Kopřivnická Tatra, jež byla za první republiky součástí koncernu Ringhoffer, nevyráběla jen osobní a nákladní automobily, ale také letadla, vlaky a či obrněná vozidla.
Jedním z nejméně známých tatrováckých výtvorů je obrněná drezína nesoucí označení Tatra T-18. Není divu, ve výzbroji československé armády se objevil pouhý jeden kus, ale u našich severních sousedů se uplatila mnohem více. Navíc si „zabojovala“ i v druhé světové válce, a to na obou stranách. Zatímco v Československu nebyla obrněná železniční vozidla zase tak výjimečná, v Polsku tatrovky představovaly úplně první zbraně tohoto druhu.

Tatra T-18 vznikla v Kopřivnické továrně v roce 1925 na základě železničního nákladního podvozku T-14. Vše nasvědčuje tomu, že obrněnou drezínu v Tatře vytvořili na základě polského požadavku, což je velmi zajímavé, protože československo-polské vztahy nebyly mezi válkami zrovna nejvřelejší a s vojenskou výzbrojí mezi sebou obě země téměř neobchodovaly (kromě několika dodávek československých letadel). Impuls nejspíše vzešel z polské pobočky Ringhofferu. Na podzim 1925 Polsko objednalo šest T-18, a to při tom existovaly jen na rýsovacích prknech. O rok později byly dodány a dostaly se k výcvikovému železničnímu batalionu v Jablonné u Varšavy. V Polsku jim říkali prostě a jednoduše Tatra.
http://rednews.nova.cz/clanek/hi-tech/o ... rovky.html