Nový ruský vrtuľník RACHEL (Mi-37)?

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Nový ruský vrtuľník RACHEL (Mi-37)?

Příspěvek od absik »

Nový ruský vrtuľník pre zahraničné trhy - RACHEL (Mi-37)?
Na Farnborough 2012 a MAKS-e 2013 bol v makete vystavený nový projekt s menovkou "PSV", s prac. označením V-37. Po vyhodnotení ankety, robenej hlavne u anglicky hovoriacich zákazníkov na požiadavku nástupcu rodiny Mi-8/Mi-17, sa budúci odberatelia zhodli na predstave nového vrtuľníka ako priameho pokračovateľa línie Mi-8/17 s použitím nových technológií. (pozn. celkový predaj vrtuľníkov Mi-17 a mod. pre západné krajiny predstavuje asi 60%, vrátane štátov NATO).
Koncepcia ktorá plne vyhovuje predstavám zákazníkov, bola dokončená v polovici min. roka. Keďže program RACHEL je štátne sledovanou a podporovanou zákazkou (pozn. minulý rok program obdržal 2,5 mlrd. rublov) bol ihneď V-37 vklinený do prác Ruské vrtuľníky novej generácie pre budúce desaťročie ako priamy pokračovateľ Mi-8/17/171 pre anglicky hovoriace krajiny s oficiálnym názvom RACHEL pričom holding "Vrtuľníky Ruska" predpokladá po zavedení do sériovej výroby s možným typovým označením Mi-37.
Vrtuľník Mi-37 RACHEL má široko využívať kompozitné materiály, avioniku a digitálne riadenie na báze Mi-171AŠ2. Na pohon v prvej etape majú byť použité
práve dokončené motory Klimov KV-2500(nové ruské značenie turbohriadeľových motorov označuje výkon motora v HP-. Napr. Ansat-2RC poháňajú teraz motory KV-800, t.j s výkonom 2x 800 koňských síl). Motory by mali mať digitálnu riadiacu optimalizáciu výkonu - FADEC.
TTD a popis:
Štartovacia hmotnosť vrt. má byť 10 -12 ton, pri hmotnosti nákladu 3 - 4 tony alebo 20 - 24 pasažierov, dolet až 1500 km, cest. rýchlosť 350 - 370 km/hod.
Koncepcia je klasická - 1 hlavný (5 list.) rotor a 1 vyrovnávací - 4 listy v tvare X (uhol cca 75 - 80 stupňov). Spodnú polovicu predku trupu zaberá objemný radom pre navigačný a meteorolog. radar - pre let v zlých povetern. podmienkach a v noci. Čelné sklo je veľmi sklonené vzad(cca 70 st.), podvozok trojbodový, zaťahovací do trupu. Trup je riešený ako vztlakové teleso v tvare tlstého profilu krídla, bez výstupkov (absencia podvozkových gondol či odľahčovacích krídiel). Počas letu bude trup naklonený mierne dohora pre získanie vztlaku. Priečny náklon zabezpečujú chvostové plochy tvaru _I_
podobné Mi-24 ale s plávajúcou výškovkou. Žiaľ z makety nie je vidno či je vyrovnávací rotor natáčací okolo zvislej osi pre získanie dopredného vektoru ťahu. K zvýšeniu dopredného ťahu však viditeľne napomáhajú výstupné plyny motorov, spojených do spoločného ejektora.

