických ramen.V závislosti na prováděném manévru jsou trysky vychýleny buď stejným nebo opačnými směry. Největším problémem při vývoji bylo navrhnout a vyrobit kloub, který by dokázal odolat vysokým teplotám kolem 2000°C a tlaku kolem 7kg/cm2. Ovládání polohy trysek má dva režimy: automatický a ruční. Výstupní trysky mohou být vychylovány ve dvou osách v rozsahu +/- 15° s úhlovou rychlostí 30°/sec. U sériově vyráběných motorů bude místo hydraulické kapaliny použito paliva. Záložní pneumatický systém umožňuje v nouzových situacích nastavit trysky do základní polohy.
V současné době se připravuje nová verze tohoto motoru. Hlavním znakem je možnost vychýlení trysek prakticky v libovolném směru. Pracuje se také na snížení IR emisí (infračerveného-tepelného záření) a hluku v režimu bez přídavného spalování.
Docela by mne zajímalo jakou funkci má u tohoto motoru karburátor to mi fakt jasné není no ale nejsem dokonalí tak bych se chtěl někoho zeptat.
Co se týká těch sériových motorů , tak hydraulika je základním médiem při vysazení hydraulických čerpadel je záložní hydro poháněno tlakem paliva, a záložní palivová čerpadla tlakem hydrauliky. Tento systém není v ruské konstrukční škole žádná novinka ale to asi nikde.


Motory
Pohonnou jednotku tvoří dva proudové motory typu Saturn/Ljulka AL-37FU každý s tahem 137,3 kN při zapnuté forsáži. Tento motor vychází k koncepce AL-31F používaných u předchozích verzí Suchojů. Díky zachování všech vnějších rozměrů jsou AL-37FU a AL-31F vzájemně zaměnitelné. To umožňuje vybavit i starší typy Suchojů technologií vektorovatelného tahu.
Motor s titanovými díly má modulární design, což dovoluje snadnou a rychlou výměnu trysek, forsáže, karburátoru, nízkotlaké turbíny i kompresoru. Je též možná výměna lopatek nízkotlaké turbínya všech stupňů vysokotlaké turbíny. Osově symetrické trysky jsou na kloubu a je s nimi pohybováno pomocí dvou párů hydraulických ramen.V závislosti na prováděném manévru jsou trysky vychýleny buď stejným nebo opačnými směry. Největším problémem při vývoji bylo navrhnout a vyrobit kloub, který by dokázal odolat vysokým teplotám kolem 2000°C a tlaku kolem 7kg/cm2. Ovládání polohy trysek má dva režimy: automatický a ruční. Výstupní trysky mohou být vychylovány ve dvou osách v rozsahu +/- 15° s úhlovou rychlostí 30°/sec. U sériově vyráběných motorů bude místo hydraulické kapaliny použito paliva. Záložní pneumatický systém umožňuje v nouzových situacích nastavit trysky do základní polohy.
V současné době se připravuje nová verze tohoto motoru. Hlavním znakem je možnost vychýlení trysek prakticky v libovolném směru. Pracuje se také na snížení IR emisí (infračerveného-tepelného záření) a hluku v režimu bez přídavného spalování.
Docela by mne zajímalo jakou funkci má u tohoto motoru karburátor to mi fakt jasné není no ale nejsem dokonalí tak bych se chtěl někoho zeptat.
Co se týká těch sériových motorů , tak hydraulika je základním médiem při vysazení hydraulických čerpadel je záložní hydro poháněno tlakem paliva, a záložní palivová čerpadla tlakem hydrauliky. Tento systém není v ruské konstrukční škole žádná novinka ale to asi nikde.
