Zde viz mapu

, na které je Malajsie nejen s letišti a městy, ale i s daty, kdy Japonci, to které místo, od 8. prosince 1941, do 25. ledna 1942 obsadili, foto je volně přístupné na několika webech.
Pokračujeme z Č 156, když se musí říci, že bohužel ono druhé upozornění kontrolora bylo správné; piloti 64. peruti se svými Ki-43, spatřili, jak Hurricany střemhlav zaútočily na bombardéry, a nyní Japonci rychle stoupali, aby mohly britské stíhačky napadnout. Hurricany (zde viz foto

, pod kterým byl popisek - Hurricane_232_sqn, foto je volně přístupné na několika webech.) neustále pokračovaly střemhlav skrze mraky směrem k japonským bombardérům, a až teprve Parker spatřil za ocasem letounu svého velitele Landelse, japonskou stíhačku:
"Byl to jen moment, než jsem si uvědomil, že tato stíhačka s tupou přídí, světle hnědou kamufláží a velkými rudými disky namalovanými na křídlech byl Japonec. Nepřítel!
Začal jsem vybírat střemhlavý let, abych se dostal za něj. Šlo to velmi ztěžka, ale on svůj let vybral a začal stoupat do slunce. Ještě předtím, než se mi na chvíli zatmělo před očima, jsem se k němu dostal na krátkou vzdálenost, stále jsem přitahoval řídící páku, abych Hurricana přiměl ke stoupání. Tlak byl obrovský a chvíli mě trvalo, než se mi vrátil zrak, a potom jsem zjistil, že jsem oslepen sluncem. Po chvíli tuhost řídící páky povolila.
Letoun zůstal trčet ve vzduchu, potom se převrátil doleva a spadl do vývrtky. Zavřel jsem plyn, řídící páku jsem posunul do středu a k mému ulehčení se Hurricane přestal točit a přešel do střemhlavého letu. Provedl jsem zatáčku, abych se podíval dozadu a spatřil jsem, že z výšky na mě útočí dva Japonci, z nichž jeden už střílel. V panice jsem udělal další zatáčku a zamířil k dalšímu mraku několik tisíc stop pode mnou.
V tu chvíli začaly létat vpředu pod přídí Hurricanu svazky střel od pronásledujících Japonců; oběma se kouřilo od křídel. Hurricane pokračoval v přímém, mírném střemhlavém letu. Ve chvíli, kdy jsem se dostal do vzdálenosti 600 yardů za Japonce, kterého jsem pronásledoval, zapomněl jsem na ty dva, kteří letěli za mým ocasem. Rychle jsem ho doháněl. Zřejmě mě neviděl, a když jsem se v malém převýšení k němu přiblížil, začal pomalou zatáčkou stoupat.
Protože jsem předtím nestřílel z více jak ze dvou kulometů, neměl jsem ani ponětí, co se stane. Postupoval jsem přesně tak, jak nás to učili. Vzal jsem v úvahu rychlost vystřelených projektilů a rychlost letounu a stiskl společný odpal zbraní. Ozval se příšerný rachot, který jsem slyšel i přesto, že jsem měl na hlavě leteckou kuklu, a který dokonce přehlušil řev motoru.
Viděl jsem ve vzduchu své střely, jak v myriádě zlatých plamínků jiskří na přídi nepřátelského letounu mezi kabinou a vrtulí. Letoun se ostře stočil doprava pode mě a začal střemhlav mizet. Náhle jsem si uvědomil, že oba moji pronásledovatelé po mě stále střílejí, a tak jsem rychle zamířil doprava k nejbližšímu mraku."
Mapa se všemi letišti

