Suchoj Su-25 Frogfoot
Moderátor: Julesak
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
rabo, a čo tak možnosť "ukryť sa" pred AWACS a podobnými( napr. Wild Weasel ktoré snímajú EM žiarenie s veľkej výšky)? Nie je lepšie mať skrytých hliadkárov vo vzduchu ako by mal každý vedieť že mu tam niekto a koľko(počet) poletuje? Ako som písal vyšie, zníženie RCS by nebolo problémom a ani finančne nákladné. Zároveň získavaš aj možnosť preskupenia leteckej podpory na exponované úseky. Satelity predsa nevisia nad tebou non-stop a je otázne koľko satelitov by zostalo na oblohe aj v prípade lokálneho konfliktu. Štátov ktoré majú AEGIS je viac a náprotivky - Rusko, Čína, India a možno už aj Brazília, majú schopnosti "vyčistiť" špionážne satelity. A zároveň Su-25N by bol dostatočný a nepomerne lacnejší náprotivok F-35B/C ktoré by (vraj) mali nahradiť A-10A.
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Největším problémem bitevníků jsou ruční PLŘS a protiletadlové krátkého dosahu. A to znamená především potlačit IČ stopu.. na to ostatní je tu profil letu.. a na ten zbytek je tu stíhací a REB krytí, bez kterého bude k nepotřebě i ta nevidimka.
Potlačení RCS je stále drahý problém, a ne že není.. jinak by byla Stealth kde jaká Alca.
Potlačení RCS je stále drahý problém, a ne že není.. jinak by byla Stealth kde jaká Alca.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Ono je tohle docela složitý problém. Třeba u Američanů a podobných (třeba Izraelci) to mo docela svojí vnitřní logiku. Jejich schopnost přesného bombardování a to jak díky technologii, tak díky výcviku a operačním a taktickým postupům je na tak vysoké úrovni, že i vysoko letící letoun dokáže zasahovat bodové cíle nacházející se na linii dotyku vlastních a nepřátelských jednotek. Nadruhou stranu chápu i protiargument pro A-10, kdy se operuje hlavně její vytrvalostí a schopností "viset nad bojištěm" po dlouhou dobu. To spolu s větším užitečným bojovým nákladem (hlavně díky kanonu) mu umožňuje daleko rychleji reagovat na sytuaci na bojišti. Ale je zase zranitelnější ručníma PLŘS.
Co se týká ruského letectva, to nedisponuje takovou schopností přesného leteckého úderu a proto je pro něj bitevník daleko důležitější a tudíž má daleko větší smysl, než v případě jiných států.
Co se týká ruského letectva, to nedisponuje takovou schopností přesného leteckého úderu a proto je pro něj bitevník daleko důležitější a tudíž má daleko větší smysl, než v případě jiných států.
Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
U USAF to je především snaha dotáhnout program F-35 do konce.. cena roste a nic kladného se o nich člověk nedozví. Ta F-35 funkci A-10 nikdy nezastane a "blátošlapové" to ví. Je příliš drahá (neochota je nasadit), moc toho neunese (v porovnání s A-10), je příliš zranitelná (nutnost útočit z odstupu). Ostatně změnil se ministr obrany (velkého zastánce F-35) a služba A-10 se rázem prodlužuje... A stejné to bude i v případě Ruska, protože ta "nevidimka" toho bude umět méně za vyšší peníz než "vidimka".
- Franz Trubka
- 7. Major
- Příspěvky: 1815
- Registrován: 14/10/2010, 04:16
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Ja sice asi chapu, co to je nevidimka,ale proc by mel mit letoun letajici podzvukovou rychlosti a utocici z malych vysek
vlastnosti Stealth? Potlaceni tepelneho a infra vyzarovani, dobre pancerovani,nekolikanasobne jisteni zakladnich funkci
a to je tak vsechno. Stale vic nez Stealth plati pomer vykon/cena.
vlastnosti Stealth? Potlaceni tepelneho a infra vyzarovani, dobre pancerovani,nekolikanasobne jisteni zakladnich funkci
a to je tak vsechno. Stale vic nez Stealth plati pomer vykon/cena.
