Skeptik píše:OK, chtěl jsem o víkendu své výhrady a otázky k PZ probrat najednou, ale výhradu č.1, ty výsledky pitvy těl pilotů, jsem sem už stejně dal.m63 píše:Nevíme, víme jen tolik, že se nemohla oddělit dříve než umlkly BB. Mohlo to však být i později, víme však kde se našla. Čím později po odmlčení BB) by se oddělila, tím větší problém bych s tím měl. Možná jsem sám, a možná dělám někde zásadní chybu.Skeptik píše:... kam mohla či nemohla doletět kabina. Skvělé, a Vy víte, kde přesně se od trupu oddělila?...
Takže výhrada č.2 a z ní plynoucí otázky
V PZ bohužel nejsou uvedeny přesné koordináty posledního místa detekce MH17 tj. ve 13:20:03 LT. Je pouze uvedeno, že v tu dobu se nacházel 3,6 NM (6,5 km) severně od tratě L980.
Z obrázku na straně 12 vyplývá, že byl jižně bodu BELOL. Pokud si tuto pozici zakreslím do tratí horního vzdušného prostoru (na SkyVector) dostanu koordináty N48°07,3‘ E38°30,7‘ … na obrázku vyznačeno křížkem.
Po vynesení koordinát do Google Map dostaneme místo jižně od obce Petropavlovka a tedy 3,7 kilometru jižně prvních nalezených trosek - vyznačeno oranžovým kolečkem.
Dle PZ foukal v daném místě vítr ze směru 166° (tedy od jihojihovýchodu a ne ze severu - jak si někteří pletou), ale poměrně slabý. Ten trosky odfouknout o 3,7 kilometru, při pádu z 10 kilometrů a jejich počáteční rychlosti 900 km/h, určitě nedokázal.
Pozn. Letím-li kurzem 180°, letím od Severu k Jihu. Fouká-li vítr ze 180°, fouká od Jihu k Severu.
Směr větru tedy odpovídá směru, kde byly nalezeny trosky - jeho síla však nikoli.
Možné vysvětlení je, že v nižších hladinách foukal vítr stejným směrem, ale mnohem silnější. To však v PZ uvedeno není.
Další otázka, která z toho plyne je rozmístění dalších trosek.
Dle této analýzy WSJ http://graphics.wsj.com/mh17-crash-map/ se severně Petropavlovky našly 3 velké kusy - všechno části potahu trupu - ve zprávě WSJ označené čísky 17, 18 a 19
To by vše šlo vysvětlit tím silným větrem v nižších hladinách. Proč se ale obdobné kusy potahu - označené čísly 12, 13, 14 a 16 - našly ve stejném místě jako mnohem těžší a aerodynamicky čistější kusy 10, 11 a 15 (skřínky na zavazadla zas tak dobře neplachtí).
To vše vypadá spíše na to, že vítr moc nefoukal resp. pád trosek neovlivňoval, a že k rozpadu letadla začalo docházet více seveněji než naznačuje ZP (možná ony chyby v GPS souřadnicích. Nevím).
Pozn. Bohužel více severněji znamená i dále od USA prezentované pozice "opolčenského BUKu".
Rovněž zajímavé je, že ty nejvdálenější nalezené trosky (od místa dopadu) jsou jednak z trupu nad kabinou piloůů (což je očekávatelné, šel-li zásah na kabinu), ale dva další (čísla 17 a 19) jsou z levé a horní části trupu - mnohem dál od kabiny, někde z prostředka mezi předními a druhými dveřmi.
Co a jak tyto kusy trupu vyrazilo, spolu s plechem kabiny, která měla dostat přímý zásah?
Melo by se brat jen ohraniceni kam to padalo...Kdovi co se s tema troskama delo, nekdo to mohl zacnout svazet. JPP take psala ze by se z trosek melo sestavit letadlo, aby bylo videt kde to dostalo.
Neco mohlo prekazet sklizni, orbe tak to odvezli. Bylo to tam jiste dost dlouho nehlidane, JPP psala ze tam strilelo, nekdo se da zabit pri hlidani trosek? Bojovnici jsou zapotrebi jinde.