rabo píše:Ako to ,že súčasné ľahké lode majú "Kalibre" a vedia ich použiť?
No ak pozorne sleduješ túto diskusiu, tak PLo verzie nevedia. Nemajú navádzací systém o ktorom sa tu bavíme.
K ostatnému neskôr.
Julesak píše:
Ja ale rozporujem polarfoxa...
OK.
nine_mike píše:Arten, pobrežie býva obvykle vyššie ako morská hladina, takže kontajnerizovaný monolit na podvozku pracuje väčšinou výrazne vyššie ako je stožiar lode. Bachnúť ho ako kontajner na nejakú loď by samozrejme šlo, ale prečo keď máš inú loď ktorá je na jeho inštaláciu prispôsobená už "by design". Proste tvoje argumenty sú strašne pritiahnuté za vlasy.
Dobre chlapci. Tak sa poďme pozrieť ako sú moje argumenty pritiahnuté za vlasy. Zobral som si centimeter, zverejnené TTD, našiel plakety a:
- pri projekte 22800 je detekčný Mineral/Monolit umiestnený vo výške cca 10m nad hladinou
- pri projekte 22160 je detekčný systém ekvivalentný vyššie spomínanému Monolit-B vo výške cca 7m nad hladinou. Detekčný systém Klub K, ktorý
už kontajnerizovaný je - cca 10m nad hladinou...
Pre poriadok - nikto nerozporuje, že že výška umiestnenia je dôležitá pre dosah. Ale nejde o deal-breaker, ktorý by likvidoval myšlienku ako takú - no tak v prvom prípade nebude dosah napr. 500km ale 400. No a čo? Rapídne sa tým zmenia parametre systému? Nie. (A v druhom prípade bude úplne rovnaký...)
"Bachnúť ho ako kontajner na nejakú loď by samozrejme šlo, ale prečo keď máš inú loď ktorá je na jeho inštaláciu prispôsobená už "by design""
1. Sám si odpovedáš:
nine_mike píše:Čím sú palubné systémy ruských lodí viac modulárne, tým menej záleží na tom do akého trupu ich naskladajú. Keď si ten trup chcú kustomizovať pre rôzne podmienky ich morí a oceánov a tak ešte vylepšiť ich parametre v danom prostredí, veľký problém v tom nevidím a asi ani ruská admiralita.
Presne tak - stačí sa pozrieť na čom všetkom Rusi vizualizujú Klub K - od veľkých dopravných lodí po ľahké výsadkové jednotky.
T.z. minimálne v rovine koncepcie sa presne s "picnutím" Klub K na všetko možné ráta.
2. no pretože by si potom vôbec tú "špecializovanú by dizajn" 22800 nepotreboval. Ušetril by si celú jednu triedu zbytočne jednoúčelových jednotiek...
Zopakujem - namiesto jednoúčelových del. člnov, MRK a MPK (tá príde) - by si mal jeden univerzálny dizajn s flexibilnou kapacitou a ešte aj tá riečna kapacita by tam, aspoň pre veľké rieky bola (vieme kde leží Kazaň, kde sa vyrábajú, hej?).
Julesak píše:
No - predtým údajne neboli žiadne nároky na priestor plavidla, teraz min. jeden 40-stopiový kontajner? Tak ako to je?
Nuž pekná strela do nohy. Ako vidno z vyššieuvedeného obrázku Monolit B, tak radar, kompletná elektronika,
kabína riadiacej centrály celého systému sa vojde aj do menšieho kontajnera. Ale hlavne pekne vidno (všimni si tie hydr. valce vzadu
https://goo.gl/hr23s7), že samotný radar nejaký rozmerový, alebo hmotnostný problém nepredstavuje.
No, v každom prípade - namietal si, že ho niet kam dať. Zjavne je. Čo príde ďalej? Takéto niečo:
Julesak píše:Ohľadne vhodnosti umiesteniena systému ako Mineral a pod. tak ako uvádzaš sa už vyjadrili iní, jedine doplním že takto by mal nulový výhľad smerom dopredu.
Takže ak ja namietam v minulých diskusiách ako problém že CIWS (s dobou činnosti minúty/desiatky sekúnd) nepokrýva kruhovo priestor okolo plavidla - je to OK, lebo s manévrom sa ráta.
Ale pre navádzací systém (s dobou činnosti minúty/desiatky minút) zrazu nestačí 330-340° rozhľad (toľko to zhruba je viď obr. vyššie), ale musí mať 360°... Lebo s manévrom sa už, nevedno prečo, nepočíta.
Skvelé!
Teším sa na ďalšie "argumenty."