Modernizace vozidel Pandur
Re: Modernizace vozidel Pandur
Zemakt, však jsem psal, že v ideálním případě by to byl přechod na Samson II Ta má možnost škálovatelného pancéřování a programovatelné munice (trochu problém je, že se programuje před výstřelem, takže jednak to není tak přesné jako u úsťového programování, jednak by to asi znamenalo zcela jinou munici, takže logisticky dost naprd... ale programovatelná pro BVP a neprogramovatelná pro KBVP je vlastně to samé). Na AO jsem zapomněl, pravda.
Re: Modernizace vozidel Pandur
JJ, ale náhrada novou věží mi přijde jako už dost velká frajeřina. Nešla by nějak upgrajdnout ta původní? Co se týče pancéřování tak asi určitě, ale ten lauf?Zemakt, však jsem psal, že v ideálním případě by to byl přechod na Samson II
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Vlastimil Čech
- štábní praporčík
- Příspěvky: 578
- Registrován: 3/12/2012, 16:49
- Bydliště: vesnice nedaleko F.-M.
Re: Modernizace vozidel Pandur
Tiskem proběhla fotografie pandurů, jak celou skupinu vyřadila tetka s embéčkem, či jaký technický zázrak to byl. Taková to byla rána, že z jednoho kusu pandura dokonce i třísky lítaly... co k tomu víte?
https://img.blesk.cz/img/1/normal690/30 ... v2.jpg?v=2
https://img.blesk.cz/img/1/normal690/30 ... v2.jpg?v=2
Re: Modernizace vozidel Pandur
Zde na fotografii je vozidlo Pandur osazené druhou generací systém aktivní ochrany KOSA, vyvinutý Vojenského výzkumného ústavu v Brně a společnosti Explosia z Pardubic. Patrně se na vývoji stále pracuje a tak by se výsledek mohl opět dost lišit - při dřívějších zkouškách byl systém opět dost odlišný. Jak ale můžeme vidět, osadit jde hodně pěkně. Ještě je potřeba si přimyslet pláty přívavného pancéřování. Pokud jde o věž, tak oficiálně se mluví o zachování stávající věže. Pokud by se mělo přejít třeba na Samson II, tak bych byl rád, pokud by byly stejně upraveny třeba i stávající BVP-2. Sice by nebyly pro frontové jednotky, ale spíš zálohy. Hodně rád bych ale viděl BVP-2, osazený věží Samson II, přídavným pancířem a AO jako by měly Pandury - to by bylo super pěkné. Prioritou by ale měly být i nadále těžké pásové BVP - tohle zmiňuju jen kdybysme nevěděli co s penězma.
Vlastimil Čech:
tohle se řešilo, když to bylo aktuální, už není...
Vlastimil Čech:
tohle se řešilo, když to bylo aktuální, už není...
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
- Vlastimil Čech
- štábní praporčík
- Příspěvky: 578
- Registrován: 3/12/2012, 16:49
- Bydliště: vesnice nedaleko F.-M.
Re: Modernizace vozidel Pandur
Pane Rase, nerozumím, promiňte...
- kozlustechnykus
- poručík
- Příspěvky: 769
- Registrován: 9/3/2014, 20:24
Re: Modernizace vozidel Pandur
Byla to Fabia a poskozeni Panduru nebylo od narazu do slepice - to by ju sesrotovalo - ale od srazek mezi Pandury. Na jednom se musela menit korba. Ty trisky jsou z vlnolamu, kterej je tak provedenej asi proto, ze kdyz uz se s tim nekde strejchne, tak at to radsi cely upadne, nez aby mel ridic pred sebou zmuchlanej plech. A cela oprava se tahla tak dlouho, protoze to ACR tak dlouho papirove vyrizovala/ trvalo, nez to odsouhlasila.
„Je to skutečně tak, že Česká televize má určený úhel pohledu. Má ho určen na základě doporučení Evropské komise, která povoluje veřejnoprávním médiím fungovat z poplatků, nebo z daní jenom za předpokladu, že budou prosazovat, obhajovat a dívat se na všechno z úhlu pohledu tradic evropského humanismu a kritického myšlení."