na ostrově Singapur, je zakreslen i obvod města Singapur /viz City/, mapa je volně přístupná na několika webech.
V dalších textech bude zpochybňován sestřel provedený Parkerem, abychom se pak dozvěděli o nijak slavném působení prvých Hurricanů v bojích nad Singapurem (toto vyjádření o neslavném prvním dnu Hurricanů v lednových bojích nad Singapurem je možno nalézt u historika Peter H. Gryner, kniha, Pád nedobytné pevnosti Singapuru) od anglo-japonské trojice Christopher Shores, Brian Cull a japonský historik Jasuho Izava, na str. 327 až 332., k tomuto dni, a k těmto leteckým soubojům (když anglo-japonská trojice říká o prvém dnu, že Hurricany "bojovaly se smíšeným štěstím") dodávají i další podrobnosti. Nutno však vzít v úvahu, že Hurricany šly tehdy do boje proti velké přesile japonských stíhačů, navíc mezi piloty Hurricanů bylo velké množství nováčků, cituji:
"Zdá se být trochu pochybné, že by (Plt. Off.) Parker sestřelil Jošio Hattu, když japonští piloti viděli havarovat do moře Hurricana. Posádka námořního hlídkového člunu ovšem potvrdila, že viděla v oblasti boje japonský letoun, který vertikálně spadl do moře. Hattovou obětí byl Hurricane Sqn. Ldr. Landerse, který letěl střemhlav před Parkerem. Pilot byl smrtelně zraněn, protože před dopadem do moře ještě narazil do stožáru čínského rybářského plavidla.
Ostatní Hurricany mezitím bojovaly se smíšeným štěstím. Sekce Flt. Lt. Taylora zaútočila na formaci 27 Ki-21 (zde viz foto

, pod kterým byl popisek Mitsubischi _Ki-21_Sally, foto je volně přístupné na několika webech) letící ve své tradiční sestavě tří V po devíti letounech. Piloti si nárokovali sestřelení osmi těchto letounů a pravděpodobné sestřelení dalších tří. Taylor sám sestřelil dva. Stejně tak se vedlo seržantům Geoffu Hardiemu (BG810) a Samu Hackforthovi (BG720) a Joe Leethamovi (BE579); všichni tři nárokovali po jednom pravděpodobném sestřelu. Útok stihačů bombardérům nezabránil, aby pokračovaly ke svému cíli - Seletaru. Nálet však tentokrát přílišné materiální škody nenadělal. Hurricany se s Ki-43 (zde viz foto

, pod kterým byl popisek _Nakajima Ki_43_IIa., foto je volně přístupné na několika webech) ze 64. perutě zapletly do mnoha soubojů. Seržanti Henry Hicholls a Ron Dovell ohlásili sestřelení dvou letounů. Avšak v boji byly ztraceny dva Hurricany. Plt. Off. 'Tex' Marchbanks, Američan, který se nedávno k jednotce připojil, byl viděn, jak pronásleduje bombardér, který se od formace oddělil, ale sám byl sestřelen a zabit. Jeho hořící letoun (BG848) havaroval asi 20 mil severně od Kuala Lumpuru (tedy je patrné, že souboje neprobíhaly jen nad Singapurem, ale i hluboko v Malajsii /Kuala Lumpur/ a i nad okolním mořem - poznámka autora). Druhý Hurricane (BG818) byl také sestřelen a v plamenech havaroval do moře. Jeho pilotu Plt. Off. Normanu Williamsovi se podařilo, přestože byl popálen, z letounu vyskočit. Z vody byl vyloven domorodými rybáři, kteří ho odvezli k nejbližšímu ostrovu a odtud podali zprávu do Singapuru. Připlul pro něj záchranný člun letectva a vrátil se s ním na ostrov. Potom byl pilot převezen do nemocnice k rychlému lékařskému ošetření. (Japonská) 64. peruť během tohoto boje nárokovala sestřelení pěti Hurricanů, z nichž jeden byl přiznán Maj Katóvi. Vedle ztráty Hatta se ještě nevrátily další dvě Ki-43. Kromě bombardérů 7. letecký pluk tehdy žádné další ztráty neutrpěl. Osádky bombardérů pluku Genzan, kterým v útoku nebylo zabráněno, nárokovaly potopení jedné lodi v zálivu. Pluk Mihoro nárokoval zničení čtyř letounů a jednoho hangáru na letišti v Kallangu. Letka 'A' MVAF utrpěla největší ztráty. Přišla o Leopard Moth '40' a Cadet, které shořely, zatímco další dva letouny - Dragonfly '17' (bývalý VR-SAX) a Hornet Moth '11' (bývalý VR-SAN) byly neopravitelně poškozeny. Dále byl ještě poškozen Hawk Major '31'. Ztráta dvoumotorového Dragonfly byla ze všech nejvážnější a také nejnešťastnější. Ve chvíli, kdy byl vyhlášen poplach, motory letounu běžely a stroj se připravoval ke startu. Nálet však začal o 20 minut později, a kdyby byl letoun okamžitě odstartoval, mohl už být ve vzduchu na cestě k Palembangu (zde viz náčrt

