
Lavočkin La-7
Moderátor: Hans S.
mozna tenhle, ale nevim, jestli to je v korejskych barvach, nebo ne, neni to poradne videt ---> http://www.btinternet.com/~lee_mail/Yak-3U.jpg
válka je vůl
Ne ne, Fatale má za úkol dokázat spojitost Korejské války a Jaků-3 pomocí fotografie!
Jaké bys chtěl fotky ode mě? Jak-3 U jsem viděl na asi dvou fotkách, nemám je. Jak-3 s VK 107 je na tom dost podobně, ani Jak-3 a další prototypy na tom nejsou dobře...
Jaké bys chtěl fotky ode mě? Jak-3 U jsem viděl na asi dvou fotkách, nemám je. Jak-3 s VK 107 je na tom dost podobně, ani Jak-3 a další prototypy na tom nejsou dobře...


Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Letoun La-7 je mojím oblíbeným strojem VVS z období konce WW II. Nejen proto, že jej pilotoval pravděpodobně nejúspěšnější stíhací pilot spojenců I. N. Kožedub, ale i proto, že patřil do výzbroje našich stíhacích jednotek vzniklých na území SSSR v tomto období.
Podle našich veteránů měl La-7 dost nedodělků, ovšem jako celek byl výkonově vyvážený ( pro boje na východní frontě) a, pokud si pilot pohlídal rychlost v utaženývh zatáčkách, měl dobré vyhlídky na úspěch v boji. Přechod do vertikály měl skvělý. Lavočkinova konstrukce měla mnohem bitelnější základ než stroje vycházející z konstrukční kanceláře Jakovleva. Tento názor potvrdil také vynikající druhoválečný stíhací pilot A.I. Pokryškin. Našim pilotům se nestal případ Francouzů, kdy se během strmého klesání jednomu z nich stíhačka "Jak" rozpadla. Na straně druhé "Jak" lépe létal figury vyšší pilotáže.
Zajímavě popisovali své první setkání s letouny "La" veteráni z RAF, kteří na tyto stroje přešli z vynikajících Spitfirů.
Cituji",, Když člověk seděl v kabině Spitfiru, seděl vlastně v pancéřové vaně. Zato tady se cítil jako nahý mezi oblečenými. Za zády tenká slupička pancíře, vepředu maličké pancéřové čelní sklo a dvojhvězdicový motor, a jinak nic."
Dalším nedostatkem byla absence alespon jednoho páru kulometů. Tato část výzbroje našim dost scházela.
Jen mi připadá zvláštní, že za článkem o La-7 je diskuse na téma Jak-3 X Jak-9.
Podle našich veteránů měl La-7 dost nedodělků, ovšem jako celek byl výkonově vyvážený ( pro boje na východní frontě) a, pokud si pilot pohlídal rychlost v utaženývh zatáčkách, měl dobré vyhlídky na úspěch v boji. Přechod do vertikály měl skvělý. Lavočkinova konstrukce měla mnohem bitelnější základ než stroje vycházející z konstrukční kanceláře Jakovleva. Tento názor potvrdil také vynikající druhoválečný stíhací pilot A.I. Pokryškin. Našim pilotům se nestal případ Francouzů, kdy se během strmého klesání jednomu z nich stíhačka "Jak" rozpadla. Na straně druhé "Jak" lépe létal figury vyšší pilotáže.
Zajímavě popisovali své první setkání s letouny "La" veteráni z RAF, kteří na tyto stroje přešli z vynikajících Spitfirů.
Cituji",, Když člověk seděl v kabině Spitfiru, seděl vlastně v pancéřové vaně. Zato tady se cítil jako nahý mezi oblečenými. Za zády tenká slupička pancíře, vepředu maličké pancéřové čelní sklo a dvojhvězdicový motor, a jinak nic."
Dalším nedostatkem byla absence alespon jednoho páru kulometů. Tato část výzbroje našim dost scházela.
Jen mi připadá zvláštní, že za článkem o La-7 je diskuse na téma Jak-3 X Jak-9.
Pokud myslíš naše piloty z RAF, co přešli do SSSR, tak tam šlo o porovnávání Spitu V a La5F, nebo FN myslím. Alespoň tedy v tom, co jsem slyšel od p.Fajtla.
Proč by jim měla tak vadit obsence kulometů? Vždyť to byly už v tý době jen flusátka pro zábavu a váha navíc... tedy pokud jde o klasický malý ráže.
Proč by jim měla tak vadit obsence kulometů? Vždyť to byly už v tý době jen flusátka pro zábavu a váha navíc... tedy pokud jde o klasický malý ráže.
Don't worry, pee happy.
Samozřejmě mám namysli naše piloty - bývalé příslušníky RAF, kteří tvořili základ 1. čs. samostatného stíhacího pluku v SSSR. Ti porovnávali stroje Supermarine Spitfire Vb/Vc s La-5FN. Tento pluk měl ve výzbroji tyto stroje.
Později, v rámci 1. smíšené letecké divize vznikl 2. stíhací letecký pluk s letouny La-7.
Jak je mnohým známo, první bojové vystoupení našich stíhačů na Východě byla podpora SNP. Zde pluk plnil nejen úkoly stíhání vzdušných cílů, ale v hojné míře útočil na cíle pozemní při podpoře pozemních sil povstalců. A právě při této činnosti chyběly našim letcům kulomety coby ideální zbraně k ničení živé síly a nepancéřovaných automobilů.
Později, v rámci 1. smíšené letecké divize vznikl 2. stíhací letecký pluk s letouny La-7.
Jak je mnohým známo, první bojové vystoupení našich stíhačů na Východě byla podpora SNP. Zde pluk plnil nejen úkoly stíhání vzdušných cílů, ale v hojné míře útočil na cíle pozemní při podpoře pozemních sil povstalců. A právě při této činnosti chyběly našim letcům kulomety coby ideální zbraně k ničení živé síly a nepancéřovaných automobilů.