Také se po velkých zkušenostech ve válce v Afghánistánu začali vývojáři nového stroje obracet velkým směrem k ochraně posádky. A proto je Havoc velmi silně pancéřován v místech největšího "nebezpečí" jako jsou kryty motorů, ostaně celá kontrukce a hlavně také kabina na které je to vidět už při pouhém pohledu. Posádka se v případě sestřelní vrtulníku dostává ven pomocí skluzavek na bocích trupu, přičemž jsou dveře a listy rotoru odděleny explozivními náložkami po stranách dveří a ve spojích listů rotoru.Stroj samotný by měl přežít nouzové přistání při rychlosti až 15m/s.Motory a palivové nádrže jsou silně opancéřovány typem pancíře z titanu a keramiky.
Vlastní ochranu vrtulníku tvoří rušiče střel s nejrůznějšími naváděními. Pro znesnadnění zaměření střel s ič naváděním mají motory masivní kryty výfuků které rozptylují "vylučování" tepelného záření s motorů a taky jako další "kladnou" vlastnost mají tu že jsou vybaveny vylučovačí prachu a jiných těles. Na mnoha místech stroje jsou výmetnice klamných cílů,i radarových a světlic. Hlavní rotor už jako většiny bojových vrtulníků by měl přestát zádah kulometů velkého kalibru.
Tak a teď k tomu co zajímá asi každýho nejvíc - k bojové síle Mi-28. Havoc už je vybaven těmi nejnovějšími systémy jak pro zaměřování a další "obsluze" zbraní tak pro snímání a kontrolu terénu - možnost letu za špatného počasí a i v noci. Je také vybaven pozorovací a snímací kamerou. Většina těchto systémů je v přídi vrtulníků buďto ve špičce, nebo zaměřovací systémy v obdelníku pod ní.V kruhové schránce nad rotorem je radoarová soustava s rozsahem celých 360 stupňů.
Zbraňový arzenál tvoří mnoho typů nových zbraní. Základem je rychlopalný 30 mm kanon NPPU - 22. Ten je umístěn ve velké schránce por kabinou střelce. Tato schránka obsahuje i nábojové pásy takže zbraň je přímo "kompletní" (třebau Apache je pohon kanonu v trupu stejně jako shránka s náboji) proto je tato schránka velmi dobře pancéřována. Zbraň je umístěna na otočném podstavci a navíc může být vychylována ve 4 směrech. Střelec může kombinovat ve dvou režimech střelby:1. protipozemní - 300 střel za minutu - větší přesnost do menšího prostoru
2. protiletecký - 900 střel za minutu - větší prostor a tím i u letadel větší ničivá síla.
Další zbraně jsou neseny na malých křidélkách na kterých jsou 2 závěsníky. Na tyto závěsníky jdou upevnit bloky s neřízenými raketami všech řáží 80mm,130mm atd., řízené střely v odpalovacích "trubkách" - AT-6,AAM Igla,B-8. Stále pořád je i u Mi-28 software pro možnost střelby pumami různých druhů.Dále je ještě možnost podvěšení bloků s hlavňovými zbraněmi a popř. palivových nádrží.Pro boj s letadly a vrtulníky může být Havoc vybaven protileteckými střelami R-73.
Posádka za sebou sedí v klasickém postavení střelec ve předu a za ním pilot.
Mi-28 může velmi částerčně sloužit jako záchranný vrtulník, na jeho levé straně ja malý prostor ve kterém se mohou přepravovat 2 vojáci - tento prostor je ale velmi malý a tudíž nepohodlný - zase lepší než zajetí

Plánuje se i univerzální typ jako náhrada za Mi-28 a to Mi-40. Tento typ bude dalším vývojem stroje Mi-28N a bude moct pojmout až 10 osob...
Technické údaje
motory: 2x turbohřídelový motor Izotov TV3-117BMAm (výkon 1 640kW)
max. rychlost: 300 km/h
dolet: 470 km / bojový dolet 200 km
dostup: 5 900m, ve visu bez vlivu země 3 500m
Rozměry
průměr hl. rotoru: 17,20 m
délka: 16,85 m
výška: 3,82 m


