T-99 a podvozek Armata
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Re: T-99 a podvozek Armata
Merkava má motor ve předu jen kvůli tomu, že v době vývoje Izraelci neměli k dispozici dostatečně odolné pancéřování. Vzhledem k tomu, že je to jediný MBT s motorem v předu, tak to ještě nemusí nic znamenat... Jinak má Merkave stejně dobré PR jeako Abrams...
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Re: T-99 a podvozek Armata
Pani hnacie kolesa v predu vs. vzadu sa riesili par stran do zadu, a myslim, ze vyhody a nevyhody tam boli dost obsirne rozobrane, ja som len stetulovi upresnoval riesenie pohonu jednotlivych verzii Armaty...
Re: T-99 a podvozek Armata
Co se Merkavy týče, tak už to tu několikrát zaznělo. Vznikla pro velmi specifické podmínky pouštního boje, kde chybí vše = maximum si toho vojáci musí vézt s sebou. Proto Merkava potřebovala "kufr".
A aby měl nákladový prostor (pro munici, jídlo, vodu, náhradní díly ... případně výsadek) tak museli konstruktéři uvolnit zadek = přesunout motor a převodovku dopředu. Z hlediska kamenité Judské nebo Negevské pouště či Severní Sinaje není "přední náhon" takovým problémem jako by byl, pokud by se 65 tunový tank měl vyhrávat z bahna.
U platformy ARMATA to bude zajímavější. Těžký BTR a houfnice potřebují volný zadek, tank zase výbornou průchodivost těžkým terénem. ARMATA má být modulární konstrukcí - uvidíme, zda modularita půjde tak daleko, že bude existovat s motorem vpředu i vzadu
A aby měl nákladový prostor (pro munici, jídlo, vodu, náhradní díly ... případně výsadek) tak museli konstruktéři uvolnit zadek = přesunout motor a převodovku dopředu. Z hlediska kamenité Judské nebo Negevské pouště či Severní Sinaje není "přední náhon" takovým problémem jako by byl, pokud by se 65 tunový tank měl vyhrávat z bahna.
U platformy ARMATA to bude zajímavější. Těžký BTR a houfnice potřebují volný zadek, tank zase výbornou průchodivost těžkým terénem. ARMATA má být modulární konstrukcí - uvidíme, zda modularita půjde tak daleko, že bude existovat s motorem vpředu i vzadu
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: T-99 a podvozek Armata
Skeptiku no hufnica nepotrebuje nutne volny zadok, ak by veza bola riesena ako ju ma Zuzana A-40 resp. MSTA-S
Re: T-99 a podvozek Armata
Sorry, asi jsem to napsal špatně. Nepotřebuje, ale je to vhodnější.klingy píše:Skeptiku no hufnica nepotrebuje nutne volny zadok, ak by veza bola riesena ako ju ma Zuzana A-40 resp. MSTA-S
Věž může být umístěna vzadu a motor vpředu ji částečně vyvažuje. Tím je jednodušší zásobování municí i obsluha, lauf tak netrčí vpřed atd.
Samozřejmě ale lze houfnici postavit i na tankovém podvozku s motorem vzadu (viz třeba ta MSTA na podvozku T-80), ale je to kompromis mezi cenou a užitnou hodnotou.
Ostatně i těžký OT lze postavit na tankovém podvozku s motorem vzadu (viz Achzarit), ale zase ... KOMPROMIS cena/užitná hodnota
http://en.wikipedia.org/wiki/IDF_Achzarit
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Ruská vojenská reforma - vojsko
T-14 Armata Main Battle Tank, Russia HD
Logika vás dostane z bodu A do bodu B. Fantazie vás dostane kamkoli.
Každý člověk dělá chyby, ale jen hlupák u nich zůstává.
Každý člověk dělá chyby, ale jen hlupák u nich zůstává.