Horten 229
Moderátor: Hans S.
- Atlantis
- nadporučík
- Příspěvky: 819
- Registrován: 7/4/2005, 15:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak doplním. Nevím, kdy Northop začal testovat svá samokřídla s motory, ale pokud to bylo později, než v 3/1945, tak prohrál na celé čáře. Tehdy totiž vzlétnul Horten Ho VII. poháněný dvěmi motory Argus As 10. A motorový pohon tlačnými vrtulemi měl již Ho VI. Bohužel u něj nevím, kdy byl zalétán (motory Hirth HM 60 R).
Co se týče stealth. No, nebyl bych si tak úplně jistý, že o tom němci a bratři Hortenové hlavně neuvažovali.
Fakta: 1) Tvar. Je známo, že koncepce samokřídla má menší radarový odraz než většina jiných konstrukcí (a než v podstatě každá za druhé světové války)
2) Materiál. Letoun byl postavenz ocelových trubek (vnitřek) a překližky. Všechny materiály co mám shodně uvádějí, že "...na dřevěných plochách je odraz malý, a proto jsou tyto pro radar téměř neviditelné."
3) Za tohle mě budeš pranýřovat nejvíc:) ale... RAM.Nebylo použito u prototypů, ale konstruktéři uvažovali o tom, že by minimálně noční verze (Horten IXb-prototypy číslo IV. a V.-práce na nich započali těsně před obsazením továrny vojsky spojenců), že by překližku, tvořící vnější plášť Ho 229 impregnovali plastickými složkami a výplň mezi vrstvami překližky vyplnili směsí dřevěného uhlí a pilin.Tím by došlo k dalšímu rozptylu a zeslabení odrazu radarových vln
Sečteno a podtrženo tak samozřejmě nikoliv pro dnešní, ale pro soudobé radary (minimálně ty umístěné v tehdejších letadlech) mohl vzniknout elektronicky neodhalitelný stroj.
Co se týče stealth. No, nebyl bych si tak úplně jistý, že o tom němci a bratři Hortenové hlavně neuvažovali.
Fakta: 1) Tvar. Je známo, že koncepce samokřídla má menší radarový odraz než většina jiných konstrukcí (a než v podstatě každá za druhé světové války)
2) Materiál. Letoun byl postavenz ocelových trubek (vnitřek) a překližky. Všechny materiály co mám shodně uvádějí, že "...na dřevěných plochách je odraz malý, a proto jsou tyto pro radar téměř neviditelné."
3) Za tohle mě budeš pranýřovat nejvíc:) ale... RAM.Nebylo použito u prototypů, ale konstruktéři uvažovali o tom, že by minimálně noční verze (Horten IXb-prototypy číslo IV. a V.-práce na nich započali těsně před obsazením továrny vojsky spojenců), že by překližku, tvořící vnější plášť Ho 229 impregnovali plastickými složkami a výplň mezi vrstvami překližky vyplnili směsí dřevěného uhlí a pilin.Tím by došlo k dalšímu rozptylu a zeslabení odrazu radarových vln
Sečteno a podtrženo tak samozřejmě nikoliv pro dnešní, ale pro soudobé radary (minimálně ty umístěné v tehdejších letadlech) mohl vzniknout elektronicky neodhalitelný stroj.
Ad tvar...věděli o tom? Bylo něco takového známo? Obávám se, že nikoli.
Ad dřevo...to samé. Věděli?
Ad dřevěné uhlí a piliny...opět: jak na to přišli?
Mě to vše až nápadně připomíná leteckou latinu.
No a teď hlavně k Jackovi N...kdepak, to brachové Hortenové byli pozadu! Zde důkaz...N-1M z roku 1940!

Ad dřevo...to samé. Věděli?
Ad dřevěné uhlí a piliny...opět: jak na to přišli?
Mě to vše až nápadně připomíná leteckou latinu.
No a teď hlavně k Jackovi N...kdepak, to brachové Hortenové byli pozadu! Zde důkaz...N-1M z roku 1940!


Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
- Atlantis
- nadporučík
- Příspěvky: 819
- Registrován: 7/4/2005, 15:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Odpověď: Ano, věděli. Němci dělali výzkumy s odrazivostí různých typů materiálů na radaru (tolik k dřevu a překližce) a i tvar se dl otestovat právě na těch kluzácích (nic problematického v letech41-42. Radary byly, stačilo požádat obsluhu jen o to, aby zkusily zachytit a jak moc zachytí). Každopádně tohle byla spíš laboratorní úloha, nepotřebovali by k tomu ani včleňovat radary z PVO (max. na finální zkoušky). takže i ty pilyny si mohly vyzkoušet v laboratoři, co udělají s elmag zářením radaru.
Tak moc latinsky bych to zase neviděl.
Tak moc latinsky bych to zase neviděl.
Atlantis píše:Odpověď: Ano, věděli. Němci dělali výzkumy s odrazivostí různých typů materiálů na radaru (tolik k dřevu a překližce) a i tvar se lze otestovat právě na těch kluzácích (nic problematického v letech 1941-42). Radary byly, stačilo požádat obsluhu jen o to, aby zkusily zachytit a jak moc zachytí). Každopádně tohle byla spíš laboratorní úloha, nepotřebovali by k tomu ani včleňovat radary z PVO (max. na finální zkoušky).

Horten_kluzak_preklizka.





