V polovině roku 2018, představila DARPA koncept nazvaný Reconfigurable Wheel-Track (RWT). Jedná se v podstatě o hybrid kombinující výhody pásového podvozku a klasického kola. Během jízdy je možné měnit typ kola dle terénu a velice rychle upravovat funkci. V podstatě se tak dá eliminovat problém kolových obrněných vozidel při pohybu na vlhkém povrchu, blátě nebo prudkém stoupání. Zkrátka všude tam kde výrazně ztráci na pohyblivosti, ve srovnání s pásovým podvozkem. Demonstrátor byl vyroben u CMU NREC (Carnegie Mellon University National Robotics Engineering Center). Výhledově by se tento systém mohl objevit u nového koového obrněného vozidla.
V druhé části videa níže je projekt METS (Multi-mode Extreme Travel Suspension) od společnosti Pratt & Miller, který zase řeši možnost jízdy kolových vozidel na složitém terénu, pomocí nezavislého odpružení každého kola. Vozidlo tak dokáže dosahovat vysokých rychlostí při udržení vysokého komfortu osádky, což pomáhá také snižovat její únavu. I v tomto případě je myslím vojenský potenciál jasný. V dubnu 2016 oznámila americká vládní výzkumná agentura DARPA, že v rámci programu GXV-T byla vybrána kromě dalších společností i automobilka Pratt & Miller, aby vyvinula nové bojové vozidlo budoucnosti. V dubnu 2017, o rok později, DARPA odhalila detaily nového prototypu, dodaného společností Pratt & Miller. Americká armáda i námořní pěchota již projevily svůj zájem o projekt METS a jeho schopnosti. Na základě odpružení METS je pak možné vytvořit celou rodinu unikátních bojových, velmi rychlých a lehkých vozidel včetně robotických platforem.