Pink Floyd-On The Turning Away
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
A jaká je pravděpodobnost, že při střetu dvou skutečně vyspělých protivníků budou obě strany mít druhý den nějaký AWACS?absik píše:rabo, a čo tak možnosť "ukryť sa" pred AWACS a podobnými Wild Weasel ktoré snímajú EM žiarenie s veľkej výšky)? Nie je lepšie mať skrytých hliadkárov vo vzduchu ako by mal každý vedieť že mu tam niekto a koľko(počet) poletuje? Ako som písal vyšie, zníženie RCS by nebolo problémom a ani finančne nákladné. Zároveň získavaš aj možnosť preskupenia leteckej podpory na exponované úseky. Satelity predsa nevisia nad tebou non-stop a je otázne koľko satelitov by zostalo na oblohe aj v prípade lokálneho konfliktu. Štátov ktoré majú AEGIS je viac a náprotivky - Rusko, Čína, India a možno už aj Brazília, majú schopnosti "vyčistiť" špionážne satelity. A zároveň Su-25N by bol dostatočný a nepomerne lacnejší náprotivok F-35B/C ktoré by (vraj) mali nahradiť A-10A.
Jinak souhlas s Francem, na bitevníky se střílí "na vizuál", k čemu potom drahý stealth?
Pasivní i aktivní ochrana, to chápu. Ale stealth???
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Vieš aký systém REB mal Su-25 v ČSLA ? Nie ! No a teraz to majú v RF lepšie . Rusko nepotrebuje nevidimky stroje, lebo má podvesky. SU-25 sú len stroje s nutnou ochranou na blbé pozemné ciele.rabo, a čo tak možnosť "ukryť sa" pred AWACS a podobnými( napr. Wild Weasel ktoré snímajú EM žiarenie s veľkej výšky)? Nie je lepšie mať skrytých hliadkárov vo vzduchu ako by mal každý vedieť že mu tam niekto a koľko(počet) poletuje? Ako som písal vyšie, zníženie RCS by nebolo problémom a ani finančne nákladné. Zároveň získavaš aj možnosť preskupenia leteckej podpory na exponované úseky. Satelity predsa nevisia nad tebou non-stop a je otázne koľko satelitov by zostalo na oblohe aj v prípade lokálneho konfliktu. Štátov ktoré majú AEGIS je viac a náprotivky - Rusko, Čína, India a možno už aj Brazília, majú schopnosti "vyčistiť" špionážne satelity. A zároveň Su-25N by bol dostatočný a nepomerne lacnejší náprotivok F-35B/C ktoré by (vraj) mali nahradiť A-10A.
- skflanker_
- rotmistr
- Příspěvky: 121
- Registrován: 28/7/2014, 20:51
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Pred 40-timi rokmi, dňa 22.02.1975 vzlietol prvý prototyp Su-25
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%83-25
http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_Su-25
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%83-25
http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_Su-25
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Myslím, že toto tu ešte nebolo - zábery z kokpitu Su-25SM za letu:
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Rýchlosť 655/605 km/h, výška 6290m...
Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Ďalšie krátke video z kokpitu Su-25SM - štart + pristátie:
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
- skflanker_
- rotmistr
- Příspěvky: 121
- Registrován: 28/7/2014, 20:51
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Su-25SM a odpal Ch-58:
http://www.youtube.com/watch?v=b9HblmwgC2s
+ zásah cieľa:
http://www.youtube.com/watch?v=dap8dDMv568
+ detail zásahu:
http://www.youtube.com/watch?v=TM2dWC_3GGQ
http://www.youtube.com/watch?v=b9HblmwgC2s
+ zásah cieľa:
http://www.youtube.com/watch?v=dap8dDMv568
+ detail zásahu:
http://www.youtube.com/watch?v=TM2dWC_3GGQ
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Gruzinsky podnik TAM planuje udrzat produkciu SU-25 pod oznacenim Ge-31 "Bora" bez komponentov s RF (najma motorov), tie by mali nahradit diely s Francuzska a Talianska, dalej sa portal zamysla, nad tym, kde Gruzinci chcu zohnat motory s podobnymi charakteristikami ako maju R-195 (Musia sa vojst do povodnych gondol aby nebolo potrebne menit aerodinamiku) a "titanove vane", v celku ambiciozny projekt....
http://bmpd.livejournal.com/1425702.html
http://www.kvirispalitra.ge/military/26 ... ilith.html
http://bmpd.livejournal.com/1425702.html
http://www.kvirispalitra.ge/military/26 ... ilith.html
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Všiml jsem si, že se zde píše o motorech R-95Š a R-195 jako o vícepalivových. Zkoušky motorů běžících na motorovou naftu probíhaly zároveň s vývojem dalšího vybavení letounu. Motory plněné naftou "naběhaly" na stendech stovky hodin , než byl povolen první zkušební let. Kontrolní lety, přibližně dvacet vzletů, ukázaly možnost využití MN jako nouzového paliva.