Zmena určenia vrtuľníkov novej generácie pre budúce desaťročie (Mil X-1 a Ka-92):
Uprednostnením Mi-37 ako priameho nástupcu Mi-8/Mi-17 bolo prehodnotené aj doterajšie určenie X-1 a Ka-92, tak aby si nevytvárali priamu konkurenciu.
Dobrá správa pre konštruktérov je že práce na oboch projektoch(X-1,Mi-92) budú pokračovať ale podstatná časť balíka financií pre koncern Mil bude prerozdelená na urýchlené dokončenie Mi-37 tak aby na budúci rok bol dokončený technologický demonštrátor a v rokoch 2016 - 2017 prebehli štátne schvaľovacie skúšky. Certifikovaný Mi-37 by sa mal začať vyrábať v roku 2018 až 2020, s perspektívou výroby 30 až 40 rokov.
Vrtuľník Mi X-1 ktorý je starším "dvojčaťom" s rovnakými navrhovanými TTD ako Mi-37 (pozn. až na konštrukciu vyrovn. rotora a nevyužitia trupu ako vztlakového telesa),v civilnej verzii má byť naďalej ponúkaný ako salónny vysokorýchlostný vrtuľník pre prepravu VIP osôb. Vo vojenskom využití má prebrať niektoré úlohy doterajších Mi-8/Mi-17 ako napr. pátrací, záchranný (plánuje sa aj špeciálna verzia pre vyzdvihnutie kozmonautov po návrate z vesmírneho letu), lietajúca ambulancia rýchlej zdravotnej pomoci... Najnovšia verzia má vzniknúť ako podporná výsadková ktorá by mala podporovať výsadok z palubných zbraní - z hlavňových až na 1,5 km a s pomocou navádzaných striel až na 8 km a vytvoriť tak predpolie ďalšej výsadkovej činnosti.
Ka-92, pôvodne určený ako ekonomická náhrada Mi-8/Mi-17, vďaka svojej výhodnej aerodyn. koncepcii prevzatej s námorných viacúčelových vrtuľníkov famílie Ka-27/29/31 má prevziať ich úlohy ako vysoko rýchla pokročilá náhrada pre námorné operácie s veľkým doletom. V civilnej verzii by mal slúžiť ako námorný transportný pre obsluhu a logistiku vrtných plošín. Vďaka vysokému výkonu použitých motorov KV 2500 sa uvažuje o špeciálnej verzii pre horskú záchrannú službu.

http://bastion-karpenko.ru/v-37_psv
http://vpk.name/news/104565_rossiiskii_ ... lizhe.html
http://rostec.ru/news/1896
Xawi3r
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 546
Registrován: 1/12/2013, 21:20

Re: Nový ruský vrtuľník RACHEL (Mi-37)?

Příspěvek od Xawi3r »

Další vývoj Mi-8:

http://russianplanes.net/id130086

Dle všeho minimálně nosný a vyrovnávací rotor z Mi-171A2.
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Nový ruský vrtuľník RACHEL (Mi-37)?

Příspěvek od absik »

Hlavný veliteľ VVS RF Viktor Bondarev pri príležitosti svojho povýšenia na generála-plukovníka povedal pre ITAR -TASS (včera 11.8.´14) povedal že nový rýchlostný vrtuľník dostanú ruské vzdušné sily "veľmi skoro". Vo svojom prehlásení neupresnil typ ale vzhľadom na vypovedané TTD (rýchlosť 360 km/hod., min. 21 pasažierov alebo nosnosť cca 3,5 tony) a na to, že podstatná časť štátnej finančnej podpory v tomto roku dostane OKB Milov sa vysoko pravdepodobne jedná o Mi - 37.

http://vpk.name/news/115197_vvs_rossii_ ... ?last#last

Oficiálnym zaznamenaným rekordom pre klasické vrtuľníky (hlavný rotor a pomocný vyrovnávací rotor) drží Mi - 6 s americkou posádkou(!), je 320 km/ hod. za čo dostal OKB MI Medzinárodnú cenu I.I. Sikorského. Rekord je značne "fúzatý" - z r.1961!.
Neoficiálnym rekordérom je Mi - 24 P ktorý opakovane dosiahol 370 km/hod v ustálenom vodorovnom lete a 350 km/hod vo vzrate v údoliach afgánskych hôr.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 18384
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Nový ruský vrtuľník RACHEL (Mi-37)?

Příspěvek od skelet »

světový rekord drží Westland Lynx s rychlostí 400,87km/h, kterého bylo dosaženo 11.srpna 1986
ObrázekObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Vrtulníky“