Vývoj prvního japonského vrtulníku, provizorně označeného jako OH-X, byl roku 1992 zadán konstrukčnímu týmu OHET (Observation Helicopter Team) tvořenému společnostmi Kawasaki (60%), Fuji (20%) a Mitsubishi (20%). Cílem bylo získat náhradu licenčně vyráběného amerického vrtulníku OH-6D a byl koncipován pro operace v hornatém přírodním prostředí Japonska. V září 1994 byla dokončena technologická maketa, která byla veřejnosti představena pod označením Kogata Kansoku. Na konci roku 1996 program dostal definitivní označení OH-1, v letech 1996-1997 byly postaveny celkem čtyři letové prototypy a dva další pro pozemní testy. První sériový OH-1 byl japonské armádě předán v lednu 2000. Jedná se o dvoumotorový dvoumístný vrtulník, který svou koncepcí připomíná bitevní Eurocopter Tiger. Dvoumístná posádka sedí v tandemové kabině, která se chráněna pancéřováním. Využívá skleněný kokpit s průhledovým displejem, více multifunkčními displeji a ovládáním HOTAS. V konstrukci vrtulníku jsou široce využity kompozitní materiály. Pohonný systém tvoří dva turbohřídelové motory Mitsubishi TS1-1QT (662 kW) s digitálním ovládáním FADEC, ty pohání kompozitní čtyřlistý hlavní rotor a vyrovnávací fenestron. Dvojice pomocných křídel o třímetrovém rozpětí nese čtyři závěsníky pro různé druhy výzbroje (protitankové střely Toshiba Type 91, protiletadlové řízené střely, bloky neřízených střel, kanónové kontejnery, na vnitřních závěsnících též přídavné palivové nádrže). Jejich nosnost je 132 kg. K jejímu zaměřování slouží nad kabinou umístěný senzorový blok, nesoucí systém FLIR (od Fujitsu), TV kameru a laserový značkovač s dálkoměrem. Vrtulník je vybaven pevným podvozkem. Pokud jde o počty, tak japonská armáda provozovala necelých 300 ks OH-6D, které mělo nahradit 180-200 OH-1, kvůli rozpočtovým škrtům bylo dodáno pouhých 38 strojů. V roce 2013 činila cena 4,3 mil dolarů za kus. Zvažovaný vývoj zvětšené bitevní verze OH-1Kai (AH-X) nepřekročil fázi studií a bitevní vrtulníky AH-1S Cobra nahradily nové vrtulníky AH-64D Apache Longbow. V únoru 2015 došlo k nehodě jednoho ze strojů OH-1 (sériové číslo 32634), načež byla celá flotila uzeměna a čtyři roky trvalo, než se podařilo najít a nahradit vadnou součástku motoru. Nyní jsou všechny stroje opět připraveny ke službě.
Zdroj:
https://defence-blog.com/news/grounded- ... crash.html
https://twitter.com/nikonskyf16/status/ ... iNtNk2z_aQ
https://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_OH-1





obrázky upravil Skelet