Ked zacali tie clanky o zruseni A 380, nachadzal som sa zhodou okolnosti v Airbuse v Hamburgu. Sak som to uz pisal. Bola to teda tema cislo jedna, ktora rezonovala. Fazit zo vsetkyh rozhovorov bol asi ten, ze ani len neuvazuju o stopnuti programu. Co dneska koniec koncov dokazuje aj investovanie penazi do A 380 plus. Preco aj, robotu maju na peknych par rokov dopredu. Firme sa dari, tak naco skrtat.Rozpravalo sa ale o reorganizacii vyroby pokial viem. Touluse malo prevzat casti vyroby z Hamburgu. Storry o koncy letistnych hubov je rozpravka. Londyn, Frankfurt, Barcelona, Dubaj, atd. praskaju vo svikoch ako nikdy predtym. Vieden burcuje pre tretiu VPD, lebo nestiha a ak si tento rok letel z nejakeho hubu urcite si zazil/videl ako nestihaju a lietadla meskaju.
Vím, že je to OT, ale zároveň velmi zajímavá diskuze ... takže admini snad prominou

Klingy, ta reorganizace výroby je ve skutečnosti její redukce ... z 25 kusů A380 ročně na 12 kusů.
Proč? ... Nejsou objednávky. Ještě jednou, za poslední tři roky ... čistá 0.
Kde jsou objednávky? ... A320neo family (cca 5.000 objednaných) a A350 (cca 750 objednaných). Navíc tato letadla si, na rozdíl od A380) airlines stále objednávají.
Pokud se podíváme k Boeingu, pak:
B747-8 ... konec
B777 ... 430 objednávek, z toho 326 na novou verzi B777X (jen letos +36 ks) která se zatím ani nevyrábí.
B787 ... 700 objednávek (letos 78)
Prostě jednoznačný odklon od letadel kategorie 400+ cestujících k těm menším, která mohou operovat ze středně velkých letišť.
Jinak já nepsal, že huby končí, jen že další rozvoj nejde touto cestou, ale cestou point to point (případně zahušťováním letů).
Mimochodem, to co píšeš Ty, jak HUBy nestíhají je toho důkazem. Pokud by z nich odlétala pouze letadla kategorie A380, významně by klesl počet letů a provoz na letišti by se uklidnil ... ale to by pro PAX znamenalo méně možností a více omezení ... a to lidé nechtějí.
Mimochodem, víš proč Emirates létají s A380 do Prahy?
Právě proto, že špatně odhadly tento vývoj, a těch A380 si nakoupily moc. Nemají s nimi kam létat.
Když se Emirates naplnily i B777-300 zcela vážně uvažovaly o přidání další frekvence - ranní. Všichni to podporovali, protože dnešní odpolední frekvence dorazí do Dubaje vs 20:00 tamního času, právě včas, aby transfeři stihli večerní odletovou špičku z Dubaje - lety na Východ. Ale ti, co leží na Jih, musí čekat cca 12 - 15 hodin na dopolední odletovou špičku ... nikdo nechce dorazit do cílové destinace o půlnoci.
Ale NEBYLO odpovídající letadlo (přidáním ranní frekvence by došlo k přesunu části PAX z té odpolední a B777 by plně postačovala) ... naopak, pro A380 neměly Emirates tolik využití. Tak využily toho, že Letiště Praha připravovalo GATE pro A380 Korea Air (měl začít létat 2015, ale celý projekt Prahy jako hubu pro KAL znemoznila čistka v managementu Českého Aeroholdingu, kterou provedl Agrofert po zmocnění se MF ČR) a nahradil B777-300 právě A380. Pro PRG škoda, druhá frekvence by byla mnohem výhodnější (
ale takhle alespoň mohu při obědě koukat na A380
... byť se přiznám, že B747 se mi líbí vic 
)
Takže závěrem, ne HUBy nekončí, jen jejich význam pro civilní leteckou dopravu postupně upadá.
Budoucnost je ve středních letištích (kapacita 10 až 25 milionů PAX) jako je Vídeň, Praha, Varšava, Berlín, Hamburg apod.
Spíše než o konci HUBů lze mluvit o útlumu hubového létání, kdy se PAX svezou dálkovými letadly na tato ohromná letiště, a pak se středotraťovými letadly rozváží na malá a střední letiště. Nové, s příchodem ekonomičtějších dálkových letadel a nárůstem počtu PAX, se stále více vozí PAX rovnou na ta střední letiště ... de-facto se jedná o implementaci low-cost konceptu na long haul lety.
Pro tento koncept jsou letadla kategorie A350, B777 a B787 prostě vhodnější než B748 a A380.
Jedinou výjimkou, snad, by mohly být Indie a Čína ... pokud se tak stane letecká doprava dostupnějším proč chudší masy. To by A380 mohlo zachránit.