Jeden z bratri Hortenu se o tom po valce zminil na nejake tiskove konferenci ci porade pro vysoke stabni, Momentalne nevim, kde to dohleda, ale mam to nekde v nejake literature doma, takze asi najdu (nicmene je to krizovy odkaz)YAMATO píše:Ano, věděli = chci důkaz, že to věděli, že tyto pokusy dělali atd.
Dobry den panove, dovolim si upresnit nekolik faktu.
Ho 229 NIKDY nebyl v seriove ani predseriove vyrobe.
Ho 229 NIKDY nemel jakoukoliv vyzbroj (samozrejme se planovala, ale k realne montazi do prvnich trech prototypu nikdy nedoslo)
Do vzduchu se dostali pouze DVA prototypy.
Ho IX V1 - bezmotorovy kluzak
Ho IX V2 - pohaneny dvema Jumo 004. Tusim ze pri druhem letu doslo k pozaru motoru, prototyp se zritil, pilot zahynul.
Ho 229 V3 - temer pred dokoncenim, odvezen do USA...asi nejvice fotografovany Horten 229. Vsoucasnosti ulozen v depozitari muzea v USA.
Co se tyka Hortenu versus Northrop, prace bratru Hortenu byla v USA peclive studovana, nicmene Northrop princip samokridla zkoumal a testoval jiz pred tim, nez mel moznost se s praci nemcu seznamit. Po valce byla rada poznatku vyzkumu a vyvoje Hortenu aplikovana na zminovane prototypy bombarderu-samokridel, nicmene to neznamena, ze by vyvoj techto prototypu primo vychazel z praci bratru Hortenu (rekneme, ze vysledky jejich prace byly brany v uvahu a jiste v nekterych oblastech mohli vyznamne prispet).
Doporucuju nasledujici linky:
http://www.nasm.si.edu/research/aero/ai ... on_229.htm
http://www.ipmsstockholm.org/magazine/1 ... l_hoix.htm
http://www.karaya.cz/foto/displayimage.php?pos=-1769
Petr
Ho 229 NIKDY nebyl v seriove ani predseriove vyrobe.
Ho 229 NIKDY nemel jakoukoliv vyzbroj (samozrejme se planovala, ale k realne montazi do prvnich trech prototypu nikdy nedoslo)
Do vzduchu se dostali pouze DVA prototypy.
Ho IX V1 - bezmotorovy kluzak
Ho IX V2 - pohaneny dvema Jumo 004. Tusim ze pri druhem letu doslo k pozaru motoru, prototyp se zritil, pilot zahynul.
Ho 229 V3 - temer pred dokoncenim, odvezen do USA...asi nejvice fotografovany Horten 229. Vsoucasnosti ulozen v depozitari muzea v USA.
Co se tyka Hortenu versus Northrop, prace bratru Hortenu byla v USA peclive studovana, nicmene Northrop princip samokridla zkoumal a testoval jiz pred tim, nez mel moznost se s praci nemcu seznamit. Po valce byla rada poznatku vyzkumu a vyvoje Hortenu aplikovana na zminovane prototypy bombarderu-samokridel, nicmene to neznamena, ze by vyvoj techto prototypu primo vychazel z praci bratru Hortenu (rekneme, ze vysledky jejich prace byly brany v uvahu a jiste v nekterych oblastech mohli vyznamne prispet).
Doporucuju nasledujici linky:
http://www.nasm.si.edu/research/aero/ai ... on_229.htm
http://www.ipmsstockholm.org/magazine/1 ... l_hoix.htm
http://www.karaya.cz/foto/displayimage.php?pos=-1769
Petr
Stroj
Rozhodně to bylo, alespoň podle mého názoru, jedno z nejkrásnějších letadel druhé světové války. Kdybych někdy měl výrazný nadbytek peněz, jako že nikdy mít nebudu, tak bych nechal postavit repliku, stejně jako staví v USA repliky Me 262 a FW 190.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
V USA se, pokud vím, rozlétávají skutečné Fw 190 (ne repliky), známá je Weiße 1 jednoho floridského týmu (je to asi Fw 190 F-8, nepamatuji si zcela..). Repliky se dělají v Německu (Fw 190 A-8/N a teď i Fw 190 D-9/N). Ale to je detail.
Jen tak mimochodem zrovna Go 229 bych na vlastní kůži testoval méně rád - osud jediného vzlétnuvšího prototypu i jeho pilota je dobře znám
Jen tak mimochodem zrovna Go 229 bych na vlastní kůži testoval méně rád - osud jediného vzlétnuvšího prototypu i jeho pilota je dobře znám


Docela by mě zajímalo čím by tak mohli Horteni přispět Northropovi...ovlivnit vývoj B-35 a B-49 mohli tak maximálně v marginalitách a i o tom dost pochybuju, v době získání Ho 229 byla první 35 prakticky hotová.PetrB píše:Co se tyka Hortenu versus Northrop, prace bratru Hortenu byla v USA peclive studovana, nicmene Northrop princip samokridla zkoumal a testoval jiz pred tim, nez mel moznost se s praci nemcu seznamit. Po valce byla rada poznatku vyzkumu a vyvoje Hortenu aplikovana na zminovane prototypy bombarderu-samokridel, nicmene to neznamena, ze by vyvoj techto prototypu primo vychazel z praci bratru Hortenu (rekneme, ze vysledky jejich prace byly brany v uvahu a jiste v nekterych oblastech mohli vyznamne prispet).
Hojně rozšířené úvahy o tom, že by Northop z jejich práce vycházel, je pak vyloženě nesmysl, to už spíš (teoreticky) mohlo být naopak, Northop se o samokřídla zajímal když ještě Horteni tak maximálně tahali kačera.


Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.