Aero A-304
Moderátor: Hans S.
Re: Aero A-304
Zdravím chcem sa spýtať či A. 304 bolo teda 19 alebo 20 a čo sa stalo s prototypom A.204 bol prestavaný alebo zostal v Aere?
- Ramon
- nadpraporčík
- Příspěvky: 432
- Registrován: 18/9/2007, 17:30
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aero A-304
A-304 bylo objednáno a nakonec i postaveno 20ks, první vyrobený letoun sloužil zároveň jako prototyp. A-204 sloužil chvíli u vojenského letectva (LP 6). Po okupaci byl zpátky v továrně a prováděly se na něm nějaké úpravy. V Aeru byl letoun až do 7.6.1940, pak už o něm údajně nejsou žádné zprávy.

- kacermiroslav
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 25/3/2008, 14:07
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aero A-304
V knize od Martina Čížka "Letadla zrazeného nebe" jsem se dočetl, že celkem zněla objednávka na letounů s tím, že v dubnu byla rozšířená o dalších strojů. Bohužel nevím, jestli je do toho počítán i prototyp nebo ne. Důvodem zvýšení objednávky bylo navýšení záloh z 50 na 100%. Navýšení záloh bylo specifikováno MNO dne 25.3.1938.
Původní termín dodání všech 20 letounů byl do konce září 1938, ale ten se nepodařilo splnit, jak již bylo uvedeno v původním článku a následné diskusi. Co se jejich použití ve službě pro Němce týče, tak se používali například u A/B 71 v Prostějově a to k výcviku posádek určených pro vícemotorové stroje, nebo jako dopravní letouny pro 6-7 cestujících. Poslední z nich byl ze služby vyřazen v roce 1943.
Původní termín dodání všech 20 letounů byl do konce září 1938, ale ten se nepodařilo splnit, jak již bylo uvedeno v původním článku a následné diskusi. Co se jejich použití ve službě pro Němce týče, tak se používali například u A/B 71 v Prostějově a to k výcviku posádek určených pro vícemotorové stroje, nebo jako dopravní letouny pro 6-7 cestujících. Poslední z nich byl ze služby vyřazen v roce 1943.


