Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Mám dotaz. Dokáže mi někdo prosím vysvětlit, proč Tatra nepoužila v Husarovi/Patriotovi svůj tatrovácký motor? Existují zde nějaké omezení v podobě certifikace motorů možných použít v obrněných vozidlech nebo tak něco? Chápu, že u Pandurů je původně konstrukčně Cummins, ale pokud si Husara projektovali od začátku, nerozumím tomu, proč taky nepoužili svůj motor.
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Předpokládám, že z rozměrových důvodů. Cummins je šestiválec, zatímco T3 je osmiválec.
-
- podporučík
- Příspěvky: 649
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Ten motor je příliš vysoký, dlouhý a těžký (tuna vs. půl ISBčka) pro tento účel. Navíc by vyžadoval použití silnější a mnohem větší (a těžší) převodovky Allison řady 4000, která by vyžadovala ještě dodatečný chladič oleje, který by musel být umístěn v přední části vozidla. Navíc by použití této převodky o větším průměru vyžadovalo použití vyššího sestupu, čímž by se ještě zvýšil kritizovaný motorový tunel v prostoru kabiny.
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Excalibur vyvíjí novou verzi T815 Patriot II. Má mít hmotnost 15 000 kg, dvou až šestičlennou posádku, rozvor 3,65 m, bude nabízen s možností výběru dvou dieselových motorů: Cummins ISBL (270 kW) nebo Tatra T3C-928 -90 (300 kW), maximální rychlost na silnici 110 km/h, prototyp má být dokončen v prvním čtvrtletí 2019.
https://www.janes.com/article/84756/new ... from_rss=1
https://www.janes.com/article/84756/new ... from_rss=1
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
tak nějak jsem doufal, že se budou spíš snažit hmotnost snižovat, než navyšovat. Sice má zvládnout až o dva lidi víc než původní verze, ale jsou to tři tuny navíc...
pro představu, americké JLTV uveze čtyři lidi a váží 6,4 tuny. Navíc dnes si těžké 4x4 vyrábí kde kdo, tak prodejní potenciál je téměř nulový
pro představu, americké JLTV uveze čtyři lidi a váží 6,4 tuny. Navíc dnes si těžké 4x4 vyrábí kde kdo, tak prodejní potenciál je téměř nulový
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
-
- podporučík
- Příspěvky: 649
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Těch 15 tun je maximální hmotnost vozidla, stejně jako u současného provedení, to je prostě dané použitými nápravami. Aktuální provedení má prázdnou hmotnost 11,1 tuny. Jenom pro ilustraci, rozdíl mezi dvou a 4-dvéřovou kabinou vozidla IVECO LMV je 1 300 kg a to nemusíme přepancéřovat kolo. Docela zajímavé je zmínění alternativní zástavby klasické tatrovácké V8 s mezichladičem a prodloužení rozvoru z 3 500 na 3 650 mm. Nárůst rozvoru o 150 mm by při zachování stávající délky vnitřního prostoru karosérie umožnil použít širší kola o větším průměru, například 16.00 R20.
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
I 11 t je hodně ;) Každopádně tatrovka bude mít vždycky ohromnou výhodu v nosnosti. Čili na různé zástavby (minomet, nízkotlaký kanón ap.) je to rozhodně zajímavé vozidlo.
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
spíš by mě zajímalo proč je JLTV skoro o půlku lehčí, než kdokoliv jiný ..
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Podle mne je to o základní konfiguraci ochrany. Ostatně, když nějakejch 14 tun brutto nevadí ani Finům a ani Lotyšům.
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Skelete nechcem kecat, ale zakladny zvarenec JLTV je z hlinikovej zliatiny a na tom je namontovany kompozitny pancier
-
- podporučík
- Příspěvky: 649
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Mě to hned nenapadlo, ale Michelin uvádí nosnost na 14.00 R 20 TL XML™ 153 G (149 K) 3 650 kg bez omezení. To znamená, že z 4x4 se dostane jenom 14 600 kg a z 8x8 (naše minometné Tatry, slovenské Vydry) 29 200 kg. Naše Tatry tedy vezmou 10 tun materiálu, ale kolik že to váží Level 5 Vydra? 33? 15% přetížení, když bude ideálně rozložena hmotnost.
Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
Nové pancéřované vozidlo Patriot II 4x4 APC
Patriot II prezentovaný společností CSG na výstavě IDET 2019. Je postaven na podvozku Tatra a pohání jej tatrovácký vzduchem chlazený osmiválec. Kabina je prostornější, širší a delší než u předchůdce, přepracovaná je i příď vozidla a vylepšeny jsou také další části. Patriot II 4x4 nyní spadá do kategorie vozidel o váze 13 až 17,5 tun. Patriot II se oproti předchozímu modelu také zvětšil na délku a na výšku, zároveň se prodloužil i rozvor. Kabina novinky disponuje větším prostorem pro osádku a je vybavena protivýbuchovými sedadly. Díky své univerzálnosti a modularitě je vhodný pro bojové nasazení, hlídkové mise či průzkumnou činnost. Konstrukce vozidla umožňuje instalaci věží s ručně ovládanými zbraněmi do ráže 14,5 mm nebo dálkově řízených zbraňových stanic s kanony do ráže 20 mm nebo granátomety. Vedle toho může být Patriot II vybaven řízenými střelami či minometem. Nový vůz dostal výkonnější pohonné jednotky, k dispozici je nyní motor Cummins ISL anebo Tatra T3C-928-90. Ke změnám došlo i v oblasti odolnosti vozidla. Patriot II může disponovat balistickou ochranou úrovně 2 až 4, protiminová ochrana má úroveň 2a/2b až 3a/3b dle STANAG 4569. Za mě teda dost velké zklamání.
https://www.armadninoviny.cz/spolecnost ... hniku.html
Patriot II prezentovaný společností CSG na výstavě IDET 2019. Je postaven na podvozku Tatra a pohání jej tatrovácký vzduchem chlazený osmiválec. Kabina je prostornější, širší a delší než u předchůdce, přepracovaná je i příď vozidla a vylepšeny jsou také další části. Patriot II 4x4 nyní spadá do kategorie vozidel o váze 13 až 17,5 tun. Patriot II se oproti předchozímu modelu také zvětšil na délku a na výšku, zároveň se prodloužil i rozvor. Kabina novinky disponuje větším prostorem pro osádku a je vybavena protivýbuchovými sedadly. Díky své univerzálnosti a modularitě je vhodný pro bojové nasazení, hlídkové mise či průzkumnou činnost. Konstrukce vozidla umožňuje instalaci věží s ručně ovládanými zbraněmi do ráže 14,5 mm nebo dálkově řízených zbraňových stanic s kanony do ráže 20 mm nebo granátomety. Vedle toho může být Patriot II vybaven řízenými střelami či minometem. Nový vůz dostal výkonnější pohonné jednotky, k dispozici je nyní motor Cummins ISL anebo Tatra T3C-928-90. Ke změnám došlo i v oblasti odolnosti vozidla. Patriot II může disponovat balistickou ochranou úrovně 2 až 4, protiminová ochrana má úroveň 2a/2b až 3a/3b dle STANAG 4569. Za mě teda dost velké zklamání.
https://www.armadninoviny.cz/spolecnost ... hniku.html
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
Jestli hrajou na bubáka dojem, tak se jim to zadařilo na výbornou.
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
Z docela slušného projektu, se vývojářům podařilo ukuchtit zklamání roku, tvary, váha a přepravní kapacita nenabízí nic zajímavého. Osobně si myslím, že i v Jordánsku by dokázali postavit na Tatře lepší vozidlo. Prodejnost tohoto vozidla na trhu bude asi jako u Vegy od SVOS. Ta byla rovněž hnusná, velká a zbytečná, stejně tak jako tenhle Patriot II.
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
No myslím, že týmto zabili tomuto projektu klinec do rakvy. Myslel som, že len vyladia pôvodný Patriot, ale toto je už úplne iný stroj, z môjho pohľadu strašne veľké a neforemné. Rase to opísal presne - veľké sklamanie.
"Alea iacta est"
Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
Pokud jsem zaznamenal, tak má nosnost 4,5tuny, což není vůbec špatné.
Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
Ten Maďarský Turek , Ejder Yalcın 4x4 pěkné jméno JELCIN , má cca stejné parametry . Nicméně ta slátanina úhlů a hran u Partiotu , to je hrůza. To by už i v Bosně navrhli lépe.
Naposledy upravil(a) HONZIK11 dne 29/5/2019, 15:15, celkem upraveno 1 x.
Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
jak říkám, 4,5 tuny není vůbec špatná hodnota.
To že jen pohled na tuhle "krásu" bude smrtící, beru jako bonus.
To že jen pohled na tuhle "krásu" bude smrtící, beru jako bonus.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 5648
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
Ze si dali spravit ten dizajn v konstrukte?