na kterém je zakreslena trasa z Malajsie a Singapuru na ostrov Sumatra, na kterém je častokrát vzpomínaný Palembang /někdy je také vzpomenuto jen P.1., nebo P.2./, kam odlétali nejen poškozené letouny, ale kam se do"relativního" bezpečí těchto dnů a týdnů uchylovali mnozí piloti. Náčrt je volně přístupný na několika webech.).
Několik Hurricanů zaparkovaných na druhé straně letiště bylo při dalším náletu, který začal o půl hodiny později, poškozeno. Pumy také spadly v blízkosti vládní budovy a jejich oběťmi se stala pouze kočka a několik kuřat. Piloti doprovodných A6M hlásili pronásledování dvou Hurricanů, ale nemohli je dostihnout."
Na pomoc všem těmto Hurricanům odstartovala i smíšená formace sedmi Buffal, které patřily k 243. a 488. peruti (zde viz foto

, na kterém je poplach pro piloty 488. perutě, popisek říká Buffalos_488_squadron, foto je volně přístupné na několika webech.), ale k útoku na Japonce se již nedostaly. Rozkaz, aby letěly na pomoc byl vydán pozdě a Buffala nebyla schopna po startu ani rychle vystoupat do dostatečné výšky, aby mohla zasáhnout alespoň japonské bombardéry.
"Významnějších úspěchů dosáhla Buffala z těchto jednotek proti bombardérům z japonského 3. leteckého pluku, které útočily na Batu Pahat. Osádky si nárokovaly zničení pěti Buffal na zemi a zničení mostu u Iong Pengu. Zničená Buffala byly buď atrapy, nebo těžce poškozené a opuštěné letouny. Šest Ki-48, které byly částí útočící jednotky, narazily na šest Buffal ze dvou perutí (243. a 488.), která doprovázela dva Albacory perutí nad oblast Muar-Gemas. Flt. Lt. Garden vydal rozkaz, aby tři Buffala zůstala s Albacory a s dalšími třemi Buffaly zaútočil na bombardéry, z nichž jeden byl sestřelen (stal se obětí Sgt. Kronka), zatímco další dva těžce poškodil Flt. Lt. Garden a Plt. Off. Sharp."
Po smrti Sqn. Ldr. Landelse, se stal novým velitelem 232. (P) peruti Flt. Lt. Farthing a do velení letek Hurricanů 'B' a 'A' byli ustanoveni nově Plt. Off. Daniel a Sgt. Dovell. Avšak ještě večer tohoto dne, tedy 20. ledna, došlo k další změně, když velitelem 232. perutě byl určen zkušený Sqn. Ldr. Brooker, který byl dosazen z velitelství letectva.
"Po západu slunce odstartovalo k náletu na letiště Kuala Lumpur sedm Blenheimů 34. perutě (zde viz foto

, na kterém je popisek - Bristol_Blenheim_Mk_IV., foto je volně na několika webech. Blenheimy jsou ze 34 peruti). Blenheimy měly na zemi údajně zničit asi 25 letounů. Proti blížícím se Blenheimům, které útočily samostatně, odstartovaly tři Ki-43 z 59. perutě a sestřelily letoun Sqn. Ldr. O'Driscolla. Na sestřelu se podíleli Maj Muta a Lt. Šohei Inaba. Muta si potom ještě nárokoval sestřelení druhého Blenheima, který se mu však v rychle přibývající tmě ztratil z dohledu. Osádka sestřeleného Blenheimu zahynula. 34. peruť tak ztratila agresivního a populárního velitele letky. Druhý letoun havaroval při přistání v Tengahu.
Dvanáct Vildebeestů (zde viz foto