Su-25 byl určen k přímé podpoře vojsk, především k podpoře tankových klínů a tedy i na Palbě tolik diskutované OMS. Tyto letouny byly schopny dlouhodobě samostatně operovat z neupravených a nevybavených letišť. V rámci soupravy 1:1 konstruktéři vyvinuli čtyři podvěsné kontejnery, ve kterých bylo kompletní vybavení pro zabezpečení provozu bitevního letadla z nouzových ploch - energetický zdroj, čerpadla pro přečerpání paliva do letounu, nářadí a náhradní díly pro technický personál ILS.. Podle sdělení hlavního konstruktéra Su-25 Vladimira Babaka byl vyvíjen ještě kontejner pro převoz technika letadla, ale ten se nikdy nedotáhl do konce.
Zda byly tyto čtyři kontejnery pořízeny i pro naše Su-25K nevím.
Su-25 byl určen k přímé podpoře vojsk, především k podpoře tankových klínů a tedy i na Palbě tolik diskutované OMS. Tyto letouny byly schopny dlouhodobě samostatně operovat z neupravených a nevybavených letišť. V rámci soupravy 1:1 konstruktéři vyvinuli čtyři podvěsné kontejnery, ve kterých bylo kompletní vybavení pro zabezpečení provozu bitevního letadla z nouzových ploch - energetický zdroj, čerpadla pro přečerpání paliva do letounu, nářadí a náhradní díly pro technický personál ILS.. Podle sdělení hlavního konstruktéra Su-25 Vladimira Babaka byl vyvíjen ještě kontejner pro převoz technika letadla, ale ten se nikdy nedotáhl do konce.
Zda byly tyto čtyři kontejnery pořízeny i pro naše Su-25K nevím.
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Neboli, pokiaľ viem. Neboli totiž práve lacné - a neskôr už bolo všetko z Ruska fuj.
Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
A hlavně jsme namísto Su-25 pořizovali L-159, že.
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Covere Vy hej u nas isli SU-25 prec bez nahrady...
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Ako je na tom cenovo Su-28 vs YAK-130? Bol Suchoj od začiatku bez šance?
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Podľa mňa bol takmer bez šance - je značne ťažší a menej obratný. Navyše Jak má slúžiť pre potreby výcviku pilotov Su-27 a Mig-29, takže požiadavky na manévrovacie schopnosti budú dosť vysoké, čo zrejme Su-28 nedokázal splniť. Čisto z pohľadu ceny lacnejší byť mohol, ale nesplnenie zadania cenou neprebije. Neuspel ani Mig-AT.
Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Suchoj Su-25 Frogfoot
Protože byl Su-25 letounem bitevním, věnovali konstruktéři ochraně stroje a posádky vyjímečnou pozornost. Již zde byla uvedena titanová vana kabiny s tloušťkou plátů od 10 mm do 24 mm a ochrana hlavy ocelovým nadhlavníkem. Čelní sklo bylo vytvořeno z materiálu "triplex" - něco jako vrstvené sklo značné tloušťky. Řízení bylo vedeno pokud možno hřbetem trupu, kde je nejmenší možnost zásahu, táhla řízení byla vyrobena s diametrem 40 mm (normálně se táhla řízení provědí s diametrem 10 až 12 mm), navíc bylo řízení zdvojeno. Při zásahu nádrže neexploduje palivo, ale páry. Aby v nádržích, po částečném nebo úplném odčerpání paliva, zůstalo podkritické množství par leteckého petroleje, byly nádrže vyplněny polyuretanovou pěnou. Současně byly stěny nádrží vybaveny samosvornou vrstvou z latexové hubky, takže průstřely ráží do 23 mm se velice rychle zacelily.
Ve státech VS byl na přelomu 60. a 70. let min. století problém získat polyuretanovou pěnu (později se vyráběla u nás a snad i v bývalé NDR). Tehdy byl tento materiál dodáván nizozemským nábytkářským průmyslem.
Ve státech VS byl na přelomu 60. a 70. let min. století problém získat polyuretanovou pěnu (později se vyráběla u nás a snad i v bývalé NDR). Tehdy byl tento materiál dodáván nizozemským nábytkářským průmyslem.