Jak 130 do služby
Moderátor: Julesak
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Jak 130 do služby
Skôr výška podvozku... ale konverzia na palubnú verziu nie je nikdy triviálna záležitosť, palubný stoj je namáhaný "inak" a viac ako pozemné stroje. Opačne to ale ide...


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Jak 130 do služby
exponát v Moninu
k používání zdejší galerie- vyskočila hláška upload failed
k používání zdejší galerie- vyskočila hláška upload failed

Fraška života letí kupředu jak splašená herka - a diváky už pranic nezajímá zápletka prvního aktu.
Re: Jak 130 do služby
Ruské letectvo obdrželo další 4ks JAK-130. K dnešnímu dni by tedy mělo mít 71 sériových kusů.
http://bmpd.livejournal.com/1511336.html
http://bmpd.livejournal.com/1511336.html
- skflanker_
- rotmistr
- Příspěvky: 121
- Registrován: 28/7/2014, 20:51
Re: Jak 130 do služby
červená 01 vo vlastníctve OKB Jakovlev (viď príspevok z 07.12.2014 + 09.04.2015) = varianta predstavená na MAKS-2015



+ Nové ukončenie krídla + zavesenie EW kontajnerov
+ Nové umiestnenie optiky + nová predná časť






+ Nové ukončenie krídla + zavesenie EW kontajnerov
+ Nové umiestnenie optiky + nová predná časť
Re: Jak 130 do služby
VKS prevzali v Irkutsku ďalšie 4 ks Jak-130, s palubnými číslami červená 74,75,76,78. Tá modro-modrá kombinácia im pristane 

http://sdelanounas.ru/blogs/71052/


http://sdelanounas.ru/blogs/71052/

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Jak 130 do služby
Tieto Jaky-130 by mali prechodne nahradiť dosluhujúce MiGy-21 ktorých mal Laos 25 ks ale väčšina z nich je uzemnená (hlavne k vôli náhr. dielom, taktiež ich servis nebol na patričnej úrovni).
Re: Jak 130 do služby
MoRF objednalo u Irkutu dalších 30 Jak-130 s dodáním do konce roku 2018. Celkem je tak závazně objednáno 119 kusů.
http://bmpd.livejournal.com/1856251.html
http://bmpd.livejournal.com/1856251.html
Re: Jak 130 do služby
Jo, jo, to se při lítání stává.
Mimochodem, nevíš zda to jsou nehody sériových letadel VKS, nebo něco co se stalo při vývoji?
V obou případech to vypadá na problém s podvozkem.
Mimochodem, nevíš zda to jsou nehody sériových letadel VKS, nebo něco co se stalo při vývoji?
V obou případech to vypadá na problém s podvozkem.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Jak 130 do služby
V obou případech se jedná o sériové letouny zařazené u VKS. Shodou okolnosti se oba incidenty staly včera. V prvním případě se nevysunul příďový podvozek. Žák s instruktorem se několikrát pokoušeli o uvolnění podvozku sérií manévrů, po neúspěchu to položili na čumák...Skeptik píše:Jo, jo, to se při lítání stává.
Mimochodem, nevíš zda to jsou nehody sériových letadel VKS, nebo něco co se stalo při vývoji?
V obou případech to vypadá na problém s podvozkem.
V druhém případě jsem příčinu nehody nikde nenašel...
Re: Jak 130 do služby
Jo, mezitím jsem to taky našel.
I v druhém případě se mělo jednat o nevysunutí příďového podvozku, ale pilot se rozhodl raději ten hlavní zasunout a posadit to na trávu na břicho - doporučený postup pro méně vycvičené piloty. Držet letadlo na betonové dráze jen na kolech hlavního podvozku co nejdéle a teprve pak položit čumák na beton je ... "vyšší dívčí". Pokud to pilot neudrží dost dlouho nebo v přímém směru, tak sebemenší dotek znamená kotrmelce a ... konec
I v druhém případě se mělo jednat o nevysunutí příďového podvozku, ale pilot se rozhodl raději ten hlavní zasunout a posadit to na trávu na břicho - doporučený postup pro méně vycvičené piloty. Držet letadlo na betonové dráze jen na kolech hlavního podvozku co nejdéle a teprve pak položit čumák na beton je ... "vyšší dívčí". Pokud to pilot neudrží dost dlouho nebo v přímém směru, tak sebemenší dotek znamená kotrmelce a ... konec



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Jak 130 do služby
Takže stejná závada na dvou letounech v jeden den... To asi nebude náhoda 

Re: Jak 130 do služby
Video k tomu:

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Jak 130 do služby
...v pátek 27.7.18 byly předány další 3ks JAK-130. K dnešnímu dni tedy dodáno 106ks ze 109 objednaných (zbytek bude dodán v poslední dávce do konce letošního roku).
https://vonsolovey.livejournal.com/122319.html
https://vonsolovey.livejournal.com/122319.html
Re: Jak 130 do služby
Který letoun bude předskokanem před Jak-130? Původně se počítalo s tím, že z Jak-52 půjdou kadeti přímo na Jak-130, pak se psalo o tom, že tento postup je příliš drahý a začal se objevovat SRT. S čím se teď počítá? Z Jak-152 rovnou na Jak-130?



Re: Jak 130 do služby

Kabina Vrtuláku.
Oni udělali jednu paradní a užitečnou věc. A to hodně stejnou kabinu, jako má letoun na který se má přecházet na Jak 130. Takže návyky zustanou alespon co se ovládání týka. A naopak Jak 130 má modifikovatelné letové vlastnosti ,takže je tady předpoklad , že tyto pro začátek otupí aby přechod nebyl tak razantní .
Obrázek správně vložil Jarl.
Re: Jak 130 do služby
Ako stroj na základný výcvik je určený Jak-152. Objednaných 150 ks.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.