
Film se chvílemi tváří jako komedie, chvílemi upadá do tak dementních dojáků, až je člověku na blití. Účelem bylo asi dojmout diváka v Americe, aby při polykání popcornu spolykal i pár slz a vycházel z kina z pocitem: kdyby nebylo nás, tak v tý Evropě nezůstal žádnej obraz.
Clooney vynašel asi mobil, protože předělal obyčejnou vysílačku na bezdrátovej přijímač s dosahem po celý evropě - to jenom na okraj k technickým dementnostem filmu.
K památkám, které se podařilo zachránit - nevím o tom, že by takováhle samaritánská skupina jakože odborníků na umění z Ameriky operovala ještě během války v Evropě. Gentský oltář - sice nevím jak ho ve filmu zachránili a taky nechci vědět - ale byl spolu s dalšími uměleckými díly uložen v dolech při Salzburgu. Naštěstí doly nebyly vyhozeny do vzduchu a po válce , když americká armáda obsadila doly, tak díla vrátila na místo, kam patří. Tak se myslím - celkem prozaicky - podařilo zachránit mnohá díla. Prostě je ještě včas při transportu zachytili, nebo se postupně našly třeba u Goringa, či v opuštěných dolech atd. Některá se nenašla a některá, která se jakože nenašla, je v soukromých amerických sbírkách
