

Já jen že tehdy (za mne) byla skutečně součástí výbavy souprava na vyvěšení kola a jeho zajištění ve vyvěšené poloze.
http://www.armadninoviny.cz/titus-franc ... tatry.htmlfrancouzský výrobce Nexter představil na londýnské vojenské výstavě DSEI 2013 nové obrněně vozidlo kategorie MRAP. Stroj označovaný jako Titus (Tactical Infantry Transport & Utility System) je pro našince zajímavý především tím, že využívá podvozek převzatý z českých nákladních vozů TATRA.
Zdroj: http://technet.idnes.cz/tatra-805-kacen ... chnika_vseV roce 1953 se naplno rozeběhla výroba jednoho z našich nejosobitějších nákladních aut, Tatry 805. Tatra s typickou trambusovou kabinou, krátkým rozvorem a značnou světlostí podvozku si houpavou jízdou v terénu vysloužila přezdívku kačena. Říkali jí také kvíčala pro zvuk chladících ventilátorů motoru.
Ja v tom byl rok, jako velitel radiostanice Trinec v T-805 a slouzila bez problemu. Melo to kaminka, prikladalo se z venku, vyspalo se tam v pohode 4 ks vojaku a v terenu zadny problem.Franz Trubka píše:Mel jsem tu "cest", ze jsem si na vojne kacenou pojezdil. Ne jako ridic, ale velitel vozu. Jako SDB raketometne baterie to bylo moje "velitelske" vozidlo. Pri nacviku palby jsme ja, poctar a radista sedeli na korbe a ridic chrapal v kabine. Byl to valnik, mel ale vestaveneho bufika, takze ridic v zime nemrzl.![]()
Na jare 1976 jsme dostali verjtrasku, ta topeni nemela vubec./pokud nebezel motor/
Pokud bych mel kacenu skoro po 40 letech hodnotit, tak bych ji moc bodu nedal. Podle me to byl
opravdu dost nepovedeny kram s nizkym vykonem motoru a kdyz zaprselo, tak jsme na Bahnech samozrejme nikam nedojeli a museli nas vytahovat, vetsinou vejtraska.
Na omluvu Tatre bych rekl, ze do vyjetych koleji od 122mm rm moc nepasovala. Bohuzel, jinudy se nedalo.
U nas byl i RALP RAdiovuz Leteckeho Predstavitele, s vysokou skrini, s VKV stanici RSIU-3M a KV Pelikanem. Tahal vlek s agregatem a antenama, kabelama.Pátrač píše: Já ji zažil jako verzi RAL-9, což byl rádiový aautomobil letecký, kdy to s malým vlekem při stáří nějakých 30 let lítalo jak čamrda. Vždy a všude to naprosto spolehlivě dojelo a fungovalo. Valníky a jiné verze jsem už nepotkal.