Na základě zkušeností s britskými tančíky Carden-Loyd Kk.VI, které Japonsko zakoupilo v počtu osmi kusů a používalo pod označením typ 88, byl vyvinut nový, čistě japonský tančík. Prototyp byl postaven firmou Ishikavajima, v roce 1933 byl pak postaven v Tokio dislových a elektrických závodech (později Hino) vylepšený stroj, jež byl přijat do výzbroje v roce 1934 pod označením typ 94TK (TK=Tokushu Ken-in sha=speciální traktor).
Oproti většině jiných tančíků byl řešen netradičně, benzinový, kapalinou chlazený motor typ 94 o výkonu 23,5 kW byl umístěn v přední části vozidla vedle řidiče, výzbroj, jež tvořil kulomet typ 91 ráže 6,5 mm s 1650 náboji, byla umístěna ve věžičce v zadní části. Některé stroje byly později přezbrojeny kulometem typ 97 ráže 7,7 mm nebo kanonem typ 94 ráže 37 mm. Na zadní stěně korby byla vstupní dvířka, umožňující snadné nastupování a nakládání zásob. Konstrukce byla nýtovaná, pancéřování silné 8-12 mm. Na tomto tančíku se poprvé objevil typický podvozek japonských tanků, povedený výtvor majora Tomio Hary. Ten byl od roku 1937 vyráběn v poněkud modifikované podobě, někdy označované jako typ 94 KAI, se zvětšenými pojezdovými a napínacími koly, díky čemuž došlo k zlepšení do té doby zdaleka ne ideální průchodnosti terénem. Posádka byla tvořena dvěma muži, řidičem a velitelem/střelcem. Výroba běžela u firmy Mitsubishi, Tokio Daishu Denki Kokyo, Jukogyo a Kobe Seikosho, celkem vzniklo 843 strojů.
Za tančík bylo možno připojit přívěsy, sloužící pro dopravu materiálu a podobně. Vznikl také speciální přívěs pro chemické či bakteriologické látky!
TECHNICKÉ ÚDAJE
ROZMĚRY
Délka: 3080 mm
Šířka: 1620 mm
Výška: 1620 mm
HMOTNOST
Bojová: 3420 kg
VÝKONY
Max. rychlost: 40 km/h
Max. dojezd: 200 km
Vzhledem k poměrně dobrým zkušenostem s tančíky pokračoval vývoj nového typu. Ten byl zkonstruován na bázi lehkého tanku typ 92 v Tokio Gasu Deishu, kde byly postaveny dva prototypy, jeden s motorem vpředu, druhý vzadu, ten byl vybrán pro výrobu po úpravě prortoru řidiče a zvětšení věže. Do výzbroje byl zaveden v roce 1938 pod označením typ 97 Te-Ke. Výroba běžela do roku 1942 a dala celkem 593 strojů.
Poháněn byl dieslovým, vzduchem chlazeným motorem Ikega o výkonu 47,8 kW, zkoušeným již dříve v jednom exempláři typ 94. Podvozek byl s úpravami přejat z typu 94. Výzbroj měla dvě varianty, buď kulomet typ 97 ráže 7,7 mm s 1750 náboji nebo kanon typ 94 ráže 37 mm s 96 kusy munice. Pancéřování 8-12 mm. Osádka byla opět dvoučlenná.
Na bázi tančíku typ 97 vzniklo dělostřelecké pozorovatelské vozidlo typ 100 Te-Re, vyráběné od roku 1940 a lehký obrněný transportér/ tahač typ 98 So-Da, vyráběný od roku 1941.
TECHNICKÉ ÚDAJE (typ 94/ typ 97)
ROZMĚRY
Délka: 3680 mm
Šířka: 1820 mm
Výška: 1900 mm
HMOTNOST
Bojová: 4820 kg
VÝKONY
Max. rychlost: 40 km/h
Max. dojezd: 250 km

Typ 94 starší provedení.

Typ 94 pozdější provedení.

typ 97.