Polare, co to povidáš? Rusko dluhy platí. Asi narážíš, že jsme promrhali neefektivně, ale to je značně diskutabilní, zase jsme měli recipročně levný energie, jako ropu a plyn. Lidi si dokázali našetřit. Dnes to žere inflace. Nebylo sice tolik spotřebního zboží, ale to za pár let stejně hodíš do kanálu, zatímco byty v panelákách byly bez hypošky, a jsou tady dodnes, leč několikanásobně přečíslované. Ale rozvádět to zde je OT. Čo bolo to bolo, koukej optimisticky k budoucnosti. Ruský méďa se probouzí

A snad už bude spolupráce postavena v rovném gardu, jak žádá tržák.
Rusko chce v nejbližších dnech splatit zbytek dluhu, který má vůči Česku ještě z dob Sovětského svazu. Ruský premiér Dmitrij Medvěděv nařídil ruskému ministerstvu financí, aby s Českem splacení zbývajícího dluhu ve výši osmi milionů dolarů (159,2 milionů korun) dojednalo.
Zdroj:
ceskatelevize.cz
V případě Ruska, které patří mezi prioritní země českého exportu, dochází vytvořením celní unie mezi Ruskou federací, Běloruskem a Kazachstánem ke snížení celních tarifu u cca 20 % ze sledovaných položek, což bude znamenat poměrně významné zlepšení přístupu českých firem na ruský trh. Mezi nejdůležitejší vyvážené komodity do RU patří karosérie osobních motorových vozidel (podíl kolem 7 % na celkovém exportu), osobní vozidla (s obsahem 1500–3000 cm3 podíl 3,2 %, s obsahem 1000–1500 cm3 podíl 2,8 %), hnací nápravy (podíl 3,6 %) a další součásti k průmyslové montáži vozidel jako jsou motory, akumulátory, součásti karosérií; dále léky (podíl 3,5 %), turbokompresory, turbogenerátory, součásti parních turbín, soustruhy, obráběcí centra atd. Údaje z roku 2008. Z celkového objemu obchodu EU-Rusko ve výši cca 78 mld. EUR by měly nižší sazby ovlivnit objem exportu ve výši 9 mld. EUR.
Tobě jde asi o to, že Rusko či Společenství nezávislých států je "viník", nebo že to prostě byla ruská politika a konstatuješ. No a já říkám, že Brusel má taky svojí celní politiku, my jsme se k nim přidali a ani jsme se moc nesnažili vyjednat s Ruskem sami speciální tarify pro nás. To je celá moje dedukce. Leč po rozpadu RVHP toho zase tolik pravda dělat nešlo. V poslední době se podařilo vyjednat nízké clo jen u piva. Něco podobného by bylo možné třeba i u letadel. Neříkám, zaměřit na Rusko vše, ale právě třeba zbrojní průmysl, či Tatrovky, i ty letadla, to byly tradiční trhy. Jednotlivě nás to nevytrhne, nejvíce obchodujeme stejně s Německem. No a pokud se to holt nepovede, no tak Kunovice prodáme na Sibiř i s patenty, bohužel.
U Tatry, když to měli ještě amíci, tak se snažili prodat něco Bartákovi úplatkem. Noví majitelé ještě ani společnost nevlastnili a už si v Indii dojednávali miliardové zakázky. Nejvíce v poslední době Tatra vyváží do Ruska, potom do Ázerbájdžánu, ale i do Austrálie.
Jen tak mimochodem, co bude dál, ukáže čas

Nicméně vidím, že v poslední době se vztahy s Ruskem konečně zlepšují. Leč upevnění rusko-českých vztahů si nepřeje třetí hráč. Mám na mysli především USA, ale i v rámci EU existuje určitá skupina států, která si nepřeje, aby se Rusko a Evropa sblížili. Spojené státy se obávají vážného ekonomického a možná i civilizačního konkurenta.
Podle Kozincyna kunovický podnik ztrátový není, i když zisk nevytváří. Je to možné i díky tomu, že ruský stát přispívá aerolinkám na leasing malých letounů, které jsou také dočasně osvobozeny od cla.
Ruské ministerstvo průmyslu se momentálně snaží spustit federální program rozvoje leteckého průmyslu, na který by státní rozpočet měl do roku 2025 přispět sumou 1,5 bilionu rublů (asi 937 miliard Kč).
Zdá se, že Rusko vizi má, včetně domácí podpory a trhu, co u nás? Zatímco světová krize nabývá stále nebezpečnějších obrysů, ruská ekonomika prokazuje životaschopnost a možnosti dalšího rozvoje.
Ruští a rakouští výrobci letadel se domluvili na společném projektování a výrobě menších dopravních letadel. Letadlo An-2 je vynikající. Před dvaceti lety převážela tato letadla desítky milionů cestujících. Díky nim měla každá vesnice nebo malé městečko letecké spojení s okolním světem – ať už jde o Dálný východ, Sever, Sibiř nebo jiné vzdálené končiny. Avšak toto letadlo, stejně jako i L-410, už dávno zastaralo, a nemůžeme se s ním počítat.
Zdroj:
czech.ruvr.ru
Jinak v únoru se psalo ještě docela optimisticky.
Modernizace legendárního letounu L-410 z Kunovic vrcholí. Letos vyrobené stroje už nyní obsahují součástky z nového letadla. Jeho sériová výroba má začít v roce 2015. V červnu roku 2008 se vlastníkem většinového podílu v podniku stala ruská průmyslová společnost Ural Mining and Metallurgical Company (UGMK). "Za podpory těchto nových majitelů jsme se zvedli ode dna. Umožnili nám například návrat na ruský trh," doplňuje.
Zdroj:
byznys.ihned.cz