Michal Jankovec clen rady CT
Michal Jankovec clen rady CT
Re: Modernizace vozidel Pandur
Vlastimil Čech:
informací se dá dohledat dost a i k těm rozbitým překližkovým plovákům. Netýká se to ale tématu modernizace Pandurů AČR - před pár lety se to řešilo ve vtipech nebo hlavním vlákně o pořízení těchto vozidel. Korupční kauzu s Dalíkem tady taky neřešíme. kozlustechnykus to sepsal dobře a víc se k tomuto tématu snad vracet nemusíme.
https://budejovice.idnes.cz/nehoda-pand ... zpravy_khr
https://zpravy.idnes.cz/pandury-fabie-n ... omaci_hell
atd.
informací se dá dohledat dost a i k těm rozbitým překližkovým plovákům. Netýká se to ale tématu modernizace Pandurů AČR - před pár lety se to řešilo ve vtipech nebo hlavním vlákně o pořízení těchto vozidel. Korupční kauzu s Dalíkem tady taky neřešíme. kozlustechnykus to sepsal dobře a víc se k tomuto tématu snad vracet nemusíme.
https://budejovice.idnes.cz/nehoda-pand ... zpravy_khr
https://zpravy.idnes.cz/pandury-fabie-n ... omaci_hell
atd.
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Modernizace vozidel Pandur
Rase, nebolo by takto modernizované BVP-2 nakoniec ešte drahšie ako slovenské BVP-M?
Re: Modernizace vozidel Pandur
Flader:
to asi ano, ale bojová hodnota a balistická ochrana by byla taky lepší. Osobně si myslím, že BVP-2 doslouží ve stavu v jakém jsou a před uložením na sklad projdou jen lehkou údržbou u Excaliburu nebo VOP CZ. Na skladě pak budou ležet dokud se rozpadnou
to asi ano, ale bojová hodnota a balistická ochrana by byla taky lepší. Osobně si myslím, že BVP-2 doslouží ve stavu v jakém jsou a před uložením na sklad projdou jen lehkou údržbou u Excaliburu nebo VOP CZ. Na skladě pak budou ležet dokud se rozpadnou
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
-
- podporučík
- Příspěvky: 644
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Modernizace vozidel Pandur
To je klasické keramické pancéřování, takže to jsou plné bloky.arten píše:Sorry. Myslel som v tom:
"LEVEL 4 – KE, STANAG 4569
Tloušťka 70 mm
Plošná hmotnost max 75 kg.m2"
Lebo z toho linku to nebolo jasné...
kozlustechnykus:
Korby se mají dělat nové pro tři, tak by mohli ve Vyškově za pomoci těch bouraných vymyslet, jak tam dostat pneumatiky 14 R20,
K pancéřování aktuální věže Sampson, Pandur má poměrně měkké odpružení a kdyby se zvýšila hmotnost věže, mohly by s tím spojené problémy překročit únosnou mez. Ostatně jeho bratranec s tím má také problémy.
Light armoured vehicle rollovers led to more than 50 casualties
Ale hlavně, než se VVÚ do něčeho pustí, bylo by dobré vědět, jaké budeme mít transportní letadlo...
Re: Modernizace vozidel Pandur
Podle aktuálních plánů to vypadá, že do roku 2025 pravděpodobně jen CASA :-(
Re: Modernizace vozidel Pandur
zase nedělejme, jako bychom převáželi letecky nějaké významné množství techniky. Letecký transport je pro AČR víceméně o ničem.
Re: Modernizace vozidel Pandur
S čím náš pandur nemá problémy?
Určitě by se šikla jiná věž a ne Izraelská, tak aby to nevyvolávalo problémy jako radary kvůli přístupům k datům.
Mašina jako taková je do terénu nevhodná atd,.atd. atd.
Za celou dobu co jsou v AČR jsem nezaznamenal kladnou reakci na tyto vozy, snad jen že rychle jezdí na silnici a dobře brzdí když jsou dobře udržované.
prostě gut einkauf!!
Určitě by se šikla jiná věž a ne Izraelská, tak aby to nevyvolávalo problémy jako radary kvůli přístupům k datům.
Mašina jako taková je do terénu nevhodná atd,.atd. atd.
Za celou dobu co jsou v AČR jsem nezaznamenal kladnou reakci na tyto vozy, snad jen že rychle jezdí na silnici a dobře brzdí když jsou dobře udržované.
prostě gut einkauf!!
"Will screw them hard, fast, and in an elegant manner."
Major General Haim Bar-Lev 1967
-
- podporučík
- Příspěvky: 644
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Modernizace vozidel Pandur
Tak vzhledem k tomu, že teď tyto prostředky nemáme, tak se špatně určuje jejich potenciální využití. A byl bych rád, kdyby se koupilo něco, co zvládne kromě Iveca a LR i něco jiného. Avšak jak známe MO, tak se koupí něco, co má perspektivu jak sněhulák v dubnu.skelet píše:zase nedělejme, jako bychom převáželi letecky nějaké významné množství techniky. Letecký transport je pro AČR víceméně o ničem.