, na kterém je Vickers_Vincent_ Vildebeest, foto je volně přístupné na několika webech.) 36. a 100. perutě, které cestou k cíli musely v Kluangu doplnit palivo, v noci zaútočily na Kuala Lumpur. První letka startovala ve 21.00 hod., zbývající tři letky následovaly v 30 minutových intervalech. Útok byl vzhledem k přízemní mlze neúspěšný. Světlice na padácích, které vystřeloval Sqn. Ldr. Rowland a Flt. Lt. Tillot, pomáhaly pilotům bombardovacích dvojplošníků jen málo a navíc osádky hlásily, že jejich pumy neexplodovaly."
V době tohoto náletu na Kuala Lumpur se letadla dostala do palby japonské PVO, kdy na ně střílela lehká protiletadlová děla a přestože se protiletadlovcům podařilo dva Vildebeesty poškodit, všechny letouny se bezpečně vrátily do Singapuru. Jednu z těchto letek vedl Flt. Lt. Allonson. Jeho pozorovatelem tam byl Plt. Off. Glowrey, který po návratu z mise vyprávěl humorným způsobem příhodu, která se jim stala při náletu:
"S látkou potaženými křídly jsme se zásahu moc neobávali. Nebezpečný by byl zásah jen do kovové konstrukce letounu. Ulevilo se nám, když jsme zjistili jen pár průstřelů křídel. Když jsme nasadili do střemhlavého letu, Japonci se začali bránit. Ihned po shození pum jsem Alovi řekl 'ať z toho vypadneme', když v tom se ozvala rána a já jsem ucítil, jak mi horká krev stéká po tváři a krku.
Dotkl jsem se Alova ramene a sdělil jsem mu, že jsem byl zasažen a že krvácím jako zapíchnuté prase; ale nikde jsem nenašel díru po kulce. Al řekl, abych zvedl krk nad přepážku mezi kabinami a svítilnou v trupu si na mě posvítil. K mému úžasu přičichl k prstu a řekl 'to je v pořádku hochu, je to jenom čůrání z mé plechovky!'
Bojové lety tohoto druhu většinou trvaly čtyři až pět hodin a Al nerad čůral do kbelíku. V trupu si raději vozil velký kanystr, který mohl být, když byl plný, kdykoliv z letounu vyhozen. Mé 'zranění' tedy způsobila moč z plechovky!"
Stejně jako k útoku na Kuala Lumpur odstartovalo do stále hustší tmy, i šest Hudsonů (zde viz foto
, pod kterým byl popisek RAAF, Lockeed Hudson, 8. squadrona, foto je volně na několika webech i zmenšeno.) z 8. peruti RAAF, které měly, pod velením Sqn. Ldr. Hendersona, provádět bombardování Kuantanu. Hudsony měly, při bombardování, provádět útoky samostatně, každý zvlášť.
"Během nízkého průletu nad letištěm Flt. Lt. Hitchcock zpozoroval v blízkosti svého letounu trojí plamínky z výfuku letounu, z nichž alespoň jeden na Hudsona zaútočil. Podařilo se mu před útočícím strojem uhnout, ale jakmile bombardér zamířil k Singapuru, radiooperátor hlásil, že je sleduje neznámý letoun, který manévroval podobně jako oni.
Jedním z posledních, kteří zaútočili na Kuantan, byl s A16-11 Flt. Lt. Spurgeon, který později řekl:
'Ve volné formaci jsme letěli vzhůru, k východnímu pobřeží. Útočili jsme individuálně. Neměli jsme praxi v nočním létání ve formaci, a jak si vzpomínám, země pod námi byla černá jako smůla. Bylo nemožné identifikovat letiště a každý shodil pumy tam, kde tušil cíl.'
Začátkem dne opustil japonský konvoj čítající jedenáct transportních lodí záliv Camranh a s vojáky 18. pěší divize (generálporučík Mutaguči) zamířil k Singoře a Pattani. Doprovázely jej čtyři torpédoborce, k nimž se příštího dne připojily plovákové letouny z nosičů Kamikawa Maru a Sagara Maru."