Čím více požadavků, tím více kompromisů a tím více problémů. Takže máme vozidlo, které umí spoustu věcí, ale žádnou z nich pořádně.Mantra píše:S čím náš pandur nemá problémy?
Re: Modernizace vozidel Pandur
Já myslím, že pokud se budou někdy kupovat letadla vyšší kategorie než je C 295 (což není vůbec jisté), tak se snad ani chyba udělat nedá. Letadla této kategorie jsou na západě v podstatě dvě, C 130J nebo KC 390 (ten bych preferoval, už kvůli tomu, že část peněz zůstane doma). Všechno ostatní je buď příliš velké, typicky A 400, případně příliš velké a příliš exotické jako C2, nebo z příliš nestabilního prostředí, Antonov.tomas.kotnour píše: Tak vzhledem k tomu, že teď tyto prostředky nemáme, tak se špatně určuje jejich potenciální využití. A byl bych rád, kdyby se koupilo něco, co zvládne kromě Iveca a LR i něco jiného. Avšak jak známe MO, tak se koupí něco, co má perspektivu jak sněhulák v dubnu
Naposledy upravil(a) Nesher dne 10/9/2018, 22:28, celkem upraveno 1 x.
Re: Modernizace vozidel Pandur
tomas.kotnour: v podmínkách AČR se stále bavíme o letounech kategorie C-130. Tedy do takového naložíš maximálně jeden Pandur. To je prostě maximum a dá se s tím plnit maximálně doplnění stavů nebo stáhnutí Panduru na opravu. Víc ani ťuk. A to se bavíme o tom, že Pandur je na horní hranici C-130J-30 a s každou modernizací bude jen těžší a těžší. Z čehož plyne, že modernizaci musíš udělat s demontovatelnými doplňky, z čehož plyne, že na jednoho odeslaného Pandura budeš potřebovat minimálně dvě C-130. A z toho plyne, že pak bude lepší si najmout C-17, C-5 nebo jiného obříka.
Sumasumárum na tom co si koupí AČR za střední nákladní letoun u modernizace Panduru nezáleží.
Sumasumárum na tom co si koupí AČR za střední nákladní letoun u modernizace Panduru nezáleží.
Re: Modernizace vozidel Pandur
Nesher, já bych C-2 a A-400M nezatracoval – stojí skoro stejně jako C-130J-30, přičemž uvezou o poznání víc. A krátká Herka je podle mě už dost malá. Navíc obě prvně zmíněná éra uvezou i pásové BVP. Každopádně, jak píše skelet, je to vcelku jedno. Měli bychom maximálně dva kusy, takže i v případě, že by oba byly schopné letět, na odvezení jenom roty by se každý musel otočit nejméně 6x (počítám-li i lidi a vybavení, ačkoliv to by se dalo řešit pomocí C-295M). Ne, že by to v případě nějaké náhlé krize nemělo využití, ale máme prostě důležitější věci k nákupu, takže si na větší letoun budeme muset počkat. Čili teď by se hodily ty Spartany...
-
- podporučík
- Příspěvky: 644
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Modernizace vozidel Pandur
Nesher , skelet, krásně jste se pánové chytli, oba dva. Přesně o tom jsem mluvil, máme tu nejlehčí 8x8 na trhu, která bude v půlce své životnosti. A pro její přepravu koupíme letadlo, které ji spíše nezvládne než zvládne. A za 20 let, až se čas Pandurů nachýlí ke konci, tak transportní letadla budou v polovině své životnosti a dalších 20 let budou moci převážet jenom LR a Iveca.
Re: Modernizace vozidel Pandur
Myslím, že se nechytl vůbec nikdo. Při velikosti transportního letectva AČR bude u těžké bojové techniky jedno jaký typ transportního letounu bude zakoupený. Jestli C-130, C-2 nebo A400. Vždy to bude sloužit maximálně pro pomocné úkoly (například stažení poškozeného Panduru z mise). Cokoliv jiného by bylo jen mrháním finančními prostředky.
Re: Modernizace vozidel Pandur
I to stahnutí porouchaného/dovezení nového stroje ovšem stále vyžaduje, aby to ten letoun zvládl A C-130J-30 na to skutečně brzy nebude muset stačit. Čili bych raději viděl nakoupené něco, co bude mít reservu do budoucna. Ale není to holt priorita. Pro bezpečnost ČR jsou mnohem důležitější akvizice.